مطلب فعلی :

آموزش شخصی سازی و تغییر عکس صفحه قفل Lock Screen ویندوز ۱۰

رفتن به بالا

آموزش شخصی سازی و تغییر عکس صفحه قفل Lock Screen ویندوز ۱۰

نوشته admin

1 سال قبل

بدون دیدگاه

آموزش

مجله اینترنتی دانستنی ها
آموزش شخصی سازی و تغییر عکس صفحه قفل Lock Screen ویندوز 10

آموزش شخصی سازی و تغییر عکس صفحه قفل Lock Screen ویندوز ۱۰

شاید در نگاه اول متوجه فواید Lock Screen 💻 در ویندوز نشوید. جالب است بدانید که شما می توانید این بخش را در ویندوز ۱۰ به اشکال مختلف تنظیم و شخصی سازی کنید. در این مطلب از کلاسیک وب به آموزش شخصی سازی و تغییر عکس صفحه قفل Lock Screen ویندوز ۱۰ میپردازیم.

چگونه صفحه قفل ویندوز ۱۰ را عوض کنیم؟

?How to Customize the Lock Screen on Windows 10

شما می توانید صفحه لاک اسکرین را در ویندوز ۱۰ شخصی سازی کنید. این صفحه می تواند برای حفظ حریم شخصی شما در زمانی که پشت سیستم خود نیستید، کاربرد داشته باشد و… . در این مطلب از کلاسیک وب نحوه تغییر تصاویر صفحه قفل ویندوز ۱۰ و شخصی سازی آن را آموزش می دهیم. با ادامه این مطلب همراه ما باشید.

نحوه تغییر عکس lock screen ویندوز ۱۰ با Windows Spotlight

شما می‌توانید از طریق سرویس Windows Spotlight لاک اسکرین ویندوز ۱۰ را تغییر بدهید. برای لاک اسکرین می‌توانید از یک یا حتی چند تصویر استفاده کنید. این تصاویر حتی می‌توانند در پوشه‌های مختلف باشند.

Windows Spotlight قابلیتی است که به Bing متصل می‌شود و به صورت خودکار تصاویر پس زمینه را دانلود می‌کند. برای فعالیت کردن این قابلیت وارد Settings شوید. سپس روی Personalization بزنید. حال روی Lock screen کلیک کنید. برای تغییر عکس صفحه قفل ویندوز ۱۰ روی Background بزنید. سپس روی Windows Spotlight کلیک کنید.

تغییر لاک اسکرین ویندوز 10

پس از این کار، هر بار که وارد اکانت خود شوید، پس زمینه لاک اسکرین تغییر پیدا می‌کند.

حذف عکس صفحه قفل ویندوز ۱۰ و استفاده از تصویر جدید خودتان

روش دیگر برای حذف عکس lock screen ویندوز ۱۰ این است که تنها از یک تصویر استفاده کنید. برای این کار وارد Settings و سپس Personalization شوید. روی Lock screen بزنید. روی Background بزنید. سپس Picture را انتخاب کنید. روی Browse بزنید و سپس برای تغییر عکس صفحه قفل ویندوز ۱۰ تصویری را که می‌خواهید استفاده کنید، انتخاب کنید.

تغییر لاک اسکرین ویندوز 10

برداشتن صفحه قفل ویندوز ۱۰ و استفاده از چند تصویر

برای حذف عکس لاک اسکرین ویندوز ۱۰ و استفاده از چند تصویر مورد علاقه خودتان، وارد Settings و سپس Personalization شوید. روی Lock screen بزنید. روی Background بزنید. حال روی Background بزنید و Slideshow را انتخاب کنید.

تغییر لاک اسکرین ویندوز 10

روی آیکون تصویر زیر آن بزنید. سپس روی Remove بزنید. حال روی Add a folder کلیک کنید. با این روش می‌توانید تصاویر خود را از چند پوشه انتخاب کنید. پوشه‌ها را پیدا کنید. روی یک پوشه کلیک کنید. روی Choose this folder بزنید تا تغییر عکس صفحه قفل ویندوز ۱۰ انجام شود.

