مطلب فعلی :

آموزش و معرفی ۹ روش تست کارت گرافیک و برنامه های تست کارت گرافیک

رفتن به بالا

آموزش و معرفی ۹ روش تست کارت گرافیک و برنامه های تست کارت گرافیک

نوشته admin

1 سال قبل

بدون دیدگاه

آموزش

مجله اینترنتی دانستنی ها
آموزش و معرفی 9 روش تست کارت گرافیک و برنامه های تست کارت گرافیک

آموزش و معرفی ۹ روش تست کارت گرافیک و برنامه های تست کارت گرافیک

برنامه ها و نرم افزار های متنوعی وجود دارند که شما میتوانید از آن ها برای تست عملکرد بخش های مختلف کامپیوتر مانند کارت گرافیک ⚡ استفاده کنید. در این مطلب از کلاسیک وب به آموزش و معرفی ۹ روش تست کارت گرافیک و برنامه های تست کارت گرافیک میپردازیم.

نحوه تست کارت گرافیک در ویندوز ۱۰ ، ویندوز ۱۱ و…

 How to Benchmark Your Graphics Card? The Best GPU Benchmarking Software 

هرچه کامپیوتر شما کارت گرافیک قوی تری داشته باشد، راحت تر میتوانید برنامه هایی که گرافیک بالا میخواهند مانند بازی های سنگین را نصب کنید. برای اینکه ببینید گرافیک شما تا چه حد خوب است میتوانید کارت گرافیک را تست کنید. برای این کار برنامه های مختلفی وجود دارد. در ادامه به آموزش تست کارت گرافیک میپردازیم.

آموزش تست کارت گرافیک در ویندوز با برنامه Unigine Heaven

Unigine Heaven یک نرم افزار برای تست کارت گرافیک شما است و میتوانید از آن استفاده کنید. در زمان تست کارت گرافیک باید به چند مورد دقت کنید. یکی از این موارد دما است. در صورتی که دمای کارت گرافیک خیلی زود بالا برود نشان دهنده یک مشکل است. برای اینکه دمای نرمال کارت گرافیک خود را بدانید میتوانید مدل کارت گرافیک را در اینترنت جست جو کنید. دمای نرمال برای هر کارت گرافیکی متفاوت است. بعد از دما باید به عملکرد آن دقت کنید.

نحوه تست کارت گرافیک

زمانی که Unigine Heaven را دانلود و نصب کردید وارد برنامه شوید. بعد از باز شدن برنامه صفحه را به سمت پایین بکشید گزینه های مختلفی مانند Texture quality و Resolution در اختیار شما برای انتخاب قرار میگیرد. برای انتخاب رزولوشن دقت کنید، رزولوشنی انتخاب کنید که معمولا بازی های شما آن رزولوشن را دارند. سپس بعد از تنظیم تنظیمات تست را شروع کنید. نتیجه ای که Heaven به شما نشان میدهد حداقل، حداکثر و میانگین فریم بر ثانیه و یک امتیاز است. هرچه این امتیاز بالاتر باشد بهتر است.

تست کارت گرافیک GTX , RTX و...

آموزش تست سلامت کارت گرافیک با ۳DMark

نرم افزار بعدی که میتوانید از آن برای تست کارت گرافیک خود استفاده کنید ۳DMark است. ۳DMark ابزار های مختلفی دارد که به شما کمک میکند تا عملکرد کارت گرافیک خود را بسنجید. اولین ابزار این برنامه ۳DMark Fire Strike Ultra است. برای اجرای تست ۳DMark Fire Strike Ultra شما به کارت گرافیک حداقل ۳ گیگابایت حافظه ویدیویی یا VRAM نیاز دارید. شما با افزایش VRAM  میتوانید قدرت کارت گرافیک خود را افزایش دهید. برای این کار میتوانید مطلب آموزش افزایش قدرت کارت گرافیک با افزایش VRAM ویندوز ۱۰، ۸ و ۷ را مطالعه کنید.

بهترین نرم افزار تست کارت گرافیک

تست بعدی که در این نرم افزار میتوانید استفاده کنید Time Spy Extreme است. Time Spy Extreme برای شما رزولوشن ۴K و ۳۸۴۰ در ۲۱۶۰ را شبیه سازی میکند. Time Spy Extreme به یک کارت گرافیک با حداقل ۴ VRAM نیاز دارد. آخرین تست ۳DMark که برای تست تخصصی عملکرد کاربرد دارد Port Royal است. در پایان هر تست یک امتیاز کلی و یک امتیاز گرافیکی به شما نمایش میدهد. هر چه امتیاز دریافتی بالاتر باشد یعنی کارت گرافیک بهتری دارید.

آموزش تست سلامت کارت گرافیک

آموزش تست سالم بودن کارت گرافیک توسط نرم افزار LuxMark

LuxMark با وجود قدیمی بودن بهترین نرم افزار تست کارت گرافیک است. با اینکه این برنامه قدیمی است اما هنوز به دلایلی به عنوان یک استاندارد است و میتوانید از آن برای تست کارت گرافیک استفاده کنید. LuxMark امتیاز کارت گرافیک شما را بر اساس کارت گرافیک سایر کاربران نشان نمیدهد بلکه این امتیاز از طرف خود برنامه است.

