مطلب فعلی :

آموزش ۱۲ روش کاهش حجم عکس در ویندوز ۱۰ و ویندوز ۱۱

رفتن به بالا

آموزش ۱۲ روش کاهش حجم عکس در ویندوز ۱۰ و ویندوز ۱۱

نوشته admin

1 سال قبل

بدون دیدگاه

آموزش

مجله اینترنتی دانستنی ها
آموزش 12 روش کاهش حجم عکس در ویندوز 10 و ویندوز 11

آموزش ۱۲ روش کاهش حجم عکس در ویندوز ۱۰ و ویندوز ۱۱

زمانی که حجم یک عکس در ویندوز 🖼️ زیاد باشد شما با استفاده از چند برنامه و سایت به راحتی میتوانید حجم آن را کم کنید. در این مطلب از کلاسیک وب به آموزش ۱۲ روش کاهش حجم عکس در ویندوز ۱۰ و ویندوز ۱۱ میپردازیم.

آموزش کم کردن حجم عکس در ویندوز ۱۱ و ویندوز ۱۰

?How to Reduce JPG File Size in Windows 10 and 11

زمانی که شما میخواهید یک عکس را با ایمیل برای کسی ارسال کنید و یا یک عکس را در یک سایت آپلود کنید و حجم آن زیاد است نیاز دارید تا حجم آن را کاهش دهید. پیش از این نحوه کاهش حجم عکس در گوشی های اندرویدی را بررسی کردیم. به غیر از گوشی اندرویدی شما در ویندوز ۱۰ و ۱۱ نیز میتوانید این کار را انجام دهید. در ادامه نحوه کاهش حجم عکس ویندوز ۱۰ را بررسی میکنیم.

کاهش حجم عکس در ویندوز ۱۱ با استفاده از ابزار Optimizilla

Optimizilla یک ابزار آنلاین است که میتوانید توسط آن حجم فایل های GIF، JPG و PNG را کاهش دهید. برای کاهش حجم عکس در ویندوز با استفاده از Optimizilla ابتدا سایت را در مرورگر دلخواه خود باز کنید. بعد از وارد شدن به سایت Optimizilla برای آپلود عکس مورد نظر خود روی Upload Files کلیک کنید.

حجم عکس را چگونه کم کنیم

در کادر باز شده عکس خود را در ویندوز پیدا کنید و روی Open کلیک کنید تا روی سایت آپلود شوید. شما میتوانید چند عکس را همزمان انتخاب کنید تا حجم آن ها کم شود. Optimizilla به شما این امکان را میدهد تا حداکثر بیست عکس را انتخاب و آپلود کنید. بعد از آپلود فایل میتوانید با نوار Quality کیفیت عکس را مشخص کنید. به هر میزان که نوار Quality را پایین بیاورید، به همان میزان حجم عکس نیز کم میشود. بعد از اعمال تغییرات برای ذخیره شدن آن روی Apply کلیک کنید. در مرحله آخر شما باید عکس یا عکس هایی که حجمشان کاهش یافته را دانلود و در ویندوز خود ذخیره کنید. برای دانلود عکس ها روی Download All کلیک کنید.

کاهش حجم عکس

حجم عکس را چگونه کاهش دهیم؟ با برنامه Photos ویندوز ۱۱

شما از طریق برنامه Photos ویندوز نیز میتوانید اندازه تصاویر را تغییر دهید. برای کاهش حجم عکس با استفاده از برنامه Photos روی عکس مورد نظر روی Open with و بعد از آن Photos کلیک کنید.

کاهش حجم عکس

روی سه نقطه بالای صفحه کلیک کنید و از منو باز شده Resize را انتخاب کنید.

برنامه کم کننده حجم عکس

در صفحه Resize image گزینه مورد نظر را انتخاب کنید. به عنوان مثال اگر میخواهید عکس را ایمیل کنید گزینه Best for emails and messages را انتخاب کنید. اگر میخواهید به صورت دستی اندازه را تغییر دهید روی Define custom dimensions کلیک کنید.

کاهش حجم عکس در کامپیوتر

در کادر باز شده اندازه مورد نظر را وارد کنید. همچنین از طریق نوار Quality میتوانید کیفیت عکس را تغییر دهید. در آخر روی Save resized copy کلیک کنید و محل ذخیره سازی عکس را انتخاب کنید.