برداشتن صفحه قفل ویندوز 10

اگر می‌خواهید سایر تنظیمات را هم تغییر دهید، روی Advanced slideshow settings بزنید. با این کار، گزینه‌های زیر را مشاهده خواهید کرد:

Include Camera Roll folders from this PC and OneDrive: با انتخاب این گزینه، تصاویر لاک اسکرین از پوشه‌های Camera Roll و OneDrive Camera Roll نیز انتخاب خواهند شد. اصولا این موارد شامل تصاویر گوشی و سایر دستگاه‌های مرتبط شما خواهند شد.

Only use pictures that fit my screen: اگر تصاویر شما دارای اندازه‌های مختلف هستند، با انتخاب این گزینه تنها مواردی نمایش داده می‌شوند که اندازه اسکرین هستند.

When my PC is inactive, show lock screen instead of turning off the screen: با انتخاب این گزینه، لاک اسکرین مانند اسکرین سیور عمل می‌کند و وقتی از کامپیوتر خود استفاده نمی‌کنید، آن را نمایش می‌دهد. همچنین می‌توانید انخاب کنید که اسکرین بعد از چه مدتی خاموش شود.

برداشتن صفحه قفل ویندوز 10

همچنین می‌توانید برای داشتن لاک اسکرین روان‌تر و نمایش بهتر اسلایدها گزینه Get fun facts, tips, and more from Windows and Cortana on your lock screen را خاموش کنید.

تغییر لاک اسکرین ویندوز ۱۰ و پنهان کردن ایمیل

برای تغییر تنظیمات لاک اسکرین ویندوز ۱۰ و پنهان کردن ایمیل به  Settings > Accounts > Sign-in options > Privacy > Show account details (e.g. email address) on sign-in screen بروید. علامت جلوی آن را خاموش کنید تا ایمیل پنهان شود.

تغییر لاک اسکرین ویندوز ۱۰ و تنظیم اعلانات نرم افزارها

شما می‌توانید اعلان برنامه‌های مختلف را در Lock Screen دریافت کنید. برای تغییر لاک اسکرین ویندوز ۱۰ و تنظیم اعلان‌های برنامه‌ها وارد Settings و سپس Personalization شوید. روی Lock screen بزنید. در زیر بخش Choose an app to show detailed status، روی علامت + کلیک کنید و برنامه موردنظر خود را انتخاب کنید. اگر گزینه None را انتخاب کنید، هیچ اعلانی نمایش داده نخواهد شد.

برداشتن صفحه قفل ویندوز 10

پس از انتخاب برنامه، می‌توانید اعلان مربوط به آن را در گوشه سمت چپ و پایین لاک اسکرین مشاهده کنید.

همچنین می توانید نوتیفیکیشن ها را حذف کنید. برای این کار به Settings > System > Notifications & actions > Show notifications on the lock screen بروید و علامت جلوی آن را خاموش کنید.

حذف لاک اسکرین ویندوز 10

حذف لاک اسکرین ویندوز ۱۰ و تنظیم quick status برنامه‌ها

برای تغییر لاک اسکرین ویندوز ۱۰ به این روش، وارد Settings و سپس Personalization شوید. روی Lock screen بزنید. در زیر بخش Choose an app to show quick status، روی علامت + کلیک کنید و برنامه موردنظر خود را انتخاب کنید. اگر گزینه None را انتخاب کنید، هیچ اعلانی نمایش داده نخواهد شد.

برداشتن صفحه قفل ویندوز 10

برای اضافه کردن برنامه دیگر نیز باید همین مراحل را دوباره انجام دهید. پس از این کار، می‌توانید اطلاعات لازم را در گوشه سمت چپ و پایین اسکرین مشاهده خواهید کرد.

