مطلب فعلی :

آموزش کامل کار با ابزار Snipping Tool در ویندوز ۱۰ ، ۸٫۱ و ۷

رفتن به بالا

آموزش کامل کار با ابزار Snipping Tool در ویندوز ۱۰ ، ۸٫۱ و ۷

نوشته admin

1 سال قبل

بدون دیدگاه

آموزش

مجله اینترنتی دانستنی ها
آموزش کامل کار با ابزار Snipping Tool در ویندوز 10 ، 8.1 و 7

آموزش کامل کار با ابزار Snipping Tool در ویندوز ۱۰ ، ۸٫۱ و ۷

ابزارهای زیادی برای اسکرین شات در ویندوز ۱۰؛ ۸٫۱ و ۷ وجود دارد. با این حال ممکن است دوست نداشته باشید برنامه های جانبی نصب کنید و حجم هارد خود را اشغال کنید. در این حالت با کمک ابزار Snipping Tool ✂️ که در ویندوز ویستا معرفی شد، شما می توانید از صفحه ها و پنجره های خود اسکرین شات بگیرید و همچنین این تصاویر را ویرایش و حاشیه نویسی کنید.

آموزش ابزار قیچی اسکرین شات در ویندوز ۱۰

How to Use the Snipping Tool in Windows to Take Screenshots

قبلا در کلاسیک وب ما در مورد ۷ مورد از برترین افزونه اسکرین شات گوگل کروم صحبت کردیم؛ اما در ویندوز ۱۰، ۸٫۱، ۷ و حتی ویستا شما می توانید از ابزار Snipping Tool برای گرفتن اسکرین شات استفاده کنید. برای کمک به شما در ادامه ما به جزئیات بیشتری خواهیم پرداخت و نحوه گرفتن اسکرین شات؛ ذخیره، ویرایش؛ حاشیه نویسی و ایمیل کردن تصاویر را به شما آموزش خواهیم داد.

Snipping tool در ویندوز ۱۰ کجاست؟

اولین سوالی که در مطلب امروز کلاسیک وب به آن پاسخ خواهیم داد این است که Snipping tool در ویندوز ۱۰ کجاست؟ برای دسترسی به این ابزار کافیست که در کادر جستجوی منوی استارت خود عبارت Snipping tool را سرچ کنید و از نتایج ظاهر شده روی این ابزار کلیک کنید. برای دسترسی ساده تر شما می توانید روی آیکن این برنامه کلیک راست کنید و با انتخاب Pin to taskbar یا Pin to Start menu این ابزار را به تسکبار یا منو پین کنید.

Snipping tool در ویندوز 10 کجاست؟

اگر این راه کار را دوست ندارید می توانید با انتخاب منوی استارت روی All apps کلیک کنید. به طرف پایین اسکرول کنید و پوشه Windows Accessories را انتخاب کنید. در این پوشه می توانید به ابزار اسنیپینگ دسترسی پیدا کنید.

Snipping tool در ویندوز 10 کجاست؟

به جای این روش ها هم می توانید از کلیدهای Windows + R استفاده کنید تا پنجره Run باز شود؛ حالا کافیست که عبارت snippingtool را در آن وارد کنید و اینتر کنید.

Snipping tool در ویندوز 10 کجاست؟

روش بعدی این است که ابزار Command Prompt را باز کنید و دستور snippingtool.exe را در آن تایپ و اینتر کنید.

Snipping tool در ویندوز 10 کجاست؟

همچنین می توانید PowerShell ویندوز را باز کنید و دستور snippingtool را در آن تایپ و اینتر کنید تا به ابزار Snipping Tool در ویندوز ۷ ؛ ۸ و ۱۰ دسترسی پیدا کنید.

Snipping tool در ویندوز 10 کجاست؟

نحوه استفاده از Options در ابزار Snipping tool در ویندوز ۱۰

پنجره Snipping Tool دارای چند قابلیت اساسی مانند New؛ Delay، Cancel، Options است. ما تمام این قابلیت ها را بررسی خواهیم کرد؛ اما اجازه دهید کار خود را با بررسی Options شروع کنیم. شما می توانید این گزینه را در تصویر زیر مشاهده کنید.

