مطلب فعلی :

آموزش قدم به قدم حل مشکل آنتن دهی گوشی سامسونگ (۱۲ راهکار)

رفتن به بالا

آموزش قدم به قدم حل مشکل آنتن دهی گوشی سامسونگ (۱۲ راهکار)

نوشته admin

2 ماه قبل

بدون دیدگاه

آموزش

مجله اینترنتی دانستنی ها
آموزش قدم به قدم حل مشکل آنتن دهی گوشی سامسونگ

آموزش قدم به قدم حل مشکل آنتن دهی گوشی سامسونگ (۱۲ راهکار)

کاربران بسیاری عدم آنتن دهی در گوشی های سامسونگ 📞 را گزارش داده اند.

اگر شما هم تجربه چنین مشکلی را داشته اید، با توجه به اهمیت ویژه برقراری تماس و ارسال پیام به عنوان قابلیت اصلی تلفن های همراه، بسیار مهم است که راه حل این مشکل را بدانید. در این مطلب از کلاسیک وب به آموزش قدم به قدم حل مشکل آنتن دهی در گوشی های سامسونگ می پردازیم.

علت آنتن دهی ضعیف گوشی سامسونگ چیست؟

How to Fix Poor Signal on Samsung Phone

به طور خلاصه مراحل حل مشکل آنتن دهی گوشی های سامسونگ به صورت زیر می باشد:

  • ریستارت کردن گوشی
  • روشن و خاموش کردن حالت پرواز
  • تغییر تنظیمات اینترنت همراه به صورت دستی
  • بررسی سلامت سیم کارت
  • جداسازی لوازم جانبی گوشی مثل گارد و دیگر اکسسوری ها از گوشی
  • ریست سیم کارت از طریق SIM Card Manager
  • بررسی مکان و پوشش دهی آنتن
  • غیرفعال سازی رومینگ
  • بازیابی شبکه اینترنت همراه از طریق تنظیمات گوشی
  • آپدیت سیستم عامل  گوشی سامسونگ
  • تنظیم گوشی بر روی حالت Safe Mode
  • ریست Cache سیستم و بازگشت به تنظیمات کارخانه

یکی از مشکلاتی که ممکن است هر کاربر تلفن همراه با آن رو به رو شود مشکل آنتن دهی ضعیف گوشی می باشد. نداشتن آنتن در گوشی منجر به عدم امکان برقراری تماس، ارسال و دریافت پیامک و استفاده از اینترنت دیتا می شود. در صورت ضعف آنتن دهی عبارت No Signal و یا No Service به جای قسمت آنتن گوشی نمایش داده می شود. این مشکل به این دلیل است که تلفن همراه شما سیگنالی از اپراتور سیم کارت تان دریافت نمی کند. در ادامه مراحل حل مشکل آنتن دهی سامسونگ را به صورت دقیق تر بررسی می کنیم.

۱- گوشی خود را ریستارت کنید

یکی از آسان و موثر ترین راه ها برای حل مشکل آنتن دهی در گوشی های  سامسونگ ریستارت آن می باشد. با ریستارت کردن گوشی، تمامی فعالیت های آن ریست می شود که می تواند در بهبود عملکرد و آنتن دهی آن موثر باشد. مراحل انجام این کار به صورت زیر است:

برای رفع مشکل آنتن دهی گوشی سامسونگ ساده و قدیمی تر دکمه Power را فشار دهید و گوشی خود را خاموش کنید و پس از ۳۰ ثانیه روشن کنید. همچنین می توانید در مدل های بالاتر پس از فشردن دکمه Power گزینه Restart را بر روی صفحه گوشی انتخاب کنید.

۲- حالت پرواز گوشی خود را روشن و خاموش کنید

با روشن و خاموش کردن حالت پرواز گوشی شما ریست می شود و ممکن است دوباره ارتباط با اپراتور سیم کارتتان برقرار گردد. در این حالت پس از خاموش کردن حالت پرواز سیم کارت شما سیگنال را دوباره دریافت خواهد کرد. برای اینکار ابتدا می بایست در قسمت Home (دست خود را از بالای گوشی به پایین بکشید) حالت Airplane Mode که به شکل هواپیماست را فعال کنید. با ضربه بر روی این گزینه حالت پرواز روشن خواهد شد سپس با تکرار مراحل بالا حالت پرواز را خاموش کنید.

۳- رفع مشکل آنتن دهی گوشی سامسونگ با تنظیم اینترنت همراه به صورت دستی

گاهی ممکن است اینترنت تلفن همراه شما متصل نشود و شما مجبور باشید به صورت دستی آن را تنظیم کنید. برای این کار می بایست ابتدا اتصال وای فای خود را خاموش کنید.