آموزش تست کارت گرافیک

آموزش تست کارت گرافیک با Furmark و دیدن امتیاز کارت گرافیک

FurMark یکی دیگر از ابزار های قدیمی است که شما میتوانید برای تست کارت گرافیک خود از آن استفاده کنید. بعد از دانلود و نصب برنامه در صورتی که از چند کارت گرافیک استفاده میکنید Full Screen را فعال کنید. سپس در بخش Resolution رزولوشن مانیتور خود را وارد کنید. بعد از شروع تست، امتیازی که برنامه به آن میدهد را مشاهده کنید. هرچه امتیاز بالاتر باشد یعنی عملکرد کارت گرافیک بهتر است.

آموزش تست کارت گرافیک با Furmark

Unigine Superposition نرم افزار تست کارت گرافیک

نرم افزار تست کارت گرافیک کامپیوتر Unigine Superposition محیطی زیبا و دقیق دارد که شما میتوانید در محیط برنامه Unigine Superposition عملکرد کارت گرافیک خود را تست کنید. Unigine Superposition تنظیماتی از پیش تعیین شده دارد که بعد از انجام هر تست یک امتیازی به عملکرد کارت گرافیک میدهد.

نرم افزار تست کارت گرافیک کامپیوتر

دانلود برنامه تست کارت گرافیک Basemark GPU

در صورتی که دوست دارید تست کارت گرافیک شما سریع انجام شوید میتوانید از Basemark GPU استفاده کنید. Basemark GPU سرعت بالایی در انجام تست دارد. این برنامه میتواند قدرت پردازنده های گرافیکی سطح بالا را به نمایش بگذارد.

نرم افزار تست کارت گرافیک لپ تاپ

برنامه CompuBench برای بنچمارک کارت گرافیک

یکی دیگر از برنامه های تست کارت گرافیک، CompuBench است. نحوه کار با CompuBench تقریبا ساده است و پیچیدگی ندارد. بنابر این میتوانید تقریبا به سادگی تست های کارت گرافیک را انجام دهید. این برنامه از OpenCL و CUDA پشتیبانی میکند که دومی فقط بر روی پردازنده های گرافیکی Nvidia کار میکند.

آموزش تست کارت گرافیک در ویندوز

در صورتی که نمیتوانید کارت گرافیک Nvidia را آپدیت کنید میتوانید برای رفع مشکل خود مطلب آموزش ۹ روش حل مشکل آپدیت کارت گرافیک Nvidia را مطالعه کنید.

تست FPS کارت گرافیک با V-Ray

V-Ray یک آزمایش ساده برای تست کارت گرافیک GTX , RTX و… است. درست است که V-Ray یک آزمایش ساده است اما برای تست کارت گرافیک ضروی است. این ابزار تعداد مسیرهایی را که سخت افزار شما می تواند در یک معیار یک دقیقه ای انجام دهد را محاسبه می کند. به عنوان مثال یک RTX 2080 Ti میتواند ۳۶۳ Mpaths (میلیون مسیر در دقیقه) را مدیریت کند ولی Core i9-9900K میتواند ۸۰ Mpaths را مدیریت کند. هر چه تعداد این مسیر ها بیشتر باشد عملکرد کارت گرافیک نیز بهتر است.

آموزش تست سالم بودن کارت گرافیک

استفاده از بازی ها بهترین روش تست کارت گرافیک

همچنین برخی از بازی ها این امکان را به شما میدهند تا کارت گرافیک خود را تست کنید. برخی از این بازی ها عبارتند از Zombie Army 4، Rise of the Tomb Raider، Hitman ، Far Cry Primal Far Cry 5، Assassin’s Creed Odyssey و… که با تست کارت گرافیک به شما میگویند عملکرد آن چقدر است. زمانی که از بازی ها برای تست کارت گرافیک استفاده میکنید نیازی به نصب نرم افزار برای تست کارت گرافیک ندارید. اگر کارت گرافیک قوی دارد بهترین بازی برای تست کارت گرافیک بازی های سنگین و با گرافیک بالا هستند.

بهترین بازی برای تست کارت گرافیک

در صورتی که بعد از تست کارت گرافیک تصمیم به اورکلاک آن گرفتید میتوانید مطلب آموزش کامل تصویری اورکلاک کارت گرافیک به صورت امن را مطالعه کنید.

نظرات و پیشنهادات شما؟

در این مطلب امروز به معرفی چند نرم افزار تست کارت گرافیک لپ تاپ و کامپیوتر پرداختیم و نحوه تست کارت گرافیک را بررسی کردیم. آیا شما توانستید از برنامه های بالا برای تست کارت گرافیک در ویندوز ۱۱ و.. خود استفاده کنید؟ شما میتوانید نظرات، پیشنهادات و تجربیات خود را در زمینه تست کارت گرافیک دست دوم در بخش دیدگاه با ما به اشتراک بگذارید.

  • نوشته admin
  • 1 سال قبل
  • بدون دیدگاه
  • آموزش

آخرین دیدگاه ها

تا کنون دیدگاهی ثبت نشده است.

آخرین مطالب