مطلب فعلی :

آموزش کامل حذف سطر، ستون ، سلول یا کل جدول ورد

رفتن به بالا

آموزش کامل حذف سطر، ستون ، سلول یا کل جدول ورد

نوشته admin

1 سال قبل

بدون دیدگاه

آموزش

مجله اینترنتی دانستنی ها
آموزش کامل حذف سطر، ستون ، سلول یا کل جدول ورد

آموزش کامل حذف سطر، ستون ، سلول یا کل جدول ورد

یکی از پرکاربردترین بخش‌های نرم‌افزار ورد، جدول‌ها هستند. گاه ممکن است جدول بزرگی را در ورد وارد کنید و اطلاعات و داده‌ها را در آن سامان دهید اما با تغییر برخی از قسمت‌ها نیاز باشد که سطر، ستون یا سلولی را حذف ❌ کنید. در این مطلب اتزل وب می‌خواهیم به آموزش کامل حذف سطر، ستون ، سلول یا کل جدول ورد بپردازیم.

چگونه یک سطر ، خانه یا ستون جدول ورد را حذف کنیم؟

?How to Delete a Table in Word

کشیدن جدول در ورد کاربردهای زیادی دارد و داده‌های بسیاری را می‌توان با جدول در ورد نشان داد. با این حال گاهی کار کردن با آن مشکلاتی ایجاد کند. به عنوان مثال، ممکن است بخواهید به حذف ستون های جدول در ورد بپردازید. در این مطلب شیوه‌های حذف یک سلول در جدول ورد را آموزش می‌دهیم.

نحوه حذف جدول در ورد

برای حذف جدول در ورد، کل آن را انتخاب کنید.

حذف جدول در ورد

سپس روی Layout که در زیر سربرگ Table Tools قرار دارد، کلیک کنید.

حذف جدول در ورد

پس از آن روی Delete که زیر سربرگ Rows & Columns قرار دارد، کلیک کنید و Delete Table را انتخاب کنید.

همچنین می‌توانید به جای آن، بر Delete Columns یا Delete Rows کلیک کنید، زیرا کل جدول را انتخاب کردید و هر کدام از این گزینه‌ها آن را حذف می‌کند.

حذف جدول در ورد

شیوه دیگر این است که پس از انتخاب کل جدول، روی Cut در بخش کلیپ بورد سربرگ Home کلیک کنید. به جای این کار می‌توانید کلید ترکیبی Ctrl + X را بگیرید.

حذف جدول در ورد

دکمه Delete کیبورد تمام جدول را یک جا پاک نمی‌کند. بلکه فقط محتوای یک سلول را حذف می‌کند. در صورتی که یک پاراگراف از قبل یا بعد جدول را با آن انتخاب کنید و کلید Delete را بزنید، جدول نیز پاک خواهد شد.

حذف بخشی از جدول در ورد ۲۰۰۷ و ۲۰۱۰

برای حذف یک خانه در جدول ورد ابتدا روی یکی از سلول‌ها، ردیف‌ها یا ستون‌های آن که می‌خواهید حذف کنید، راست کلیک کنید.

سپس در منو روی Delete Cells کلیک کنید.

برای حذف یک سلول Shift cells left یا Shift cells up را انتخاب کنید.

برای حذف یک ردیف روی Delete entire row کلیک کنید.

برای حذف یک ستون هم روی Delete entire column کلیک کنید.

چگونه یک سطر از جدول را در ورد پاک کنیم

برای حذف یک سطر جدول در ورد نسخه‌های جدیدتر، ابتدا روی سلول، ردیف یا ستونی که می‌خواهید حذف شود، کلیک کنید. سپس در Mini toolbar، روی Delete کلیک کنید.

حذف جدول در ورد

حال یکی از گزینه‌های Delete Cells، Delete Columns یا Delete Rows کلیک کنید.

شیوه دیگر این است که در ابتدا ستون یا ریدف موردنظر را انتخاب کنید. سپس دکمه Backspace را بزنید.

