مطلب فعلی :

آموزش ۱۱ روش حذف چند یا یک صفحه از PDF

رفتن به بالا

آموزش ۱۱ روش حذف چند یا یک صفحه از PDF

نوشته admin

1 سال قبل

بدون دیدگاه

آموزش

مجله اینترنتی دانستنی ها
آموزش 11 روش حذف چند یا یک صفحه از PDF

آموزش ۱۱ روش حذف چند یا یک صفحه از PDF

گاهی اوقات نیاز داریم که برخی از صفحات موجود در یک فایل PDF را حذف کنیم. ❌ این کار را می‌توانیم به راحتی و با روش‌های مختلفی انجام دهیم. بنابراین اگر به دنبال راه‌هایی برای حذف یک صفحه از pdf هستید، در ادامه با ما همراه باشید. ما در این مطلب از کلاسیک وب به آموزش ۱۱ روش حذف چند یا یک صفحه از PDF می‌پردازیم.

حذف صفحات PDF آنلاین و با نرم افزار

How to Delete Pages from PDF Files Online and With Software

با همه گیری تکنولوژی بسیاری از افراد برای انتقال اسناد مختلف از فایل‌های PDF استفاده می‌کنند. اگر فایل پی دی افی در اختیار دارید و تمایل دارید که یک یا چند صفحه از این فایل را حذف کنید، ابزارهای رایگان مختلفی برای کمک به شما وجود دارند. روش‌های معرفی شده در ادامه بهترین روش‌های موجود برای حذف یک صفحه از pdf هستند. از روش‌های آنلاین معرفی شده در ادامه می‌توانید علاوه کامپیوتر در تلفن‌های همراه خود نیز استفاده کنید.

استفاده از برنامه Adobe Acrobat Pro برای حذف یک صفحه از PDF

روی فایل PDF خود کلیک راست کرده و سپس از گزینه Open with، روی Adobe Acrobat DC کلیک کنید.

حذف یک صفحه از pdf با adobe reader

پس از باز شدن فایل، در پنل سمت راست صفحه، روی گزینه Organize Pages کیک کنید. با انجام این کار صفحات موجود در این PDF را به صورت تصاویر کوچک مشاهده خواهید کرد.

حذف یک صفحه از pdf با adobe acrobat dc

صفحه یا صفحاتی را که می‌خواهید حذف شوند، انتخاب کنید. روی Page Thumbnails در پانل سمت چپ کلیک کرده که صفحات فایل به صورت تصاویر کوچک به نمایش درآیند. سپس اگر از ویندوز استفاده می‌کنید، دکمه Ctrl یا اگر از مک استفاده می‌کنید، دکمه Command را فشار داده و نگه دارید. حالا روی هر صفحه‌ای از فایل که می‌خواهید حذف شود، کلیک کنید.

حذف یک صفحه از pdf با کمک ادوبی

حالا باید روی شکل سطل زباله کلیک کرده که صفحه یا صفحاتی که انتخاب کرده اید، حذف شوند.

حذف یک صفحه از pdf با adobe reader

در کامپیوترهای مک و با کمک نرم افزار Preview

روی فایل خود دو بار کلیک کرده که در نرم افزار Preview باز شود. اگر فایلتان با برنامه‌های دیگری همچون Adobe Reader باز شد، روی فایل کلیک راست کرده و از بخش Open With، گزینه Preview را انتخاب کنید.

آموزش حذف کردن صفحه در pdf

حالا باید روی منوی View در بالای صفحه کلیک کنید.

برنامه حذف صفحات pdf در مک

در منوی باز شده روی Thumbnails کلیک کنید. با انجام این کار کل صفحات موجود در این فایل به صورت تصاویر کوچک نمایش داده خواهند شد.

حذف یک صفحه از pdf در کامپیوترهای اپل

حالا باید صفحه یا صفحاتی را که قصد حذف کردن آنان را دارید انتخاب کنید. اگر تمایل به حذف چند صفحه دارید، کلید Command را از روی کیبورد فشار داده و صفحات مختلف را انتخاب کنید.

حذف یک صفحه از pdf با کمک نرم افزار Preview

در این مرحله کلید Delete را از روی کیبورد فشار دهید. این کار را می‌توانید از طریق منوی Edit در بالای صفحه نیز انجام دهید. بنابراین روی گزینه Edit کلیک کرده و از کشوی باز شده گزینه Delete را انتخاب کنید.

