مطلب فعلی :

آموزش ۱۴ روش حل مشکل نشان ندادن و نیامدن نوتیفیکیشن در آیفون

رفتن به بالا

آموزش ۱۴ روش حل مشکل نشان ندادن و نیامدن نوتیفیکیشن در آیفون

نوشته admin

1 سال قبل

بدون دیدگاه

آموزش

مجله اینترنتی دانستنی ها
آموزش 14 روش حل مشکل نشان ندادن و نیامدن نوتیفیکیشن در آیفون

آموزش ۱۴ روش حل مشکل نشان ندادن و نیامدن نوتیفیکیشن در آیفون

ویژگی هایی مانند Notification Summary و Focus منجر به ساده تر شدن استفاده ما از آیفون شده اند. با این حال به دلایلی همه کاربران از مزایای کامل این تنظیمات برخوردار نیستند. اگر شما هم جزوی از این کاربران هستید و با مشکل نیامدن نوتیفیکیشن در آیفون 🔕 دست و پنجه نرم می کنید اجازه دهید با آموزش ۱۴ روش حل مشکل نشان ندادن و نیامدن نوتیفیکیشن در آیفون در مطلب امروز کلاسیک وب به شما کمک کنیم تا این چالش را به راحتی پشت سر بگذارید.

علت نیامدن نوتیفیکیشن در آیفون

How To Fix Notifications not working in iOS

ممکن است که نوتیفیکیشن برنامه ها، ایمیل، پیامک و غیره خود را دریافت نکنید. این مشکل به خاطر اشتباه بودن تنظیمات آیفون می تواند رخ دهد. حتی ممکن است که نوتیفیکیشن دریافت کنید اما صدای آن را نشنوید. در این شرایط می توانید از سوئیچ Ring/Silent در کنار دستگاه خود استفاده کنید و با فشار دادن آن صدای اعلانات خود را فعال کنید. راه حل هایی که در ادامه توضیح خواهید داد را بررسی کنید تا علاوه بر درک علت نیامدن نوتیفیکیشن در آیفون نحوه رفع این مشکل را یاد بگیرید.

فعال بودن ویژگی Focus  دلیل نیامدن نوتیفیکیشن در آیفون

Focus یک ویژگی قابل توجه برای کمک به شما برای بهبود تمرکز روی کاری که انجام می دهید (اعم از مشاهده Netflix، استراحت یا خواب) است. اگر بعد از آپدیت iOS 16 نوتیفیکیشن دریافت نمی کنید، ممکن است به خاطر فعال بودن ویژگی Focus است. در ادامه نحوه غیرفعال کردن Focus  را توضیح خواهیم داد:

از صفحه قفل روی آیکن Focus ضربه بزنید.

روی Focus فعال ضربه بزنید تا غیر فعال شود.

فعال بودن ویژگی Focus  دلیل نیامدن نوتیفیکیشن در ایفون

همچنین می توانید از طریقه Control Center این کار را انجام دهید یا به مسیر Settings → Focus بروید و Focus Mode را غیرفعال کنید. هنگامی که ویژگی فوکوس غیرفعال شدن از دوستان یا اعضای خانواده خود بخواهید که پیام یا ایمیلی برای شما ارسال کنند تا متوجه شوید که نوتیفیکیشن دریافت می کنید یا خیر.

استثناهایی را به Focus اضافه کنید

قبلا در کلاسیک وب ۱۵ روش حل مشکل قطع شدن نوتیفیکیشن واتساپ اندروید و آیفون را به شما آموزش دادیم. وقتی برای حل عدم نمایش نوتیفیکیشن در آیفون تلاش می کنید و سعی در تنظیم فوکوس دارید باید استثناهایی برای مخاطبین و برنامه هایی ایجاد کنید که می توانند در طول استفاده از این ویژگی، هشدار پیام ، تماس و.. آنها نمایش داده شوند.

پس به مسیر Settings → Focus بروید و Focus را انتخاب کنید.

در بخش Allowed Notifications موارد زیر را مد نظر داشته باشید:

People :کاربرانی را اضافه کنید که می خواهید از آنها تماس دریافت کنید یا روی Calls ضربه بزنید و Everyone (به معنای همه افراد) را انتخاب کنید.

Apps: برنامه های مجاز را اضافه کنید و Time Sensitive notifications را فعال کنید.

استثناهایی را به Focus اضافه کنید

فعال بودن حالت خودکار فوکوس مد علت عدم نمایش نوتیفیکیشن در آیفون

فعال بودن حالت خودکار فوکوس مد (Focus mode automation) می تواند باعث عدم نمایش نوتیفیکیشن در آیفون شود. برای حل این مشکل باید:

به مسیر Settings → Focus بروید و Focus را انتخاب کنید.

