مطلب فعلی :

آموزش کامل کار با ابزار ویرایش ویدیو Reels استوری اینستاگرام

رفتن به بالا

آموزش کامل کار با ابزار ویرایش ویدیو Reels استوری اینستاگرام

نوشته admin

1 سال قبل

بدون دیدگاه

آموزش

مجله اینترنتی دانستنی ها
آموزش کامل کار با ویرایش ویدیو Reels استوری اینستاگرام

آموزش کامل کار با ابزار ویرایش ویدیو Reels استوری اینستاگرام

یکی از قابلیت هایی که به تازگی برای اینستاگرام ? طراحی شده است، Reels می باشد. Reels استوری اینستاگرام می تواند رقابتی داغ تر را بین اینستاگرام و تیک تاک ایجاد کند. پس اگر از کاربران اینستاگرام هستید، حتما تا انتهای مطلب با ما همراه باشید. امروز در کلاسیک وب روش کامل کار با ابزار ویرایش ویدیو Reels استوری اینستاگرام را به شما آموزش خواهیم داد.

نحوه کار با قابلیت Reels اینستاگرام

How to Use Instagram Reels

تقریبا همه ما با کلیپ هایی که ویدیو روی صدای دیگری ضبط می شود آشنا هستیم. یکی از معروف ترین ابزار های تهیه این نوع ویدیو ها تیک تاک می باشد که با این قابلیت جدید، اینستاگرام به رقابت به آن پرداخته است. با ویژگی Reels استوری اینستاگرام می توانید روی یک صدا یا موزیک ویدیو ۱۵ ثانیه ای ضبط کنید و آن ها را به اشترک بگذارید. پس اگر شما هم قبلا از تیک تاک برای این کار استفاده می کردید، وقت مناسبی است تا با Reels اینستاگرام بیشتر آشنا شوید. همچنین در انتها مقایسه ای بین این ویژگی و تیک تاک خواهیم داشت.

نحوه استفاده از Reels استوری (ویرایش ویدیو در استوری اینستاگرام)

برای ساخت ویدیو کلیپ شبیه تیک تاک در استوری اینستاگرام، ابتدا وارد اینستاگرام خود شده و روی آیکون دوربین در گوشه سمت بالا و چپ تپ کنید. بعد از باز شدن صفحه استوری، در پایین صفحه گزینه Reels را پیدا کنید.

نحوه استفاده از Reels استوری (ویرایش ویدیو در استوری اینستاگرام)

حال شما با تپ روی دکمه پایین و وسط می توانید ضبط را شروع کنید. همینطور تنظیمات بیشتر در آیکون های سمت چپ قرار داده شده اند.

نحوه استفاده از Reels استوری (ویرایش ویدیو در استوری اینستاگرام)

همینطور پیشنهاد می کنیم مطلب آموزش تنظیم زمان ویدیو و برش دلخواه فیلم استوری اینستاگرام را هم مطالعه نمایید.

کاربرد قابلیت Reels در استوری اینستاگرام چیست؟ اضافه کردن موزیک

برای اضافه کردن موزیک، روی اولین گزینه تنظیمات در سمت چپ تاچ کنید. سپس لیست از موزیک ها و صدا های مختلف نمایش داده می شود. صدای مورد نظر خود را انتخاب کنید. همچنین می توانید قسمتی از آن را هم جداگانه انتخاب کنید.

کابرد قابلیت reels در استوری اینستاگرام چیست؟ اضافه کردن موزیک

تنظیم سرعت برای گزینه Reels در استوری اینستاگرام

برای تنظیم سرعت ضبط ویدیو، روی آیکون دوم در سمت چپ که به شکل ساعت است تپ کنید. شما می توانید فیلم های را با سرعت های ۰٫۳ تا ۳x ضبط کنید. سرعت پیش‌فرض انتخاب شده ۱ می باشد.

تنظیم سرعت برای گزینه Reels در استوری اینستاگرام

اضافه کردن افکت صورت و میکس آهنگ در استوری اینستاگرام

قسمت بعدی کار شما، افزودن فیلتر مناسب می باشد. روی آیکون شکلک تپ کنید. با این کار لیست افکت های مختلف را خواهید دید. روی فیلتر مورد علاقه تاچ کنید و آن را انتخاب کنید.

