مطلب فعلی :

آموزش و معرفی ۱۱ تا از برنامه خودکار سازی انجام کارها در اندروید

رفتن به بالا

آموزش و معرفی ۱۱ تا از برنامه خودکار سازی انجام کارها در اندروید

نوشته admin

1 سال قبل

بدون دیدگاه

آموزش

مجله اینترنتی دانستنی ها
آموزش و معرفی 11 تا از برنامه خودکار سازی انجام کارها در اندروید

آموزش و معرفی ۱۱ تا از برنامه خودکار سازی انجام کارها در اندروید

شاید فراموش می کنید که هنگام کار یا موقعی که در جلسه شرکت می کنید گوشی خود را سایلنت کنید یا که فراموش می کنید به ایمیل رئیس تان پاسخ دهید. در چنین سناریوهایی می توانید از برنامه اتوماتیک اندروید 🤖 استفاده کنید و اقدامات خود را بر اساس شرایط خاص برنامه ریزی کنید. در آموزش و معرفی ۱۱ تا از برنامه خودکار سازی انجام کارها در اندروید ما نحوه انجام این کار را به شما یاد خواهیم داد.

دانلود برنامه انجام خودکار کارها در اندروید

Best Automation Apps For Android

آنچه اندروید را از سایر سیستم عامل های گوشی های همراه متمایز می کند سطح استثنایی از انعطاف پذیری است که ارائه می دهد. با این حال برای دستیابی به بهترین نتیجه به ابزارهای مناسب دارید تا به شما در استفاده از پتانسیل انعطاف پذیری و سفارشی سازی آن کمک کند. به طور مثال برنامه های خود کار سازی اندروید به انجام اتومات عملیات تکراری کمک می کنند. اگر گزینه ای را برای نصب سراغ ندارید می توانید از یک یا چند تا از برنامه هایی که در ادامه معرفی خواهیم کرد استفاده کنید.

نسخه کامل برنامه های معرفی شده را میتوانید از سرویس های داخلی دانلود و نصب کنید.

MacroDroid نرم افزار انجام کارهای تکراری به صورت خودکار برای اندروید

قبلا در کلاسیک وب ۷ روش ریست فکتوری خودکار گوشی اندروید و آیفون را به شما آموزش دادیم، اما MacroDroid یک برنامه اندروید جذاب است که می تواند به شما کمک کند تقریبا هر کاری را در گوشی خود خودکار سازی کنید. برای درک بهتر کاری که MacroDroid انجام می دهد؛ به کارهایی که می توانید با گوشی اندرویدی خود انجام دهید فکر کنید. می توانید تماس برقرار کنید، صفحات وب را مرور کنید، فایل ها را دانلود کنید، توییت کنید یا عکس ها را در فیس بوک به اشتراک بگذارید. MacroDroid همه این کارها را برای شما خودکار سازی می کند.

بنابراین به جای اینکه مجبور باشید خودتان این کارها را انجام دهید، می توانید آنها را طوری برنامه ریزی کنید که مثلا در زمان های خاصی از روز یا زمانی که شرایط خاصی برآورده می شود، اتفاق بیافتد. به طور مثال می توانید در ساعاتی از روز که خانه نیستید گوشی خود را تنظیم کنید تا به همسرتان پیام دهد. MacroDroid حتی می تواند روشنایی صفحه نمایش را کاهش دهد.

نحوه راه اندازی ربات هوشمند انجام خودکار کارها MacroDroid

MacroDroid در واقع رباتی است که باید به آن بگویید چه کاری انجام دهد تا در زمان مد نظر شما آنها را عملیاتی کند. ممکن است در ابتدا برای استفاده زا این برنامه استرس داشته باشید و نگران نتیجه کار باشید اما زمانی که از برنامه استفاده کردید و به آن عادت کردید کار کردن با MacroDroid ساده خواهد بود. در ادامه با دو مفهوم کلی این برنامه آشنا خواهید شد:

MacroDroid Actions

اکشن به بیان ساده آن کاری است که باید انجام شود. اکشن کاری است که گوشی اندروید شما می تواند انجام دهد و می تواند توسط MacroDroid خودکار شود. شماره گیری، ارسال پیام یا گرفتن عکس نمونه هایی از اکشن هایی هستند که گوشی اندروید شما می تواند انجام دهد و می توانند توسط MacroDroid خودکار سازی شوند.

