مطلب فعلی :

آموزش ۱۲ روش حل مشکل تار شدن استوری اینستاگرام

رفتن به بالا

آموزش ۱۲ روش حل مشکل تار شدن استوری اینستاگرام

نوشته admin

1 سال قبل

بدون دیدگاه

آموزش

مجله اینترنتی دانستنی ها
آموزش 12 روش حل مشکل تار شدن استوری اینستاگرام

آموزش ۱۲ روش حل مشکل تار شدن استوری اینستاگرام

ممکن است در هنگام کار کردن با برنامه Instagram و انتشار استوری ⭕ یا مشاهده آن متوجه تار بودن  این بخش از این شبکه اجتماعی شوید. این مشکل به دلایل مختلفی رخ می دهد و شما می توانید با روش های مختلف آن را حل کنید. در این مطلب از کلاسیک وب به آموزش ۱۲ روش حل مشکل تار شدن استوری اینستاگرام میپردازیم.

رفع مشکل تار بودن استوری اینستاگرام

?How to Fix Blurry Instagram Stories

تصویری که می خواهید در اینستاگرام منتشر کنید ممکن است به دلایل مختلفی تار شود. معمولا تصویر به دلیل بی کیفیت بودن، ضعیف بودن اینترنت، خراب بودن فرمت عکس و… تار می شود اما شما می توانید با استفاده از روش های مختلف این مشکل را برطرف کنید. در این مطلب از کلاسیک وب روش های رفع مشکل تار شدن استوری اینستاگرام را توضیح می دهیم. با ادامه این مطلب ما را همراهی کنید.

حل مشکل با ری استارت کردن

پیش از هر کاری یک بار گوشی خود را ری استارت کنید. بسیاری از مشکلات و باگ ها با این روش ساده رفع می شوند. اگر پس از این کار مشکل حل نشد، روش های دیگر را امتحان کنید.

علت تار شدن فیلم در استوری اینستاگرام چیست؟

ممکن است علت تار شدن فیلم در استوری اینستاگرام وجود مشکل از سرورهای خود اینستاگرام باشد و هیچ ربطی به شما نداشته باشد. در این حالت تنها کاری که می توانید بکنید این است که صبر کنید مشکل حل شود. می توانید توییتر اینستاگرام را چک کنید. معمولا مشکلات در آن جا مطرح می شوند.

همچنین ممکن است مشکل از اینترنت باشد. اینترنت ضعیف می تواند این مشکل را ایجاد کند. یک بار مودم خود را خاموش و روشن کنید. علاوه بر این، اینترنت گوشی خود را نیز خاموش و روشن کنید. اگر از نت وای فای استفاده می کنید، آن را خاموش کنید و اینترنت دیتا را روشن کنید و برعکس. برنامه های دیگری را که به اینترنت نیاز دارند چک کنید تا از وضعیت اینترنت خود مطمئن شوید. همچنین ممکن است بسته اینترنت شما تمام شده باشد.

تار شدن استوری اینستاگرام

می توانید مودم را خاموش و کابل آن را از برق جدا کنید. کمی صبر کنید و دوباره کابل ها را وصل کنید. صبر کنید تا اینترنت وصل شود. سپس وارد برنامه شوید و مشکل را تست کنید.

بالا بردن کیفیت عکس استوری اینستاگرام با آپدیت برنامه

به Google Play Store یا App Store بروید. اینستاگرام را چک کنید. سپس در صورت فعال بودن دکمه Update روی آن بزنید و صبر کنید برنامه آپدیت شود. در نهایت گوشی را ری استارت کنید و برنامه را چک کنید.

تار شدن استوری اینستاگرام

دلیل تار شدن استوری اینستاگرام چیست؟ تست تصویر یا ویدئویی دیگر

ممکن است مشکل از فایل عکس باشد. عکس دیگری را استوری کنید و سپس کیفیت آن را چک کنید. اگر مشکلی وجود نداشت، احتمالا مشکل از فایل تصویر قبلی است. اگر همچنان تار بود، از روش های دیگر برای رفع مشکل استفاده کنید.

