مطلب فعلی :

آموزش کامل نحوه گذاشتن واترمارک در پاورپوینت PowerPoint

رفتن به بالا

آموزش کامل نحوه گذاشتن واترمارک در پاورپوینت PowerPoint

نوشته admin

1 سال قبل

بدون دیدگاه

آموزش

مجله اینترنتی دانستنی ها
PowerPoint آموزش نحوه گذاشتن واترمارک در پاورپوینت

آموزش کامل نحوه گذاشتن واترمارک در پاورپوینت PowerPoint

واترمارک به ثبت کردن لوگو یا علامت روی محتوا گفته می شود که آن را از کپی برداری غیر مجاز محافظت می کند. از آن جایی که ارائه مطالب و کنفرانس با پاورپوینت در محبوبیت قرار دارد و افراد زیادی پروژه های خود را به صورت پاورپوینت ارائه می دهند، امروز در کلاسیک وب قصد داریم آموزش نحوه قرار دادن واترمارک در پاورپوینت را ارائه دهیم تا از انتشار غیر مجاز PowerPoint شما جلوگیری شود.

روش ایجاد واترمارک در پاورپوینت PowerPoint 2010, 2013, 2016 و..

How to Add Watermark in PowerPoint

برای واترمارک معمولا از علامت یا لوگویی استفاده می شود تا همپوشانی زیادی با اسلاید نداشته باشد و از زیبایی کار نکاهد. شاید برای اضافه کردن واترمارک در پاورپوینت بخواهید تصویری را اسلاید به اسلاید به مطلب اضافه کنید که در صورتی که تعدا صفحات بالا باشد راه معقولی به نظر نمی رسد. در این مطلب نحوه اضافه کردن یک تصویر واترمارک برای تمام اسلاید ها را خواهیم گفت. این روش در اکثر نسخه های پاورپوینت مشابه هم هستند.

افزودن واترمارک در پاورپوینت ۲۰۱۳ تا ۲۰۱۶

ابتدا برای گذاشتن لوگو در پاورپوینت و.. باید فایل پروژه خود را که قصد اضافه کردن واتر مارک به آن دارید را باز نمایید. سپس به تب VIEW بروید و روی Slide Master کلیک کنید.

حالا بر روی تب INSERT سویچ کنید و روی گزینه Shapes کلیک نمایید.

حال در قسمت اشکال شکل مستطیل را انتخاب نمایید و در قسمتی از اسلاید که قصد اضافه کردن واترمارک دارید اضافه کنید.(توجه کنید این کار را در اسلاید مستر روی اولین لایه انجام دهید تا روی تمامی لایه ها کپی شود) و گزینه Format Shape با راست کلیک روی آن انتخاب نمایید. حال در منوی سمت راست یک تصویر را می توانید اضافه کنید. برای تبدیل آن به واترمارک در پاورپوینت ۲۰۱۳ و.. حالت Picture or Texture Fill را انتخاب نمایید و به جز تصاویر خود برنامه پاورپوینت، با زدن File.. لوگوی خود را برای اضافه شدن به صورت واتر مارک از کاپمپیوتر انتخاب نمایید.

افزودن واترمارک در پاورپوینت 2013

حال باید سایز عکس را روی اسلاید متناسب و اندازه کنید و سایر تنظیمات را اعمال کنید تا WateMark استاندارد داشته باشید و با زدن گزینه Tile Picture as Texture اندازه ها را محدود تر کنید. بعد از این کار از Slide Master بیرون بیایید (روی تب اسلاید مستر رفته و گزینه خروج که شکل ضربدری قرمز در سمت راست آن تب وجو دارد را انتخاب نمایید) و خروجی کار را مشاهده نمایید تا مطمئن شوید که WaterMark به درستی قرار گرفته باشد.

برای قرار دادن واترمارک روی عکس، میتوانید مطلب آموزش ۶ روش قرار دادن واترمارک روی عکس در فتوشاپ Photoshop را جهت یادگیری مطالعه کنید.

اضافه کردن واترمارک به پاورپوینت ۲۰۱۰

همانند نسخه جدیدتر این برنامه، برای قرار دادن یک عکس در تمام صفحات پاورپوینت بعد از بازکردن فایل روی گزینه Slide Master در تب View کلیک نمایید.

حال به تب Insert بروید و روی Shapes کلیک کنید تا صفحه اشکال مختلف باز شود.

حال در قسمت اشکال، شکل مستطیل را انتخاب نمایید و در قسمتی از اسلاید که قصد اضافه کردن واترمارک دارید اضافه کنید.(توجه کنید این کار را در اسلاید مستر روی اولین لایه انجام دهید تا روی تمامی لایه ها کپی شود) و گزینه Format Shape با راست کلیک روی آن انتخاب نمایید. حال در منوی جدیدی که برای شما باز می شود یک تصویر را می توانید اضافه کنید. برای این کار حالت Picture or Texture Fill را از قسمت Fill انتخاب نمایید و به جز تصاویر خود برنامه پاورپوینت، با زدن File.. لوگوی خود را برای اضافه شدن به صورت واترمارک انتخاب نمایید.

