مطلب فعلی :

آموزش کامل و تصویری ثبت نام و پیگیری کارت ملی هوشمند با شماره ملی و..

رفتن به بالا

آموزش کامل و تصویری ثبت نام و پیگیری کارت ملی هوشمند با شماره ملی و..

نوشته admin

1 سال قبل

بدون دیدگاه

آموزش

مجله اینترنتی دانستنی ها
آموزش کامل و تصویری ثبت نام و پیگیری کارت ملی هوشمند با کدملی و..

آموزش کامل و تصویری ثبت نام و پیگیری کارت ملی هوشمند با شماره ملی و..

همانطور که می دانید کارت ملی یکی از روش های تایید و شناسایی هویت افراد است. هر فردی که به سن ۱۵ سالگی رسیده باشد باید دارای کارت ملی باشد. قبلا کارت های ملی به صورت کاغذی بود اما امروزه کارت های ملی با کارت های هوشمند ملی تعویض شده اند. شما برای کارهای بانکی و یا سایر کارهای خود باید حتما کارت هوشمند ملی داشته باشید. اگر تا به حال برای تعویض کارت ملی هوشمند خود اقدام نکرده اید پست امروز کلاسیک وب به شما کمک خواهد کرد که این فرآیند را با اطلاعات بیشتر انجام دهید. پس از شما دعوت می کنیم آموزش کامل و تصویری ثبت نام و پیگیری کارت ملی هوشمند با شماره ملی و کد رهگیری را مطالعه بفرمایید.

نحوه ثبت نام کارت ملی هوشمند و پیگیری صدور  با کد ملی ، کد رهگیری و..

Learn How To Register Iran Intelligent National Card And Follow Up With The National Code, Tracking Code

قبلا کارت ملی به صورت یک ورق کاغذی بود که اطلاعات شخصی ما روی آن پرینت شده بود و برای جلوگیری از خرابی کاغذ آن را پرس می کردند. اما در چند سال گذشته کارت های ملی شکل دیگری به خود گرفتند و به اصلاح هوشمند شدند. کارت های ملی هوشمند شبیه به کارت های عابر بانک هستند که با استفاده از فناوری های مختلف بدنه کارت که از لایه های مختلفی تشکیل شده است ساخته می شود.

کارت ملی

در تراشه کارت های عابر بانک اطلاعات شما مانند شماره حساب، شماره ملی و غیره ذخیره می شود در تراشه کارت های ملی هم اطلاعاتی همچون مشخصات شخصی، اثر انگشت، اطلاعات ازدواج، اطلاعات فرزندان و غیره ذخیره می شود. امروزه کارت های هوشمند کاغذی منسوخ شده اند و کارت های ملی هوشمند پا به عرصه گذاشته اند. در زمان فعلی اگر شما کارت ملی هوشمند نداشته باشید حتی نمی توانید کارهای بانکی خود را انجام دهید.

کارت ملی جدید

دولت شهروندان را موظف به گرفتن کارت های هوشمند ملی کرده است به طوری که یارانه افراد بالای ۱۸ سالی که کارت ملی هوشمند خود را دریافت نکرده اند را قطع می نماید. شاید از خود بپرسید که برای ثبت نام و پیگیری کارت ملی هوشمند خود چکار باید بکنم؟ ما پاسخ به این سوالتان را در ادامه خواهیم داد. برای دریافت اینترنت رایگان پیشهاد می کنیم پست آموزش روش های دریافت اینترنت نامحدود رایگان همراه اول و ایرانسل را مطالعه بفرمایید.

سایت جدید ثبت نام کارت ملی هوشمند و پیگیری صدور با کد ملی، کد رهگیری و..

ثبت نام کارت ملی هوشمند کار خیلی پیچیده و دشواری نیست و خودتان از عهده آن بر خواهید آمد. کلا چند مرحله ساده است که باید انجام دهید. در طول فرآیند ثبت نام سامانه ثبت احوال شما نیاز به اطلاعات شخصی، شماره شناسنامه و کارت ملی پدر و مادر و اطلاعات همسرتان دارید.

خب اول شما باید وارد سامانه ثبت احوال شوید. همانطور که در تصویر زیر مشاهده می فرمایید در این قست شما نیاز به شماره ملی، شماره سریال شناسنامه دارید. اطلاعات را پر کنید و به سوالی که از شما پرسیده می شود پاسخ دهید. بعد روی دکمه ادامه کلیک کنید.

سایت جدید ثبت نام کارت ملی هوشمند و پیگیری با کد ملی ، کد رهگیری و..

حالا باید فرم زیر را پر کنید. این فرم حاوی اطلاعات فردی، اطلاعات والدین، اطلاعات همسر و اطلاعات فرزندان می باشد. با استفاده از کارت ملی و شناسنامه این افراد می توانید فیلدهای مذکور را پر نمایید.

سایت جدید ثبت نام کارت ملی هوشمند و پیگیری با کد ملی ، کد رهگیری و..

در این صفحه به شما اعلام می شود که شما باید برای ادامه ثبت نام باید ۲۰ هزار تومان (در زمان نگارش این مطلب) را پرداخت کنید. حالا روی دکمه پرداخت کلید کنید تا به صفحه پرداخت بانکی هدایت شوید. در این قسمت اطلاعات کارت بانکی خو را وارد کنید و مبلغ ۲۰ هزار تومان را پرداخت کنید.

