مطلب فعلی :

آموزش ۱۰ روش حل مشکل SIM Not Supported در آیفون

رفتن به بالا

آموزش ۱۰ روش حل مشکل SIM Not Supported در آیفون

نوشته admin

1 سال قبل

بدون دیدگاه

آموزش

مجله اینترنتی دانستنی ها
آموزش 10 روش حل مشکل SIM Not Supported در آیفون

آموزش ۱۰ روش حل مشکل SIM Not Supported در آیفون

گاهی ممکن است یک سیم کارت نو تهیه کنید و داخل آیفون 📱 خود بندازید اما بعد از گذاشتن سیم کارت با مشکل SIM Not Supported مواجه شوید. دراین مطلب از کلاسیک وب به آموزش ۱۰ روش حل مشکل SIM Not Supported در آیفون میپردازیم.

رفع مشکل SIM Not Supported آیفون

How to Fix SIM not Supported on iPhone

سیم کارت هایی که در گوشی های هوشمند استفاده میکنید گاهی با مشکلات مختلفی ممکن است مواجه شوند. برخی از این مشکلات به دلیل غیر فعال شدن سیم کارت، آنتن نداشتن و… است. یکی از مشکلاتی که ممکن است شما با آن مواجه شوید مشکل SIM not supported در آیفون است. زمانی که سیم کارت در گوشی پشتیبانی نشود شما با این مشکل مواجه میشوید. در ادامه دلیل و روش های رفع این مشکل را بررسی میکنیم.

دلیل مواجه شدن با خطای SIM Not Supported چیست؟

زمانی که سیم کارت شما روی شرکت مخابراتی قفل شده باشد با پیغام SIM Not Supported مواجه میشوید. این به این معنی است که شما نمیتوانید سیم کارت یک شرکت مخابراتی دیگر را وارد گوشی خود کنید. برای این که بررسی کنید آیفون شما قفل شده است یا خیر ابتدا Settings آیفون را باز کنید. در صفحه اصلی Settings گزینه General را انتخاب کنید. در صفحه General روی About ضربه بزنید. در آخر Carrier Lock را پیدا کنید. در صورتی که آیفون شما قفل شده باشد پیغام No SIM Restrictions مقابل گزینه Carrier Lock نوشته میشود.

حل مشکل SIM Not Supported در آیفون

در صورتی که این گزینه را نمیبینید و یا اینکه چیز دیگری در این کادر نوشته شده است یعنی آیفون شما با مشکل مواجه شده است. راه های زیر را به ترتیب طی کنید تا مشکل شما رفع شود.

ممکن است مراحل گفته شده در روش های مختلف، در گوشی شما کمی متفاوت باشد. در مجموع مراحل مشابه هستند اما امکان دارد، نام یک مرحله و… در گوشی شما فرق بکند.

حل مشکل SIM Not Supported در آیفون با خارج کردن و انداختن مجدد سیم کارت

گاهی مشکل SIM not supported در آیفون به دلیل بد گذاشتن سیم کارت داخل گوشی است. زمانی که سیم کارت به درستی در جای خود قرار نگیرد باعث میشود تا گوشی آن را تشخیص ندهد و با مشکلاتی مانند مشکل SIM not supported مواجه شوید. برای حل این مشکل ابتدا قبل از هر تنظیمی میتوانید بررسی کنید ببینید سیم کارت به درستی در جای خود قرار گرفته یا خیر. برای این کار سوزن سیم کارت را داخل گوشی ببرید و جای سیم کارت را خارج کنید.

رفع مشکل SIM Not Supported آیفون

بعد از خارج کردن سیم کارت بررسی کنید ببینید سیم کارت به درستی در جای خود قرار گرفته یا خیر. اگر به درستی در جای خود نبود آن را درست کنید و سپس جای سیم کارت را داخل گوشی قرار دهید. بعد از وارد کردن سیم کارت گوشی را روشن کنید و ببینید با مشکل SIM not supported در آیفون هنوز مواجه هستید یا خیر.

فعال نبودن سیم کارت دلیل مشکل SIM Not Supported

بعد از درست کردن جای سیم کارت مورد بعدی که باید برای حل مشکل SIM not supported در آیفون آن را بررسی کنید فعال بودن یا نبودن سیم کارت است. در صورتی که سیم کارت شما فعال نباشد باعث میشود تا با مشکل مواجه شوید. در این شرایط مشکل از گوشی شما نیست. بنابر این میتوانید با اپراتور خود تماس بگیرید و بررسی کنید ببینید سیم کارت فعال است یا خیر. در صورتی که فعال نبود آن را فعال کنید.