چگونه حجم عکس کم کنیم

آموزش کم کردن حجم عکس در Paint ویندوز ۱۰ و ۱۱ با کاهش اندازه آن ها

در صورتی که نمیخواهید از کیفیت عکس کم شود میتوانید برای کاهش حجم عکس در کامپیوتر اندازه عکس را تغییر دهید. به هر میزان که عکس کوچک تر شود، به همان میزان حجم عکس شما کمتر میشود. یکی از راحت ترین و ساده ترین راه هایی که میتوانید برای کاهش سایز عکس ها استفاده کنید، استفاده از برنامه Paint ویندوز است. Paint ویندوز گزینه های مختلفی دارد که به شما برای کم کردن سایز عکس کمک میکند.

برای کاهش حجم عکس با پینت در ویندوز ۱۱ و ۱۰ در قسمت جست جو ویندوز Paint را تایپ کنید. برای باز کردن برنامه Paint روی نتیجه آن کلیک کنید. بعد از باز شدن برنامه Paint ابتدا باید عکس را باز کنید. برای باز کردن عکس روی File و بعد از آن Open کلیک کنید. همچنین میتوانید با دراگ دراپ عکس را انتخاب کنید و روی صفحه برنامه رها کنید تا عکس در این برنامه باز شود.

آموزش کم کردن حجم عکس در Paint ویندوز 10

بعد از باز شدن عکس در برنامه، در بخش Image روی Resize کلیک کنید.

آموزش کم کردن حجم عکس در Paint ویندوز 11

در کادر باز شده گزینه Percentage را فعال کنید. بعد از آن برای کاهش اندازه تصویر ارقام درصد را در کادر های افقی یا Horizontal و عمودی یا Vertical وارد کنید. به عنوان مثال برای کاهش اندازه تصویر تا ۳۰ درصد باید عدد ۷۰ را وارد کنید.

کاهش حجم عکس با ویندوز

حالا روی OK کلیک کنید تا تغییرات ذخیره شود. بعد از کاهش اندازه تصویر برای ذخیره شدن از طریق تب File روی Save کلیک کنید.

آموزش کم کردن حجم عکس در Paint ویندوز ۱۱ با برش تصویر

به غیر از کاهش اندازه تصویر با روش بالا شما میتوانید عکس را دستی برش دهید تا حجم آن کاهش پیدا کند. برنامه Paint قابلیتی دارد تا شما بتوانید به وسیله آن تصویر را به صورت دستی برش دهید. برای انجام این کار مجددا در قسمت جست جو ویندوز Paint را تایپ کنید و روی نتیجه آن کلیک کنید تا برنامه Paint باز شود. بعد از باز کردن برنامه و باز کردن عکس در برنامه در بخش Image روی Select کلیک کنید.

کاهش حجم عکس آنلاین JPG

اکنون موس را یک گوشه عکس بگیرید و یک کادر دور قسمتی که میخواهید بماند بکشید. قسمتی که انتخاب کردید میماند و اطراف آن حذف میشود. بعد از انتخاب قسمت مورد نظر مجددا در قسمت Image گزینه Crop را انتخاب کنید تا قسمت های اضافه از عکس حذف شوند.

کاهش حجم عکس آنلاین

بعد از اتمام کار و تغییر اندازه عکس از طریق تب File روی Save کلیک کنید تا تغییرات ذخیره شود.

حجم عکس چطوری کم کنیم؟ با تبدیل عکس به فایل زیپ

ZIP یک فرمت فایل فشرده است که میتواند چند فایل را در خود ذخیره کند. زمانی که شما چند عکس را به فایل ZIP تبدیل میکنید حجم کلی فایل را کاهش میدهید. اگر شما میخواهید چندیدن عکس را ایمیل کنید اما نمیخواهید کیفیت و سایز آن ها تغییر کند تبدیل به فایل ZIP بهترین گزینه است. ویندوز قابلیتی دارد که میتوانید فایل ها را به ZIP تبدیل کنید. برای این کار ابتدا File Explorer ویندوز را باز کنید. عکس یا عکس های مورد نظر خود را پیدا کنید. عکس را انتخاب کنید و کلیک راست کنید. از منو باز شده Show more options و بعد از آن Send to را انتخاب کنید.

