مطلب فعلی :

آموزش ۱۱ روش رفع ارور ۰xc00000f ویندوز ۱۰ ، ۱۱ ، ۷ و ۸

رفتن به بالا

آموزش ۱۱ روش رفع ارور ۰xc00000f ویندوز ۱۰ ، ۱۱ ، ۷ و ۸

نوشته admin

1 سال قبل

بدون دیدگاه

آموزش

مجله اینترنتی دانستنی ها
آموزش 11 روش رفع ارور 0xc00000f ویندوز 10 ، 11 ، 7 و 8

آموزش ۱۱ روش رفع ارور ۰xc00000f ویندوز ۱۰ ، ۱۱ ، ۷ و ۸

ارور کد ۰xc000000f ⚠️ که اصولا در زمان بوت شدن ویندوز رخ می‌دهد، نوعی از ارور Blue Screen of Death یا صفحه مرگ آبی است که به دلایل مختلفی رخ می دهد. در این مطلب از کلاسیک وب به آموزش ۱۱ روش رفع ارور ۰xc00000f ویندوز ۱۰ ، ۱۱ ، ۷ و ۸ میپردازیم.

حل مشکل پیغام خطای ۰xc00000f ویندوز

?How to Fix Error Code 0xc000000f on Windows

ارور ۰xc00000f به دلایل مختلفی رخ می‌دهد. هارد دیسک آسیب دیده، درایورهای خراب، فایل‌های سیستمی خراب، خاموش شدن نادرست و غیراصولی، آسیب فیزیکی به دستگاه یا کابل برق از جمله این دلایل هستند. با چند روش می توانید این مشکل را رفع کنید. در این مطلب از کلاسیک وب روش های رفع ارور کد ۰ xc000000f هنگام نصب ویندوز و… را آموزش می دهیم. با ادامه این مطلب ما را همراهی کنید.

رفع ارور ریکاوری ویندوز ۱۰ و… با جدا کردن تمامی دستگاه های خارجی متصل به کامپیوتر

برای حل ارور ۰xc00000f هر گونه فلش، هارد اکسترنال، درایو CD، DVD یا BR، کابل USB، کارت حافظه را از دستگاه جدا کنید. سپس کامپیوتر را ری استارت کنید. اگر مشکلی رخ نداد، می توانید تمامی دستگاه ها را به سیستم خود وصل کنید. عجله نکنید. همه را یک به یک متصل کنید. سپس اتصال هر کدام، سیستم خود را ری استارت کنید تا متوجه شوید که مشکل از کدام دستگاه بوده است تا آن را به کامپیوتر وصل نکنید و دوباره دچار مشکل نشوید.

حل ۰xc00000f ارور در ویندوز ۱۰ و… با فلش بوتیبل یا DVD ویندوز

برای رفع ۰xc00000f ارور در ویندوز ۱۰ و… می‌توانید فلش یا درایو USB بوتیبل برای ویندوز ۱۰ و… درست کنید یا از دی وی دی ویندوز استفاده کنید. فلش یا DVD را به کامپیوتر وصل و وارد کنید. کامپیوتر را به صورت کامل خاموش کنید. حال آن را روشن کنید. سپس گزینه بوت از درایو USB برای فلش یا هارد و گزینه Press any key to boot from CD or DVD را برای بوت کردن از دی وی دی ویندوز انتخاب کنید. وقتی Windows Setup لود شد، روی Next کلیک کنید. سپس زبان، تاریخ و ساعت را انتخاب کنید. حال روی Repair your computer بزنید.

رفع ارور ریکاوری ویندوز 10

حال صبر کنید تا Startup Repair کامپیوتر شما را اسکن کند. سپس در فهرست گزینه‌ای را که می‌خواهید نصب شود، انتخاب کنید.

رفع ارور ریکاوری ویندوز 10

Startup Repair را انتخاب کنید.

رفع ارور ریکاوری ویندوز 10

صبر کنید تا اسکن انجام و مشکل پیدا شود و در صورت امکان ویندوز شما درست شود.

حل مشکل 0xc00000f

وقتی فایل BCD ویندوز تعمیر شود، باید پیامی همانند پیام زیر دریافت کنید.

