مطلب فعلی :

آموزش کامل روش تغییر رمز وای فای مودم TP-Link ، D-Link ، ایرانسل و..

رفتن به بالا

آموزش کامل روش تغییر رمز وای فای مودم TP-Link ، D-Link ، ایرانسل و..

نوشته admin

1 سال قبل

بدون دیدگاه

آموزش

مجله اینترنتی دانستنی ها
تغییر رمز مودم TP-Link ، D-Link ، ایرانسل و..

آموزش کامل روش تغییر رمز وای فای مودم TP-Link ، D-Link ، ایرانسل و..

استفاده از Wi Fi یک راه مناسب برای اتصال به اینترنت است. در وای فای برای افزایش امنیت از پسورد برای تایید هویت استفاده می شود که بنابر دلایل مختلف گاهی لازم است تا این رمز عبور را تغییر دهید. اگر روش تغییر رمز وای فای را نمی دانید جای نگرانی نیست، امروز در کلاسیک وب روش تغییر رمز عبور وای فای مودم برای برند های TP-Link ، D-Link، Zyxel، ایرانسل و.. را آموزش خواهیم داد.

آموزش عوض کردن پسورد شبکه وای فای مودم ایرانسل ، Zyxel ، تی پی لینک و..

How to Change WiFi Network Password in TP-Link and D-Link Modem

یکی از راه هایی که امنیت وای فای را تقویت می کند، تغییر رمز آن به صورت دوره ای است. همچنین ممکن است شما هک شوید و پسور خود را فراموش کنید که در این مواقع باید اقدام به تغییر پسورد وای فای و رمز مودم نمایید. برای انجام این کار باید وارد صفحه پیکربندی روتر و مودم خود شوید که در ادامه روش انجام آن را بررسی می کنیم. توجه کنید که روش انجام این فرآیند تقریبا در همه مودم ها یکسان است ولی بسته به برند ممکن است مقداری در تنظیمات تفاوت وجود داشته باشد.

روش تغییر رمز وای فای مودم TP-Link و..

گام اول برای تغییر رمز وای فای مودم D-link و.. رفتن به صفحه تنظیمات مودم است. اگر نمی توانید به وای فای وصل شوید، باید از کابل استفاده کرده و مودم را به یک کامپیوتر وصل کنید. (در صورت عدم دسترسی به کابل، باید مودم را ریست کنید و از طریق وای فای وصل شوید.) سپس یک مرورگر اینترنت را باز کرده و آدرس آیپی ۱۹۲٫۱۶۸٫۱٫۱ را در قسمت آدرس بار مروگر تایپ و اینتر کنید. این آدرس استاندارد است اما ممکن است صفحه پیکر بندی مودم شما با یکی از آدرس های زیر باز شود.

  • ۱۹۲٫۱۶۸٫۰٫۱
  • ۱۹۸٫۱۶۸٫۲٫۱
  • ۱۰٫۰٫۱٫۱ (Apple)
  • ۱۰٫۰٫۰٫۱ (Xfinity)

روش تغییر رمز مودم TP link و..

اگر هیچ یک از آدرس های فوق کار نکرد، دکمه های Win+R را بزنید و سپس CMD را تایپ و اینتر کنید.

روش تغییر رمز مودم TP link و..

در صفحه باز شده دستور ipconfig را تایپ و اینتر کنید.

روش تغییر رمز مودم TP link و..

شما باید در مشخصات شبکه وصل شده به دنبال آدرس Default Gateway باشید. از این ادرس برای دسترسی به صفحه پیکر بندی مودم استفاده کنید. در صورت عدم موفقیت احتمالا نیاز به ریست مودم، مراجعه به دفترچه و یا سایت سازنده دستگاه می شود. قابل ذکر است در برخی از مدل ها این آدرس در برچسب مشخصات روی مودم هم وجود دارد.

روش تغییر رمز مودم TP link و..

همچنین آیا با WPS در مودم آشنا هستید؟ پیشنهاد می کنیم مطلب دکمه WPS در مودم چیست؟ چه کاربردی دارد و چگونه آن را غیرفعال کنیم؟ را هم مطالعه نمایید.

ورود به صفحه تنظیمات و تغییر رمز وای فای مودم TD-LTE ایرانسل و..

پس از طی کردن مراحل قبل برای تغییر رمز وای فای مودم تی پی لینک و..، در گوشی اندروید یا کامپیوتر برای ورود از شما نام کاربری و رمز عبور خواسته می شود. اگر به تنظیمات رمز عبور مودم دست نزده باشید، در حالت پیش فرض نام کاربری admin یا userAdmin خواهد بود و پسورد آن هم admin یا password است. این مورد بستگی به مدل مودم شما دارد که می توانید برای آن در اینترنت سرچ کرده و یا دفترچه راهنمای کار با روتر را مطالعه کنید.

ورود به صفحه تنظیمات و تغییر رمز مودم TD-LTE ایرانسل و..