علت برفکی شدن استوری اینستاگرام چیست؟ فرمت تصویر

ممکن است علت بروز این مشکل انتخاب فایلی با فرمت اشتباه باشد. شما می توانید تصاویر و ویدئوهایی با نسبت ۹:۱۶ را در استوری اینستاگرام منتشر کنید. اگر عکس این اندازه نباشد، اینستاگرام آن را می کشد و ممکن است اطراف آن کراپ شود. فایل شما باید حداکثر ۱۰۸۰×۱۹۲۰ باشد. بهترین حالت ۶۰۰×۱۰۶۷ است. می توانید با برنامه های ویرایش عکس و ویدئو این اندازه را ایجاد کنید. حال اگر کیفیت عکس خیلی پایین باشد، نتیجه استوری هم خوب نخواهد شد. بهتر است کیفیت تصاویر بالا باشند.

اگر عکس شما به اندازه کافی Sharp نیست، می توانید از برنامه های ویرایش عکس استفاده کنید و درصد Sharpness عکس را بالا ببرید. در فتوشاپ هم امکان انجام این کار وجود دارد. در فتوشاپ گزینه ای به نام Save for Web وجود دارد که می تواند برای ذخیره عکس هایی که می خواهید در اینترنت منتشر کنید، مناسب باشد. بهتر است فرمت فایل JPEG باشد و بخش Compress هم روی ۷۰% تنظیم شده باشد. color profile هم روی حالت sRGB بگذارید. البته برنامه های مختلفی وجود دارند که با آن ها می توانید این کار را در گوشی خود انجام دهید.

با برنامه Adobe Lightroom هم می توانید نسبت تصویر را تغییر دهید. در این برنامه باید aspect ratio را ۴:۵ یا ۸:۱۰ انتخاب کنید. سپس Resize to Fit را انتخاب کنید. گزینه ۱۰۸۰px و ۷۲ppi را انتخاب کنید. Sharpen for Screen را انتخاب کنید. Export را بزنید تا عکس ذخیره شود. سپس در اینستا منتشر کنید.

نکته: بهتر است حجم تصویر شما کمتر از ۱ مگابایت نباشد. زیرا تصاویر بزرگ در اثر کشیده شدن تار نمی شوند. اما در صورتی که تصویری کوچک باشد و کشیده شود، تار خواهد شد.

حل مشکل تار شدن استوری اینستاگرام با تنظیم دوربین گوشی

اگر می خواهید با دوربین خود عکس بگیرید و آن را منتشر کنید و در عین حال، به مشکل برنخورید، تنظیمات دوربین گوشی را تغییر دهید. ابتدا کیفیت عکس را بالا ببرید.

در اندروید وارد دوربین شوید. سپس روی آیکون چرخ دنده بزنید و سپس کیفیت بهتری را انتخاب کنید.

در آیفون وارد تنظیمات گوشی شوید. سپس Camera را پیدا کنید. حال کیفیت بالاتر را انتخاب کنید و Smart DHR را روشن کنید.

دلیل تار شدن استوری اینستاگرام

همچنین می توانید عکس خود را مستقیما با نسبت ۱۶:۹ ثبت کنید.

دلیل تار شدن استوری اینستاگرام

دلیل تار شدن استوری اینستاگرام

نکته: ممکن است در گوشی شما تنظیمات کمی متفاوت باشد اما گوشی های هوشمند جدید دارای قابلیت های گفته شده هستند.

حل مشکل تار شدن استوری اینستاگرام با خاموش کردن Data saver

در این روش باید وارد اینستاگرام شوید. روی منوی سه خطی در گوشه بالا بزنید.

دلیل تار شدن استوری اینستاگرام

سپس settings را انتخاب کنید.

دلیل تار شدن استوری اینستاگرام

حال روی Account بزنید.

دلیل تار شدن استوری اینستاگرام

Data usage را انتخاب کنید.

دلیل تار شدن استوری اینستاگرام

سپس Use less mobile data را روشن کنید.

دلیل تار شدن استوری اینستاگرام

علاوه بر این، می توانید High-quality uploads را روشن کنید.