MacroDroid Triggers

تریگرها یا محرک ها رویدادهایی هستند که باید اتفاق بیافتند تا یک عملیات در گوشی انجام شود از آنجایی که انجام اکشن ها یا اقدامات به صورت تصادفی وجود ندارد، محرک ها یا تریگرها پیش شرطی برای وقوع یک اکشن یا عملیات هستند. کاهش شارژ باتری به زیر ۵۰%، دریافت تماس یا فشار دادن دکمه های کاهش یا افزایش صدا نمونه هایی از رویدادهایی هستند که می توان از آنها به عنوان تریگر یا محرک استفاده کرد.

اکشن ها و تریگرها در چیزی به نام ماکرو (که همان تنظیم دستور برای ربات است) ترکیب می شوند.

نحوه اجرای خودکار برنامه در اندروید با MacroDroid

برای ایجاد اولین ماکرو یا کار خودکار خود، تنها چیزی که نیاز دارید یک اکشن و یک تریگر است (چه کاری در چه زمانی انجام شود). در ادامه ما یک روال اتوماسیون ساده ایجاد می کنیم که هر بار که هدفون خود را وصل می کنید یا هدفون یا بلندگوی بلوتوثی خود را متصل می کنید برنامه Spotify در گوشی اجرا شود.

اول باید برای دانلود MacroDroid از گوگل پلی استور اقدام کنید. بعد از دانلود برنامه آن را نصب کنید و مجوزهای مورد نیاز را به آن بدهید. حالا مراحل زیر را دنبال کنید:

نحوه اجرای خودکار برنامه در اندروید با MacroDroid

مرحله ۱: ایجاد ماکرو

اولین کامپوننت که در صفحه اصلی MacroDroid مشاهده خواهید کرد Add Macro است که باید روی آن ضربه بزنید.

نحوه اجرای خودکار برنامه در اندروید با MacroDroid

در صفحه بعدی، یک نام وارد کنید و روی آیکن فایل کوچک کناری آن ضربه بزنید.

توضیحات ماکرو خود را در فیلد متنی که در زیر فیلد نام ماکرو ظاهر می شود، وارد کنید.

حالا شما سه پنل با عنوان های Triggers، Actions و Constraints را مشاهده خواهید کرد که در اینجا ما روی دو مورد اول تمرکز خواهیم کرد.

نحوه اجرای خودکار برنامه در اندروید با MacroDroid

مرحله ۲: راه اندازی تریگر

به خاطر داشته باشید که ایده این برنامه انجام خودکار کارها در گوشی است. بنابراین می خواهیم وقتی هدفون وصل کردیم یا به بلندگو یا هدفون های بلوتوثی متصل شدیم برنامه Spotify اجرا شود. بنابراین هر زمان که یک رویداد (وصل کردن یک هدفون یا اتصال به بلندگوی بلوتوث) رخ می دهد، تریگر استفاده می شود.

برای برنامه ریزی این رویداد خاص:

در پنل Triggers  روی دکمه +  ضربه بزنید.

به مسیر Connectivity > Headphones Insert/Remove > Headphones Inserted > OK > Any > OK بروید تا رویداد وصل کردن هدفون را کنترل کنید.

راه اندازی تریگر راه اندازی تریگر

راه اندازی تریگرراه اندازی تریگر

مرحله بعد برنامه ریزی رویداد اتصال به بلندگوی بلوتوثی است که برای انجام این کار باید:

منوی تنظیمات سریع خود را باز کنید. بلوتوث را فعال کنید و هدفون یا بلندگوی بلوتوثی خود را وصل کنید.

