مطلب فعلی :

آموزش ۱۱ روش حل مشکل کالیبراسیون حسگر اثر انگشت گوشی

رفتن به بالا

آموزش ۱۱ روش حل مشکل کالیبراسیون حسگر اثر انگشت گوشی

نوشته admin

1 سال قبل

بدون دیدگاه

آموزش

مجله اینترنتی دانستنی ها
آموزش 11 روش حل مشکل کالیبراسیون حسگر اثر انگشت گوشی

آموزش ۱۱ روش حل مشکل کالیبراسیون حسگر اثر انگشت گوشی

در صورتی که حسگر اثر انگشت گوشی شما 👆 نمیتواند به خوبی انگشت شما را تشخیص دهد و در نتیجه قفل گوشی باز نمیشود، میتوانید با چند راه ساده و متنوع حسگر را کالیبراسیون کنید و مشکل خود را رفع کنید. در این مطلب از کلاسیک وب به آموزش ۱۱ روش حل مشکل کالیبراسیون حسگر اثر انگشت گوشی میپردازیم.

حل مشکل کالیبراسیون حسگر اثر انگشت

?How to Fix if Fingerprint Scanner Not Working or Not Detecting

گوشی های هوشمند برای محافظت از اطلاعات شما و دسترسی نداشتن سایر افراد به گوشی شما قابلیت گذاشتن پسورد را دارند. با گذاشتن پسورد فقط شما میتوانید گوشی خود را باز کنید. پسورد ها انواع مختلفی مانند پین، الگو، اثر انگشت و… دارند. از بین موارد گفته شده قوی ترین پسورد حسگر اثر انگشت است. با این حال گاهی حسگر گوشی شما با مشکل مواجه میشود و انگشت شما را نمیتواند تشخیص دهد تا باز شود. برای همین در ادامه چند روش برای حل مشکل کالیبراسیون اثر انگشت را بررسی میکنیم.

ممکن است مراحل گفته شده در روش های مختلف، در گوشی شما کمی متفاوت باشد. در مجموع مراحل مشابه هستند اما امکان دارد، نام یک مرحله و… در گوشی شما فرق بکند.

کالیبراسیون حسگر اثر انگشت چیست؟

شاید از خود بپرسید کالیبراسیون حسگر اثر انگشت لازم است یعنی چه؟ به همین دلیل قبل از بررسی روش های رفع مشکل حسگر اثر انگشت معنی کالیبراسیون را بررسی میکنیم. گوشی های هوشمند حسگر های مختلفی دارند. زمانی که این حسگر ها با مشکل مواجه میشوند شما با استفاده از فرایند کالیبره کردن میتوانید مشکل خود را حل کنید.

تست سنسور اثر انگشت گوشی

شما با استفاده از کد تست خرابی حسگر اثر انگشت میتوانید سنسور اثر انگشت خود را تست کنید. برای این کار #*۰#* را شماره گیری کنید. بعد از آن قسمت Sensors را بررسی کنید.

کد تست خرابی حسگر اثر انگشت

اگر در تست سنسور حسگر اثر انگشت با Fail مواجه شدید یعنی حسگر خراب شده و نیاز به تعمیر دارد. در صورتی که Pass باشد یعنی حسگر سالم است.

کالیبراسیون حسگر اثر انگشت چیست

رفع مشکل کالیبراسیون حسگر اثر انگشت سامسونگ با تمیز کردن صفحه نمایش

در صورتی که حسگر اثر انگشت گوشی شما زیر صفحه نمایش باشد ممکن است مشکل به دلیل وجود کثیفی یا گرد و غبار بر روی صفحه نمایش باشد. زمانی که روی صفحه گوشی کثیف باشد، باعث میشود تا حسگر اثر انگشت نتواند انگشت شما را اسکن و تشخیص دهد و به همین دلیل با مشکل مواجه میشوید. بنابر این شما میتوانید صفحه نمایش خود را تمیز کنید. برای تمیز کردن صفحه نمایش گوشی یک پارچه میکروفیبر بردارید و آن را روی صفحه نمایش بکشید. تا زمانی که صفحه گوشی تمیز شود پارچه را روی صفحه بکشید.

رفع مشکل کالیبراسیون حسگر اثر انگشت سامسونگ

بعد از تمیز کردن صفحه نمایش گوشی خود مجددا حسگر اثر انگشت را امتحان کنید. اگر هنوز با مشکل کار نکردن حسگر اثر انگشت مواجه هستید میتوانید سایر روش ها را امتحان کنید.

