مطلب فعلی :

آموزش نحوه برگزاری کلاس و ایجاد جلسه در گوگل میت

رفتن به بالا

آموزش نحوه برگزاری کلاس و ایجاد جلسه در گوگل میت

نوشته admin

1 سال قبل

بدون دیدگاه

معرفی سرویس

مجله اینترنتی دانستنی ها
آموزش نحوه برگزاری کلاس و ایجاد جلسه در گوگل میت

آموزش نحوه برگزاری کلاس و ایجاد جلسه در گوگل میت

در صورتی که میخواهید یک جلسه مجازی ایجاد کنید و با همکاران یا دوستان خود صحبت کنید میتوانید از برنامه گوگل میت 📹 استفاده کنید. خب چگونه در گوگل میت جلسه تشکیل دهیم یا کلاسی ایجاد کنیم؟ در این مطلب از کلاسیک وب به آموزش نحوه برگزاری کلاس و ایجاد جلسه در گوگل میت میپردازیم.

نحوه ساخت جلسه در گوگل میت

 How to Host a Meeting on Google Meet 

گوگل میت یکی از برنامه های خوب برای افرادی که میخواهند جلسات مجازی داشته باشند است. این برنامه قابلیت های مختلفی مانند زمانبندی ایجاد جلسه، دعوت از طریق ایمیل، دعوت از طریق لینک و… دارد که میتوانید از آن ها استفاده کنید. در ادامه نحوه برگزاری کلاس در گوگل میت و برخی از تنظیمات آن را بررسی میکنیم.

چگونه در گوگل میت لینک درست کنیم؟ ایجاد جلسه به صورت فوری

اگر نمیخواهد برای بعد جلسه ای تشکیل دهید و فوری میخواهید جلسه تصویری خود را شروع کنید برای ایجاد جلسه در گوگل میت ابتدا وارد سایت Google Meet شوید. (همچنین میتوانید برنامه Google Meet را در ویندوز یا گوشی خود باز کنید.) در صفحه اصلی Google Meet روی New Meeting و بعد از آن روی Start an instant meeting کلیک کنید.

برگزاری جلسه در گوگل میت

بعد از آن یک صفحه برای شما باز میشود. در صفحه باز شده میتوانید روی Add Others کلیک کنید تا سایر اعضا را به وسیله ایمیل دعوت کنید.

چگونه در گوگل میت کلاس برگزار کنیم

ایمیل آن ها را وارد کنید. در آخر روی Send email کلیک کنید.

برگزاری جلسه در گوگل میت

سپس یک ایمیل برای افراد مورد نظر ارسال میشود. برای تشکیل کلاس در گوگل میت کافیست آن ها روی ایمیل کلیک کنند تا وارد جلسه شوند. همچنین میتوانید لینک پایین Add Others را کپی کنید و برای افراد مورد نظر ارسال کنید. با کلیک بر روی لینک باقی افراد میتوانند به جلسه شما اضافه شوند. اگر از گوشی استفاده میکنید میتوانید برنامه گوگل میت را باز کنید و روی New meeting ضربه بزنید. از منو باز شده یکی از گزینه های مورد انتظار را انتخاب کنید و جلسه خود را شروع کنید.

چگونه در گوگل میت لینک درست کنیم

نحوه برگزاری جلسه در گوگل میت برای بعد

برای ایجاد جلسه در گوگل میت ابتدا وارد سایت Google Meet شوید. همچنین میتوانید برنامه Google Meet را در ویندوز باز کنید. در صفحه اول برای ایجاد جلسه جدید روی New Meeting کلیک کنید.

برگزاری جلسه در گوگل میت

برای ساختن لینک گوگل میت روی Create a meeting for later کلیک کنید.

ساختن لینک گوگل میت

یک کادر برای شما باز میشود که حاوی لینک است. لینک را کپی کنید و در جایی ذخیره کنید. بعد از آن در هر زمانی لینک را وارد مرورگر کنید میتوانید وارد جلسه خود شوید. این لینک باطل نمیشود پس در هر زمانی قابل استفاده است.

نحوه ساخت جلسه در گوگل میت

نحوه ایجاد جلسه در گوگل میت با زمانبندی جلسه توسط Google Calendar

اگر نیاز دارید برای یک تاریخ و یا زمان خاصی جلسه ای ایجاد کنید میتوانید از Google Calendar استفاده کنید. برای این کار در گوگل میت روی New Meeting و بعد Schedule in Google Calendar کلیک کنید.

برگزاری جلسه در گوگل میت

در صفحه جدیدی که باز میشود تمام اطلاعات جلسه را وارد کنید. این اطلاعات شامل عنوان، تاریخ شروع و پایان جلسه میشود. در سمت راست صفحه در قسمت Add Guests میتوانید ایمیل مهمان های خود را اضافه کنید. در آخر روی Save کلیک کنید.