بعد از اتصال، به برنامه MacroDroid برگردید و یک بار دیگر روی دکمه + در بالای پنل Triggers ضربه بزنید.

حالا به مسیر Connectivity > Bluetooth Event > Device Connected > OK بروید.

راه اندازی تریگر راه اندازی تریگر

راه اندازی تریگر راه اندازی تریگر

روی نام بلندگو یا هدفون بلوتوثی خود ضربه بزنید و بعد روی OK تپ کنید.

با انجام این کار، تنظیم دو تریگر شما تمام شد. می توانید به هر تعدادی که می خواهید تریگر اضافه کنید.

مرحله ۳: تنظیم اکشن ها

مرحله بعدی تنظیم اکشن ها است. به خاطر داشته باشید که اکشنی که در اینجا می خواهیم ایجاد کنم اجرای برنامه Spotify است.

در صفحه Add Macro و در پنل Actions  روی آیکن + ضربه بزنید.

به مسیر Application > Launch Application > Select Application > OK > Spotify > Force New > OK بروید.

تنظیم اکشن ها تنظیم اکشن ها

تنظیم اکشن ها تنظیم اکشن ها

بعد از انجام این کار روی دکمه برگشت یا Back بزنید و بعد روی Save ضربه بزنید تا ماکرو ذخیره شود.

حالا اگر گوشی خود را به بلندگو یا هدفون بلوتوثی وصل کنید برنامه Spotify اجرا می شود.

ایده هایی برای خودکار سازی کارها در اندروید با MacroDroid

هنگامی که ایمیلی از رئیس خود دریافت می کنید می توانید یک موسیقی خاص را پخش کنید. برای انجام این کار می توانید از مسیر Triggers > Device Events > Notification > Notification Received > Select Application(s) > Gmail برای ایجاد تریگر استفاده کنید. در اینجا آدرس ایمیل رئیس خود را وارد کنید. بعد برای راه اندازی اکشن به مسیر Actions > Media > Play/Stop Sound بروید و صدایی که می خواهید پخش شود را انتخاب کنید.

می توانید به طور خودکار برای مخاطبینی که دارید پیام تبریک تولد ارسال کنید. برای راه اندازی تریگر به مسیر Triggers > Date/Time > Day of Week/Month بروید و تاریخ تولد را تنظیم کنید. و برای راه اندازی اکشن به مسیر Actions > Messaging > Send SMS بروید و متن تبریک خود را وارد کنید.

می توانید زمانی که گوشی اندروید خود را تکان می دهید به طور مخفیانه صدا ضبط کنید. برای راه اندازی تریگر به مسیر Triggers > Sensor > Shake Device بروید و برای راه اندازی اکشن به مسیر Actions > Media > Record Microphone بروید.

به محض اینکه به روشی خاص انگشت خود را روی صفحه گوشی کشیدید می توانید به طور مخفیانه با ۱۱۰ تماس بگیرید. برای راه اندازی تریگر به مسیر Triggers > User Input > Swipe Screen بروید و برای راه اندازی اکشن به مسیر Actions > Phone > Make Call بروید.

لیست بهترین نرم افزار خودکار سازی اندروید

MacroDroid تنها برنامه ای نیست که از آن می توانید برای انجام خودکار وظایف در اندروید استفاده کنید، با این حال به دلیل استفاده ساده ای که دارد نحوه استفاده از آن را در بالا توضیح دادیم. با این وجود ۱۰ برنامه دیگر را در ادامه معرفی خواهیم کرد که می توانید آنها را هم بررسی کنید.

انجام کارهای خودکار در اندروید با Action Blocks

قبلا ۱۰ تا از بهترین برنامه کلیک خودکار اندروید را به شما معرفی کردیم، اما Action Blocks یک برنامه اتوماسیون گوگل است که با دستیار گوگل هم ادغام شده است بنابراین به عنوان نرم افزار اجرای خودکار دستورات صوتی در نظر گرفته شود. این بدان معناست که می توانید از فرامین صوتی استفاده کنید. شما می توانید کارهایی مانند خاموش و روشن کردن چراغ ها را به انجام دهید. همچنین می توانید کارهای ساده ای مانند یادآوری تماس با یکی از اعضای خانواده خود را برنامه ریزی کنید. به طور کلی هر کاری که دستیار گوگل می تواند انجام دهد این برنامه هم می تواند انجام دهد.