اگر قبلا آن را تغییر داده اید و رمز یا نام کاربری را فراموش کرده اید، باید مودم را ریست کنید تا پسورد و یوزر پیش فرض استفاده نمایید. در زیر پسورد و یوزر برند مودم هایی که درصد زیادی از بازار را در اختیار دارند، معرفی می کنیم: (بزرگ و کوچک بودن کاراکتر ها مهم است)

  • دی لینک (D-Link): User Name=admin  و Password=admin
  • تی پی لینک (TP-Link): User Name=admin  و Password=admin
  • ایرانسل (Irancell): User Name=admin  و Password=admin
  • هوآوی (Huawei): User Name=admin  و Password=@Hua1234

آموزش تغییر پسورد مودم وای فای، قسمت وایرلس (Wireless) در صفحه تنظیمات مودم

هنگامی که وارد صفحه تنظیمات برای تغییر رمز وای فای مودم ZYXEL و.. می شوید، تب ها و بخش های مختلفی را می بینید. شما باید به دنبال بخش Wireless باشید. این بخش بسته به سازنده در مکان مختلفی ممکن است قرار داشته باشد اما معمولا می توانید در بخش تب های بالا و یا کنار صفحه، گزینه ای به نام Wireless و یا Wireless Settings/Setup را پیدا کنید.

آموزش تغییر پسورد مودم وای فای، قسمت وایرلس (Wireless) در صفحه تنظیمات مودم

در مودم هایی مانند D-Link شما می توانید تنظیمات وایرلس در پنل سمت چپ را در تب Setup پیدا کنید.

آموزش تغییر پسورد مودم وای فای، قسمت وایرلس (Wireless) در صفحه تنظیمات مودم

اگر با باز کردن وایرلس بخش های مختلفی را مشاهده کردید، به قسمت Wireless Security بروید. در برخی دیگر از مدل ها گزینه ای به نام Manual Wireless Network Setup به جای آن قرار داده شده است.

در مودم های ایرانسل هم باید روی Wi-Fi در پنل سمت چپ کلیک کرده و بخش WLAN Settings را انتخاب کنید.

آموزش تغییر پسورد مودم وای فای، قسمت وایرلس (Wireless) در صفحه تنظیمات مودم

با مشاهده تب ها می توانید به راحتی این گزینه را برای مودم خود پیدا کنید.

برای تغییر پسود وای فای در مودم های زایکسل (Zyxel) باید ابتدا مسیر Network Settings > Wireless را طی کنید در پایین صفحه تیک گزینه Generate password automatically را بردارید و در کادر Password رمز عبور مد نظر را تغییر دهید و در نهایت گزینه Apply را انتخاب نمایید.

تغییر رمز مودم zyxel

همچنین در زیمنه بهینه سازی مودم ها مطالعه مطلب آموزش کامل آپدیت فریمور مودم TP-link ، D-link ، Zyxel و.. هم برای شما کاربردی و مفید خواهد بود.

آموزش تغییر پسورد شبکه وای فای مودم دی لینک و.. در کامپیوتر

با وارد شدن به بخش وایرلس یا امنیت وایرلس جهت تغییر رمز وای فای مودم، تنظمات مربوط به Wi-Fi را مشاهده می کنید. برای تغییر رمز باید به دنبال بخش Password باشید. البته به جای پسورد ممکن از واژه های Passphrase و یا Shared Key هم استفاده شده باشد. شما می توانید پسورد جدید خود را در این قسمت وارد کنید. معمولا از شما خواسته می شود تکرار پسور وارد شده را هم بزنید.

آموزش تغییر پسورد مودم دی لینک و..

سعی کنید رمز عبوری قوی، بدون استفاده از مشخصات، دشوار و شامل کاراکتر های تصادفی بسازید. حداقل تعداد کاراکتر مورد قبول ۸ کاراکتر می باشد.

همچنین فراموش نکنید که بخش نوع امنیت با Security Type (Wireless Security Mode) را هم چک کنید که در حالت WPA2 باشد. مودم ها از سه نوع رمز گذاری WEP, WPA و WPA2 استفاده می کنند که پیچیده ترین آن ها WPA2 و ساده ترین هم WEP است که در مدت زمان ۳۰ دقیقه قابل شکستن است!

آموزش تغییر پسورد مودم دی لینک و..

اگر خواستید نام وای فای را هم تغییر دهید، باید این کار را روی باکس Network Name انجام بدهید. Network Name و یا SSID نام وای فای شما را مشخص می کند.

آموزش تغییر پسورد مودم دی لینک و..

پس از اعمال همه تغییرات مورد نظر، Save Settings و یا Apply را بزنید تا تنظیمات ذخیره شود. کار به اتمام رسید و دستگاه های متصل قطع می شوند. برای اتصال باید از پسورد جدید استفاده کنید. قابل ذکر است که برخی از سازندگان برنامه های مخصوصی هم دارند که می توانید از آن برای تغییر تنظیمات استفاده نمایید. (مانند My Dlink برای مودم های D-Link)

آموزش تغییر پسورد مودم دی لینک و..

در پایان برای این که به صورت کامل جلوی هک شدن پسورد وای فای را بگیرید، مطالعه مطلب بهترین راه های جلوگیری از هک شدن وای فای ( Wi-Fi ) را فراموش نکنید.

نظرات و پیشنهادات شما؟

در مطلب امروز روش تغییر رمز Wi-Fi مودم های مختلف را آموزش دادیم. آیا به راحتی رمز مورد نظر را عوض کردید؟ شما می توانید نظرات، پیشنهادات و تجربیات خود در زمینه آموزش تغییر پسورد وایرلس (وای فای) مودم های D-link و.. را در دیدگاه این پست با ما به اشتراک بگذارید.

  • نوشته admin
  • 1 سال قبل
  • بدون دیدگاه
  • آموزش

آخرین دیدگاه ها

تا کنون دیدگاهی ثبت نشده است.

آخرین مطالب