مطلب فعلی :

آموزش ۱۰ روش حل مشکل کم و زیاد شدن خودبخود نور گوشی آیفون

رفتن به بالا

آموزش ۱۰ روش حل مشکل کم و زیاد شدن خودبخود نور گوشی آیفون

نوشته admin

1 سال قبل

بدون دیدگاه

آموزش

مجله اینترنتی دانستنی ها
آموزش 10 روش حل مشکل کم و زیاد شدن خودبخود نور گوشی آیفون

آموزش ۱۰ روش حل مشکل کم و زیاد شدن خودبخود نور گوشی آیفون

اگر نور صفحه گوشی آیفون شما 🔆 خود به خود کم یا زیاد میشود به دلیل قابلیت هایی است که شما آنها را فعال کردید. راه های زیادی وجود دارد تا شما تنظیم خودکار نور صفحه نمایش را غیر فعال کنید. در این مطلب از کلاسیک وب به آموزش ۱۰ روش حل مشکل کم و زیاد شدن خودبخود نور گوشی آیفون میپردازیم.

نحوه غیر فعال کردن نور خودکار آیفون

Why Your iPhone Display Keeps Dimming

امروزه گوشی های هوشمند قابلیت های متنوعی ارائه کردند که کار با گوشی های هوشمند را برای کاربران آسان تر میکند. یکی از این قابلیت ها تنظیم خود به خود نور گوشی آیفون است که در محل های مختلف با توجه به نور محل، گوشی نور خود را خود به خود کم و یا زیاد می کند. اما شاید شما دوست نداشته باشید نور گوشی شما به صورت خودکار کم یا زیاد شود. شما می توانید با انجام دادن یک سری کارهای ساده و آسان به سرعت این قابلیت را از طریق تنظیمات نور صفحه آیفون غیر فعال کنید و نور گوشی خود را ثابت نگه دارید. هر زمان نیاز به کم تر شدن نور گوشی یا زیاد تر شدن آن داشتید به صورت دستی آن را کم یا زیاد کنید.

در مطلب قبل برای ۷ روش حل مشکل کم و زیاد شدن خود به خود نور صفحه گوشی اندروید صحبت شده در این مطلب برای مشکل کم و زیاد شدن خودبخود نور گوشی آیفون صحبت میکنیم.

خاموش شدن نور صفحه ایفون

رفع مشکل نور صفحه آیفون با غیرفعال کردن Auto-Brightness

به طور پیش فرض آیفون به طور خودکار روشنایی صفحه نمایش را بسته به محیط اطراف تنظیم می کند. به عنوان مثال اگر در یک روز آفتابی بیرون باشید آیفون نور خود را در بالاترین سطح خود تنظیم میکند. با این حال اگر این ویژگی را دوست ندارید می توانید آن را خاموش کنید و خودتان میزان روشنایی آن را تغییر دهید. برای خاموش کردن نور خودکار ایفون iOS ابتدا تنظیمات گوشی آیفون خود را باز کنید و از طریق صفحه General وارد منوی Accessibility شوید.

علت کم و زیاد شدن خودبخود نور گوشی آیفون

وقتی وارد منوی Accessibility شدید گزینه Display & Text siza را انتخاب کنید.

خاموش شدن نور صفحه ایفون

وقتی وارد قسمت Display & Text siza شدید صفحه را به سمت پایین بکشید و گزینه Auto-Brightness را پیدا کنید. بعد از پیدا کردن گزینه Auto-Brightness سوئیچ کناری آن را غیر فعال کنید.

تنظیم تایم نور صفحه ایفون

گوشی شما دیگر در حالت تنظیم روشنایی خودکار صفحه نمایش نیست. حالا شما می توانید به صورت دستی میزان روشنایی گوشی خود را تنظیم کنید.

خاموش کردن نور خودکار ایفون ios

مشکل کم شدن نور صفحه ایفون به دلیل روشن بود فیس آیدی

اگر یک آیفون با قابلیت فیس آیدی دارید ممکن است گوشی شما برای حفظ عمر باتری صفحه نمایش را کم نور کند. برای اطمینان از اینکه این ویژگی هوشمند روشنایی صفحه گوشی شما را خراب نکند آن را برای مدت یک روز خاموش کنید. برای خاموش کردن و غیر فعال کردن این گزینه می توانید مسیر Settings > Accessibility > Face ID & Attention را طی کنید و گزینه Attention-Aware Features را پیدا کنید و آن را غیر فعال کنید.