حل مشکل 0xc00000f

حل مشکل ۰xc00000f با تعمیر BCD به صورت دستی

روش دیگر برای حل مشکل ۰xc00000f در ویندوز این است که ویندوز را از دیسک آن بوت کنید. سپس زبان، تاریخ و… را انتخاب کنید و روی Repair your computer بزنید. درایو نصب ویندوز را که معمولا درایو C است، انتخاب کنید. روی Next بزنید. حال در کادر System Recovery Options گزینه Command Prompt را انتخاب کنید. دستور زیر را وارد کنید و Enter را بزنید:

bootrec /rebuildbcd یا bootrec.exe

اگر برنامه، چیزی را برای نصب ویندوز پیدا کرد و از شما درباره آن سوالی پرسیده شد، دکمه Y را بزنید.

وقتی Bootrec انجام شد، باید خروجی شبیه به تصویر زیر داشته باشید.

رفع ارور 0xc00000f

رفع ارور ۰xc00000f با چک کردن کابل‌ها، بایوس و درایورها

برای رفع ارور ۰xc00000f تمامی کابل‌های HDD را جدا کنید. سپس دوباره آنان را وصل کنید. اگر تغییری در درایورها و تنظیمات بایوس ایجاد شد، آنان را برگردانید یا از Restore factory settings در بایوس استفاده کنید. حتما تمامی تنظیمات بایوس را در جایی یادداشت کنید تا در زمان بازگشت دادن تنظیمات دچار مشکل نشوید. اگر ارور با ایجاد تغییر در SATA disk controller’s mode در فریمور بایوس ایجاد شده است، کافی است وارد بایوس شوید و SATA controller’s “mode” setting را روشن کنید.

روش دقیق انجام این کار در دستگاه‌های مختلف متفاوت خواهد بود اما در مجموع تفاوت زیادی وجود ندارد.

برای بوت کردن هم ابتدا کامپیوتر خود را ری استارت کنید. سپس وارد بایوس شوید. دکمه ورود به بایوس می‌تواند یکی از موارد زیر باشد. می‌توانید آن را برای کامپیوتر خود جستجو کنید:

Esc, Del, F2, F8, F10 یا F12

اگر در اسکرین چند دکمه مشاهده می‌کنید، دکمه‌ای را که برای باز کردن BIOS، setup یا BIOS menu هست، پیدا کنید. سعی کنید تمامی مادها را روشن کنید یا ترکیبی را که برای بوت شدن درست ویندوز شما است، پیدا کنید.

رفع ارور 0xc00000f

رفع ارور 0xc00000f

حل مشکل ۰xc00000f با تعمیر BOOTMGR

برای حل مشکل ۰xc00000f از فلش بوتیبل ویندوز استفاده کنید. آن را به دستگاه وصل کنید. سپس گزینه بوت از طریق درایو USB را انتخاب کنید. وقتی Windows Setup لود شد، روی Next بزنید. سپس روی Repair your computer بزنید. حال به Troubleshoot > Advanced options > Startup Repair بروید. پس از انجام فرایند، سیستم خود را ری استارت کنید.

روش دیگر برای حل مشکل ۰xc00000f با تعمیر BCD

روش دیگری هم برای حل مشکل ۰xc00000f با تعمیر BCD وجود دارد. دیسک یا فلش ویندوز را به دستگاه متصل کنید. سپس روی Repair your computer > Troubleshoot > Advanced options > Command prompt کلیک کنید.

رفع ارور 0xc00000f

رفع ارور 0xc00000f

سپس دستورات زیر را وارد کنید و پس از هر کدام Enter را بزنید:

bootrec / fixmbr

bootrec / fixboot

bootrec / scanos

bootrec / rebuildbcd

رفع ارور 0xc00000f

وقتی تمامی دستورات را وارد کردید، ویندوز اسکن را شروع می‌کند و BCD را تعمیر می‌کند. پس از اتمام فرایند، کامپیوتر را ری استارت کنید.

رفع ارور ۰xc00000f با CHKDSK

اگر در صورتی که یکپارچگی هارد دیسک دچار مشکل شده است، برای رفع ارور ۰xc00000f می توانید از ابزار CHKDSK استفاده کنید تا دیسک اسکن شود. دیسک یا فلش بوتیبل را به کامپیوتر وصل کنید. ویندوز را با آن بوت کنید. زبان و… را انتخاب کنید. روی Repair your computer کلیک کنید. درایو نصب ویندوز را انتخاب کنید و روی Next بزنید. Command Prompt را انتخاب کنید. دستور زیر را وارد کنید و روی Enter بزنید:

chkdsk C: /f

به جای C باید درایو نصب ویندوز خود را وارد کنید.