سایت جدید ثبت نام کارت ملی هوشمند و پیگیری با کد ملی ، کد رهگیری و..

بعد از پرداخت به صورت خودکار به صفحه زیر هدایت خواهید شد که در این صفحه کد رهگیری به شما نمایش داده می شود. کد رهگیری خود را یادداشت کنید. در قسمت محل نوبت گیری شما باید مکانی که در آنجا عکس کارت ملی هوشمند شما در آنجا گرفته می شود را مشخص کنید. شما می توانید دفاتر پستی، دفاتر پیشخوان و یا دفاتر ثبت احوال را انتخاب کنید و از بین دفاتر و تاریخ مراجعه یکی از زمان های مناسب را برای خود انتخاب کنید و در آخر روی دکمه نوبت گیری کلیک کنید.

شما باید در همین تاریخ و ساعت با به همراه داشتن اصل شناسنامه عکس دار، کد پستی، آدرس محل سکونت، شماره تلفن ثابت و همراه، به دفاتر مربوطه مراجعه نمایید. در دفاتر مربوطه از شما عکس و اثر انگشت گرفته می شود. تاریخ و ساعت مراجعه برای شما پیامک خواهد شد. اگر شما در تاریخ ذکر شده مراجعه نمایید تا ۳ روز نمی توانید نوبت گیری مجدد کنید.

سایت جدید ثبت نام کارت ملی هوشمند و پیگیری با کد ملی ، کد رهگیری و..

در مراحل بعدی شما علاوه بر این ۲۰ هزار تومان باید ۹ هزار تومان کارمزد تکمیل ثبت نام و ۲ هزار تومان کارمزد تحویل کارت ملی هوشمند را پرداخت کنید.

روش پیگیری کارت ملی هوشمند از طریق شماره ملی

برای پیگیری کارت ملی هوشمند وارد سامانه سازمان ثبت احوال کشور و در سمت راست گزینه مشاهده وضعیت را کلیک کنید. الان کد ملی و تاریخ تولد خود را وارد کنید و از آخرین وضعیت کارت ملی خود مطلع شوید. علاوه بر این به محض آماده شدن کارت هوشمند ملی تان یک اس ام اس به شما فرستاده می شود که اعلام می کند کارت ملی شما آماده است.

پیگیری کارت ملی هوشمند از طریق کد ملی

برای پیگیری بسته های پستی خود می توانید از پست ۴ روش پیگیری بسته و مرسولات پستی پیشتاز و معمولی، کارت ماشین و گواهینامه با کد رهگیری و.. کمک بگیرید.

نحوه پیگیری صدور کارت ملی هوشمند با کد رهگیری و کد ملی

شما با شماره گیری #۶۰۹۰*۴* می توانید وضعیت و زمان تحویل کارت ملی هوشمند خود را از طریق کد رهگیری و کد ملی پیگیری کنید. بعد از شماره گیری صفحه ای مانند زیر برای شما ظاهر می شود. عدد ۱ را وارد کنید و دکمه ارسال را تپ کنید.

پیگیری کارت ملی هوشمند با کد رهگیری و کد ملی

در صفحه زیر شما می توانید پیگیری با کد رهگیری یا کد ملی را انتخاب کنید برای مثال ما در اینجا عدد ۲ را وارد می کنیم.

پیگیری کارت ملی هوشمند با کد رهگیری و کد ملی

کد ملی خود را وارد می کنیم.

پیگیری کارت ملی هوشمند با کد رهگیری و کد ملی

و وضعیت کارت هوشمند ملی خود را مشاهده می کنیم.

پیگیری کارت ملی هوشمند با کد رهگیری و کد ملی

برای پیگیری پرونده قضایی از طریق شماره ملی پیشنهاد می کنیم پست آموزش ثبت نام و روند سامانه پیگیری پرونده قضایی از طریق سامانه ثنا، عدل ایران و .. را مطالعه بفرمایید.

اگر هنگام ثبت نام کارت ملی هوشمند خود با تخلفی مواجه شدید می توانید از طریق یکی از راه های ارتباطی زیر شکایت خود را مطرح بفرمایید:

  1. رسیدگی به امور دفاتر پیشخوان دولت ۶۱۹۱۲۲۲۲-۰۲۱
  2. رسیدگی به امور دفاتر پستی ۸۴۴۷۰۰۰۰-۰۲۱
  3. رسیدگی به امور سازمان ثبت احوال ۶۶۷۴۲۸۷۶ و ۶۶۷۱۰۲۷۰

نظرات و پیشنهادات شما؟

امیدواریم با استفاده از پست امروز کلاسیک وب خودتان بتوانید ثبت نام و پیگیری کارت ملی هوشمند خود را از طریق کد رهگیری و کد ملی انجام دهید. اگر در این زمینه نظر و یا پیشنهادی دارید می توانید آن را در بخش دیدگاه این پست با ما در میان بگذارید.

  • نوشته admin
  • 1 سال قبل
  • بدون دیدگاه
  • آموزش

آخرین دیدگاه ها

تا کنون دیدگاهی ثبت نشده است.

آخرین مطالب