حذف جدول در ورد برای جدول‌های غیر پیوسته

روش‌های ذکر شده برای حذف جدول در ورد تنها زمانی کاربرد دارند که جدول شما پیوسته باشد. در ادامه روش‌های حذف ردیف جدول در Word را برای نوع ناپیوسته توضیح می‌دهیم. علاوه بر این، می‌توانید برای آموزش بیشتر در رابطه با ورد به مطلب آموزش کامل تصویری ۶ روش ساخت ، ویرایش و کشیدن جدول در ورد مراجعه کنید.

حذف جدول در ورد با کنار هم قرار دادن ستون‌ها و ردیف‌های بلااستفاده

برای حذف جدول در ورد، ابتدا ردیف یا ستونی را انتخاب کنید. سپس روی ماوس کلیک کنید و آن را نگه دارید. ماوس را به موقعیت مناسب ببرید و آن را رها کنید. سپس تمامی ستون‌ها و ردیف‌هایی را که در کنار هم قرار دادید، با شیوه‌هایی که در بالا آموزش دادیم، حذف کنید.

حذف جدول در ورد با اجرای ماکرو

شیوه دیگری که برای حذف جدول در ورد می‌توانید به کار ببرید، اجرای ماکرو است. در ابتدا ردیف مدنظر را انتخاب کنید. سپس کلید ترکیبی Alt+ F11 را فشار دهید تا VBA editor باز شود. پس از آن با کلیک کردن روی پروژه Normal یک ماژول ایجاد کنید. حال روی Insert کلیک کنید و سپس Module را انتخاب کنید.

حذف جدول در ورد

ماژول را با دوباره کلیک کردن باز کنید و کد زیر را در آن وارد کنید:

Sub DeleteNonConsecutiveRows()

Dim objCell As Cell

Dim objTable As Table

Dim nIndex As Integer, nRows As Integer

Dim strTable As String

Dim varCellEmpty As Boolean

 

Application.ScreenUpdating = False

 

‘  Delete contents in selected rows.

Selection.Delete

 

With Selection.Tables(1)

nRows = .Rows.Count

For nIndex = nRows To 1 Step -1

For Each objCell In .Rows(nIndex).Cells

If Len(objCell.Range.Text) > 2 Then

varCellEmpty = False

Exit For

Else

varCellEmpty = True

.Rows(nIndex).Delete

End If

Next objCell

Next nIndex

End With

 

Set objCell = Nothing

Set objTable = Nothing

 

Application.ScreenUpdating = True

End Sub

در نهایت روی Run کلیک کنید یا کلید F5 را فشار دهید.

حذف بخشی از جدول در ورد

راه دیگری که برای این روش وجود دارد این است که در ابتدا ستون مدنظر خود را با Ctrl انتخاب کنید. سپس تمامی مراحل ماکروی قبلی را انجام دهید با این تفاوت که کد زیر را در آن وارد کنید:

Sub DeleteNonConsecutiveColumns()

Dim objCell As Cell

Dim objTable As Table

Dim nIndex As Integer, nColumns As Integer

Dim strTable As String

Dim varCellEmpty As Boolean

 

Application.ScreenUpdating = False

 

‘  Delete contents in selected columns.

Selection.Delete

 

With Selection.Tables(1)

nColumns = .Columns.Count

For nIndex = nColumns To 1 Step -1

 

For Each objCell In .Columns(nIndex).Cells

If Len(objCell.Range.Text) > 2 Then

varCellEmpty = False

Exit For

Else

varCellEmpty = True

.Columns(nIndex).Delete

End If

Next objCell

Next nIndex

End With

 

Set objCell = Nothing

Set objTable = Nothing

 

Application.ScreenUpdating = True

End Sub

نظرات و پیشنهادات شما؟

در این مطلب کلاسیک وب به آموزش کامل حذف سطر، ستون ، سلول یا کل جدول ورد پرداختیم. کدام یک از این شیوه‌ها برای شما کارآمد بود؟ لطفا تجربیات و پیشنهادات خود را در بخش دیدگاه با ما در میان بگذارید.

  • نوشته admin
  • 1 سال قبل
  • بدون دیدگاه
  • آموزش

آخرین دیدگاه ها

تا کنون دیدگاهی ثبت نشده است.

آخرین مطالب