رفع ارور ریکاوری ویندوز 10

رفع ارور ریکاوری ویندوز ۱۰ و… با اجرای Soft reset

برای رفع ارور ریکاوری ویندوز ۱۰ و… دکمه پاور را فشار دهید و به مدت ده ثانیه نگه دارید. وقتی دستگاه خاموش شد، کمی صبر کنید. دوباره دستگاه را روشن کنید. با این کار می توانید باگ ها و مشکلات جزیی و موقتی را رفع کنید.

اگر مشکل رفع شد، ویندوز را آپدیت کنید تا از بروز مشکلات احتمالی جلوگیری شود.

راه دیگر اجرای force shutdown در محصولات Microsoft Surface است. در واقع این عمل شبیه به ری استارت است اما کمی قوی تر عمل می‌کند. اصولا باید دکمه پاور را حدود ۲۰ ثانیه نگه دارید تا لوگوی ویندوز نمایان شود. این روش می‌تواند در دستگاه‌های مختلف، متفاوت باشد.

حل ارور ۰xc00000f با چک کردن کابل خراب

ممکن است برای حل ارور ۰xc00000f نیاز باشد تا تمامی کابل های کامپیوتر را جدا کنید. سپس کابل‌های درونی آن را چک کنید و مطمئن شوید که همه چیز در جای خودش قرار دارد. با استفاده از دستمال خشک و مخصوص، بخش‌های درونی و کابل‌ها را تمیز کنید. البته برخی از دستگاه‌ها را نمی‌توان باز کرد، مخصوصا لپ تاپ‌ها را. در نتیجه، باید دستگاه را به نمایندگی یا تعمیرکار ببرید تا گارانتی آن از بین نرود.

حل مشکل ۰xc00000f با Refresh یا ریست کردن کامپیوتر

برای حل مشکل ۰xc00000f می توانید سیستم خود را رفرش کنید. با این کار فایل های سیستمی دوباره نصب می شوند اما برنامه ها و فایل های ذخیره شما دست نخورده باقی می‌مانند. برای انجام این کار وارد Advanced startup شوید و سپس Troubleshoot > Reset this PC > Refresh your PC را انتخاب کنید.

روش دیگر است که ویندوز را ریست کنید. در صورتی که مشکل حل نشد، آخرین راه این است که ویندوز را ریست کنید. با این کار همه چیز حذف خواهد شد. پس بهتر است قبل از این کار از فایل های خود بکاپ بگیرید. فایل های موجود در گوگل درایو و سایر حافظه‌های ابری را دوباره می توانید دانلود کنید. برنامه ها را هم می توانید دوباره نصب کنید. برای این کار وارد Advanced Startup Options شوید و  Troubleshoot > Reset this PC > Reset your PC را انتخاب کنید.

برطرف کردن ارور ۰xc00000f با نصب مجدد ویندوز

آخرین روش این است که ویندوز را مجددا نصب کنید. برای این کار می توانید از دی وی دی آن یا فلش بوتیبل استفاده کنید. اگر ویندوز دستگاه شما بالا نمی آید می توانید این موارد را در کامپیوتر دیگری ایجاد کنید. سپس ویندوز را با آن بوت کنید و پس از لود شدن روی Install Windows بزنید و سایر مراحل خواسته شده را اجرا کنید تا ویندوز نصب شود.

برای یادگیری کامل نصب ویندوز ۱۰ می توانید مطلب راهنمای دانلود و نصب گام به گام ویندوز ۱۰ را مطالعه کنید.

نظرات و پیشنهادات شما؟

در این مطلب از کلاسیک وب روش های رفع ۰xc000000f ارور در ویندوز ۷، ۱۱، ۱۰ و… را آموزش دادیم. شما از کدام روش برای رفع این مشکل استفاده کردید؟ لطفاً نظرات و پیشنهادات خود را در بخش دیدگاه با ما در میان بگذارید.

  • نوشته admin
  • 1 سال قبل
  • بدون دیدگاه
  • آموزش

آخرین دیدگاه ها

تا کنون دیدگاهی ثبت نشده است.

آخرین مطالب