اضافه کردن افکت صورت و میکس آهنگ در استوری اینستاگرام

تنظیم تایمر برای میکس ویدیو در استوری اینستاگرام (ویرایش زمان استوری اینستاگرام با Reels)

این قابلیت همچنین به شما امکان استفاده از تایمر را می دهد. روی آیکون ساعت تپ کرده و زمان مورد نیاز را انتخاب کنید تا برای ضبط یک ویدیو کاملا آماده باشید.

تنظیم تایمر برای میکس ویدیو در استوری اینستاگرام (ویرایش زمان استوری اینستاگرام با Reels)

تنظیم کردن صفحه

در نهایت گزینه Align هم برای تراز کردن صفحه قرار داده شده است. با ضربه روی این گزینه، می توانید تصویر خود را مناسب با صفحه تراز کنید.

Align کردن صفحه

پخش مجدد Reels های ضبط شده

بعد از این که Reels مورد نظر خود را ضبط کردید، برای مشاهده آن کافیست تا روی آیکن پیکان سمت چپ دکمه ضبط تاچ کنید.

پخش مجدد Reels های ضبط شده

چگونه ویدیوهای شبیه تیک تاک در اینستاگرام بسازیم؟ روش ذخیره کردن

برای ذخیره کردن ویدیو ضبط شده، روی فلش سمت راست دکمه ضبط تپ کنید. سپس با تاچ روی Save کلیپ را ذخیره کنید.

چگونه ویدیوهای شبیه تیک تاک در اینستاگرام بسازیم؟؟ روش ذخیره کردن

اگر هم از کاربران تیک تاک هستید، مطالعه مطلب ۱۵ نکته و ترفند برنامه تیک تاک که هر کاربر آن باید بداند! نیز برای شما مفید خواهد بود.

افزودن متن، استیکر و.. ویرایش ویدیو استوری با ابزار Reels اینستاگرام

در نهایت همانند استوری معمولی می توانید با تپ روی گزینه های بالای صفحه، به کلیپ خود متن، اموجی، استیکر و.. نیز اضافه کنید.

افزودن متن، استیکر و.. ویرایش ویدیو استوری با ابزار Reels اینستاگرام

اشتراک گذاری ادیت ویدیو برای استوری در اینستاگرام

پس از اتمام کار، روی دکمه فلش سمت راست و پایین صفحه تاچ کنید. با تپ روی share در کنار استوری، فید یا هر جای مورد نظر دیگر، می توانید ویدیو خود را به صورت استوری به اشتراک بگذارید.

اشتراک گذاری ادیت ویدیو برای استوری در اینستاگرام

مشاهده Reels در پروفایل

در صفحه پروفایل یک گزینه جدید برای Reels ایجاد شده است که در آن جا می توانید Reels را ببینید.

مشاهده Reels در پروفایل

حذف Reels استوری

همانند یک پست معمولی به قسمت Reels در پروفایل خود بروید. روی ویدیو مورد نظر کلیک کرده و سپس آیکن سه نقطه را بزنید. در منوی باز شده روی Delete تاچ کنید.

حذف Reels استوری

نکته ساخت ویدیو ۱۵ ثانیه ای استوری با Reels

  • توجه داشته باشید که شما می توانید یک Reels با صدای اصلی خود نیز بسازید. اما با این کار اگر صفحه شما عمومی باشد، دیگران نیز می توانند با صدای اصلی شما ویدیو های Reels دیگری با تصویر خود ایجاد کنند. بنابراین برای جلوگیری از این کار می توانید پیج خود را خصوصی کنید.
  • اگر شما کلیپ خود را در Feed یا Explore اشتراک گذاشته باشید، در تب Reels پیج شما قابل مشاهده می باشند. با این حال اگر آن را در استوری و یا دایرکت به اشتراک گذاشته باشید، بعد از ۲۴ ساعت به طور خودکار حذف شده و در پروفایل شما نمایش داده نمی شوند.
  • این ویژگی فعلا در برزیل، آلمان، فرانسه و هند در دسترس است اما به زودی در آپدیت های جدید برای همه کاربران فعال می شود. بنابراین اگر هنوز نمی توانید از این ویژگی استفاده کنید، برای فعال کردن گزینه Reels در اینستاگرام اندروید و آیفون اینستاگرام خود را آپدیت کرده و منتظر بمانید تا این ویژگی برای همه فعال شود.