ساختن لینک گوگل میت

اگر از گوشی استفاده میکنید برای برگزاری جلسه در گوگل میت برنامه Google Calendar را باز کنید و روی آیکن + پایین صفحه ضربه بزنید.

چگونه در گوگل میت کلاس برگزار کنیم

 

روی Add video conferencing یا Add Google Meet video conferencing ضربه بزنید تا یک لینک برای شما ساخته شود.

چگونه در گوگل میت جلسه تشکیل دهیم

در آخر میتوانید Join with Google Meet را انتخاب کنید تا جلسه بلافاصله شروع شود.

برنامه میت برای ایجاد کلاس آنلاین

برگزاری جلسه در گوگل میت از طریق Google Calendar

برای برگزاری جلسه در گوگل میت از طریق برنامه Google Calendar ابتدا این برنامه را باز کنید. یک تاریخ برای جلسه خود تنظیم کرده و روی Create+ سپس Event کلیک کنید.

چگونه در گوگل میت جلسه تشکیل دهیم

در قسمت Add title یک عنوان برای جلسه خود انتخاب کنید. ایمیل شرکت کنندگان را در قسمت Add Guests وارد کنید. در آخر برای ایجاد لینک جلسه روی Add Google Meet video conferencing کلیک کنید. بعد از ایجاد لینک روی Save کلیک کنید.

نحوه برگزاری جلسه در گوگل میت

چگونه در گوگل میت کلاس برگزار کنیم؟ با استفاده از برنامه Gmail

شما از طریق Gmail نیز میتوانید یک جلسه در گوگل میت ایجاد کنید. وارد برنامه Gmail شوید. از منو سمت چپ New Meeting را انتخاب کنید.

برگزاری جلسه در گوگل میت

سپس یک لینک در اختیار شما قرار میگیرد. شما میتوانید لینک را کپی و برای افراد مورد نظر ارسال کنید. همچنین میتوانید با انتخاب گزینه Send invitation ایمیل افراد مورد نظر را وارد کنید تا لینک برای آن ها ایمیل شود. در آخر برای شروع میتوانید Start Now را انتخاب کنید.

ساختن لینک گوگل میت

برای تشکیل کلاس در گوگل میت با گوشی برنامه Gmail را در گوشی خود باز کنید و از پایین صفحه آیکن دوربین را انتخاب کنید. روی New meeting ضربه بزنید.

تشکیل کلاس در گوگل میت

مانند روش های قبل یکی از سه گزینه های مورد نظر را انتخاب و جلسه خود را شروع کنید.

نحوه برگزاری جلسه با گوگل میت در گوشی

تنظیمات گوگل میت

زمانی که با روش های بالا جلسه در گوگل میت خود را آغاز کردید میتوانید یکسری تنظیمات را به دلخواه تغییر دهید. به عنوان مثال با کلیک بر روی آیکن میکروفون و دوربین میتوانید صدا و یا تصویر خود را ببندید یا روشن کنید.

جلسه در گوگل میت

همچنین میتوانید روی سه نقطه روی هم کلیک کنید و از منو باز شده Apply visual effects را انتخاب کنید. با این گزینه میتوانید پیش زمینه را تار کنید و یا افکت های دیگر قرار دهید.

برنامه میت برای ایجاد کلاس آنلاین

در منو باز شده به غیر از Apply visual effects میتوانید Change layout را انتخاب کنید. در این کادر نوع صفحه بندی را میتوانید انتخاب کنید.

چگونه در گوگل میت کلاس برگزار کنیم

در منو More options میتوانید Settings را انتخاب کنید. در این بخش مطمئن شوید در قسمت های میکروفون و اسپیکر موارد درستی را انتخاب کرده باشید. همچنین میتوانید روی Test کلیک کنید تا صدای خود را قبل از جلسه تست کنید.

چگونه در گوگل میت جلسه تشکیل دهیم

زمانی که سایر افراد به جلسه شما اضافه میشوند، میتوانید تصویر آن ها را در صفحه کامپیوتر و گوشی خود را مشاهده کنید.

ساختن لینک گوگل میت

اگر روی آیکن Pin، شخصی کلیک کنید تصویر شخص برای شما پین میشود.

چگونه در گوگل میت کلاس برگزار کنیم

اگر میخواهید به صورت ناشناس جلسه تشکیل دهید میتوانید مطلب ۵ سرویس چت و برگزاری تماس تصویری و صوتی گروهی ناشناس را مطالعه کنید.

نظرات و پیشنهادات شما؟

در مطلب امروز نحوه برگزاری جلسه با گوگل میت در گوشی و کامپیوتر را بررسی کردیم. آیا با مطالب گفته شده شما توانستید یک جلسه آنلاین برای خود تشکیل دهید؟ شما میتوانید نظرات، پیشنهادات و تجربیات خود را در زمینه برنامه میت برای ایجاد کلاس آنلاین در بخش دیدگاه با ما به اشتراک بگذارید.

آخرین دیدگاه ها

تا کنون دیدگاهی ثبت نشده است.

آخرین مطالب