مطلب فعلی :

آموزش کامل ۳ روش آموزش تغییر DNS در گوشی اندروید

رفتن به بالا

آموزش کامل ۳ روش آموزش تغییر DNS در گوشی اندروید

نوشته admin

1 سال قبل

بدون دیدگاه

آموزش

مجله اینترنتی دانستنی ها
آموزش کامل 3 روش آموزش تغییر DNS در گوشی اندروید

آموزش کامل ۳ روش آموزش تغییر DNS در گوشی اندروید

سرویس های مختلفی برای DNS وجود دارد. کاربران اندروید نیز می توانند DNS 🌐 را در گوشی خود عوض کنند. روش های مختلفی برای انجام این کار وجود دارد. در این مطلب از کلاسیک وب به آموزش کامل ۳ روش آموزش تغییر DNS در گوشی اندروید میپردازیم.

آموزش تغییر DNS در گوشی اندروید شیائومی ، هواوی ، سامسونگ و..

?How to Change DNS on Android

Domain Name System یا DNS به مرورگرهای گوشی اندروید شما کمک می‌کند تا بتوانند بهتر به وب‌سایت‌ها متصل شوند. در واقع، دی ان اس آدرس IP سایت را به URLهایی تبدیل می‌کند که اکنون از آن‌ها استفاده می‌کنیم. در غیر این صورت برای استفاده از هر سایت باید شماره‌هایی را که مختص به آن‌ها است، در نوار آدرس وارد کنید! در این مقاله به آموزش تغییر DNS در اندروید میپردازیم. با ادامه این مطلب ما را همراهی کنید.

نکته: ممکن است نام برخی از مراحل در گوشی های مختلف، کمی متفاوت باشد. در مجموع روش ها یکسان هستند.

برخی از سرورهای رایگان DNS

سرورهای مختلفی برای DNS وجود دارد که برخی از آن ها رایگان هستند. معروف ترین سرورهای رایگان DNS شامل موارد زیر می شوند:

Google: 8.8.8.8 – 8.8.4.4
Cloudflare: 1.1.1.1 – 1.0.0.1
OpenDNS: 208.67.222.222 – 208.67.220.220

آموزش تنظیم کردن DNS در اندروید ۹ و جدیدتر

برای تغییر DNS در گوشی اندروید ۹ و جدیدتر، باید وارد تنظیمات گوشی شوید. سپس روی Network & Internet یا Connections یا Network settings بزنید.

آموزش تغییر DNS در اندروید

آموزش تغییر DNS در اندروید

حال روی Advanced یا More connection settings بزنید. سپس روی Private DNS بزنید. واژه Automatic را برای Private DNS می‌توانید مشاهده کنید.

آموزش تغییر DNS در اندروید

آموزش تغییر DNS در اندروید

سپس Private DNS provider hostname را انتخاب کنید. حال در کادر زیر آن نام هاست TSL را وارد کنید. به عنوان مثال، اگر میخواهید از سرورهای پابلیک DNS گوگل استفاده کنید، باید dns.google را وارد کنید. اگر می خواهید از سرورهای DNS Cloudflare استفاده کنید باید ۱٫۱٫۱٫۱٫cloudflare-dns.com یا ۱dot1dot1dot1.cloudflare-dns.com را وارد کنید.

آموزش تغییر DNS در اندروید

سپس روی Save بزنید.

برای یادگیری تغییر دی ان اس در ویندوز ۱۱ مطلب آموزش ۲ روش تغییر DNS در ویندوز ۱۱ را مطالعه کنید.

نحوه تغییر DNS در اندروید ۸٫۱ و قدیمی‌تر (روش سخت)

در اندروید ۸٫۱ و قدیمی تر نمی توانید DNS را برای اینترنت دیتا عوض کنید. بنابراین فقط می توانید این کار را برای وای فای انجام دهید. این کار را باید برای تمامی وای فای هایی که با گوشی به آن ها متصل می شوید، انجام دهید. علاوه بر این باید تمامی اطلاعات شبکه را هم به صورت دستی وارد کنید. برای همین این روش را تنها برای افراد کاربلند توصیه می‌کنیم.

برای دسترسی به تنظیمات دی ان اس اندروید ۸٫۱ و قدیمی‌تر وای فای را روشن کنید. سپس روی آن را برای چند ثانیه نگه دارید تا وارد تنظیمات وای فای شوید. حال روی نام اتصال وای فای مدنظر خود برای چند ثانیه نگه دارید. سپس روی Modify network > Advanced settings بزنید یا فلش کنار نام وای فای بزنید.

روش تغییر DNS در اندروید

روش تغییر DNS در اندروید

روش تغییر DNS در اندروید

حال روی IP Settings بزنید. گزینه Static را انتخاب کنید.

روش تغییر DNS در اندروید

روش تغییر DNS در اندروید

در این بخش باید آدرس سرور DNS اولیه و ثانویه خود را در بخش DNS1 و DNS2 وارد کنید. به عنوان مثال برای گوگل باید از ۸٫۸٫۸٫۸ و ۸٫۸٫۴٫۴ استفاده کنید. علاوه بر این باید آدرس آی پی و Gateway مودم را هم وارد کنید. سپس روی SAVE بزنید.

روش تغییر DNS در اندروید

همان طور که گفتیم، این روش را باید برای هر وای فایی که استفاده می‌کنید، اجرا کنید. روش ساده تری وجود دارد که در بخش بعدی آموزش می‌دهیم.

نکته: بهتر است این کار را برای وای فای عمومی انجام ندهید.

نحوه تغییر دی ان اس اندروید نسخه های جدید و قدیمی تر با برنامه واسط (روش ساده)

برای تغییر دی ان اس اندروید ۸٫۱ و قدیمی تر به روش ساده وارد گوگل پلی شوید و یکی از برنامه های زیر را دانلود کنید:

DNSChanger

DNS Changer

در ادامه نحوه استفاده از برنامه اول را توضیح می دهیم. DNSChanger  را باز کنید. سپس روی Default DNS addresses بزنید. حال در لیست بگردید و موارد از قبل ذخیره شده مثل OpenDNS، Google DNS، CloudFlare DNS و را پیدا کنید. یکی را انتخاب کنید.

تغییر DNS در گوشی اندروید

اگر نمی توانید دی ان اس مدنظر خود را پیدا کنید، می توانید به صورت دستی آن را وارد کنید. کافی است در کادر اول و دوم DNS اولیه و ثانویه را وارد کنید. سپس روی Start بزنید.

نظرات و پیشنهادات شما؟

در این مطلب از کلاسیک وب روش های تغییر دی ان اس برای اندروید را آموزش دادیم. شما از کدام روش برای تغییر DNS در گوشی استفاده کردید؟ لطفا نظرات و پیشنهادات خود را در بخش دیدگاه با ما در میان بگذارید.

  • نوشته admin
  • 1 سال قبل
  • بدون دیدگاه
  • آموزش

آخرین دیدگاه ها

تا کنون دیدگاهی ثبت نشده است.

آخرین مطالب