اضافه کردن واترمارک به پاورپوینت 2010

حال باید سایز عکس را روی اسلاید متناسب و اندازه کنید و سایر تنظیمات را اعمال کنید تا واترمارکی درست داشته باشید. می توانید با انتخاب گزینه Tile Picture as Texture اندازه ها را محدود تر کنید. بعد از این کار از Slide Master بیرون بیایید (روی تب اسلاید مستر رفته و خروج که شکل ضربدری قرمز در آن تب وجو دارد انتخاب نمایید) و خروجی کار را مشاهده نمایید تا مطمئن شوید که واتر مارک به درستی قرار گرفته است.

در اکسل هم می توانید روی پروژه های خود واترمارک درج کنید، برای این کار مطلب آموزش کامل ۴ روش قرار دادن واترمارک در اکسل (Excel Watermark) را بخوانید.

قرار دادن واترمارک در پاورپوینت ۲۰۰۷

مانند دیگر نسخه های این برنامه، بعد از بازکردن فایل روی گزینه Slide Master در تب View کلیک نمایید.

اصافه کردن واترمارک در پاورپوینت 2007

حال به تب Insert بروید و روی Shapes کلیک کنید و دنبال مستطیل بگردید.

حال در قسمت اشکال شکل مستطیل را انتخاب نمایید و در قسمتی از اسلاید که قصد اضافه کردن واترمارک دارید اضافه کنید.(توجه کنید این کار را در اسلاید مستر در پاورپوینت روی اولین لایه انجام دهید تا روی تمامی لایه ها کپی شود) و گزینه Format Shape با راست کلیک روی آن انتخاب نمایید. حال در منوی جدیدی که برای شما باز می شود یک تصویر را می توانید اضافه کنید. برای این کار حالت Picture or Texture Fill را از قسمت Fill انتخاب نمایید و به جز تصاویر خود برنامه پاورپوینت، با زدن File.. لوگوی خود را برای اضافه شدن به صورت Watermark انتخاب نمایید.

اصافه کردن واترمارک در پاورپوینت 2007

اکنون برای تکرار یک عکس در تمام صفحات پاورپوینت باید سایز عکس را روی اسلاید متناسب و اندازه کنید و سایر تنظیمات را اعمال کنید تا واترمارک مناسب بسازید و با زدن گزینه Tile Picture as Texture اندازه ها را محدود تر کنید. بعد از این کار روی تب اسلاید مستر رفته و خروج که شکل ضربدری قرمز در آن تب وجو دارد انتخاب نمایید تا از Slide Master بیرون بیایید و خروجی کار را مشاهده نمایید تا مطمئن شوید که واتر مارک به درستی قرار گرفته است.

اگر هم با استفاده از گوشی نیاز به اضافه کردن واترمارک دارید، ۱۰ روش برتر گذاشتن لوگو و نوشتن متن روی عکس یا واترمارک اندروید را مطالعه کنید.

روشی دیگر برای اضافه کردن واترمارک به پاورپوینت

در روشی دیگر، شما می توانید یک تصویر یا لوگو را به صورت کمرنگ به عنوان پس زمینه کل اسلاید اضافه کنید و با گذاشتن عکس در پس زمینه پاورپوینت آن را تبدیل به واترمارک کنید. برای این کار در منطقه ای خالی از اسلاید در حالت اسلاید مستر راست کلیک کنید و Format Background را از بین گزینه ها انتخاب نمایید. سپس همانند روش های فوق یک تصویر را انتخاب می کنید و به عنوان تصویر پس زمینه کل اسلایدها قرار می دهید.

در آموزش های ذکر شده می توانید به جای استفاده از شکل مستطیل، از Text Box نیز برای قرار دادن متن استفاده کنید و تنظیمات مشابه را روی آن اعمال کنید.

همچنین برای حذف واترمارک های آزاردهنده از روی فیلم، مطالعه مطلب آموزش ۶ روش حذف نوشته واترمارک و لوگو از روی فیلم در کامپیوتر جهت یادگیری مفید می باشد.

نظرات و پیشنهادات شما؟

امروژز روش افزودن واترمارک در پاورپوینت از نسخه های مختلف آن را آموزش دادیم. اگر نکاتی برای انجام بهتر این کار وجود دارد که در این آموزش اشاره نشده است، می توانید آن را به همراه سایر نظرات و پیشنهادات خود در دیدگاه این مطلب با ما به اشتراک بگذارید.

  • نوشته admin
  • 1 سال قبل
  • بدون دیدگاه
  • آموزش

آخرین دیدگاه ها

تا کنون دیدگاهی ثبت نشده است.

آخرین مطالب