مطلب فعلی :

آموزش ۱۰ روش افزایش صدای هدفون در ویندوز ۱۰ و ویندوز ۱۱

رفتن به بالا

آموزش ۱۰ روش افزایش صدای هدفون در ویندوز ۱۰ و ویندوز ۱۱

نوشته admin

1 سال قبل

بدون دیدگاه

آموزش

مجله اینترنتی دانستنی ها
آموزش 10 روش افزایش صدای هدفون در ویندوز 10 و ویندوز 11

آموزش ۱۰ روش افزایش صدای هدفون در ویندوز ۱۰ و ویندوز ۱۱

آیا صدای هدفون شما در ویندوز ۱۰ و یا ۱۱ 🎧 بسیار کم است و میخواهید آن را افزایش دهید؟ چند روش ساده وجود دارد که شما میتوانید از طریق این روش ها صدای هدفون خود را افزایش دهید. در این مطلب از کلاسیک وب به آموزش ۱۰ روش افزایش صدای هدفون در ویندوز ۱۰ و ویندوز ۱۱ میپردازیم.

بالا بردن صدای هدفون در ویندوز ۱۰

?How to Increase Headphone Volume in Windows 10 and 11

صدای ویندوز در حالت عادی تا عدد ۱۰۰ زیاد میشود. با این حال زمانی که میزان حداکثر صدا برای یک فیلم یا فایل صوتی کم است شما از چند طریق میتوانید صدای ویندوز را بالاتر از ۱۰۰% ببرید و صدا را افزایش دهید. در حالت کلی دو راه برای افزایش صدای هدفون در ویندوز ۱۱ وجود دارد. یکی از طریق تنظیمات ویندوز و راه بعدی نصب برنامه است. در ادامه هر دو راه را بررسی میکنیم تا شما بتوانید برای بالا بردن صدای هدفون در ویندوز ۱۱ از آن ها استفاده کنید. در صورتی که ویندوز کلا صدا ندارد میتوانید برای رفع مشکل خود مطلب آموزش کامل ۱۴ روش رفع مشکل صدا در ویندوز ۱۱ را مطالعه کنید. همچنین اگر از نسخه ۷ و ۸ ویندوز استفاده میکنید برای افزایش صدا میتوانید مطلب آموزش ۵ روش افزایش صدا ویندوز ۸ و ۷ لپ تاپ را مطالعه کنید.

تنظیم صدای هدفون در ویندوز 11

نسخه کامل برنامه های معرفی شده را میتوانید از سرویس های داخلی دانلود و نصب کنید.

افزایش صدای هدفون بلوتوثی در ویندوز ۱۰ با بررسی میزان صدا در برنامه

برخی از نرم افزار های پخش فیلم یا موسیقی دارای قابلیت افزایش صدا هستند و شما توسط یک نوار میزان صدا را میتوانید کاهش دهید و یا زیاد کنید. به عنوان مثال اگر در هنگام پخش فیلم با نرم افزار VLC احساس کردید صدای فیلم کم است میتوانید صدای آن را تا ۳۰۰ درصد افزایش دهید. توجه داشته باشید هر چه میزان صدا زیاد شود ممکن است کیفیت آن کاهش پیدا کند اما با این حال این یک روش برای بالا بردن صدای هدفون در ویندوز ۱۱ و ۱۰ است. به طور پیش فرض VLC از طریق نوار پایین صفحه خود صدا را تا ۱۲۵% زیاد میکند. برای افزایش این مقدار از طریق منو بالای برنامه وارد تب Tools شوید. روی Preferences کلیک کنید. سپس از پایین سمت چپ کادر گزینه All را فعال کنید.

مشکل کم شدن صدا هدفون در ویندوز 10

در بخش Main interfaces در کادری که ظاهر میشود روی Qt کلیک کنید. سپس به سمت پایین اسکرول کنید و مقابل گزینه Maximum Volume displayed عدد ۲۰۰ یا ۳۰۰ را وارد کنید. حالا میتوانید از طریق نوار پایین برنامه VLC صدا را تا عددی که وارد کادر Maximum Volume displayed کردید زیاد کنید.

