مطلب فعلی :

آموزش کامل کار با EndNote

رفتن به بالا

آموزش کامل کار با EndNote

نوشته admin

1 سال قبل

بدون دیدگاه

آموزش

مجله اینترنتی دانستنی ها
آموزش کامل کار با EndNote

آموزش کامل کار با EndNote

EndNote یکی از بهترین برنامه ها در زمینه مدیریت اطلاعات و اسناد 📝 در روند پژوهش است. این برنامه قابلیت های زیادی دارد. در این مطلب از کلاسیک وب به آموزش کار با EndNote میپردازیم.

نحوه کار با EndNote

?How to Use Endnote

با استفاده از برنامه اندنوت می توانید رفرنس ها و نقل قول ها را در پژوهش ها و… خود مدیریت کنید. در این مطلب از کلاسیک وب به آموزش کار با EndNote می پردازیم و نکات مهم آن را بررسی می کنیم. با ادامه این مطلب ما را همراهی کنید.

نحوه رفرنس دهی در ورد با Endnote: بخش اول

برای وارد کردن نقل و قول روی آیکون جستجوی آنلاین بزنید. این کار باعث می شود تا شما بتوانید راحت‌تر در پایگاه های داده‌ای که مستقیما به برنامه Endnote شما مرتبط هستند، جستجو کنید. در نسخه دسکتاپ باید روی آیکون کره زمین بزنید. در EndNote Basic باید روی Collect و سپس Online Search کلیک کنید.

رفرنس دهی با Endnote در ورد

یک پایگاه داده را انتخاب کنید و جستجوی خود را شروع کنید. از منوی کشویی برای انتخاب پایگاه داده مورد نظر خود استفاده کنید. سپس عبارات جستجو را وارد کنید. می توانید با استفاده از نام نویسنده و نام بخش به دنبال نقل و قول بگردید. همچنین می توانید با عبارت کلیدی منابع مختلف را پیدا کنید.

در EndNote Basic فقط می توانید در British Library، Library of Congress، National Library of Medicine و PubMed جستجو کنید. EndNote Desktop هزاران پایگاه جستجو دارد.

رفرنس دهی با Endnote در ورد

می‌توانید نتایج را دسته بندی کنید. وقتی جستجوی شما نتایجی را نمایش داد، مواردی را که می‌خواهید ذخیره کنید، تیک بزنید. در EndNote Desktop گزینه Copy to Local Library را انتخاب کنید. در EndNote Basic گروهی را که می‌خواهید نقل و قول‌ها را به آن انتقال دهید، از منیو کشویی انتخاب کنید. در EndNote Desktop می‌توانید به local library بروید و در فهرست Copied References نقل و قول‌هایی که اضافه کردید، مشاهده کنید. در آنجا می‌توانید گروهی جدید ایجاد کنید یا به گروه دیگری آن‌ها را اضافه کنید. Copied References یک لیست موقت است و اگر این موارد را در جای دیگر ذخیره نکنیدف به طور خودکار به پوشه Unfiled منتقل می‌شوند.

رفرنس دهی با Endnote در ورد

نحوه رفرنس دهی در ورد با Endnote: بخش دوم

امکان انتقال مستقیم نقل و قول به اندنوت هم وجود دارد. پایگاه داده مانند PubMed و Google Scholar این امکان را به شما می‌دهند تا نقل و قول‌ها را از سایت آن‌ها به اندنوت منتقل کنید. وقتی نقل و قول مدنظر خود را پیدا کردید، تیک آن را بزنید و سپس گزینه Export یا Send To” button را پیدا کنید. پس از آن روی Citation Manager، EndNote یا Direct Export کلیک کنید. این گزینه‌ها در هر دو نوع اندنوت وجود دارد.

رفرنس دهی در ورد با Endnote

نکته: بهتر است از مرورگر Mozilla Firefox برای این کار استفاده کنید.

انتقال مستقیم نقل‌وقول‌ها فایلی را در کامپیوتر شما ایجاد می‌کند. آن فایل را به اندنوت انتقال دهید. برای این کار روی Collect و Import References کلیک کنید. فایل را انتخاب کنید و از منویی که باز می‌شود، انتخاب کنید که از کدام پایگاه داده آن را برداشته‌اید. ممکن است نیاز باشد نوع فایل را هم انتخاب کنید. البته در صورتی که رفرنس شما از پایگاه‌های معمول اندنوت دانلود نشده باشد. در آخر هم انتخاب کنید که می‌خواهید آن را به کدام گروه منتقل کنید. در EndNote Desktop نقل و قول‌ها به طور مستقیم به کتابخانه منتقل می‌شوند. کافی است هر زمان فایل دانلود شد، روی Open with EndNote بزنید.

