مطلب فعلی :

آموزش نحوه نمایش اسم و اطلاعات شماره تماس گیرنده اندروید

رفتن به بالا

آموزش نحوه نمایش اسم و اطلاعات شماره تماس گیرنده اندروید

نوشته admin

1 سال قبل

بدون دیدگاه

آموزش

مجله اینترنتی دانستنی ها
آموزش نحوه نمایش اسم و اطلاعات شماره تماس گیرنده اندروید

آموزش نحوه نمایش اسم و اطلاعات شماره تماس گیرنده اندروید

ممکن است فردی یا سازمانی با شما تماس بگیرد 📞 و شما از عدم نمایش شماره مخاطب و ظاهر شدن یک نام نمایشی در هنگام تماس تعجب کنید چون شما چنین نام یا شماره ای را ذخیره نکرده اید. در آموزش نحوه نمایش اسم و اطلاعات شماره تماس گیرنده اندروید امروز کلاسیک وب ما اطلاعاتی را در این زمینه در اختیار شما قرار خواهیم داد.

نمایش اسم در هنگام تماس توسط Verified Calls گوگل

How to enable the Verified Calls feature on Android

یکی از قابلیت های جالب گوشی های اندرویدی و برنامه Phone گوگل نمایش نام مخاطبین هنگام تماس است. این بدان معناست که در صورت فعال کردن این ویژگی در دستگاه خود می توانید به اطلاعات تماس شرکت ها، رستوران ها، آموزشگاه ها، مراکز خرید، بیمارستان ها و غیره دسترسی پیدا کنید، این در حالی است که اطلاعات باید در گوگل مپ ثبت شده باشد. وقتی از این مکان ها با شما تماسی گرفته می شود شما می توانید نام مخاطبین را هنگام تماس مشاهده کنید (حتی اگر شما شماره را در گوشی اندروید خود ذخیره نکرده باشید). در ادامه مراحل نمایش اطلاعات شماره تماس گیرنده در گوشی سامسونگ ؛ شیائومی و غیره را توضیح خواهیم داد.

توجه کنید با فعال سازی این قابلیت اطلاعات شماره ها بر روی همه اپراتورها نمایش داده نمیشود، تنها تماس هایی که شماره آنها در گوگل مپ ثبت شده باشند و در صورتی که اپراتور سیم کارت شما نیز اجازه نمایش اطلاعات را بدهند نمایش داده خواهند شد.

نحوه نمایش اطلاعات شماره تماس گیرنده اندروید

برای فعال سازی این قابلیت روی آیکن Phone (یا تلفن) تپ کنید. از قسمت بالا روی آیکن سه نقطه تپ کنید. از منوی ظاهر شده Settings را انتخاب کنید.

نحوه نمایش اطلاعات شماره تماس گیرنده اندروید

حالا باید گزینه Caller ID & Spam (یا تماس گیرنده و هرزنامه) را انتخاب کنید.

نحوه نمایش اطلاعات شماره تماس گیرنده اندروید

حالا گزینه See caller and spam ID (یا دیدن شناسه تماس گیرنده و هرزنامه) را فعال کنید.

نحوه نمایش اطلاعات شماره تماس گیرنده اندروید

شماره مد نظرتان را شماره گیری کنید.

نحوه نمایش اطلاعات شماره تماس گیرنده اندروید

به محض شماره گیری شما نامی که در گوگل مپ ثبت شده است را مشاهده خواهید کرد.

نحوه نمایش اطلاعات شماره تماس گیرنده اندروید

بعد از برقراری تماس، در قسمت تماس های اخیر می توانید روی شماره ای که گرفته اید تپ کنید و اطلاعات کامل آدرس و سایت را مشاهده کنید.

اگر دوست ندارید که شماره ای خاص با شما در تماس باشد می توانید از ۷ روش بلاک تماس ناشناس و فقط تماس مخاطبین در اندروید و آیفون کمک بگیرید.

۵ نکته در مورد نمایش اطلاعات شماره تماس گیرنده

عدم نمایش شماره در تماس های ورودی و مشاهده یک نام نمایشی به شما اعلام می کند که چه کسی با شما در تماس گرفته است. اگر فکر می کنید که برنامه یا نرم افزار بزرگ مخابراتی وجود دارد که نام تماس گیرنده همه را تنظیم می کند و آن را به روز نگه می دارد اشتباه می کنید. یک نفر باید اطلاعات را در گوگل مپ تنظیم کند تا پایگاه داده مرکزی اطلاعات صحیح را در سوابق خود داشته باشد.

عدم نمایش شماره در تماس های ورودی به صورت خودکار

در صنعت مخابرات، رکورد حاوی اطلاعات نمایش شناسه تماس گیرنده شما تحت عنوان رکورد CNAM شناخته می شود. اکثر افراد تصور می کنند که به محض ثبت شماره جدید، CNAM به طور خودکار تنظیم می شود تا نامی به افرادی که به آنها تماس می گیرید نمایش داده شود.

این کمی مشکل است چون اگر چه برخی از ارائه دهندگان خدمات واقعاً این سرویس را به طور خودکار برای شما انجام می دهند یا نمی دهند و شما باید این مسئله را بررسی کنید. نکته مهمی که در اینجا باید درک کنید این است که یک شرکت مخابراتی و یک ارائه دهنده خدمات یکسان نیستند.