حذف عکس صفحه قفل ویندوز ۱۰ و برداشتم پس زمینه در صفحه Sign in

روش دیگر برای حذف عکس صفحه قفل ویندوز ۱۰ این است که شما می‌توانید تصمیم بگیرید که آیا بک گراند صفحه Sign in نیز شبیه به لاک اسکرین باشد یا نه. برای این کار وارد Settings و سپس Personalization شوید. روی Lock screen بزنید. سپس Show lock screen background picture on the sign-in screen را روشن کنید. وقتی این کار را انجام دهید، تصویر صفحه Sign in دیگر مشابه لاک اسکرین نخواهد بود. به جای آن تنها یک رنگ نمایش داده می‌شود که در تنظیمات Personalization ثبت شده است.

حذف عکس صفحه قفل ویندوز 10

تغییر تنظیمات لاک اسکرین ویندوز ۱۰ و قرار دادن Cortona

برای تغییر لاک اسکرین ویندوز ۱۰ می‌توانید Cortona را به آن اضافه کنید. اگر سیستم شما دارای میکروفون است، با این روش می‌توانید در حالت لاک اسکرین نیز از Cortona سوال بپرسید. وارد Settings و سپس Personalization شوید. روی Lock screen بزنید. سپس روی Cortana lock screen settings بزنید.

حذف عکس صفحه قفل ویندوز 10

در بخش Lock screen، Use Cortana even when my device is locked را روشن کنید.

حذف عکس صفحه قفل ویندوز 10

می‌توانید در کنار آن، گزینه Let Cortana access my calendar, email, messages, and Power BI data when my device is locked را هم روشن کنید.

پس از این کار می‌توانید با گفتن Hey Cortana آن را فعال کنید و سپس سوال خود را مانند How’s the weather? بپرسید.

تغییر لاک اسکرین ویندوز ۱۰ و گذاشتن زمان برای قفل شدن صفحه

شما می‌توانید از Dynamic lock یا Windows key + L برای قفل کردن صفحه استفاده کنید. این مورد برای زمانی مناسب است که در فضایی عمومی مانند شرکت یا اداره کار می‌کنید و وقتی پشت سیستم خود نیستید، صفحه قفل می‌شود. شما می‌توانید برای قفل شدن خودکار صفحه زمانی مشخص کنید. در این حالت، وقتی برای مدت زمان مشخصی از سیستم خود استفاده نکنید، صفحه قفل می‌شود.

وارد Settings و سپس Personalization شوید. روی Lock screen بزنید. سپس روی Screen timeout settings بزنید. با کلیک روی منوی Screen می‌توانید مشخص کنید وقتی دستگاه به برق متصل است، اسکرین شما پس از چه مدتی خاموش شود.

حذف عکس صفحه قفل ویندوز 10

اگر از لپ تاپ استفاده می‌کنید، گزینه‌ای برای قفل شدن صفحه در زمانی که دستگاه به برق متصل نیست هم خواهید داشت.

حذف عکس صفحه قفل ویندوز 10

همچنین از بخش Sleep می‌توانید مشخص کنید که پس از چه مدت سیستم شما وارد حالت Sleep شود.

حذف عکس صفحه قفل ویندوز 10

با کلیک روی Screen saver settings هم می‌توانید screen saver را تنظیم کنید.

حذف عکس صفحه قفل ویندوز 10

برای یادگیری شخصی سازی تسکبار، مطلب آموزش تغییر تنظیمات تسکبار ویندوز ۱۰ را مطالعه کنید.

نظرات و پیشنهادات شما؟

در این مطلب از کلاسیک وب نحوه تغییر تنظیمات lock screen در ویندوز ۱۰ را آموزش دادیم. آیا موفق به تغییر صفحه قفل ویندوز ۱۰ شدید؟ لطفاً نظرات و پیشنهادات خود را در بخش دیدگاه با ما در میان بگذارید.

  • نوشته admin
  • 1 سال قبل
  • بدون دیدگاه
  • آموزش

آخرین دیدگاه ها

تا کنون دیدگاهی ثبت نشده است.

آخرین مطالب