نرم افزار افزایش صدای هدفون لپ تاپ در ویندوز 10

افزایش صدای هدفون در ویندوز ۱۱ از طریق Control Panel

Control Panel برای تغییر تنظیمات بخش های مختلف ویندوز کاربرد دارد. یکی از این بخش ها برای پخش صدا است. در نتیجه شما میتوانید از Control Panel برای بالا بردن صدای هدفون در ویندوز ۱۱ استفاده کنید. اگر در هنگام استفاده معمولی صدای مناسب و خوب بنظر میرسد اما در حین تماس صوتی ناگهان صدا کم میشود، بدلیل قابلیت Set to lower volume during calls است. برای رفع مشکل صدا ابتدا روی منو Start کلیک کنید و در قسمت جست جو ویندوز ۱۰ و یا ۱۱ کلمه Control Panel را تایپ کنید تا کنترل پنل به شما نشان داده شود. بعد از تایپ Control Panel روی نتیجه آن کلیک کنید تا برنامه باز شود.

تنظیمات اکولایزر صدا در ویندوز 10

در صفحه اصلی کنترل پنل Hardware and Sound را باز کنید. در صفحه بعد از بین گزینه های موجود روی Sound کلیک کنید.

تنظیم صدای هدفون در ویندوز 11

با کلیک روی گزینه Sound یک کادر برای شما باز میشود. در کادر باز شده از طریق منو بالای آن وارد تب Communications شوید. در تب Communications گزینه Do Nothing را فعال کنید. در آخر برای ذخیره تغییرات روی OK کلیک کنید. حالا مشکل کم شدن صدا در هنگام تماس رفع شده است و صدای ویندوز کاهش پیدا نمیکند.

تنظیم صدای هدفون در ویندوز 10

بالا بردن صدای هدفون در ویندوز ۱۱ با افزایش صدای خود ویندوز

خود ویندوز نیز این قابلیت را دارد تا صدا را کم یا زیاد کنید. استفاده از این قابلیت در ویندوز ۱۱ کمی متفاوت از ویندوز ۱۰ است. برای تغییر میزان صدا در ویندوز ۱۰ ابتدا Settings ویندوز را از طریق منو Start باز کنید. همچنین شما میتوانید در قسمت جست جو ویندوز Settings را جست جو کنید و روی نتیجه آن کلیک کنید تا تنظیمات ویندوز باز شود. در صفحه اصلی تنظیمات گزینه System را انتخاب کنید. بعد از آن روی Sound کلیک کنید. همچنین شما میتوانید روی آیکن بلندگو راست کلیک کنید و گزینه Open Volume mixer را انتخاب کنید.

بالا بردن صدای هدفون در ویندوز 11

ویندوز ۱۱ یک گزینه اختصاصی برای Volume mixer دارد که میتوانید از طریق منو Start آن را باز کنید.

مشکل کم شدن صدا هدفون در ویندوز 10

حالا در قسمت Volume mixer هر دو کادر Output و Input را بررسی کنید و میزان صدای ویندوز را افزایش دهید.

نرم افزار افزایش صدای هدفون لپ تاپ در ویندوز 10

تنظیم صدای هدفون در ویندوز ۱۰ با استفاده از Audio Enhancements ویندوز

اگر صدای ویندوز شما هنوز کم است میتوانید از قابلیت Audio Enhancements یا بهبود صوتی استفاده کنید و سطح صدای ویندوز خود را افزایش دهید. برای استفاده از این ویژگی در ویندوز ۱۰ روی آیکن صدا در منو Toolbar راست کلیک کنید و گزینه Open Volume Mixer را انتخاب کنید تا تنظیمات صدا برای شما باز شود. سپس روی آیکن دستگاهی که هم اکنون از آن استفاده میکنید کلیک کنید. از منو باز شده Properties را انتخاب کنید. اگر از نسخه ۱۱ ویندوز استفاده میکنید وارد Sound Control Panel شوید و از طریق منو بالای صفحه وارد تب Communications شوید. مانند ویندوز ۱۰ روی دستگاهی که هم اکنون از آن استفاده میکنید کلیک کنید و از منو باز شده گزینه Properties را انتخاب کنید.

تنظیمات اکولایزر صدا در ویندوز 10

بعد از باز شدن کادر جدید در ویندوز ۱۱ وارد تب Advanced شوید و در صورتی که Enable audio enhancements فعال نبود آن را فعال کنید.

تنظیم صدای هدفون در ویندوز 11

در ویندوز ۱۰ در کادر Speaker Properties وارد تب Enhancements شوید. در آخر گزینه Loudness Equalization را فعال کنید.