رفرنس دهی در ورد با Endnote

ممکن است بخواهید رفرنسی را خودتان اضافه کنید یا تایپ کنید. در این حالت در نسخه Basic گزینه New Reference را از بخش Collect انتخاب کنید. برای دسکتاپ هم روی New Reference بزنید. سپس اطلاعات لازم را وارد کنید.

رفرنس دهی در ورد با Endnote

همچنین می‌توانید فایل PDF به نقل و قول‌ها اضافه کنید. اگر فایل را در کامپیوتر خود دارید، کافی است روی آیکون گیره کاغذ بزنید و آن را اضافه کنید. اگر نسخه دسکتاپ اندنوت را دارید، روی Find Full Text بزنید. اگر اندنوت بتواند فایل را پیدا کند، به صورت خودکار به ان نقل و قول متصل می‌شود.

رفرنس دهی در ورد با Endnote

استفاده از اندنوت در ورد: بخش اول

برای آوردن اندنوت در ورد اگر نسخه Basic را دارید افزونه Cite While You Write را به آن اضافه کنید. به سربرگ Downloads بروید. سپس هر نسخه از آن را که با سیستم شما سازگار است، دانلود کنید. این گونه EndNote به ورد اضافه می‌شود. اگر EndNote Desktop را دانلود کنید، این افزونه به صورت خودکار به آن اضافه می‌شود.

اگر آخرین نسخه EndNote Desktop را دارید، می‌توانید از این افزونه در Apple Pages و Wolfram Mathematica 8 هم استفاده کنید. این برنامه‌ها دارای افزونه هایی برای اندنوت هستند. نشانگر را روی بخشی قرار دهید که می‌خواهید نقل قول را به آن اضافه کنید. به سربرگ EndNote بروید و Go to EndNote را انتخاب کنید. این گونه می‌توانید به کتابخانه EndNote خود دسترسی پیدا کنید.

در Wolfram Mathematica 8 فقط روی Insert بزنید. در Apple Pages روی آیکون پاراگراف بزنید. این آیکون شبیه به P برعکس است. سپس EndNote Citation را انتخاب کنید.

نقل قول را انتخاب کنید. سپس کنار آن ها را تیک بزنید. با این کار آن‌ها به ورد اضافه می‌شوند. در Wolfram Mathematica 8 وقتی روی Insert زدید، Citation و سپس Bibliographical Reference را انتخاب کنید. سپس روی رفرنس موردنظر خود کلیک کنید. برای انتخاب چند رفرنس دکمه CTRL را نگه دارید. در Apple Pages باید رفرنس را از لیستی که پس از انتخاب EndNote Citation ظاهر می شود، انتخاب کنید.

رفرنس دهی در ورد با Endnote

در تنظیمات اندنوت در ورد می‌توانید فرمت آن را تغییر دهید. مثلا فونت را عوض کنید. روی باکس کوچکی که در بخش bibliography group قرار دارد بزنید. سپس روی فرمت موردنظر کلیک کنید. در نهایت روی OK بزنید. در Wolfram Mathematica 8 می‌توانید فرمت را از بخش Set/Change Citation Style انتخاب کنید. در Apple Pages ابتدا روی Edit کلیک کنید. سپس EndNote Citations را انتخاب کنید. روی Bibliography Format بزنید. سپس فرمت را انتخاب کنید.

رفرنس دهی در ورد با Endnote

استفاده از اندنوت در ورد: بخش دوم

با استفاده از دکمه Edit and Manage Citations می‌توانید برای نقل قول ها شماره صفحه بگذارید. نقل قول موردنظر را هایلایت کنید. سپس در کادر Pages شماره را وارد کنید. در Mathematica 8 و Apple Pages می توانید در زمان اضافه کردن نقل قول این کار را انجام دهید.

رفرنس دهی در ورد با Endnote

در نسخه Basic می توانید روی Format و سپس Bibliography بزنید. سپس سبک موردنظر خود را انتخاب کنید. از بخش Format> Export References هم می‌توانید لیستی بسازید که می توان آن را ایمیل کرد یا پرینت گرفت. در نسخه دسکتاپ می توانید موارد انتخاب شده را کپی و پیست کنید. برای انتخاب چند مرجع دکمه کنترل را نگه دارید. سپس Copy Formatted را از بخش Edit انتخاب کنید. سند جدیدی باز کنید و آن را پیست کنید.