نرم افزار کاهش حجم عکس

از زیر منو باز شده Compressed (zipped) folder را انتخاب کنید. بعد از تبدیل آن ها به فایل زیپ میتوانید روی فایل ZIP دوبار کلیک کنید تا فایل باز شود و عکس های خود را ببینید.

تغییر حجم عکس در ویندوز ۱۰ با تبدیل به فرمت JPG

فرمت های مختلفی برای تصویر وجود دارد که شما میتوانید بر اساس نیاز خود از این فرمت ها استفاده کنید. از بین همه فرمت ها، فرمت JPG عکس ها را با حجم کمتری ذخیره میکند. بنابر این اگر عکس هایی که دارید با فرمت هایی به غیر از JPG هستند میتوانید برای کاهش حجم آن ها، عکس ها را به JPG تبدیل کنید. شما برای این کار میتوانید از برنامه Paint ویندوز استفاده کنید. پس برنامه Paint را باز کنید. مسیر File> Open را طی کنید و در کادر باز شده عکس خود را انتخاب کنید. بعد از انتخاب عکس برای باز کردن آن روی Open کلیک کنید.

آموزش کم کردن حجم عکس در Paint ویندوز 10

بعد از باز شدن عکس برای تغییر فرمت آن از طریق تب File روی Save as کلیک کنید. در آخر برای تغییر فرمت عکس در منو باز شده روی JPEG picture کلیک کنید. در کادر File name نام عکس را تایپ کنید و برای ذخیره سازی عکس روی Save کلیک کنید.

آموزش کم کردن حجم عکس در Paint ویندوز 10

Riot نرم افزار کاهش حجم عکس ویندوز

اگر میخواهید برای کاهش حجم عکس با ویندوز از برنامه ها استفاده کنید میتوانید برنامه کم کننده حجم عکس Riot را روی ویندوز نصب کنید. Riot یکی از بهترین برنامه ها برای تغییر حجم عکس در ویندوز است. برای کاهش حجم عکس با ویندوز با استفاده از Riot ابتدا برنامه را دانلود و نصب کنید. پس از نصب برنامه روی آن کلیک کنید تا باز شود.

آموزش کم کردن حجم عکس در Paint ویندوز 11

برای باز کردن عکس در برنامه روی File و بعد از آن Open کلیک کنید. در کادر باز شده عکس خود را انتخاب کنید. در برنامه تب JPEG را انتخاب کنید. سپس با کشیدن نوار Quality، کیفیت عکس را کم کنید تا حجم عکس نیز کم شود.

کاهش حجم عکس با ویندوز

دانلود برنامه کم کننده حجم عکس ویندوز PicPick

ظاهر برنامه کاهش حجم عکس ویندوز PicPick شبیه به برنامه Paint است. از این رو کار کردن با این برنامه بسیار راحت است. برای کاهش حجم عکس با برنامه PicPick ابتدا آن را دانلود و نصب کنید. پس از آن برنامه را باز کنید و روی Open an existing image کلیک کنید. عکس مورد نظر خود را انتخاب کنید.

تغییر حجم عکس در ویندوز 10

در منو ابزار ها روی Resize و سپس Image Resize کلیک کنید.

برنامه کم کننده حجم عکس ویندوز

در کادر باز شده بر اساس درصد و یا پیکسل سایز عکس خود را تغییر دهید و روی OK کلیک کنید. اکنون سایز عکس شما تغییر کرده است.

برنامه کاهش حجم عکس ویندوز

حجم عکس را چگونه کم کنیم؟ با نرم افزار IrfanView

نرم افزار کاهش حجم عکس IrfanView به شما این امکان را میدهد تا همه فرمت های عکس را باز کنید. برای کاهش حجم عکس با استفاده از این برنامه ابتدا آن را دانلود و نصب کنید. بعد از باز کردن برنامه برای تغییر سایز و حجم یک عکس روی Image در منو بالای صفحه کلیک کنید و گزینه Resize/Resample را انتخاب کنید.

کاهش حجم عکس ویندوز 11

در کادر باز شده اندازه عکس را تغییر دهید و روی OK کلیک کنید.

کاهش حجم عکس ویندوز 10

برای تغییر اندازه و حجم چند عکس به طور همزمان از منو بالای برنامه File را انتخاب کنید و روی Batch Conversion/Rename کلیک کنید.