حل مشکل SIM not supported در آیفون

راه اندازی مجدد گوشی برای رفع مشکل سیم کارت همراه اول در آیفون

بعد از این که از درست بودن جای سیم کارت و سالم بودن سیم کارت مطمئن شدید میتوانید گوشی خود را خاموش و بعد از چند دقیقه مجددا آن را روشن کنید. بسیاری از مشکلاتی که گوشی با آن مواجه میشود به دلیل یکسری اشکالات جزئی است. این اشکالات جزئی باعث میشوند تا گوشی شما عملکرد درستی نداشته باشد و با مشکلاتی مانند مشکل SIM not supported مواجه شود. در این شرایط یکی از سریعترین و راحت ترین راه های رفع مشکل ریستارت گوشی است. ریستارت گوشی بسیاری از مشکلات شما را میتواند رفع کند. نحوه خاموش کردن گوشی های آیفون در مدل های مختلف کمی تفاوت دارد که در ادامه آن ها را بررسی میکنیم.

  • گوشی های iPhone X و بالاتر: در این مدل گوشی ها دکمه پاور را همراه دکمه افزایش صدا نگه دارید. بعد از چند ثانیه Slide to Power Off را مشاهده میکنید. بعد از مشاهده Slide to Power Off دکمه ها را رها کنید و اسلاید را به سمت راست بکشید.
  • iPhone 8 و مدل های قدیمی تر آیفون: در iPhone 8 و مدل های قدیمی تر آیفون دکمه کناری را فشار دهید تا Slide to Power Off را مشاهده کنید. بعد از دیدن Slide to Power Off اسلاید را به سمت راست بکشید.
  • iPhone SE: در گوشی های iPhone SE نیز دکمه پاور را فشار دهید. دکمه پاور در این گوشی ها در بالای آن ها قرار دارد.

مشکل نخواندن سیم کارت در آیفون

بعد از انجام این کار گوشی شما خاموش میشود. چند دقیقه صبر کنید و مجددا آن را روشن کنید.

رفع مشکل سیم کارت ایرانسل در آیفون با روشن کردن و خاموش کردن حالت هواپیما

در گوشی های هوشمند قابلیتی به نام حالت هواپیما وجود دارد. این قابلیت زمانی که روشن میشود امکان برقراری تماس، دریافت و یا ارسال پیام و همچنین امکان استفاده از اینترنت و… وجود ندارد و غیر فعال میشوند. زمانی که شما در سیم کارت خود با مشکلاتی مانند مشکل نشناختن سیم کارت مواجه میشوید میتوانید این قابلیت را فعال و غیر فعال کنید. این باعث میشود برخی از مشکلات شما از بین برود. برای روشن کردن حالت هواپیما شما میتوانید از Control Center و یا Settings گوشی استفاده کنید. ابتدا وارد Settings گوشی خود شوید. روی Airplane mode ضربه بزنید.

مشکل نخواندن سیم کارت در آیفون

چند ثانیه صبر کنید و بعد از آن مجددا روی Airplane mode ضربه بزنید تا غیر فعال شود. برای سریعتر روشن کردن حالت هواپیما انگشت خود را از بالای صفحه به سمت پایین بکشید تا Control Center آیفون باز شود. در Control Center آیفون روی Airplane Mode که با آیکن هواپیما نشان داده میشود ضربه بزنید تا فعال شود. بعد از چند ثانیه مجددا روی آیکن هواپیما ضربه بزنید تا غیر فعال شود.

مشکل نشناختن سیم کارت در آیفون

گرفتن تماس اورژانسی برای حل مشکل نخواندن سیم کارت در آیفون

یگی دیگر از روش هایی که میتواند مشکل نشناختن سیم کارت در آیفون را دور بزند گرفتن تماس اورژانسی است. بسیاری از کاربران آیفون اعلام کردند که بعد از گرفتن تماس اورژانسی مشکل آن ها حل شده است. برای این کار ابتدا صفحه گوشی خود را روشن کنید و در صفحه قفل از پایین صفحه Emergency Call را انتخاب کنید. بعد از باز شدن صفحه شماره گیر گوشی یکی از شماره های اورژانسی را بگیرید. بعد از تماس ممکن است مشکل شما حل شود.

مشکل SIM Not Supported

قدیمی بودن نسخه iOS علت مشکل نشناختن سیم کارت در آیفون

قدیمی بودن نسخه  iOS به غیر از اینکه باعث میشود تا ویژگی های جدید آیفون را دریافت نکنید بلکه به خاطر قدیمی بودن میتواند باعث بروز یکسری مشکلات شود. در این شرایط شما میتوانید گوشی آیفون خود را آپدیت کنید تا مشکل حل شود. برای بررسی اینکه آیا نسخهiOS جدیدتری وجود دارد یا خیر ابتدا وارد Settings گوشی خود شوید. در صفحه اصلی تنظیمات بخش General را پیدا کرده و روی آن ضربه بزنید تا وارد بخش General شوید. حالا گزینه Software Update را انتخاب کنید.