دلیل تار شدن استوری اینستاگرام

این گونه تصویر شما با کیفیت بالاتری استوری می شود.

حل مشکل تار شدن استوری با استفاده از دوربین اینستاگرام

راه دیگری هم وجود دارد. روی پروفایل خود که در کنار آن علامت + دارد بزنید. حال با دوربین اینستا عکس بگیرید و آن را منتشر کنید.

بالا بردن کیفیت عکس استوری اینستاگرام

علت این کار این است که دیگر نیازی نیست به نسبت، بریدن عکس و… دست بزنید.

اگر قصد ندارید در این زمان عکس را استوری کنید، پس از ثبت روی علامت دانلود یا Save بزنید و Save را انتخاب کنید.

بالا بردن کیفیت عکس استوری اینستاگرام

حل مشکل برفکی شدن استوری اینستا با حذف و نصب مجدد برنامه

پیشنهاد می کنیم یک بار برنامه را حذف و مجددا نصب کنید. برای این کار روی آیکون اینستاگرام نگه دارید. سپس روی ضربدر قرمز بزنید. گوشی را ری استارت کنید. پس از حذف برنامه، وارد گوگل پلی یا اپ استور شوید. اینستاگرام را سرچ کنید. سپس روی دکمه Install بزنید. صبر کنید برنامه نصب شود.

حال مشکل را چک کنید.

علت تار شدن استوری در اینستاگرام چیست؟ تست کردن عکس در جاهای دیگر

ممکن است مشکل از خود تصویر باشد. آن را در شبکه اجتماعی دیگر پست کنید یا برای دوستان خود بفرستید و از آن ها بخواهید تا کیفیت عکس را بررسی کنند. اگر همچنان این مشکل وجود دارد، پس عکس خراب است و ربطی به اینستا یا اینترنت شما ندارد.

اگر عکس را از اینترنت گرفته اید، بهتر است نسخه باکیفیت تر آن را دانلود کنید. وارد Apple iCloud یا Google Photos شوید. سپس عکس مدنظر را انتخاب و دانلود کنید. حال عکس جدید را با عکس قبلی مقایسه کنید. متوجه تفاوت کیفیت خواهید شد.

بالا بردن کیفیت عکس استوری اینستاگرام

اگر نمی توانید پستی را استوری کنید، مطلب آموزش ۱۰ روش حل مشکل استوری نشدن پست در اینستاگرام را مطالعه کنید.

انتشار تصاویر ذخیره شده از واتساپ و فیس بوک

وقتی تصویری در فیس بوک یا واتساپ ارسال می شود، کیفیت بسیار پایینی خواهد داشت. این شبکه های اجتماعی برای ارسال راحت تر تصاویر، کیفیت آنان را پایین می آورند. پس اگر تصاویر را از چنین برنامه هایی ذخیره کرده و می خواهید در اینستا منتشر کنید، حتما کیفیت پایینی خواهند داشت و تار می شوند.

حل مشکل تار بودن استوری اینستاگرام با Reset network settings

در اندروید وارد Settings شوید. سپس General management یا System را انتخاب کنید. Reset یا Reset options را انتخاب کنید. روی Reset network settings بزنید. دوباره روی Reset network settings بزنید. گوشی ری استارت خواهد شد. پس از آن دوباره به اینترنت متصل شوید و مشکل را در اینستاگرام بررسی کنید.

در iOS به Settings و سپس General بروید. روی Reset بزنید. روی Reset Network Settings بزنید.

نظرات و پیشنهادات شما؟

در این مطلب از کلاسیک وب علت تار شدن عکس در استوری اینستاگرام را بررسی کردیم و نحوه رفع این مشکل را آموزش دادیم. شما از کدام روش برای رفع این مشکل استفاده کردید؟ لطفا نظرات و پیشنهادات خود را در بخش دیدگاه با ما در  میان بگذارید.

  • نوشته admin
  • 1 سال قبل
  • بدون دیدگاه
  • آموزش

آخرین دیدگاه ها

تا کنون دیدگاهی ثبت نشده است.

آخرین مطالب