به قسمت Settings بروید و در قسمت Connections گزینه Mobile network را انتخاب کنید. وارد قسمت Network operators شوید. در این بخش باید لیستی از ارائه دهندگان اینترنت نمایش داده شود که شما می توانید در این لیست ارائه دهنده اینترنت خود را پیدا کنید.

۴- دوباره سیم کارت گوشی تان را چک کنید

رفع مشکل آنتن دهی گوشی سامسونگ

اینترنت همراه سیم کارت شما سیگنالی را از شبکه اینترنت دریافت می کند. هرگونه آسیب بر عملکرد سیم کارت و گوشی شما تاثیر خواهد گذاشت. برای اینکار در ابتدا لازم است از سلامت سیم کارت خود اطمینان حاصل کنید. در صورت امکان گوشی خود را با سیم کارت دیگری هم چک کنید. ضربه به گوشی و یا جدا شدن سیم کارت ممکن است باعث عدم آنتن دهی گوشی سامسونگ شود.

برای بررسی سیم کارت ابتدا گوشی خود را خاموش کنید. سیم کارت را جدا و با دستمال جای سیم کارت را تمیز کنید. گرد و خاک بر روی عملکرد سیم کارت می تواند تاثیر بگذارد. سپس دوباره سیم کارت را متصل و گوشی را روشن کنید.

۵- لوازم جانبی گوشی را جدا کنید

هر کدام از لوازم های جانبی تلفن همراه مثل گارد های محافظ و هر چیزی که مانع اتصال USB باشد را جدا کنید. استفاده از این ابزارها می تواند باعث افت عملکرد آنتن تلفن همراه باشد. این افت عملکرد به این دلیل است که قسمت های شبکه گوشی قادر به دریافت درست سیگنال نخواهند بود.

۶- حل مشکل آنتن دهی گوشی سامسونگ با ریست سیم کارت

برای این کار گزینه Settings را باز و از قسمت Connections گزینه SIM Card Manager را انتخاب کنید. روی Switch زده و SIM 1 را انتخاب و بر روی پیامی که ظاهر شد OK را بزنید. با انتخاب دوباره Switch می توانید سیم کارت را دوباره به کار بیندازید.

۷- پوشش آنتن خود را بررسی کنید

برخی از موارد طبیعی مثل درختان و یا ساختمان ها می تواند بر عملکرد آنتن گوشی تاثیر گذار باشد. اگر در منطقه ای هستید که آنتن دهی ضعیف است بهترین راه حل برای تقویت آنتن دهی گوشی سامسونگ خرید تقویت کننده سیگنال موبایل برای خانه یا محل کار هست. برای خرید تقویت کننده های سیگنال می توانید از فروشگاه های آنلاین اقدام کنید. اگر در خارج از خانه هستید با حرکت کردن نقطه ای که آنتن به درستی کار می کند را پیدا کنید.

۸- رومینگ سیم کارت را قطع کنید

اگر به تازگی در مسیر سفر دچار مشکل در زمینه اتصال اینترنت همراه و آنتن دهی گوشی بودید. احتمالا قابلیت رومینگ بر روی سیم کارت شما فعال است. این قابلیت می تواند بر عملکرد آنتن تلفن همراه شما تاثیر گذار باشد. از روش زیر برای غیر فعال کردن رومینگ استفاده کنید.

به قسمت Settings بروید و گزینه ی Connections را انتخاب کنید.

رفع مشکل آنتن دهی گوشی سامسونگ

در این قسمت بر روی Mobile Networks بزنید.

رفع مشکل آنتن دهی گوشی سامسونگ

سپس گزینه Data Roaming را غیر فعال کنید.

رفع مشکل آنتن دهی گوشی سامسونگ

با خاموش کردن رومینگ سیم کارت احتمالا مشکل عدم آنتن دهی تلفن همراه شما در مسیر برطرف خواهد شد.

۹- بازیابی شبکه اینترنت تلفن همراه

در قسمت Settings گزینه General Management را انتخاب کنید.

رفع مشکل آنتن دهی گوشی سامسونگ

در این قسمت بر روی گزینه Reset بزنید.

رفع مشکل آنتن دهی گوشی سامسونگ

با انتخاب Reset Network Settings شبکه تلفن همراه خود را بازیابی کنید.

رفع مشکل آنتن دهی گوشی سامسونگ

بازیابی شبکه نقش موثری در بهبود مشکلات آنتن دهی اینترنت همراه ایفا می کند. این بازیابی تنظیمات مربوط به Wifi, Mobile Data و Bluetooth می باشد.

۱۰-حل مشکل آنتن دهی گوشی سامسونگ با آپدیت کردن گوشی

به گزارش بسیاری از کاربران گاهی اوقات با آپدیت سیستم عامل به نسخه جدید مشکل آنتن دهی تا حد زیادی برطرف خواهد شد. برای این کار در قسمت Settings گزینه Software Update را بررسی کنید.