در بخش Turn On Automatically روی Smart Automation, time, location,  یا  place ضربه بزنید (بسته به اتوماسیونی که قبلا تنظیم شده است)

اتوماسیون را غیر فعال کنید.

فعال بودن اتوماسیون فوکوس مد علت عدم نمایش نوتیفیکیشن در ایفون

توجه: شما می توانید از صفحه قفل یا Control Panel به این تنظیمات دسترسی پیدا کنید. روی آیکن Focus ضربه بزنید و آیکن سه نقطه در کنار Focus را انتخاب کنید و روی Settings ضربه بزنید.

Shared Across Devices را در آیفون غیرفعال کنید

قبا ۹ روش رفع مشکل نوتیفیکیشن اینستاگرام در آیفون و اندروید را به شما آموزش دادیم، دلیل نیامدن نوتیفیکیشن پیام در ایفون می تواند از Shared Across Devices را در آیفون خاموش کنید باشد. پس:

به مسیر Settings → Focus. بروید.

Share Across Devices را غیرفعال کنید.

Shared Across Devices را در آیفون غیرفعال کنید

فعال بودن Notification Summary دلیل بالا نیامدن نوتیفیکیشن اینستاگرام در آیفون

برای جلوگیری از اختلال، Notification Summary به هشدارهای حساس به زمان اجازه فیلتر کردن را می دهد. می توانید ویژگی Notification Summary را غیرفعال کنید. برای انجام این کار:

به مسیر Settings → Notifications بروید.

روی Scheduled Summary ضربه بزنید.

Scheduled Summary را غیرفعال کنید.

فعال بودن Notification Summary دلیل بالا نیامدن نوتیفیکیشن اینستاگرام در ایفون

برای جلوگیری از تکرار اعلانات خود می توانید مطلب آموزش ۳ روش جلوگیری از تکرار نوتیفیکیشن در اندروید و آیفون را دنبال کنید.

برای برنامه ها به صورت جداگانه تنظیمات نوتیفیکیشن را بررسی کنید

هنگامی که مشکل به برنامه خاصی مربوط است یعنی از یک برنامه خاص نوتیفیکیشن دریافت نمی کنید باید آنها را یکی به یکی بررسی کنید. برای انجام این کار:

وارد Settings شوید و Apps را انتخاب کنید.

روی Notifications ضربه بزنید.

مطمئن شوید که گزینه Allow Notifications فعال است.

Immediate Delivery یا Scheduled Summary را انتخاب کنید.

برای برنامه ها به صورت جداگانه تنظیمات نوتیفیکیشن را بررسی کنید

بسته به این که آیا می خواهید برای دریافت نوتیفیکیشن ها از برنامه، آلارمی دریافت کنید یا خیر Sound را فعال یا غیرفعال کنید.

توجه: برای مشاهده تنظیمات نوتیفیکیشن ها برای همه برنامه ها به صورت همزمان می توانید به مسیر Settings → Notifications بروید و تا مشاهده Notification Style اسکرول کنید. برای تغییر تنظیمات روی any app ضربه بزنید. تنظیمات نوتیفیکیشن ها را برای تک تک برنامه ها اعمال کنید.

برای برنامه ها به صورت جداگانه تنظیمات نوتیفیکیشن را بررسی کنید

برنامه iOS را به روز کنید یا دوباره نصب کنید

ممکن است مشکل از تنظیمات گوشی نباشد و از خود برنامه باشد. می توانید به اپ استور بروید و برای بروزرسانی برنامه اقدام کنید و یا می توانید آن را حذف کنید و نسخه به روز را دانلود و نصب کنید.

دستگاه آیفون خود را ریستارت کنید

علت نیامدن نوتیفیکیشن واتس اپ در ایفون هر چه که باشد می توانید با ریستارت کردن دستگاه خود این مشکل را رفع کنید. تداخل نرم افزاری با این کار ممکن است رفع شوند و تداخلاتی که باعث نیامدن نوتیفیکیشن می شوند را برطرف می کند.

iOS را آپدیت کنید

اگر مدتی است که آیفون خود را آپدیت نکرده اید، وقت آن رسیده است که این کار را انجام دهید. گاهی اوقات، برنامه هایی که با نسخه iOS شما سازگار نیستند، ممکن است نوتیفیکیشن ارسال نکنند. بنابراین، می توانید آیفون خود را به آخرین نسخه موجود به روز کنید.