حذف یک یا چند صفحه از PDF با استفاده از برنامه PDF Pro

با کمک نرم افزار PDF Pro به دو روش می‌توانید اقدام به حذف صفحات فایل خود کنید. در روش اول باید فایل خود را با برنامه PDF Pro باز کرده و سپس روی گزینه Edit در تب بالای صفحه کلیک کنید.

آموزش برنامه PDF Pro برای حذف صفحات pdf

در قسمت Edit روی گزینه Delete Page(s) کلیک کنید.

آموزش حذف کردن صفحه در pdf

شماره صفحه یا صفحاتی را که می‌خواهید حذف کرده وارد کنید، سپس گزینه Delete را فشار دهید. با انجام این کار صفحات مورد حذف خواهند شد.

آموزش حذف یک صفحه از pdf با کمک برنامه PDF Pro

در روش دوم، روی دکمه Thumbnails (در سمت چپ صفحه) کلیک کنید.

حذف صفحات پی دی اف (Pdf) در ویندوز

صفحه یا صفحاتی را که می‌خواهید حذف کرده، انتخاب کنید. برای انتخاب چند صفحه از دکمه Ctrl روی صفحه کلید کمک بگیرید. سپس روی صفحات انتخاب شده کلیک راست کرده و Delete page(s) را انتخاب کنید.

آموزش برنامه حذف صفحات pdf

استفاده از مرورگر وب برای حذف یک یا چند صفحه در PDF

در این روش می‌توانید از مرورگرهای مختلفی همچون Microsoft Edge، Chrome، Mozilla Firefox و … استفاده کنید. این روش در اکثر مرورگرها مشابه بوده و ما به آموزش آن با کمک Microsoft Edge خواهیم پرداخت.

فایل PDF خود را با مرورگر پیش فرض (Chrome، Edge و …) باز کنید. سپس روی گزینه Print کلیک کرده یا کلیدهای میانبر Ctrl و P را فشار دهید.

حذف کردن صفحه در pdf با کمک مرورگر وب

اطمینان حاصل کنید که بخش Printer روی Save as PDF تنظیم شده است.

برنامه حذف صفحات pdf با استفاده از مرورگر وب

در بخش Pages مشخص کنید که می‌خواهید کدام صفحات را حفظ کنید و سپس گزینه Save را فشار دهید.

حذف یک صفحه از pdf در مرورگر وب

نام سند PDF جدید خود را مشخص کرده، سپس روی گزینه Save کلیک کنید. حالا فایل مورد نظر بدون برخورداری از صفحات حذف شده در مکانی که انتخاب کرده این ذخیره شده و شما می‌توانید از آن استفاده کنید.

حذف یک یا چند صفحه صفحه از pdf

روش حذف صفحه از پی دی اف آنلاین با کمک Google Drive و Google Docs

فایل خود را در Google Drive آپلود کنید.

حذف یک صفحه از pdf آنلاین

روی فایل PDF کلیک کرده و آن را در Google Docs باز کنید.

حذف صفحات pdf آنلاین

از نمایشگر موس خود استفاده کرده و صفحاتی را که می‌خواهید حذف شوند، انتخاب کنید. سپس کلید Delete یا Backspace را از روی صفحه کلید خود فشار دهید که متون انتخاب شده به وسیله موس حذف شوند.

آموزش حذف صفحه از PDF آنلاین با کمک گوگل درایو

در نوار بالای صفحه روی منوی File کلیک کنید. حالا روی گزینه Download کلیک کرده و از منوی کشویی باز شده، گزینه PDF Document (.pdf) را انتخاب کنید.

حذف یک صفحه از pdf آنلاین با کمک گوگل داکس

استفاده از برنامه Microsoft Word

این روش روی همه نسخه‌های Microsoft Word 2013 یا جدیدتر کار می‌کند.همان‌طور که روش‌هایی برای جلوگیری از ویرایش و کپی شدن متن فایل PDF وجود داشته، روش‌هایی نیز برای ویرایش و حذف متن و صفحات نیز وجود دارد. برنامه Microsoft Word را باز کرده و سپس روی Open کلیک کنید.

حذف یک صفحه از pdf با کمک برنامه Word

حالا در این قسمت Browse را انتخاب کنید.

حذف کردن صفحه در pdf با کمک برنامه مایکروسافت ورد

فایل PDF مورد نظرتان را از میان فایل‌های موجود در کامپیوترتان انتخاب کرده و سپس روی Open کلیک کنید.

برنامه حذف صفحات pdf

در اعلان نشان داده شده روی OK کلیک کنید.