آموزش کم کردن حجم عکس در ویندوز 11 و ویندوز 10

در سمت راست صفحه عکس های مورد نظر را انتخاب و روی Add کلیک کنید. بعد از اتمام انتخاب عکس ها از سمت چپ روی Advanced کلیک کنید.

برنامه کم کننده حجم عکس ویندوز

در صفحه باز شده گزینه های مختلفی وجود دارد. قسمت Resize برای تغییر اندازه عکس است.

نرم افزار کاهش حجم عکس ویندوز

در بخش Resize اندازه های مورد نظر را وارد کنید و روی OK کلیک کنید.

کاهش حجم عکس در ویندوز 10

در آخر روی Start Batch کلیک کنید تا اندازه عکس ها تغییر کند.

برنامه کاهش حجم عکس ویندوز

Caesium Image Compressor برنامه کم کردن حجم عکس برای کامپیوتر

یکی دیگر از نرم افزار هایی که میتوانید برای کاهش حجم عکس از آن استفاده کنید Caesium Image Compressor است. ابتدا این برنامه را دانلود کنید. پس از دانلود و نصب، آن را باز کنید. از بالای صفحه روی File و بعد Add pictures کلیک کنید سپس عکس های مورد نظر خود را انتخاب کنید.

کاهش حجم عکس ویندوز 10

نوار کیفیت در بخش Compression options را روی ۸۰ تنظیم کنید. سپس در همان قسمت تیک Same for all را بزنید و Format را روی JPG تنظیم کنید.

آموزش کم کردن حجم عکس در ویندوز 11 و ویندوز 10

بعد از آن در پایین صفحه سمت راست تیک گزینه Same folder as input را بزنید. سپس مطمئن شوید که compressed_ به قسمت Suffix اضافه شده باشد.

تغییر حجم عکس در ویندوز 10

در آخر روی Compress کلیک کنید و عکس را در ویندوز ذخیره کنید.

نرم افزار کاهش حجم عکس ویندوز

کاهش حجم عکس آنلاین توسط سایت BulkResize

سایت BulkResize یکی دیگر از ابزار هایی است که شما میتوانید برای کاهش حجم عکس ویندوز ۱۱ از آن استفاده کنید. برای استفاده از این ابزار آنلاین ابتدا وارد سایت BulkResize شوید و روی Choose Images کلیک کنید. در کادر باز شده عکس را انتخاب و روی Open کلیک کنید.

کاهش حجم عکس در ویندوز 11

در صفحه باز شده گزینه های مختلفی را میتوانید مشاهده کنید. بر اساس دلخواه خود یک گزینه را انتخاب و روی Start Resizing کلیک کنید. برای انتخاب مقیاس روی Scale، برای انتخاب طولانی ترین سمت روی Longest Side، عرض روی Width، ارتفاع Height و اندازه دقیق روی Exact Size کلیک کنید.

کاهش حجم عکس در ویندوز 10

چگونه حجم عکس کم کنیم؟ با استفاده از سایت TinyJPG

اگر عکس هایی که حجم آن ها زیر ۵ مگابایت است میخواهید حجم آن ها را کاهش دهید میتوانید از سایت TinyJPG استفاده کنید. این سایت عکس های بالاتر از ۵ مگابایت را تغییر حجم نمیدهد. برای دیدن سایر سایت های کاهش حجم عکس در ویندوز ۱۰ و ۱۱ میتوانید مطلب ۱۰ سایت فشرده سازی و کاهش حجم عکس را مطالعه کنید.

کاهش حجم عکس ویندوز 11

نظرات و پیشنهادات شما؟

در مطلب امروز به بررسی این موضوع که چگونه حجم عکس را کم کنیم پرداختیم و چند روش را نیز معرفی کردیم. شما از کدام روش برای کاهش حجم عکس با ویندوز استفاده کردید؟ شما میتوانید نظرات، پیشنهادات و تجربیات خود را در زمینه کاهش حجم عکس آنلاین JPG در بخش دیدگاه با ما به اشتراک بگذارید.

  • نوشته admin
  • 1 سال قبل
  • بدون دیدگاه
  • آموزش

آخرین دیدگاه ها

تا کنون دیدگاهی ثبت نشده است.

آخرین مطالب