بالا بردن صدای هدفون در ویندوز 11

تنظیم صدای هدفون در ویندوز ۱۱ با استفاده از Equalizer APO

برنامه Equalizer APO یک نرم افزار Open-source است که شما به صورت رایگان میتوانید این برنامه را نصب و از آن استفاده کنید. این برنامه به شما کنترل بسیار خوبی به تنظیمات اکولایزر کامپیوتر میدهد. این نرم افزار ویژگی های مختلفی دارد که شما میتوانید از تمام ویژگی های آن استفاده کنید. یکی از مهمترین ویژگی ها که مورد نظر ما نیز هست افزایش صدا است. اگر میخواهید صدای ویندوز خود را افزایش دهید میتوانید از این برنامه استفاده کنید. برای استفاده از این برنامه ابتدا Equalizer APO را دانلود کنید. بعد از اتمام دانلود روی گزینه Extract all کلیک کنید تا فایل نصبی از حالت زیپ خارج شود.

تنظیم صدای هدفون در ویندوز 10

بعد از خارج شدن فایل نصبی از حالت زیپ مراحل نصب را شروع کنید. زمانی که به کادر Configurator رسیدید، دستگاه هایی که میخواهید صدای آن ها را افزایش دهید انتخاب کنید. برای انتخاب دستگاه های مورد نظر تیک کنار آن ها را فعال کنید.

افزایش صدای هدفون بلوتوثی در ویندوز 10

زمانی که مراحل نصب Equalizer APO تمام میشود، ویندوز از شما میخواهد که یک بار آن را خاموش و مجددا راه اندازی کنید. بعد از راه اندازی مجدد ویندوز به پوشه نصب Equalizer APO بروید. وارد پوشه Config شوید. سپس روی فایل Config راست کلیک کنید. از منو باز شده Open With را انتخاب کنید. با انتخاب این گزینه زیر منو های آن باز میشود، از زیر منو های Open With گزینه Notepad را انتخاب کنید تا فایل Config با برنامه Notepad باز شود.

بالا بردن صدای هدفون در ویندوز 10

بعد از باز شدن فایل Config توسط برنامه Notepad عدد مقابل Preamp را تا ۲۰+ افزایش دهید. به طور معمول ۱۰+ زیاد است ولی شما عدد این قسمت را ۲۰ بگذارید. بعد از تغییر عدد Preamp باقی متن را پاک کنید.

تنظیم صدای هدفون در ویندوز 10

فایل را ذخیره کنید و ببندید. بعد از بستن فایل کامپیوتر خود را مجددا راه اندازی کنید. بعد از روشن شدن کامپیوتر برنامه Equalizer APO آماده استفاده است.

تنظیمات اکولایزر صدا در ویندوز ۱۰ از طریق برنامه FxSound

نرم افزار FxSound یکی از بهترین برنامه ها برای افزایش صدای هدفون در ویندوز ۱۱ است. برنامه FxSound کیفیت صدای فایل های صوتی، فیلم ها، بازی های کامپیوتر و… را افزایش میدهد و تقویت میکند. ابن برنامه امکانات مختلفی دارد که شما میتوانید از آن ها استفاده کنید. یکی از نقاط قوت این برنامه استفاده از صدای سه بعدی است. همچنین شما با استفاده از تنظیمات Dynamic Boost میتوانید صدای سیستم خود را افزایش دهید. برای این کار ابتدا برنامه FxSound را دانلود کنید.

افزایش صدای هدفون بلوتوثی در ویندوز 10

بعد از تکمیل دانلود فایل نصبی را باز کنید و مراحل نصب را شروع کنید. پس از تکمیل مراحل نصب برنامه FxSound را باز کنید. تنظیمات صدای آن را به دلخواه خود تنظیم کنید.

افزایش صدای هدفون در ویندوز 11

از صدای گوشی خود با میکروفون WO استفاده کنید

گوشی های هوشمند اخیرا صدای مناسب و با کیفیت بالایی دارند. با برنامه تقویت کننده مناسب میتوانید از آن بلندگو ها در ویندوز ۱۰ و ۱۱ برای به حداکثر رساندن صدا استفاده کنید. برای این کار برنامه WO Mic را دانلود و روی دستگاه خود نصب کنید. در حین نصب باید درایور های WO Mic را بر اساس تنظیمات ویندوز خود به عنوان پیش فرض تنظیم کنید.

