مطلب فعلی :

آموزش ساخت تصاویر خیره کننده با اضافه کردن افکت متحرک به عکس

رفتن به بالا

آموزش ساخت تصاویر خیره کننده با اضافه کردن افکت متحرک به عکس

نوشته admin

1 سال قبل

بدون دیدگاه

آموزش

مجله اینترنتی دانستنی ها

آموزش ساخت تصاویر خیره کننده با اضافه کردن افکت متحرک به عکس

در جهان پویا و پیوسته در حال حرکت امروز وجود عکس های ثابت دیروزی کمی خسته کننده به نظر می رسد. عکس ها هم می توانند مثل سایر پرونده های چند رسانه ای جان بگیرند و در قالب بی تحرک خود حس متفاوتی را به بیننده القا کنند. شما هم می توانید با استفاده از فتوشاپ و نکاتی که در مطلب امروز کلاسیک وب می خوانید به سادگی تصاویر متحرک خیره کننده ای بسازید و آن را با جهان به اشتراک بگذارید.

آموزش ساخت عکس متحرک از تصاویر ثابت با افکت زیبا پارالاکس در فتوشاپ

Create a Stunning Moving Picture to Share With the World

پیش از این ترفند های زیادی برای ساخت عکس های متفاوت و زیبا تر معرفی کردیم. ایجاد دنباله نور در عکس ها یکی از روش های متمایز ساختن عکس ها خصوصا در شب است. افکت های موجود در گوشی های هوشمند هم تا حد زیادی به جذاب تر شدن تصاویر کمک می کنند.

به تصویر زیر دقت کنید:

آموزش ساخت عکس متحرک با فوتوشاپ

در این تصویر افکت ۲٫۵D اعمال شده است. توابع زوم در فتوشاپ خیلی ماهرانه به کار رفته اند تا اختلاف منظر خوبی میان اجزای تصویر دیده شود.

نمایش تصاویر به صورت پارالاکس زمانی رخ می دهد که یک بخش از تصویر در پس زمینه با سرعت نسبی متفاوتی حرکت کند. این پدیده دقیقا مثل جلوه های بصری است که در فیلم ها مشاهده می کنیم.

مراحل ساخت تصویری متحرک در فتوشاپ را در ادامه می خوانید.

 انتخاب تصویر مناسب

اولین گام انتخاب تصویری مناسب است که تصاد یا کنتراست مشخصی میان اجزا و زمینه اش وجود داشته باشد. می توانید از وب سایت Unsplash برای استخراج چنین تصاویری استفاده کنید.

آموزش ساخت عکس متحرک با فوتوشاپ

از میان تصاویر موجود باید عکسی را انتخاب کنید که اولا پیش زمینه مشخصی داشته باشد؛ ثانیا در پس زمینه تاری نامحسوسی وجود داشته باشد.

آموزش ساخت عکس متحرک با فوتوشاپ

ایجاد افکت ۲٫۵D در تصاویر

برای ایجاد این افکت در عکس به ترتیب مراحل زیر پیش روید:

جداسازی پیش زمینه از پس زمینه

با استفاده از ابزار Pen تصویر پس زمینه را از پس زمینه جدا کنید. خطوطی که اطراف شی مدنظرتان می کشید باید دقیق باشد و ممکن است وقت زیادی ببرد. مسیری که برای انتخاب آن بخش طی می کنید باید کاملا به هم نزدیک باشد. تا زمانی که این مسیر تکمیل نشده است ابزار را رها نکنید.

آموزش ساخت عکس متحرک با فوتوشاپ

روی مسیری که انتخاب کردید راست کلیک کرده و گزینه Make Selection را انتخاب کنید. در پنجره بعدی پارامتر هایی را برای شعاع تصویر مشاهده می کنید که باید بین ۰px و ۵px قرار گیرند. با فشردن همزمان Ctrl + C و Ctrl + V اجزا انتخاب شده را در یک لایه جدید پیست کنید.

آموزش ساخت عکس متحرک با فوتوشاپ

پر کردن پس زمینه

وقتی که بخش پیش زمینه در پس زمینه خالی شد باید مجددا پر شود. از لایه اول چپ کلیک  و Ctrl را همزمان بفشارید. سپس مسیر Select > Modify > Expand را از منو بالای صفحه طی کنید. در پنجره Expand مقادیر ۱۰ تا ۱۵ را وارد کنید.

آموزش ساخت عکس متحرک با فوتوشاپ

برای پر کردن پس زمینه دقت کنید که لایه پس زمینه دوم را انتخاب کرده باشید. سپس از مسیر Edit > Fill مقدار Contents را به Content-Aware  تغییر داده و در نهایت گزینه Color Adaptation  را چک کنید.