غیر فعال کردن حالت Do Not Disturb

یکی از رایج ترین دلایلی که نوتیفیکیشن های آیفون کار نمی کنند فعال بودن حالت مزاحم نشوید است. Do Not Disturb قابلیتی است که تمامی تماس ها، پیامک ها و سایر هشدارها را در آیفون شما بی صدا می کند. اگر آیفون شما نسخه iOS 15 را اجرا می کند، تنظیمات را باز کنید و روی  Focus -> Do Not Disturb ضربه بزنید

غیر فعال کردن حالت Do Not Disturb

سوئیچ کنار Do Not Disturb را غیرفعال کنید.

غیر فعال کردن حالت Do Not Disturb

اگر آیفون شما از iOS 14 یا بالاتر استفاده می کنید تنظیمات گوشی خود را باز کنید و روی Do Not Disturb ضربه بزنید تا غیرفعال شود.

علت نیامدن نوتیفیکیشن در آیفون : فعال بودن Do Not Disturb While Driving

فعال بودن ویژگی Do Not Disturb While Driving می تواند علت نیامدن نوتیفیکیشن در آیفون باشد. دکمه Home را فشار دهید یا انگشت خود را از پایین صفحه به سمت بالا بکشید و روی I’m Not Driving  ضربه بزنید. شما همچنین می توانید از مسیر Control Center -> Customize Controls به این ویژگی دسترسی پیدا کنید.

فعال بودن Do Not Disturb While Driving

فعال کردن Always Show Previews

حل مشکل نشان ندادن و نیامدن نوتیفیکیشن در آیفون می تواند با فعال کردن Always Show Previews رخ دهد. این ویژگی پیش نمایش اعلانات برنامه هایی است که روی صفحه نمایش آیفون شما ظاهر می شوند.

تنظیمات دستگاه خود را باز کنید و به مسیر Notifications -> Show Previews بروید و مطمئن شوید که تیک کنار Always وجود دارد.

فعال کردن Always Show Previews

برای رفع مشکل نیامدن نوتیفیکیشن در آیفون وای فای و دیتای خود را بررسی کنید

اگر آیفون شما به شبکه Wi-Fi یا دیتا متصل نباشد، آیفون شما اعلانات را درایفت نمی کند. ابتدا با باز کردن Settings و ضربه زدن روی Wi-Fi بررسی کنید که آیا دستگاه شما به شبکه وای فای متصل است یا خیر. مطئن شوید که سوئیچ کنار Wi-Fi فعال است.

اگر در بالای این منو علامت تیک در کنار نام شبکه وای فای را مشاهده کردید، آیفون شما به وای فای متصل است. اگر به شبکه Wi-Fi متصل نیستید، روی شبکه ای که می خواهید به آن وصل شوید در قسمت Choose A Network ضربه بزنید.

وای فای و دیتای آیفون خود را بررسی کنید

با باز کردن Control Center و نگاه کردن به دکمه Cellular، می توانید به سرعت بررسی کنید که آیا Cellular فعال است یا خیر. اگر دکمه سبز باشد، Cellular فعال است.

وای فای و دیتای آیفون خود را بررسی کنید

حل مشکل نیامدن نوتیفیکیشن در آیفون با ریست همه تنظیمات

می توانید به عنوان آخرین راه حل تنظیمات دستگاه خود را ریست کنید. با این کار اطلاعاتی مانند رمز عبور Wi-Fi، پیکربندی VPN و غیره حذف خواهند شد. بنابراین قبل از انجام این روش از اطلاعات خود بکاپ بگیرید:

به مسیر Settings → General بروید.

به پاسسن اسکرول کنید و Transfer or Reset iPhone را انتخاب کنید

روی Reset و سپس Reset All Settings ضربه بزنید.

رمز عبور خود را وارد کنید و برای ادامه روی Reset All Settings ضربه بزنید

همه تنظیمات را در آیفون ریست کنید

در نهایت بعد از فعال شدن اعلانات خود می توانید از مطلب آموزش تنظیم و تغییر صدای نوتیفیکیشن اینستاگرام در اندروید و آیفون کمک بگیرید و صدای اعلانات برنامه اینستای خود را تغییر دهید.

نظرات و پیشنهادات شما؟

امیدواریم با آموزش ۱۴ روش حل مشکل نشان ندادن و نیامدن نوتیفیکیشن در آیفون امروز کلاسیک وب توانسته باشید مشکل آیفون خود را حل کنید. دلیل نیامدن نوتیفیکیشن در ایفون شما چه بود؟ با کدام یک از راه حل های بالا رفع شد؟ آیا نکته ای وجود دارد که در این مطلب به آن اشاره نکرده باشیم؟ راه حل ها، نظرات و پیشنهادات خود را در بخش نظرات این مطلب با ما در میان بگذارید.

  • نوشته admin
  • 1 سال قبل
  • بدون دیدگاه
  • آموزش

آخرین دیدگاه ها

تا کنون دیدگاهی ثبت نشده است.

آخرین مطالب