علت کم شدن ناگهانی نور صفحه گوشی

 

علت کم شدن ناگهانی نور صفحه گوشی- به دلیل قابلیت True Tone

آیفون‌های ۸ و بالاتر این توانایی را دارند که دما و شدت نور صفحه را با توجه به نور محیط اتاق شما تنظیم کند. به این قابلیت True Tone میگویند. این قابلیت فوق‌ العاده میتواند یک خطر نیز باشد. اگر شما دائما در حال حرکت هستید و True Tone باعث ایجاد نوسان در نور و دمای گوشی شما شود باعث خراب شدن گوشی می شود. پس True Tone را خاموش کنید تا نور صفحه نمایشگر خود را ثابت نگه دارید و همچنین از نوسانات آن جلوگیری کنید. برای انجام این کار ابتدا باید تنظیمات گوشی خود را باز کنید. بعد از آن به قسمت Display & Brightness بروید و بعد از آن روی گزینه True Tone کلیک کنید و آن را غیر فعال کنید.

نحوه غیر فعال کردن نور خودکار آیفون

 

حل مشکل کم و زیاد شدن نور صفحه با غیر فعال کردن Night Shift

شیفت شب یکی دیگر از تنظیماتی است که می تواند باعث به وجود آمدن مشکل در روشنایی صفحه نمایش شما بشود. این قابلیت در شب رنگ های صفحه نمایش را تیره تر می کند تا چشم های شما راحت‌ تر ببیند. اما وقتی به اجرا در میاید ممکن است نور صفحه گوشی شما تیره تر از حد معمول به نظر بیاید. می توانید این قابلیت را غیرفعال کنید تا ببینید آیا مشکلات روشنایی گوشی شما برطرف میشود یا خیر. برای غیر فعال کردن این گزینه ابتدا مسیر Settings > Display & Brightness را طی کنید و روی گزینه Night Shift کلیک کنید.

علت کم و زیاد شدن خودبخود نور گوشی آیفون

در صفحه Night Shift گزینه Scheduled را پیدا کنید و گزینه آن را از طریق سوئیچ کناری آن غیر فعال کنید.

مشکل نور صفحه آیفون

خاموش شدن نور صفحه ایفون بدلیل قفل شدن گوشی

هنگامی که شما در حال کارکردن با آیفون خود نیستید گوشی برای صرفه جویی در مصرف برق به طور خودکار صفحه نمایش خود را خاموش میکند و قفل میکند. درست زمانی که میخواهد این کار را انجام دهد صفحه نمایش را نیز کم نور می کند. با این کار به شما اطلاع دهد که در حال خاموش شدن است. اما اگر صفحه نمایش شما مرتبا کم می شود و درحال خاموش شدن است می توانید مدت زمان خاموش شدن آیفون خود را افزایش دهید. برای حل مشکل کم و زیاد شدن نور صفحه و افزایش مدت زمان قفل شدن آیفون خود مسیر Settings > Display & Brightness را طی کنید و روی گزینه Auto-Lock کلیک کنید.

علت کم و زیاد شدن خودبخود نور گوشی آیفون

در منوی ظاهر شده زمان جدید را انتخاب کنید. همچنین اگر نمیخواهید آیفون شما خود به خود قفل شود می توانید گزینه Never را انتخاب کنید. و در آخر از تنظیمات خارج شوید امیدواریم که با این راه حل مشکل شما حل شده باشد.

نحوه غیر فعال کردن نور خودکار آیفون

کم نور شدن گوشی به دلیل تمام شدن شارژ گوشی

همچنین زمانی که شارژ گوشی در حال کم شدن است نور صفحه به صورت خودکار کم میشود. برای درست شدن نور گوشی کافیست گوشی خود را شارژ کنید. همچنین مطلب اقدامات اضطراری و مهم که هنگام کم بودن شارژ گوشی باید انجام داد را میتوانید مطالعه کنید.

آیفون خود را مجددا راه اندازی کنید

راه اندازی مجدد گوشی یک راه حل معمول و آسان برای رفع مشکلات جزئی و نرم افزاری گوشی است. در اینجا نحوه راه اندازی مجدد آیفون بسته به مدلی که دارید آورده شده است.

  • آیفون های بدون Face ID: دکمه پاور را فشار داده و نگه دارید تا گزینه Slide to power off برای شما نمایش داده شود بعد از این که این گزینه را مشاهده کردید آیکون قرمز پاور را از چپ به راست بکشید تا آیفون شما خاموش شود. برای روشن کردن مجدد آیفون دکمه پاور را دو بار فشار دهید و نگهدارید تا لوگوی اپل مستقیما در مرکز صفحه نمایش ظاهر شود.
  • آیفون های دارای Face ID: همزمان دکمه کناری و یکی از دکمه های تنظیم صدا را فشار داده و نگه دارید تا Slide to power off روی نمایشگر ظاهر شود. بعد از این که Slide to power off روی صفحه گوشی ظاهر شد نماد قرمز رنگ پاور را از چپ به راست بکشید. چند لحظه صبر کنید سپس دکمه کناری را دو بار فشار دهید و نگه دارید تا ایفون ایکس یا نسخه های جدیدتر دوباره روشن شود.