خشک شدن یا پینه بستن انگشتان دلیل مشکل کار نکردن حسگر اثر انگشت

اگر پوست دست شما خشک شود و یا پینه ببندد باعث میشود تا گوشی نتواند به درستی اثر انگشت شما را تشخیص دهد. وثتی گوشی اثر انگشت شما را به صورت کامل نتواند تشخیص دهد باز نمیشود و به این ترتیب شما با مشکل کار نکردن حسگر اثر انگشت مواجه میشود. پس برای رفع مشکل خود میتوانید پسورد اثر انگشت را روی انگشت دیگری تنظیم کنید. همچنین میتوانید از یک مرطوب کننده استفاده کنید تا جلوی خشک شدن دستان و انگشتان خود را بگیرید.

برداشتن محافظ صفحه نمایش گوشی

اکثر کسانی که گوشی دارند، روی گوشی های خود محافظ صفحه میگذارند. محافظ صفحه گوشی باعث میشود تا در صورت ضربه دیدن، صفحه نمایش سالم بماند و آسیبی به گوشی شما نرسد. با وجود این که محافظ صفحه نمایش گوشی وسیله ای کاربردی برای محافظت از گوشی است، اما با این حال گاهی میتواند شما را با برخی از مشکلات مواجه کند. در صورتی که محافظ صفحه گوشی به صورت درست نصب نشده باشد و یا اینکه کیفیت محافظ پایین باشد حسگر اثر انگشت، انگشت شما را تشخیص نمیدهد و باز نمیشود.

کالیبراسیون حسگر اثر انگشت لازم است یعنی چه

در این صورت شما میتوانید برای رفع مشکل خود محافظ صفحه نمایش را بردارید و بررسی کنید انگشت شما را تشخیص میدهد یا خیر. اگر تشخیص نداد یعنی مشکل به دلیل محافظ صفحه نیست و میتوانید مجددا روی صفحه گوشی خود محافظ بگذارید.

رفع مشکل کار نکردن حسگر اثر انگشت با بروز رسانی گوشی

زمانی که نسخه های جدید ارائه میشوند، شما میتوانید گوشی خود را بروز رسانی کنید تا نسخه اندروید جدید برای شما فعال شود. این بروز رسانی باعث میشود تا یکسری قابلیت های جدید برای گوشی شما فعال شود. به غیر از قابلیت های جدید نسخه های اندرویدی جدید برخی از مشکلات نسخه های قبل را از بین میبرند. گاهی ممکن است مشکل شما به دلیل قدیمی بودن نسخه گوشی شما باشد. بنابر این میتوانید بررسی کنید و ببینید نسخه جدیدتری در دسترس شما قرار دارد یا خیر.

قبل از بروز رسانی باید به چند نکته توجه داشته باشید. ابتدا باید گوشی شما به اینترنت متصل باشد. بعد از اتصال گوشی به اینترنت، شارژ آن را بررسی کنید. گوشی برای اینکه مراحل بروز رسانی را طی کند حداقل ۵۰ درصد شارژ لازم دارد. در آخر شما باید به میزان نسخه جدید در گوشی خود حافظه خالی داشته باشید. بعد از انجام این کار ها وارد Settings گوشی خود شوید. بعد از باز کردن Settings گزینه About device را پیدا کرده و روی آن ضربه بزنید. در صفحه About device گزینه Software update را انتخاب کنید.

چگونه کالیبراسیون اثر انگشت را فعال کنیم؟

در آخر روی Download and Install ضربه بزنید. حالا در صورتی که بروز رسانی در دسترس باشد آن را دانلود و نصب میکند.

حذف کردن اثر انگشت و اضافه کردن مجدد آن

یکی دیگر از راه هایی که شما میتوانید مشکل اثر انگشت بعد تعویض LCD را حل کنید غیر فعال کردن قفل صفحه و اضافه کردن مجدد آن در گوشی است. گاهی برخی از قابلیت های گوشی شما با مشکل مواجه میشود. در این مواقع شما میتوانید آن قابلیت را غیر فعال و بعد فعال کنید تا مجددا شروع به کار کند. همچنین ممکن است موقع فعال کردن اثر انگشت، گوشی نتوانسته باشد انگشت شما را تشخیص دهد. برای غیر فعال کردن اثر انگشت در گوشی های اندرویدی ابتدا وارد Settings گوشی خود شوید. صفحه را به سمت پایین بکشید و Passwords & Security را انتخاب کنید.

مشکل اثر انگشت بعد تعویض lcd

زمانی که صفحه Passwords & Security برای شما باز میشود روی Fingerprint Unlock ضربه بزنید و آن را غیر فعال کنید. برای غیر فعال کردن Fingerprint Unlock باید مقابل آن به جای On کلمه Off را بنویسد.