رفرنس دهی در ورد با Endnote

امکان ویرایش اندنوت هم وجود دارد. همیشه نقل قول ها را در همان ابتدا بخوانید تا در صورت وجود بهم ریختگی یا علائم و مشکلات عجیب و غریب، بتوانید آن را ویرایش کنید و در نسخه نهایی مقاله خود مورد صحیح را داشته باشید.

رفرنس دهی در ورد با Endnote

رفرنس دهی با Endnote در ورد: نحوه همگام سازی و انتشار

اگر از نسخه دسکتاپ استفاده می کنید، روی آیکون سینک بزنید. برای انتشار رفرنس ها باید به بخش آنلاین دسترسی داشته باشید. نسخه Basic همیشه آنلاین است و مشکلی در این زمینه نیست. در نسخه Desktop باید اکانتی بسازید. از همان آیکون سینک می توانید روی Sign Up بزنید. سپس اکانتی برای اندنوت بسازید.

Endnote در ورد

روی سربرگ Organize بزنید و Manage My Groups را انتخاب کنید. وقتی به اکانت خود رفتید، وارد گروه ها شوید. رفرنس ها تنها زمانی که در گروه باشند، قابل انتشار هستند.

Endnote در ورد

روی کادر خالی زیر Share بزنید. سپس روی manage sharing بزنید. حال روی Start sharing this group بزنید. آدرس ایمیل موردنظر را که می خواهید رفرنس را برای آن بفرستید، وارد کنید. این ایمیل باید همان ایمیل باشد که شخص از آن برای اکانت آنلاین اندتون استفاده می‌کند. امکان وارد کردن چند ایمیل هم وجود دارد.

Endnote در ورد

می توانید انتخاب کنید که دیگران چه کارهایی را می توانند روی گروه ها اجرا کنند. بین Read Only و Read and Write انتخاب کنید. گزینه دوم به دیگران اجازه ویرایش می دهد. با انتخاب گزینه اول سایرین فقط می توانند رفرنس ها را بخوانند.

Endnote در ورد

در نهایت روی Apply بزنید. گروهی که آن را با دیگران به اشتراک گذاشته اید، دارای علامت آدمکی می‌شود.

Endnote در ورد

از بخش Groups Shared by Others هم می‌توانید مواردی را که برای شما ارسال شده است، مشاهده کنید.

Endnote در ورد

برای یادگیری حذف خط پاورقی مطلب تنظیمات خط پاورقی در ورد را مطالعه کنید.

حل مشکل رفرنس دهی در اندنوت

برای حل مشکل اندنوت در ورد و عدم نمایش آن در تولبار ورد، می‌توانید از چند روش استفاده کنید.

در روش اول، به File > Options > Add-ins بروید. Disabled Items را از Manage انتخاب کنید و روی Go بزنید. اگر EndNote CWYW  غیرفعال باشد، آن را در این بخش می‌توانید ببینید. تیک آن را بزنید و سپس روی Enable کلیک کنید.

ممکن است این قابلیت فعال باشد اما نمایش داده نشود. برای حل این مشکل به File > Options > Add-ins بروید. COM Add-ins را از Manage انتخاب کنید و روی Go بزنید. اگر EndNote CWYW در COM-Add-ins باشد، یعنی نمایش داده نمی شود. تیک کنار EndNote Cite While You Write را بزنید و سپس روی OK کلیک کنید.

در روش دیگر به File > Options > Customize Ribbon بروید. سپس مطمئن شوید که EndNote 20 در بخش Main Tabs تیک خورده است. اگر تیک نداشت، آن را فعال کنید و روی OK بزنید.

اگر در ورد شما تمامی افزونه‌ها غیرفعال هستند و ورد به گونه‌ای تنظیم شده است که افزونه ای نمایش داده نشود، به File > Options > Trust Center  بروید. سپس به ر Trust Center Settings > Add-ins بروید. تیک تمامی موارد را بردارید و روی OK بزنید.

آموزش کار با Endnote و انتخاب شکل ظاهری آن

وارد ورد شوید. روی سربرگ EndNote 20 بزنید. از بخش Style حالت مدنظر خود را انتخاب کنید. اگر مدل مدنظر شما در لیست نیست، روی Select Another Style بزنید. سپس آن را در این بخش پیدا کنید.

آموزش کار با Endnote

نکته: اگر از EndNote Desktop استفاده می کنید، آن چه در ورد انتخاب می کنید باید شبیه به همان مورد در اندنوت باشد.