نحوه استفاده از Options در ابزار Snipping tool در ویندوز 10

با انتخاب گزینه آپشن شما می توانید به صفحه ای دسترسی پیدا کنید که از طریق گزینه های موجود در داخل آن می توانید نحوه رفتار و ظاهر برنامه را مشخص کنید. قسمت Application این پنجره حاوی گزینه های زیر است:

نحوه استفاده از Options در ابزار Snipping tool در ویندوز 10

  • Hide instruction text – متنی که در زیر دکمه های پنجره Snipping Tool مشاهده می کنید را پنهان می کند.
  • Always copy snips to the Clipboard – با گرفتن اسکرین شات؛ در کلیپ بورد ویندوز کپی می شود و شما می توانید این تصویر را در برنامه دیگری مانند ورود یا ویرایشگرهای عکس پیست کنید.
  • Include URL below snips (HTML only) – اسکرین شات ها را به عنوان اسناد HTML یا MHT ذخیره می کند. وقتی که از پنجره اینترنت اکسپلورر عکس می گیرید؛ URL صفحه وب در تصویر قرار می گیرد.
  • Prompt to save snips before exiting – این برنامه به شما امکان می دهد که تا قبل از خارج شدن از شما سوال کند که آیا اسکرین شات ذخیره نشده را سیو خواهید کرد یا خیر.
  • Show screen overlay when Snipping Tool is active – به طور پیش فرض؛ در حالی که با Snipping Tool از صفحه اسکرین شات می گیرید؛ یک پوشش سفید در منطقه ای که ضبط می شود نمایش داده می شود. اگر این همپوشانی را نمی خواهید؛ این گزینه را غیرفعال کنید.

بخش Selection پنجره Options

بخش Selection در پنجره options به شما امکان می دهد تا تنظیمات زیر را تغییر دهید:

  • Ink color – رنگ حاشیه Selection را تغییر می دهد. این رنگ را می توانید هنگام انتخاب گزینه New و درگ کردن ماوس روی صفحه مورد نظر خود مشاهده کنید.
  • Show selection ink after snips are captured با انتخاب این گزینه می توانید کادری با رنگ تعریف شده در Ink color را بعد از گرفتن اسکرین شات دور تصویر خود مشاهده کنید.

بعد از انجام تنظیمات بالا می توانید روی OK کلیک کنید و به پنجره اصلی Snipping Tool برگردید.

نحوه عکس گرفتن از صفحه کامپیوتر با Snipping tool در ویندوز ۱۰

برای عکس گرفتن از صفحه مورد نظر خود کافیست که روی فلش کنار دکمه New کلیک کنید تا چهار گزینه زیر را مشاهده کنید:

نحوه عکس گرفتن از صفحه کامپیوتر با Snipping tool در ویندوز 10

  • Free-form Snip – این گزینه به شما امکان می دهد که با اشاره گر ماوس خود هر شکلی که می خواهید را ترسیم کنید و از منطقه انتخاب شده اسکرین شات بگیرید.
  • Rectangular Snip – این گزینه به شما امکان می دهد تا با اشاره گر ماوس خود یک مستطیل ترسیم کنید و بعد از مستطیل انتخاب شده اسکرین شات بگیرید.
  • Window Snip – با انتخاب این گزینه می توانید روی هر پنجره باز کلیک کنید تا از هر قسمت قابل مشاهده پنجره عکس بگیرید. این بدان معناست که اگر برخی از محتوا خارج از صفحه باشد؛ این قسمت کپچر نمی شود.
  • Full-screen Snip – به شما امکان می دهد تا از کل صفحه نمایش خود اسکرین شات بگیرید. اگر چندین مانیتور دارید؛ محتوای همه مانیتورهای شما کپچر می شود.

توجه داشته باشد که وقتی منو باز است؛ روی یکی از گزینه ها کلیک کنید. گزینه انتخاب شده دارای یک دایره سیاه کوچک در کنار خود است. بعد از انتخاب یکی از این چهار گزینه روی دکمه New کلیک کنید. اگر از گرفتن عکس با گزینه انتخاب شده خود پشیمان شدید کافیست که Cancel را انتخاب کنید.

نحوه عکس گرفتن از صفحه کامپیوتر با Snipping tool در ویندوز 10

نحوه اسکرین شات در ویندوز ۱۰ با تاخیر

تا زمان انتشار ویندوز ۱۰؛ ابزار Snipping tool از زمان معرفی در ویندوز ویستا بدون تغییر باقی مانده بود. در ویندوز ۱۰، این ابزار تمام قابلیت های قبلی را در خود دارد اما قابلیت اسکرین شات با تاخیر به آن اضافه شده است. اگر روی فلش رو به پایین کنار دکمه Delay کلیک کنید خواهید دید که می توانید عددی بین ۰ تا ۵ را انتخاب کنید.