آموزش حذف کردن صفحه در pdf در ورد

حالا با کمک موس خود صفحاتی را که می‌خواهید حذف شوند، انتخاب کنید. سپس دکمه‌های Delete یا Backspace را از روی کیبورد خود فشار دهید. متون صفحاتی که انتخاب کرده‌اید، با انجام این کار حذف خواهند شد.

آموزش حذف کردن صفحه در pdf در Word

در این مرحله روی منوی File در بالای صفحه کلیک کنید.

آموزش حذف کردن صفحه در pdf در Microsoft Word

حالا Export را انتخاب کنید.

آموزش حذف یک صفحه از pdf

سپس روی گزینه Create PDF/XPS کلیک کنید.

نحوه حذف کردن صفحه در pdf با کمک Word

نام فایل PDF جدید خود را مشخص کرده و سپس Publish را انتخاب کنید. با انجام این کار، فایل پی دی اف جدید با صفحات حذف شده و تغییرات اعمال شده ذخیره خواهد شد.نحوه حذف کردن صفحه در pdf با کمک ورد

روش حذف یک صفحه از pdf با Foxit Reader

Foxit Reader یکی از ابزارهای کار با فایل‌های PDF بوده که شما به وسیله آن می‌توانید به حذف یک یا چند صفحه از فایل بپردازید. برای انجام این کار مراحل زیر را انجام دهید.

برنامه Foxit Reader را نصب کرده و سپس فایل خود را باز کنید.

روی نماد چاپگر کلیک کرده یا کلیدهای میانبر Ctrl و P به صورت همزمان فشار دهید.

از گزینه‌های پیش رو، گزینه Foxit Reader PDF Printer را به عنوان چاپگر خود انتخاب کنید.

حالا می‌توانید صفحاتی را که می‌خواهید باقی بمانند انتخاب کنید. صفحات انتخاب نشده به طور خودکار حذف خواهند شد.

حذف یک صفحه از pdf با foxit reader

استفاده از سایت SmallPDF

برای حذف یک صفحه از pdf می‌توانید از سایت SmallPDF، استفاده کنید. هر روز می‌توانید ۲ فایل PDF خود را با استفاده از این سایت به صورت رایگان ویرایش کنید. اگر نیاز به ویرایش بیش از ۲ فایل در طول وز دارید، می‌توانید از روش‌های معرفی شده در ادامه استفاده کنید. از این سایت می‌توانید در گوشی‌های همراه خود نیز برای حذف صفحات فایل‌های مختلف استفاده کنید.

روی گزینه CHOOSE FILE در میانه صفحه کلیک کنید.

حذف یک صفحه از pdf با گوشی

فایل PDF مورد نظر را انتخاب کرده و روی گزینه Upload کلیک کنید. با انجام این کار صفحات پی دی اف به شکل تصاویر کوچک به نمایش درخواهند آمد.

حذف یک صفحه از pdf بدون نرم افزار

نمایشگر موس خود را روی صفحه‌ای که تمایل به حذف آن دارید، ببرید. مشاهده می‌کنید که چند نماد در بالای صفحه مورد نظر ظاهر خواهد شد.

حذف صفحات پی دی اف اندروید

روی نماد سطل زباله کلیک کنید. این نماد در گوشه سمت راست و در بالای تصاویر کوچک صفحات قرار دارد. با انجام این کار صفحه مورد نظر از فایل حذف خواهد شد. این مرحله را برای تمام صفحات دیگری نیز که می‌خواهید حذف شوند، انجام دهید.

آموزش حذف صفحه از PDF آنلاین

سپس روی گزینه APPLY CHANGES کلیک کرده و در نهایت روی Download کلیک کنید که فایل ذخیره شود. با انجام این کار نمونه جدید فایل PDF قبلی بدون صفحات حذف شده ذخیره خواهد شد.

حذف یک صفحه از pdf با گوشی

استفاده از Adobe Document Cloud برای حذف یک صفحه از PDF

این قابلیت یکی از قابلیت‌های برنامه Adobe Acrobat Pro DC بوده که در صورت استفاده از نسخه پولی می‌توانید از آن استفاده کنید. اما اگر از نسخه رایگان برنامه استفاده می‌کنید، می‌توانید در سایت Adobe Document Cloud ثبت نام کرده و به مدت ۷ روز از نسخه رایگان آن استفاده کنید. برای انجام این کار باید وارد حساب Adobe account خود شوید. اگر دارای حساب در این سایت نیستید، روی Create an account کلیک کرده و حساب کاربری خود را ایجاد کنید.

حذف یک صفحه از pdf با adobe reader

روی دکمه آبی Select files که در وسط صفحه قرار دارد، کلیک کنید.