کالیبراسیون حسگر اثر انگشت سامسونگ

بعد از غیر فعال کردن اثر انگشت باید مجددا آن را فعال کنید. قبل از فعال سازی مجدد آن، ابتدا دست های خود را کامل بشویید تا تمام لکه ها و کثیفی ها از روی دست شما، مخصوصا انگشتی که میخواهید آن را به عنوان رمز قرار دهید پاک شود. بعد از شست شو دست مجددا وارد Settings شوید و روی Passwords & Security ضربه بزنید. در آخر با انتخاب Fingerprint Unlock و گذاشتن انگشت خود روی صفحه، پسورد اثر انگشت را روی گوشی خود فعال کنید. با این کار ممکن است مشکل اثر انگشت بعد تعویض LCD حل شود.

مشکل اثر انگشت بعد تعویض LCD افزایش حساسیت صفحه نمایش

بعد از مدتی کار کردن با گوشی ممکن است حساسیت صفحه کم شود و باعث شود لمس انگشت شما را کمتر حس کند و دیر تر عمل کند. همچنین به غیر از استفاده زیاد، استفاده از محافظ صفحه نمایش نیز میتواند باعث کم شدن حساسیت صفحه نمایش گوشی شود. زمانی که حساسیت صفحه نمایش کم میشود، گوشی نمیتواند به صورت درست انگشت شما را حس کند و عکس العمل نشان دهد. این باعث مشکل کار نکردن پسورد اثر انگشت نیز میشود. برای افزایش حساسیت صفحه نمایش ابتدا Settings گوشی خود را باز کنید. در تنظیمات به بخش Display بروید.

نحوه کالیبراسیون حسگر اثر انگشت

بعد از باز شدن صفحه Display، صفحه را به سمت پایین بکشید و گزینه Touch Sensitivity را پیدا کنید. بعد از آن روی Touch Sensitivity ضربه بزنید تا فعال شود.

کالیبراسیون حسگر اثر انگشت لازم است یعنی چه

حل مشکل کالیبراسیون اثر انگشت پاک کردن کش در Recovery Mode

در صورتی که هنوز با مشکل کالیبراسیون اثر انگشت مواجه هستید میتوانید با ورود به حالت ریکاوری یا Recovery Mode کش گوشی خود را پاک کنید. این میتواند موجب رفع مشکل شما شود و گوشی اثر انگشت شما را تشخیص دهد. برای ورود به Recovery Mode ابتدا گوشی خود را خاموش کنید. برای خاموش کردن گوشی روی دکمه پاور نگه دارید، بعد از چند ثانیه چند گزینه به شما نمایش داده میشود روی Power off ضربه بزنید.

رفع ارور Fingerprint sensor calibration needed سامسونگ

حین خاموش شدن گوشی دکمه پاور و کاهش صدا را فشار دهید تا لوگو اندروید را مشاهده کنید بعد از آن دکمه ها را رها کنید. اکنون گوشی شما در Recovery Mode است. با دکمه های افزایش و کاهش صدا Wipe Cache Partition را هایلایت و با استفاده از دکمه پاور انتخاب کنید. بعد از آن باید چند ثانیه منظر بمانید. بعد از اتمام کار و پاک کردن کش مجددا دکمه پاور را فشار دهید تا گوشی مجددا راه اندازی شود.

کالیبراسیون حسگر اثر انگشت لازم است یعنی چه

ریست کردن تنظیمات برگزیده برنامه برای کالیبراسیون حسگر اثر انگشت سامسونگ

ممکن است با ریست تنظیمات برگزیده برنامه مشکل کالیبراسیون اثر انگشت رفع شود. برای ریست کردن تنظیمات برگزیده برنامه ابتدا وارد Settings گوشی خود شوید. بعد از باز شدن تنظیمات گوشی گزینه Apps & notifications را پیدا و روی آن ضربه بزنید.

نحوه کالیبراسیون حسگر اثر انگشت

با این کار برنامه های نصب شده روی گوشی به شما نمایش داده میشود. برای دیدن همه برنامه ها از پایین لیست See all apps را انتخاب کنید.

سپس از بالای صفحه سمت راست روی سه نقطه روی هم ضربه بزنید. با این کار یک منو برای شما باز میشود. از منو باز شده Reset App Preferences را انتخاب کنید.

مشکل کالیبراسیون اثر انگشت

نحوه کالیبراسیون حسگر اثر انگشت و عیب یابی در Safe Mode

در حالت Safe Mode شما میتوانید متوجه شوید که کدام برنامه علت مشکل است. برای این کار گوشی خود را خاموش کنید. بعد از آن دکمه پاور را فشار دهید و نگه دارید. زمانی که لوگو سامسونگ را مشاهده کردید دکمه پاور را رها کنید و دکمه کاهش صدا را فشار دهید. Safe mode در گوشه پایین سمت چپ صفحه نمایش داده میشود. بعد از دیدن Safe mode دکمه کاهش صدا را رها کنید. پس از اینکه برنامه هایی که مشکل ایجاد میکنند را شناسایی کردید باید آن ها را حذف کنید. برای این کار Settings را باز کنید. وارد بخش Apps شوید و روی برنامه ای که میخواهید حذف شود ضربه بزنید. در آخر برای حذف برنامه Uninstall را انتخاب کنید.