آموزش ساخت عکس متحرک با فوتوشاپ

OK را انتخاب کنید و سپس روی آیکن کوچک چشم در کنار لایه کلیک کنید تا پس زمینه پر شود.

آموزش ساخت عکس متحرک با فوتوشاپ

تبدیل فایل ها به اسناد با کیفیت ۱۰۸۰p

برای ساخت تصاویر متحرک کیفیت ۱۹۲۰ در ۱۰۸۰ بهترین کیفیت ممکن با بالاترین وضوح خواهد بود. برای ارتقا کیفیت فایل به ترتیب زیر عمل کنید:

از مسیر File > New داده ۱۹۲۰ را برای عرض و ۱۰۸۰ را برای ارتقاع وارد کنید.

آموزش ساخت عکس متحرک با فوتوشاپ

هر دو لایه را با کلید Ctrl  و کلیک انتخاب کنید و  آن دو را وارد سند جدیدی کنید. سپس روی هر دو لایه راست کلیک کنید و گزینه Convert to Smart Object را انتخاب نمایید.

حال که هر دو لایه انتخاب شده اند با استفاده از کلید های Ctrl + T سایز آن ها را مجددا تنظیم کنید.

شروع ساخت ویدیو

بعد از اتمام مرحله قبل از منو Window گزینه Timeline را انتخاب کنید تا یک پنل باز شود. این پنل به شما اجازه می دهد تا در قالب فتوشاپ به ویرایش تصاویر GIF و متحرک کردن تصاویر بپردازید.

دقت کنید که پنل شما روی Create Video Timeline تنظیم شده باشد تا  فعال شود.

ساخت ویدیو با فتوشاپ

روی منو کشویی و در کنار Artboard 1 کلیک کنید تا لایه ها را مشاهده نمایید. برای پاک کردن هر یک از لایه ها می توانید ابتدا با یک کلیک آن لایه را انتخاب کنید و سپس Backspace را بفشارید.

آموزش ساخت عکس متحرک با فتوشاپ

فعال سازی افکت زوم

برای این که تصویر حالت زنده و پویا داشته باشد ابتدا باید کوچک نمایی و سپس با گسترش تصویر بزرگ نمایی شود. به این منظور روی منو کشویی کنار لایه پیش زمینه خود کلیک کنید. سه آپشن در این منو وجود دارد:  Transform، Opacity و Style

روی کورنومتر کنار Transform کلیک کنید و مطمئن شوید مکان نما به ابتدا کلیپ منتقل شده است.

فعال سازی افکت زوم

سپس Ctrl + T را بفشارید تا لایه ها کوچک نمایی شوند. در پایان هم مکان نما را به انتها Timeline ببرید.

فعال سازی افکت زوم

حالا کلید های Ctrl + T را با هم فشار دهید و مقیاس تصویر را به آرامی افزایش دهید. بعد از انجام این مرحله گزینه پلی را بفشارید. اولین اجرا کمی متلاطم و بی نظم است؛ اما کمی که بگذرد مشاهده می کنید تصویر شما به تدریج بزرگ می شود. دقیقا مثل زمانی که روی تصویر در حال زوم کردن هستید.

فعال سازی افکت زوم

در مرحله بعد همین کارهایی که با لایه پیش زمینه انجام دادید برای پس زمینه انجام دهید. در این مرحله سایر تصویر را به تدریج تغییر دهید.

آموزش ساخت عکس متحرک با فوتوشاپ

استخراج تصویر نهایی

برای استخراج عکس روی Settings  کلیک کنید و سپس Render Video را انتخاب نمایید تا تمام گزینه های موجود برای استخراج نمایش داده شوند.

استخراج تصویر نهایی

در پنجره Render Video نیاز به تغییرات زیادی ندارید. دقت کنید تمام مقادیر در این پنجره مشابه با تصویر زیر باشد.

آموزش ساخت عکس متحرک با فوتوشاپ

در نهایت روی Render کلیک کنید تا تصویر ذخیره شود.

تصویر زیر نمونه نهایی است. برای این که تصویر متحرک بهتری داشته باشید تنها لازم است سایز لایه های را با دقت کم و زیاد کنید.

آموزش ساخت عکس متحرک با فتوشاپ

این افکت تنها برای پیش زمینه و پس زمینه به کار نمی رود. برای جلب توجه بیننده به نقطه ای از یک جسم هم می توانید بخشی از آن را گسترده تر کنید.

نظرات و ایده های شما ؟

شما چه ایده های دیگری برای ساخت تصاویر متحرک دارید که با استفاده از این روش جذاب تر و خیره کننده شوند؟ دیدگاه خود را با ما در میان بگذارید.

  • نوشته admin
  • 1 سال قبل
  • بدون دیدگاه
  • آموزش

آخرین دیدگاه ها

تا کنون دیدگاهی ثبت نشده است.

آخرین مطالب