نحوه اسکرین شات در ویندوز 10 با تاخیر

این عدد نشان می دهد که چند ثانیه بین کلیک کردن روی دکمه New و گرفتن اسکرین شات طول می کشد تا تصویر کپچر شود. این قابلیت به شما این امکان را می دهد تا کارهایی مانند بستن پنجره باز را انجام دهید. توجه داشته باشید که کنار عدد انتخاب شده می توانید یک دایره سیاه رنگ را مشاهده کنید.

ویرایش عکس ها در ابزار اسکرین شات ویندوز ۱۰

بعد از اینکه با استفاده از گزینه هایی که در بالا توضیح داده شد؛ موفق به کپچر کردن تصویر مد نظر خود شدید؛ این عکس در یک پنجره ویرایشگر باز می شود. این ویرایشگر به شما امکان می دهد تا تصویر را ویرایش و حاشیه نویسی کنید. همچنین چندین گزینه جدید را می توانید در نوار ابزار مشاهده کنید. دکمه های New و Delay شما را به پنجره عادی اسنیپینگ تولز باز می گردانند؛ تا بتوانید عکس های بیشتری را کپچر کنید.

ویرایش عکس ها در ابزار اسکرین شات ویندوز 10

اما در مورد محل ذخیره اسکرین شات در ویندوز ۱۰ باید بدانید که با انتخاب گزینه Save یک پنجره جدید برای شما باز خواهد شد که در آنجا می توانید نام فایل و محل ذخیره سازی اسکرین شات خود را تعریف کنید.

وقتی که روی گزینه Copy کلیک می کنید؛ این اسکرین شات در کلیپ بورد ویندوز ذخیره می شود و شما می توانید آن را در برنامه های دیگر پیست کنید. با انتخاب گزینه Email هم می توانید یک ایمیل جدید با اسکرین شات پیوست شده ایجاد کنید.

ویرایش عکس ها در ابزار اسکرین شات ویندوز 10

در سمت راست گزینه ایمیل می توانید چند ابزار حاشیه نویسی را مشاهده کنید. ابزار Pen به شما امکان می دهد تا با استفاده از رنگ های مختلف روی عکس بنویسید و یا دور قسمتی از تصویر مد نظر خود خط بکشید. روی دکمه Pen کلیک کنید و بعد هر چه دوست دارید را ترسیم کنید.

برای تغییر رنگ قلم روی فلش رو به پایین کنار دکمه Pen کلیک کنید و رنگی که دوست دارید را انتخاب کنید. با انتخاب گزینه Customize می توانید رنگ های بیشتر؛ ضخامت و سبک نوک قلم خود را در اختیار داشته باشید و قلم خود را سفارشی سازی کنید.

ویرایش عکس ها در ابزار اسکرین شات ویندوز 10

ابزار Pen

برای هایلایت کردن هر قسمت تصویر با رنگ زرد ضخیم و شفاف می توانید دکمه Highlighter را انتخاب کنید. متاسفانه زرد تنها رنگی است که از آن می توانید برای هایلایت کردن استفاده کنید.

ویرایش عکس ها در ابزار اسکرین شات ویندوز 10

در نهایت ابزار Eraser اشاره گر ماوس شما را به پاک کن تبدیل می کند و به شما اجازه می دهد تا خطوطی که ایجاد کرده اید را پاک کنید.

ویرایش عکس ها در ابزار اسکرین شات ویندوز 10

به جز از استفاده از ابزار Snipping Tool می توانید از ابزارهای دیگری که در پست ۱۰ نرم افزار حرفه ای برای گرفتن اسکرین شات در ویندوز ، مک و لینوکس معرفی کردیم استفاده کنید.

معرفی انواع کلید میانبر Snipping Tool

اما در آموزش کار با نرم افزار Snipping Tool ویندوز ۱۰؛ ۸ و ۷ امروز ما سعی داریم با معرفی کلیدهای میانبر Snipping Tool مراحل استفاده شما از این ابزار داخلی ویندوز را ساده تر کنیم.