گوشی آیفون خود را به روز رسانی کنید

اپل مرتبا بروزرسانی نرم افزاری را برای معرفی ویژگی های جدید آیفون و رفع خطاها و مشکلات گذشته منتشر میکند. برای اینکه مشکل کم و زیاد شدن خود به خود نور گوشی خود را رفع کنید میتوانید گوشی آیفون خود را به روز کنید. برای به روز شدن گوشی اپل خود ابتدا مسیر General > Software Update را طی کنید و سپس روی گزینه Download and Install کلیک کنید تا گوشی شما به روز رسانی شود.

علت کم شدن ناگهانی نور صفحه گوشی

بعد از اینکه به‌ روز رسانی کامل شد دوباره مسیر &Setting> Accessibility >Display Text را طی کنید و مطمئن شوید که روشنایی خودکار غیر فعال است. به دلیل اینکه گاهی اوقات این ویژگی پس از به روز رسانی آیفون دوباره به صورت خودکار روشن می شود.

رفع مشکل خود از طریق بازیابی DFU

حالت بازیابی DFU عمیق ترین نوع بازیابی آیفون است. وقتی شما بازیابی DFU را انجام می دهید باعث می شود که تمام اطلاعات شما در آیفون پاک شود و دوباره بارگذاری شود. به شما حتما توصیه می کنیم که اول مراحل بالا را امتحان کنید و اگر از هیچ کدام جواب نگرفتید این کار را انجام دهید چون پس از اینکار آیفون شما کاملا پاک می شود و دوباره بارگذاری می شود.

و توصیه بعدی اینکه حتما قبل از انجام این کار از آیفون خود نسخه پشتیبان تهیه کنید‌. یک نسخه پشتیبان شامل یک کپی از تمام اطلاعات آیفون شما است تا بعد از مرحله بازیابی DFU که تمام اطلاعات شما پاک شد شما یک ذخیره از اطلاعات خود داشته باشید و اطلاعات شخصی خود را از دست ندهید. با این روش ممکن است مشکل نور صفحه آیفون خود را رفع کنید.

خاموش کردن نور خودکار ایفون ios

تعمیر آیفون به دست یک متخصص

اگرچه احتمال کمی وجود دارد که این اتفاق بیفتد اما ممکن است علت کم شدن ناگهانی نور صفحه گوشی ایفون شما به دلیل مشکلات سخت افزاری باشد. در این زمان گوشی خود را به یک متخصص نشان دهید تا مشکلات سخت افزاری گوشی شما را بررسی کند و اگر مشکل کم و زیاد شدن خود به خود نور گوشی آیفون شما به دلیل مشکلات سخت افزاری است آن را تعمیر کند. این آخرین مرحله از تعمیر و روش حل مشکل کم شدن نور صفحه ایفون است.

تنظیم تایم نور صفحه ایفون به صورت دستی

حالا شما که با تنظیم بخش های مختلف در آیفون قابلیت های تنظیم خودکار نور صفحه آیفون را غیر فعال کرده اید، باید به صورت دستی روشنایی در آیفون را تغییر دهید. اگر به یک مکان آفتابی و یا روشن رفتید نور صفحه را بیشتر و در مکان های کم نور تر می توانید نور صفحه را کمتر کنید. برای اینکار باید از طریق منوی تنظیمات سریع گوشی اقدام کنید. روی گوشی سمت راست بالای صفحه نمایش در آیفون ایکس یا جدیدتر انگشت خود را به پایین بکشید و یا برای مدل‌ های قبلی آیفون از پایین صفحه نمایش منو تنظیمات سریع را باز کنید و بعد از آن با کشیدن انگشت خود روی نماد خورشید به بالا و پایین روشنایی را تغییر دهید.

تنظیمات نور صفحه ایفون

همچنین مطلب آموزش نحوه تنظیم چرخش صفحه گوشی آیفون میتواند برای شما مفید باشد.

نظرات و پیشنهادات شما؟

در مطلب امروز علت کم و زیاد شدن خودبخود نور گوشی آیفون را بررسی کردیم. امیدواریم با روش های گفته شده توانسته باشید مشکل کم و زیاد شدن خودبخود نور گوشی آیفون را درست کرده باشید. شما از کدام روش برای تعمیر نور صفحه گوشی خود استفاده کردید؟ شما میتوانید نظرات و پیشنهادات خود را در بخش دیدگاه این پست با ما به اشتراک بگذارید.

  • نوشته admin
  • 1 سال قبل
  • بدون دیدگاه
  • آموزش

آخرین دیدگاه ها

تا کنون دیدگاهی ثبت نشده است.

آخرین مطالب