آموزش کار با Endnote و نحوه وارد کردن رفرنس از اندنوت به ورد

اگر از EndNote Desktop استفاده می کنید، رفرنس را انتخاب کنید. سپس نشانگر را در ورد روی قسمتی قرار دهید که می خواهید رفرنس را وارد کنید. سپس روی Insert Citation بزنید. Insert Selected Citation را انتخاب کنید.

آموزش کار با Endnote

روش دیگر این است که وارد ورد شوید. سپس روی Insert Citation بزنید. از منو Insert Citation را انتخاب کنید. عبارتی را که مربوط به اندنوت موردنظر شما می شود، وارد کنید. مثل نام نویسنده، عنوان و…

آموزش کار با Endnote

روی Find بزنید. حال از موارد نمایش داده شده مورد مدنظر خود را انتخاب کنید. روی Insert بزنید. برای انتخاب چند مورد دکمه کنترل را نگه دارید.

نحوه پنهان کردن نام نویسنده در اندنوت و نمایش سال

اگر می خواهید نام نویسنده را پنهان کنید، نشانگر موس را روی بخشی از نقل قول قرار دهید. روی Edit & Manage Citation(s) بزنید. مطمئن شوید که رفرنس موردنظر خود را انتخاب کرده اید. از بخش Edit Citation روی منوی جلوی Formatting بزنید. Exclude Author را انتخاب کنید و روی OK بزنید. برای نمایش مجدد نام نویسنده باید گزینه Default را انتخاب کنید.

آموزش کار با Endnote

حل مشکل اشتباه تایپی و غلط ها در رفرنس اندنوت در ورد

اگر مشکلی در متن رفرنس وجود دارد، نشانگر موس را روی نقل قول قرار دهید. سپس روی Edit & Manage Citation(s) کلیک کنید. روی Edit Reference بزنید. سپس غلط را تصحیح کنید. روی File > Save بزنید. دوباره به ورد بروید. روی Update Citations and Bibliography بزنید. حال غلط ها رد ورد تصحیح می شوند.

نحوه کا با Endnote و حذف رفرنس های آن از ورد

برای این کار نشانگر موس را روی نقل قول بگذارید. سپس روی Edit & Manage Citation(s) بزنید. حال روی Edit Reference بزنید. Remove Citation را انتخاب کنید. سپس روی OK بزنید. حال روی Update Citations and Bibliography بزنید.

نکته: حذف رفرنس اندنوت از ورد، باعث حذف آن از خود اندنوت نمی‌شود.

ترتیب رفرنس ها در Endnote و قرار دادن زیرتیتر برای فهرست منابع

در ورد و از بخش تولبار EndNote X9 گزینه Categorize References > Configure Categories را انتخاب کنید.

برای ایجاد دسته بندی روی + بزنید و نام گروه را وارد کنید. می توانید رفرنس ها را به این بخش بکشید و رها کنید. سپس روی OK بزنید.

اندنوت برای ویندوز

آموزش کار با EndNote و تنظیم Instant formatting

در این بخش از آموزش کار با EndNote نحوه فرمت کردن را آموزش می دهیم. منظور از Instant formatting این است که رفرنس های شما با اضافه کردن هر نقل قول فرمت می شود. پیشنهاد می شود این مورد برای متون بلند مثل پایان نامه خاموش باشد. زیرا هر زمان که نقل قولی را وارد می کنید، زمان زیادی برای فرمت شدن می طلبد. برای فعال یا غیرفعال کردن این مورد وارد ورد شوید. سپس روی سربرگ EndNote بزنید. حال Go to EndNote را انتخاب کنید. سپس EndNote library را باز کنید.

دوباره به سربرگ EndNote در ورد بروید. روی فلش کنار Bibliography بزنید. Instant Formatting را انتخاب کنید. سپس برای غیرفعال کردن Turn Off  را انتخاب کنید. برای فعال سازی هم Turn On را انتخاب کنید. روی OK بزنید.

اگر می خواهید این مورد را برای همه اسناد تغییر دهید از سربرگ EndNote گزینه Preferences را انتخاب کنید. گزینه Enable Instant Formatting on new Word documents را تیک بزنید یا تیک آن را بردارید.

نظرات و پیشنهادات شما؟

در این مطلب از کلاسیک وب نحوه کار با Endnote در ورد را آموزش دادیم و نکات مختلف آن را بررسی کردیم. آیا موفق به استفاده از این قابلیت شدید؟ لطفاً نظرات و پیشنهادات خود را در بخش دیدگاه با ما در میان بگذارید.

  • نوشته admin
  • 1 سال قبل
  • بدون دیدگاه
  • آموزش

آخرین دیدگاه ها

تا کنون دیدگاهی ثبت نشده است.

آخرین مطالب