رفع ارور Fingerprint sensor calibration needed سامسونگ

برنامه کالیبراسیون حسگر اثر انگشت Galaxy Cal

برای رفع ارور Fingerprint sensor calibration needed سامسونگ با استفاده از برنامه Galaxy Cal ابتدا آن را دانلود و نصب کنید. در صورتی که بعد دانلود برنامه نصب نشد به برنامه مدیریت فایل خود رفته و روی برنامه ضربه بزنید و نگه دارید. Rename را انتخاب کنید و jar. را از انتهای فایل پاک کنید و بعد مجدد آن را نصب کنید.

برنامه کالیبراسیون حسگر اثر انگشت

بعد از اتمام نصب روی برنامه ضربه بزنید تا باز شود. در صفحه نخست شرایط برنامه را میتوانید مطالعه کنید. برای قبول کردن شرایط و ادامه روی Agree ضربه بزنید.

کالیبراسیون حسگر اثر انگشت لازم است یعنی چه

حالا Display را انتخاب کنید و بعد از آن روی Start ضربه بزنید.

رفع مشکل کالیبراسیون حسگر اثر انگشت سامسونگ

در صفحه بعد مجددا روی Start ضربه بزنید. بعد از آن یک تکه پلاستیک سفید بردارید و روی کادر پایین صفحه بگذارید. با انگشت دیگر خود روی Next ضربه بزنید.

برنامه کالیبراسیون حسگر اثر انگشت

سپس یک تکه پلاستیک مشکی را روی کادر قرار دهید. دقت کنید که تکه پلاستیک دقیقا درون کادر قرار بگیرد. با انگشت دیگر خود Next را انتخاب کنید.

کالیبراسیون حسگر اثر انگشت چیست

همین کار را مجددا با پلاستیک سفید انجام دهید تا Success را مشاهده کنید.

مشکل کالیبراسیون اثر انگشت

چگونه کالیبراسیون اثر انگشت را فعال کنیم؟ با بازگشت به تنظیمات کارخانه

بازگشت به تنظیمات کارخانه تمام اطلاعات گوشی شما را پاک میکند. در نتیجه ابتدا مطمئن شوید که همه راه های بالا را امتحان کردید بعد این روش را امتحان کنید. همچنین از اطلاعات مهم خود بکاپ تهیه کنید. بعد از تهیه بکاپ برای ریست فکتوری کردن گوشی و رفع ارور Fingerprint sensor calibration needed سامسونگ وارد Setting گوشی خود شوید. وارد بخش General management شوید و روی Reset ضربه بزنید. در آخر روی Factory data reset ضربه بزنید و برای تایید Reset را انتخاب کنید.

کالیبراسیون حسگر اثر انگشت لازم است یعنی چه

همچنین میتوانید گوشی خود را راه اندازی کنید و هنگام روشن شدن کلید پاور و کاهش صدا را فشار دهید. وقتی Recovery Mode را مشاهده کردید تمام دکمه ها را رها کنید. برای حرکت بین گزینه ها با کمک کلید کاهش یا افزایش صدا حرکت کنید و با کلید پاور Wipe Data/Factory Reset را انتخاب کنید. برای تایید ریست فکتوری گوشی Yes را انتخاب کنید. بعد از اتمام ریست فکتوری Reboot System Now را انتخاب کنید تا گوشی راه اندازی شود. بعد از روشن شدن گوشی از طریق تنظیمات مجددا ورود با استفاده از اثر انگشت را فعالسازی کنید.

رفع مشکل کالیبراسیون حسگر اثر انگشت سامسونگ

نظرات و پیشنهادات شما؟

در مطلب امروز راجع به روش های رفع ارور Fingerprint sensor calibration needed سامسونگ صحبت کردیم. شما از کدام روش برای رفع مشکل کالیبراسیون اثر انگشت استفاده کردید؟ شما میتوانید نظرات، پیشنهادات و تجربیات خود را در زمینه کالیبراسیون حسگر اثر انگشت سامسونگ در بخش دیدگاه با ما به اشتراک بگذارید.

  • نوشته admin
  • 1 سال قبل
  • بدون دیدگاه
  • آموزش

آخرین دیدگاه ها

تا کنون دیدگاهی ثبت نشده است.

آخرین مطالب