انجام کارهای خودکار در اندروید با Action Blocks

برنامه اتوماتیک اندروید Automate by LlamaLab

Automate یکی دیگر از برنامه های اتوماسیون مناسب است که می توانید در نظر داشته باشید. این برنامه بیشتر روی کارهای اساسی تمرکز دارد. به عنوان مثال هنگامی که شروع به رانندگی به سمت خانه می کنید می تواند به طرف مقابل تان پیام ارسال کند. برخی از عملیات دیگر شامل آپلود خودکار فایل ها در گوگل درایو بر اساس یک برنامه ها، تغییر بلندی صدا در شب و موارد ساده دیگری است.

برنامه اتوماتیک اندروید Automate by LlamaLab

دانلود برنامه انجام خودکار کارها AutomateIt

AutomateIt رقیبی برای برنامه های اتوماسیونی مانند lamaLab Automate است. با استفاده از این برنامه می توانید کارهایی مانند تغییر حجم صدا در شب، فعال و غیر فعال کردن وای فای و سایر وارد ساده را انجام دهید. این برنامه دارای ده ها عملکرد کلی است. شما همچنین می توانید مواردی مانند آمار استفاده خود را مشاهده کنید. همچنین می توانید کارهایی مانند پاسخگویی خودکار به پیامک ها در حین رانندگی را انجام دهید. به نظر می رسد که این برنامه در برخی از دستگاه ها مشکل دارد و گاها با باگ همراه است به غیر از این برنامه خوبی است.

دانلود برنامه انجام خودکار کارها AutomateIt

برنامه خودکار گوشی IFTTT

IFTTT یک برنامه پاسخگوی خودکار اندروید است که پیچیدگی بیشتری دارد و با تعداد زیادی از ویژگی ها و توابع همراه است. در صورت نیاز می تواند کارهای ساده مانند دانلود عکس های اینستاگرام را انجام دهد. با این حال با Google Drive، Dropbox، Slack و هزاران فناوری خانه هوشمند مانند Philips Hue، Amazon Alexa، Google Home و غیره ادغام می شود. لیست کارهایی که می توانید انجام دهید آنقدر طولانی است که حتی نمی توانید فهرست کنید. نسخه پرو امکانات بیشتری را در اختیار شما قرار می دهد.

برنامه خودکار گوشی IFTTT

اجرای خودکار برنامه در اندروید با Tasker

Tasker یکی از قدیمی ترین و قدرتمند ترین برنامه های اتوماسیون اندروید است. مانند IFTTT تعداد زیادی ویژگی دارد و می توانید کارهای زیادی را با آن انجام دهید. همچنین تعداد زیادی افزونه وجود دارد که عملکرد را افزایش می دهد. این برنامه را به عنوان یک نسخه قدرتمندتر از MacroDroid در نظر بگیرید. با این حال؛ مهار کردن این همه قدرت کار سختی است. منحنی یادگیری در این برنامه بسیار شدید است. ویدیوهای زیادی وجود دارد که به شما نشان می دهد چگونه کارهای مختلف را انجام دهید. اما قطعا در ابتدا کاربر پسند نیست. برای اطلاعات بیشتر می توانید مطلب خودکار سازی کارها: آموزش استفاده از برنامه Tasker در اندروید را دنبال کنید.