مقایسه Instagram Reels با TikTok

مقایسه Instagram Reels با TikTok

همانطور که اشاره کردیم، ویژگی جدید اینستاگرام رقیب حساسی برای تیک تاک می باشد. برنامه تیک تاک پیشرفت های زیادی داشته و کاربران زیادی را اخیرا به خود جذب کرده است. اما پس از موضوعاتی مانند ایجاد ممنوعیت توسط دولت هند برای تیک تاک و..، خلا هایی به وجود آمده است که اینستاگرام می تواند از آن استفاده کند. یا این حال در این قسمت به صورت مختصر این دو برنامه را در این موضوع باهم مقایسه می کنیم.

  • از نظر امکانات: در مرحله اول باید امکانات دو ابزار با هم مقایسه شوند. رابط کاربری Instagram Reels و TikTok تقریبا مشابه هم هستند. در Reels می توانید ویدیو با حداکثر ۱۵ ثانیه درست کنید اما در تیک تاک دو گزینه ۱۵ و ۶۰ ثانیه در دسترس هستند. افکت های مختلف، متابخانه صدای های متنوع، انتخاب قسمتی خاص از موسیقی و.. همگی در این دو ابزار به صورت مشابه در دسترس هستند.
  • معایب Reels نسبت به تیک تاک: یکی از معایب موجود برای Reels، عدم وجود قابلیت Duet است که در تیک تاک کاملا محبوب می باشد. علاوه بر آن در اینستاگرام فعلا صفحه اختصاصی برای جستجو و کشف ویدیو های جدید وجود ندارد که برای بسیاری از سازندگان برای یافتن چالش های جدید و.. حیاتی می باشد. تیک تاک با داشتن این قابلیت به همراه نمایش هشتگ های ترند به شما در این زمینه کمک می کند. اینستاگرام ابزار های ویرایش کمتری نسبت به تیک تاک برای ویرایش ویدیو دارد.
  • حریم خصوصی: از آن جایی که Reels با اینستاگرام یکپارچه شده است، تفاوت اساسی در نحوه عملکرد این برنامه با تیک تاک وجود دارد. اگر شما بخواهید کلیپ های Reels شما با همه به اشتراک گذاشته شود، باید به طور کلی حساب خود را عمومی کنید. در هر دو سرویس می توانید نظرات توهین آمیز را فیلتر کنید.
  • امنیت داده ها: اینستاگرام متعلق به فیسبوک است که همکاری خاصی با آژانس های دولتی ندارد در حالی که گفته می شود تیک تاک ارتباط غیر قانونی با دولت چین دارد. به همین دلیل در برخی از کشور ها استفاده از آن را محدود کرده اند.

واضح است که Reels در ابتدای راه قرار دارد و ممکن است در آینده با آپدیت های جدید پیشرفت کرده و خلا های موجود را پر کند. بسیاری از کاربران انتظار داشتند که Reels جدا از اینستاگرام به صورت برنامه ای مستقل ساخته شود که اینگونه نشد.

در پایان اگر به دنبال برنامه های دیگری برای ویرایش ویدیو بودید، مطالعه مطلب ۶ تا از بهترین برنامه های ویرایش ویدیو اندروید را هم فراموش نکنید.

نظرات و پیشنهادات شما؟

در مطلب امروز روش میکس آهنگ و ویدیو در استوری اینستاگرام با قابلیت Reels استوری را به شما معرفی کردیم. شما می توانید نظرات، پیشنهادات و تجربیات خود در زمینه گذاشتن آهنگ روی ویدیو استوری اینستاگرام را در دیدگاه این پست با ما به اشتراک بگذارید.

  • نوشته admin
  • 1 سال قبل
  • بدون دیدگاه
  • آموزش

آخرین دیدگاه ها

تا کنون دیدگاهی ثبت نشده است.

آخرین مطالب