  • Alt + N یا Ctrl + N – معادل کلیک کردن روی دکمه New است.
  • Alt + M – مد کپچر صفحه را ست می کند. با استفاده از کلیدهای ↑ و ↓ می توانید بین گزینه های Free-form snip, Rectangular tool, Window snip, Full-screen snip سوئیچ کنید. با فشار دادن دکمه Enter هم می توانید تایید کنید که گزینه مد نظر خود را انتخاب کرده اید.
  • Alt + D – برای استفاده از دکمه Delay است. شما می توانید با استفاده از کلیدهای ↑ و ↓ بین گزینه های ۰ تا ۵ انتخاب داشته باشید. کافیست بعد از انتخاب گزینه مد نظر خود کلیک Enter را فشار دهید.
  • Ctrl + S – برای ذخیره اسکرین شات
  • Ctrl + C – برای کپی اسکرین شات
  • Ctrl + E – برای ویرایش اسکرین شات در Paint 3D
  • Ctrl + P – برای پرینت اسکرین شات
  • Alt + F – برای دسترسی به منوی File
  • Alt + F بعد T بعد E – برای ایمیل کردن اسکرین شات.
  • Alt + F بعد T بعد A – برای ارسال اسکرین شات به عنوان الصاقات
  • Alt + T و بعد P – برای انتخاب ابزار Pen
  • Alt + T بعد P بعد R – برای انتخاب Red Pen
  • Alt + T بعد P و بعد B – برای انتخاب Blue Pen
  • Alt + T بعد P و بعد L –  برای انتخاب Black Pen
  • Alt + T بعد P و بعد P – برای انتخاب Custom Pen
  • Alt + T بعد P و بعد C – برای انتخاب Customize Pen
  • Alt + T و بعد H – برای انتخاب ابزار Highlighter
  • Alt + T و بعد E – برای انتخاب ابزار Eraser
  • Alt + T و بعد O – برای انتخاب ابزار Options
  • F1 – برای استفاده از Help ابزار
  • Esc – برای کنسل کردن استفاده می شود.

سایر کلیدهای میانبر ابزار Snipping Tool

  • Shift + Windows Key + S – نوار کپچر صفحه Snip و Sketch را باز می کند.
  • Ctrl + N   یا  Alt + N- کپچر صفحه جدید
  • Ctrl + O   یا  Alt + O- باز کردن فایل برای ویرایش
  • Ctrl + P – پرینت از صفحه کپچر شده
  • Ctrl + Z – بازگشت به حالت قبل (Undo کردن)
  • Ctrl + Y – بازگشت به حالت بعد (redo کردن)
  • Ctrl + T   یا  Alt + T- برای فعال یا فیرفعال کردن قابلیت Touch Writing هنگام استفاده از صفحه های لمسی
  • Ctrl + B   یا  Alt + B – برای انتخاب ابزار Ballpoint pen
  • Ctrl + C   یا  Alt + I- انتخاب ابزار Pencil
  • Ctrl + H   یا  Alt + H – انتخاب ابزار Highlighter
  • Ctrl + E   یا  Alt + E- انتخاب ابزار Eraser
  • Ctrl + R   یا  Alt + R- انتخاب ابزار Crop
  • Ctrl + Z  یا  Alt + Z- انتخاب ابزار Zoom
  • Ctrl + S  یا  Alt + S- برای ذخیره کردن اسکرین شات
  • Ctrl + C  یا  Alt + C – برای کپی کردن اسکرین شات
  • Ctrl + A  یا  Alt + A- برای اشتراک گذاری اسکرین شات
  • Ctrl + M  یا  Alt + M – برای باز کردن منوی More
  • Esc – برای کنسل کردن یا لغو کپچر کردن تصویر

علاوه بر ابزار اسنیپینگ شما می توانید از روش های دیگری که در مطلب ۸ راه گرفتن اسکرین شات در ویندوز به صورت حرفه ای و بدون نرم افزار معرفی کردیم هم استفاده کنید.

نظرات و پشنهادات شما؟

امروز در کلاسیک وب ما آموزش کامل کار با ابزار Snipping Tool در ویندوز ۱۰ ، ۸٫۱ و ۷ را در اختیار شما قرار دادیم. با Snip در ویندوز دیگر نیازی به نصب برنامه های سنگین و حجیم ندارید و می توانید ساده ترین کارهای اسکرین شات خود را با آن انجام دهید. اگر در زمینه ابزار اسنیپینگ ویندوز سوالی دارید می توانید در بخش نظرات این پست با ما به اشتراک بگذارید.

  • نوشته admin
  • 1 سال قبل
  • بدون دیدگاه
  • آموزش

آخرین دیدگاه ها

تا کنون دیدگاهی ثبت نشده است.

آخرین مطالب