اجرای خودکار برنامه در اندروید با Tasker

برنامه پاسخگوی خودکار اندروید

بسیاری از برنامه ها دارای نوعی تنظیمات اتوماسیون برای عملکردهای ساده هستند. در اینجا چند مثال خوب وجود دارد. برنامه های پشتیبان گیری عکس مانند Amazon Photos یا Google Photos را می‌توان طوری تنظیم کرد که وقتی تلفن شما روی وای فای است عکس ها را به طور خودکار آپلود کنند. برنامه های پیامک و برنامه های شبکه اجتماعی به شما امکان می دهند پیام ها را ارسال کنید و یا بر اساس برنامه زمانی خاص بروزرسانی ها را انجام دهید. تعداد زیادی از برنامه ها وجود دارند که در تنظیمات خود امکان خودکار سازی کارها را می دهند. پس برنامه مد نظر خود را بررسی کنید و در صورت عدم پشتیبانی برای نصب برنامه های اتوماتیک دیگر اقدام کنید.

برنامه اتوماتیک Ecobee

یکی از محبوب ترین نرم افزار خودکار سازی اندروید، اپلیکیشن های خانه هوشمند است. هدف اصلی داشتن چنین برنامه هایی بهبود تجربه استفاده است. برنامه هایی مانند Ecobee می توانند به طور خودکار چراغ ها را در زمانی که تنظیم می کنید روشن و خاموش کنند. ترموستات های هوشمند می توانند دمای خانه شما را به روش های مختلفی مدیریت کنند. حتی مواردی مانند آمازون الکسا و گوگل هوم می توانند به شما کمک کنند تا فرامین صوتی خود را اجرا کنید.

برنامه اتوماتیک Ecobee

ویژگی های خاص OEM مانند بیکسبی

حتی OEM اندروید تا حدی وارد عمل شده اند. نمونه های زیادی وجود ندارد اما می توان در اینجا از بیکسبی سامسونگ نام برد. Bixby دارای یک عملکرد است که به شما امکان می دهد برخی از کارها را در گوشی سامسونگ خود به طور خودکار انجام دهید. به طور مثال شما می توانید از آن برای خاموش کردن شارژ بی سیم در شب استفاده کند تا گوشی خود را در هنگام خواب خنک نگه دارید.

ویژگی های خاص OEM مانند بیکسبی

انجام کارهای خودکار در اندروید از طریق تنظیمات

سیستم عامل اندروید دارای تنظیماتی است که می توانید از آنها برای خودکار کردن انجام برخی کارها استفاده کنید. به طور مثال روشن و خاموش کردن مواردی مانند تنظیم خودکار نور گوشی، مزاحم نشوید و فیلتر نور آبی در زمان های خاص را می توانید خودکار کنید. نسخه مدرن تر اندروید شامل ویژگی های آسایش دیجیتالی است که می تواند شما را به خاموش کردن گوشی و رفتن به رختخواب تشویق کند.

دانلود Droid Automation

نرم افزار اجرای خودکار دستورات Droid Automation به شما این امکان را می دهد تا اقداماتی را انجام دهید و کارهای تکراری را به صورت خودکار انجام دهید. این برنامه استفاده ساده ای دارد و کاربر پسند است. برای استفاده از ای برنامه کافیست بعد از نصب، پروفایل خود را ایجاد کنید، کارهای خود را اضافه کنید و محرک ها یا تریگرهای خود را انتخاب کنید.

دانلود Droid Automation

نظرات و پیشنهادات شما؟

در آموزش و معرفی ۱۱ تا از برنامه خودکار سازی انجام کارها در اندروید امروز کلاسیک وب ما نحوه استفاده از برنامه MacroDroid ,را به شما آموزش دادیم و در ادامه ۱۰ گزینه مشابه دیگر را معرفی کردیم. با استفاده از این برنامه ها می توانید کارهای تکراری خود را خودکار سازی کنید و در وقت خود صرفه جویی کنید. چنانچه برنامه اندروید دیگری می شناسید می توانید در بخش نظرات این مطلب با ما به اشتراک بگذارید.

  • نوشته admin
  • 1 سال قبل
  • بدون دیدگاه
  • آموزش

آخرین دیدگاه ها

تا کنون دیدگاهی ثبت نشده است.

آخرین مطالب