حذف یک صفحه از pdf بدون نرم افزار

فایل PDF خود را انتخاب کرده و روی گزینه Upload کلیک کنید. با انجام این کار صفحات پی دی اف در سرورهای ادوبی آپلود شده و به شکل تصاویر کوچک به نمایش درخواهند آمد.

حذف یک صفحه از pdf آنلاین در ادوبی

صفحه یا صفحاتی را که می‌خواهید حذف شوند انتخاب کنید. برای انتخاب چند صفحه، نمایشگر موس خود را روی صفحه مورد نظر برده و در باکس بالا و سمت چپ آن تیک بزنید.

حذف یک صفحه از pdf بدون نرم افزار

روی نماد سطل زباله در بالای صفحه کلیک کرده که صفحات انتخاب شده حذف شوند. سپس روی گزینه Save کلیک کنید که فایل مورد نظر ذخیره شود.

حذف صفحه از PDF آنلاین

استفاده از سایت ilovepdf برای حذف یک صفحه از pdf بدون نرم افزار

سایت ilovepdf یکی از سایت‌های عالی برای ویرایش فایل‌های PDF محسوب می‌شود. امکان حذف صفحات تنها یکی از قابلیت‌های موجود در این سایت است. از این سایت می‌توانید برای ویرایش فایل‌ها در تلفن همراه خود نیز استفاده کنید. برای حذف صفحه روی کادر قرمز Select PDF file کلیک کنید. می‌توانید فایل مورد نظر خود را کشیده و در این قسمت رها کنید.

حذف صفحات pdf به صورت آنلاین

حالا فایل مورد نظرتان را انتخاب کرده و روی گزینه Open کلیک کنید.

حذف یک صفحه از pdf با گوشی

روی صفحه یا صفحاتی که می‌خواهید حذف شوند، کلیک کنید. سپس روی کادر Remove pages کلیک کرده که صفحات مورد نظر از فایل PDF حذف شوند.

حذف یک صفحه از pdf بدون نرم افزار

روی Download PDF کلیک کرده و فایل مورد نظر با تغییرات جدید را دانلود کنید.

حذف یک صفحه از pdf با کمک سایت ilovepdf

استفاده از سایت sejda برای حذف یک صفحه از PDF آنلاین

به سایت sejda مراجعه کرده و سپس روی کادر Upload PDF files کلیک کنید. سپس فایل مورد نظر را از سیستم خود انتخاب کنید. آپلود فایل را می‌توانید از طریق کشیدن فایل و رها کردن آن در این صفحه نیز انجام دهید. در این سایت حتی می‌توانید فایل‌های PDF را از Dropbox یا Google Drive نیز آپلود کنید.

حذف صفحات pdf آنلاین با کمک سایت sejda

روی Delete یا علامت ضربدر در هر یک از صفحاتی که می‌خواهید حذف شوند، کلیک کنید. سپس برای حذف صفحات باید روی گزینه Apply changes کلیک کنید. با انجام این کار فایل شما ذخیره شده و سپس با کلیک روی Download می‌توانید فایل مورد نظرتان را دانلود کنید.

حذف یک صفحه از pdf بدون نرم افزار

یکی از قابلیت‌های جالب این سایت آن است که اگر نمایشگر موس خود را روی یک صفحه قرار دهید، ذره بینی ظاهر شده و شما می‌توانید به راحتی محتوای هر صفحه را تشخیص دهید. به همین سبب امکان خطا کاهش یافته و شما می‌توانید صفحات مورد نظر برای حذف را انتخاب کنید.

آموزش حذف صفحات pdf به صورت آنلاین

نظرات و پیشنهادات شما؟

فایل‌های PDF بسیار پرکاربرد بوده و نحوه کار با آنان و ویرایش صفحاتشان بسیار اهمیت پیدا کرده‌اند. در این مطلب سعی شد که به آموزش ۱۱ روش حذف چند یا یک صفحه از PDF پرداخته شود. با استفاده از ۱۱ روش توضیح داده شده در این مطلب شما می‌توانید هم از طریق کامپیوترهای شخصی و هم از طریق تلفن‌های همراه به ویرایش فایل‌های مورد نظرتان بپردازید. اگر تا به حال از برنامه‌ها یا روش‌های آنلاین موجود در این مطلب استفاده کرده‌اید، می‌توانید تجربیات خود را با ما در میان بگذارید.

  • نوشته admin
  • 1 سال قبل
  • بدون دیدگاه
  • آموزش

آخرین دیدگاه ها

تا کنون دیدگاهی ثبت نشده است.

آخرین مطالب