مشکل سیم کارت همراه اول در آیفون

در صفحه Software Update درصورتی که آپدیت در دسترس بود روی Download and Install ضربه بزنید تا نسخه جدید به صورت خودکار دانلود و نصب شود. در صورتی که این گزینه برای شما فعال نبود یعنی شما آخرین نسخه iOS را دارید و باید باقی روش ها را برای رفع مشکل نشناختن سیم کارت در آیفون امتحان کنید. اگر نسخه جدیدتر iOS در دسترس بود اما نمیتوانید آن را دانلود کنید میتوانید مطلب ۲۰ روش حل مشکل آپدیت نشدن iOS و برنامه های آیفون با آیتونز و.. را مطالعه کنید.

حل مشکل SIM not supported در آیفون با ریست تنظیمات شبکه گوشی

وقتی شما در قسمت اینترنت و سیم کارت خود با مشکل مواجه میشوید و این بخش های گوشی به درستی کار نمیکنند میتوانید تنظیمات شبکه گوشی خود را ریست کنید. ریست تنظیمات شبکه آیفون باعث میشود تا تمام تنظیماتی که در بخش های اینترنت وای فای، اینترنت گوشی و سیم کارت انجام دادید به حالت پیشفرض بازگردد. این ریست سایر اطلاعات شما را پاک نمیکند و فقط تنظیمات سیم کارت را به حالت پیشفرض باز میگرداند.

برای رفع مشکل نخواندن سیم کارت در آیفون با ریست تنظیمات شبکه ابتدا Settings گوشی خود را باز کنید. بعد از وارد شدن به Settings گوشی وارد بخش General شوید. سپس روی گزینه Transfer or Reset iPhone ضربه بزنید. در پایین صفحه Transfer or Reset iPhone گزینه Reset را انتخاب کنید.

مشکل SIM Not Supported در آیفون

اکنون یک منو برای شما باز میشود. در منو باز شده شما میتوانید بخش های مختلف را ریست کنید. برای ریست تنظیمات شبکه روی Reset Network Settings ضربه بزنید. بعد از انتخاب گزینه Reset Network Settings شما باید رمز گوشی خود را وارد کنید. بعد از وارد کردن رمز، تنظیمات شبکه گوشی شما ریست میشود.

فعال سازی سیم کارت در آیفون

رفع مشکل و فعال سازی سیم کارت در آیفون با استفاده از iTunes

شما از طریق iTunes نیز میتوانید مشکل نخواندن سیم کارت در آیفون را حل کنید. در این روش تمامی اطلاعات گوشی شما پاک میشود بنابر این ابتدا از اطلاعات گوشی خود بکاپ تهیه کنید سپس این روش را امتحان کنید. برای رفع مشکل از طریق iTunes ابتدا گوشی خود را به کامپیوتر متصل کنید و آخرین ورژن iTunes را اجرا کنید سپس Set up as new iPhone را انتخاب کنید.

حل مشکل SIM Not Supported در آیفون

تهیه سیم کارت نو

در صورتی که با شرکت مخابراتی سیم کارت خود تماس گرفتید اما مشکل سیم کارت برطرف نشد میتوانید یک سیم کارت نو تهیه کنید. ممکن است سیم کارت شما به صورت کامل غیر فعال شده باشد و یا آسیب فیزیکی دیده باشد. برای همین میتوانید یک سیم کارت نو تهیه کنید و سیم کارت قبلی را خارج و سیم کارت جدید را وارد کنید. بعد از وارد کردن سیم کارت بررسی کنید ببینید مشکل رفع شده است یا خیر.

نشان دادن گوشی به متخصص

در صورتی که همه روش های بالا را امتحان کردید اما هنوز با مشکل SIM not supported در آیفون مواجه هستید و نمیتوانید این مشکل را رفع کنید میتوانید گوشی را به یک متخصص نشان دهید. مشکل ممکن است به دلیل مشکلات سخت افزاری باشد. زمانی که گوشی شما مشکلات سخت افزاری پیدا میکند باید آن را پیش متخصص ببرید تا گوشی را تعمیر کند.

در صورتی که در آیفون خود با مشکل پرش آنتن مواجه هستید و ارور No Service به شما نمایش داده میشود میتوانید برای رفع مشکل خود مطلب آموزش ۱۳ روش حل مشکل پرش آنتن آیفون را مطالعه کنید.

نظرات و پیشنهادات شما؟

در مطلب امروز راجع به روش های حل مشکل نشناختن سیم کارت در آیفون صحبت کردیم. آیا شما توانستید از روش های گفته شده برای حل مشکل SIM not supported در آیفون استفاده کنید؟ شما میتوانید نظرات، پیشنهادات و تجربیات خود را در زمینه مشکل SIM Not Supported در آیفون در بخش دیدگاه با ما به اشتراک بگذارید.

  • نوشته admin
  • 1 سال قبل
  • بدون دیدگاه
  • آموزش

آخرین دیدگاه ها

تا کنون دیدگاهی ثبت نشده است.

آخرین مطالب