رفع مشکل آنتن دهی گوشی سامسونگ

گزینه Download and Install را انتخاب کنید.

رفع مشکل آنتن دهی گوشی سامسونگ

اگر گوشی شما آپدیت شده باشد در قسمت Download and Install پیام  Your Software Is up To Date نمایش داده می شود.

رفع مشکل آنتن دهی گوشی سامسونگ

۱۱- تنظیم گوشی سامسونگ بر روی حالت Safe Mode

برای این کار دکمه Power گوشی را فشار دهید و نگه دارید تا Safe Mode نمایش داده شود.

رفع مشکل آنتن دهی گوشی سامسونگ

Safe Mode را انتخاب کنید و صبر کنید تا گوشی وارد این حالت شود. پس از این که گوشی وارد حالت Safe Mode شود باید در زیر صفحه نمایش گوشی عبارت Safe Mode نوشته می شود.

رفع مشکل آنتن دهی گوشی سامسونگ

حالت Safe Mode نرم افزاری که باعث مشکل در آنتن دهی و اینترنت شده را نشان نخواهد داد اما در این حالت نرم افزار هایی که مربوط به خود گوشی نیستند را از نرم افزارهای اورجینال سیستم عامل اندروید متمایز خواهد کرد و در این حالت شما می توانید نرم افزاری که به آن مشکوک هستید را حذف کنید. برای خروج از حالت Safe Mode تنها نیاز است با فشردن دکمه Power گوشی خود را ریستارت کنید.

۱۲- حل مشکل آنتن دهی گوشی با تنظیم دوباره Cache سیستم

قبل از انجام روش زیر از داده های مهم خود بکاپ بگیرید.

اگر در اتصال به اینترنت و آنتن دهی دچار مشکل شده اید Wipe Cache سیستم اندرویدی شما کمک بسیاری در جهت رفع مشکل خواهد کرد. قبل از هر اقدامی تلفن همراه سامسونگ خود را به کامپیوتر متصل کنید. سپس دو دکمه Power و زیاد کردن صدا گوشی را همزمان فشار داده و نگه دارید تا لوگوی سامسونگ نمایش داده شود. در حالت ریکاوری که فعال کردید با دکمه کم و زیاد کردن صدا می توانید گزینه ها را بررسی کنید.

با انتخاب گزینه Clear Cache Partition و تایید آن، اطلاعات پارتیشن کش گوشی شما حذف خواهد شد.

رفع مشکل آنتن دهی گوشی سامسونگ

در روش با اطلاعات گوشی پاک نمیشود اما با روش زیر گوشی شما ریست فکتوری و اطلاعات شما کاملا پاک میشود. پس حتما از داده های مهم خود بکاپ بگیرید.

اگر میخواهید گوشی خود را ریست فکتوری کنید طبق آموزش بالا وارد بخش ریکاوری شوید و گزینه Reset Factory را انتخاب کنید.

رفع مشکل آنتن دهی گوشی سامسونگ

سوالات متداول

آیا کد افزایش انتن دهی گوشی سامسونگ وجود دارد؟

به طور کلی خیر، اما برای چک کردن وضعیت آنتن دهی می توانید از کد های دستوری زیر استفاده کنید:

از طریق کد دستوری *#0011# میتوانید وضعیت آنتن دهی گوشی سامسونگ خود را چک کنید.

این کار در برخی مدل های گوشی های اندروید سامسونگ با کد *#*#4636# نیز قابل انجام است.

بعد از اجرا کدهای بالا به بخش Device Information یا در برخی مدل ها به Phone Information بروید و روی گزینه Run Ping Test ضربه بزنید.

بعد از انجام این کار گوشی خود را ریستارت کنید.

آیا برنامه افزایش آنتن دهی گوشی سامسونگ واقعا کار میکند؟

به طور کلی نرم افزارهای تقویت آنتن دهی موبایل اندروید در تست های واقعی کارآمد نیستند.

جمع بندی

به طور کلی عوامل متعدد نرم افزاری و سخت افزاری می تواند منجر به عدم عملکرد مناسب آنتن دهی گوشی های سامسونگ شود. نکته مهم در این باره این است که ابتدا علت به وجود آمدن مشکل را کشف کنید و سپس به حل مشکل از طریق راه هایی که در این مطلب گفته شد بپردازید.

نظرات و پیشنهادات شما؟

امیدواریم که مشکل آنتن دهی گوشی سامسونگ شما رفع شده باشد. اگر شما هم تجربه مشابه با گوشی سامسونگ خود داشته اید و از راه حل دیگری استفاده کرده اید آن را با ما در قسمت نظرات در میان بگذارید.

  • نوشته admin
  • 2 ماه قبل
  • بدون دیدگاه
  • آموزش

آخرین دیدگاه ها

تا کنون دیدگاهی ثبت نشده است.

آخرین مطالب