اگر Verizon را به عنوان مثال در نظر بگیرید، آنها در واقع ارائه دهنده خدمات و همچنین حامل هستند، اما اگر یک سیستم تلفن ویپ (VoIP) دارید یا از سایر ارائه دهندگان خدمات مجازی استفاده می کنید معمولا از اپراتورهای خارجی کم می گیرند. به طور کلی نحوه کار این است که هر شرکت ویپ شما ارائه دهنده خدمات است و اگر سوال یا مشکلی دارید با آنها تماس می گیرید.

با این حال ارائه دهنده خدمات شما ممکن است یک شرکت مخابراتی خارجی باشد که در واقع شماره تلفن را فعال و سرویس دهی می کنند. این اپراتور شرکت مخابرات واقعی است که به شما سرویس می دهد و باید CNAM را برای شماره شما تنظیم کند.

وقتی که ارائه دهنده شما یک شرکت مخابراتی جداگانه را دارد به شرکت مخابراتی درخواستی ارسال می کند تا CNAM را به نام شرکت شما تنظیم کند. باز هم، آنها همیشه این کار را به صورت خودجوش انجام نمی دهند و شما باید تقاضای خود را مطرح کنید.

عدم نمایش شماره در تماس های ورودی به صورت خودکار

در صورت تغییر نام شرکت باید به شرکت مخابرات اطلاع دهید

بسیاری از کسب و کارها هرازگاهی به تغییر نام نیاز دارند. اگر شما هم جزو این کسب و کارها هستید باید به خاطر داشته باشید که تا زمانی که به ارائه دهنده خدمات خود اطلاع ندهید که نام برند خود را تغییر داده اید؛ همان اطلاعات قبلی به کاربران نمایش داده می شود.

شما باید با شرکت مخابراتی خود تماس بگیرید و به آنها بگویی که دقیقا چه چیزی را باید تغییر دهند. همچنین به خاطر داشته باشید که یک محدودیت استاندارد ۱۵ کاراکتری برای نام نمایشی وجود دارد. این بدان معناست که نمی توانید از نام های طولانی تر استفاده کنید.

در صورت تغییر نام شرکت باید به شرکت مخابرات اطلاع دهید

ممکن است مدتی طول بکشد تا بروزرسانی ها اعمال شوند

در اینجا نکته ای که وجود دارد و بسیاری از صاحبان کسب و کار را نامید می کنید این است که ممکن است کمی طول بکشد تا درخواست شما برای تغییر نام نمایشی تماس گیرنده عملی شود. معمولاً بین زمانی که شرکت مخابراتی درخواست تغییر CNAM را دریافت می کند و زمانی که واقعاً شروع به نمایش می کند، تاخیر وجود دارد. گرچه در برخی موارد این امر سریعا اتفاق می افتد در برخی شرایط ممکن است حداقل ۲ هفته زمان ببرد تا فرایند کامل شوید. دلیل این امر این است که تغییر رکورد CNAM برای بروزرسانی در تمام شبکه های تلفن به زمان نیاز دارد.

ممکن است مدتی طول بکشد تا بروزرسانی ها اعمال شوند

هنگام تغییر ارائه دهنده؛ CNAM را به روز کنید

هنگام تغییر ارائه دهنده خدمات خود باید مطمئن شوید که CNAM اطلاعات به روز شما را دارد. فرقی نمی کند شماره ای دارید که به تلفن ثابت، حساب VoIP یا تلفن همراه متصل است، رکورد CNAM باید به روز شود.

هنگامی که شماره تلفن خود را به یک ارائه دهنده جدید انتقال می دهید، به خاطر داشته باشید که این کار را باید دوباره انجام دهید چون وقتی شماره خود را انتقال می دهید داده ها انتقال پیدا نمی کنند. این کار درست مانند زمانی است که برای یک سرویس ثبت نام می کنید و شماره جدیدی از آنها دریافت می کنید.

هنگام تغییر ارائه دهنده؛ CNAM را به روز کنید

عدم نمایش نام تماس گیرنده

یکی از مواردی که در مورد CNAM وجود دارد و باید رفع می شد این است که حتی بعد از اینکه شرکت مخابراتی فعلی شما به درستی CNAM را برای کسب و کارتان تنظیم کرده باشد و زمان زیادی هم سپری شده باشد تا در تمام شبکه های تلفن همراه به روز رسانی شود، گاهی اوقات نام تماس گیرنده در نمایشگر نشان داده نمی شود.

گرچه فناوری های زیادی ایجاد شده است و حجم زیادی از مشتریان وجود دارد اما کل سیستم مخابراتی هنوز قدیمی است. مشکلاتی از این دست به دلیل همین مشکل ایجاد می شوند و گاهی اوقات واقعا نمی توانید کاری انجام دهید.

عدم نمایش نام تماس گیرنده

در نهایت اگر با مشکل عدم نمایش مخاطبین در گوشی اندروید مواجه هستید می توانید از ۷ راه کاری که قبلا توضیح داده ایم استفاده کنید.

نظرات و پیشنهادات شما؟

در آموزش نحوه نمایش اسم و اطلاعات شماره تماس گیرنده اندروید امروز کلاسیک وب ما در مورد نحوه فعال کردن See caller and spam ID صحبت کردیم و ۵ نکته ای که وجود داشت را مطرح کردیم. چنانچه نکات دیگری وجود دارد که در این مطلب به آنها اشاره نکردیم یا نظر یا پیشنهادی دارید می توانید از طریق نظرات این مطلب با ما به اشتراک بگذارید.

  • نوشته admin
  • 1 سال قبل
  • بدون دیدگاه
  • آموزش

آخرین دیدگاه ها

تا کنون دیدگاهی ثبت نشده است.

آخرین مطالب