بالا بردن صدای هدفون در ویندوز 10

حالا برنامه WO Mic را باید برای گوشی خود دانلود کنید. برای دانلود WO Mic در گوشی های اندرویدی میتوانید از گوگل پلی و برای گوشی های iOS از App Store استفاده کنید. برای برقراری ارتباط گوشی با لپ تاپ باید از بلوتوث، Wi-Fi، Wi-Fi Direct یا USB استفاده کنید.

نرم افزار افزایش صدای هدفون لپ تاپ در ویندوز 10

به WO Mic دسکتاپ برگردید. نحوه اتصالی که رو گوشی خود تنظیم کردید در دسکتاپ نیز همان گزینه را انتخاب کنید. به عنوان مثال اگر Wi-Fi را برای گوشی خود انتخاب کردید برای اتصال در دسکتاپ نیز Wi-Fi را انتخاب کنید. همچنین دقت داشته باشید که آدرس IP هر دو دستگاه یکسان باشد. پس از اتصال میتوانید از صدای گوشی خود استفاده کنید.

مشکل کم شدن صدا هدفون در ویندوز 10

Sound Booster نرم افزار افزایش صدای هدفون لپ تاپ در ویندوز ۱۰

یکی دیگر از برنامه هایی که میتوانید برای افزایش صدای هدفون در ویندوز ۱۱ استفاده کنید برنامه Sound Booster است. برای استفاده از این برنامه ابتدا آن را دانلود کرده و نصب کنید. پس از اتمام مراحل نصب آیکن آن در منو Toolbar نمایش داده میشود. روی آن کلیک کنید تا باز شود.

مشکل کم شدن صدا هدفون در ویندوز 10

پس از باز شدن نوار میبینید که میتوانید صدای ویندوز خود را بالا تر از ۱۰۰% ببرید.

تنظیمات اکولایزر صدا در ویندوز 10

رفع مشکل کم شدن صدا هدفون در ویندوز ۱۰ با نرم افزار Boom 3D

اگر هنوز با مشکل کم شدن صدا هدفون در ویندوز ۱۰ مواجه هستید میتوانید برای رفع مشکل خود از برنامه Boom 3D استفاده کنید. این برنامه با تنظیماتی از پیش تعیین شده باعث میشود صدای سیستم خود را از ۱۰۰% بیشتر کنید. برای استفاده از Boom 3D بعد از دانلود و نصب آن را باز کنید. بعد از آن روی آیکن هدفون کلیک کنید تا یک منو برای شما باز شود. از طریق منو باز شده نوع دستگاه پخش کننده صدا را انتخاب کنید.

تنظیم صدای هدفون در ویندوز 11

سپس از طریق نوار مطمئن شوید که صدای سیستم شما در بالاترین حد خود قرار دارد.

بالا بردن صدای هدفون در ویندوز 11

افزونه Volume Booster برای افزایش صدای گوگل کروم

در آخر اگر با صدا در گوگل کروم مشکل دارید و زمانی که به سایت هایی مانند یوتیوب و… میروید صدای ویندوز کم است میتوانید از Volume Booster استفاده کنید. زمانی که در گوگل مشکل صدا دارید نیاز به نصب برنامه نیست کافیست افزونه Volume Booster را به کروم خود اضافه کنید.

افزایش صدای هدفون در ویندوز 11

اگر میخواهید صدا گوشی اندرویدی خود را تقویت کنید میتوانید مطلب ۹ تا از بهترین روش های تقویت و افزایش صدا اندروید را مطالعه کنید.

نظرات و پیشنهادات شما؟

در مطلب امروز راجع به راه های بالا بردن صدای هدفون در ویندوز ۱۱ و ۱۰ صحبت کردیم. شما از کدام روش برای تنظیم صدای هدفون در ویندوز ۱۰ و یا ۱۱ خود استفاده کردید؟ شما میتوانید نظرات، پیشنهادات و تجربیات خود را در زمینه تنظیم صدای هدفون در ویندوز ۱۱ در بخش دیدگاه با ما به اشتراک بگذارید.

  • نوشته admin
  • 1 سال قبل
  • بدون دیدگاه
  • آموزش

آخرین دیدگاه ها

تا کنون دیدگاهی ثبت نشده است.

آخرین مطالب