مطلب فعلی :

آموزش ۱۵ روش افزایش صدای مکالمه گوشی اندروید

رفتن به بالا

آموزش ۱۵ روش افزایش صدای مکالمه گوشی اندروید

نوشته admin

1 سال قبل

بدون دیدگاه

آموزش

مجله اینترنتی دانستنی ها
آموزش 15 روش افزایش صدای مکالمه گوشی اندروید

آموزش ۱۵ روش افزایش صدای مکالمه گوشی اندروید

گاهی حین مکالمه متوجه میشوید که صدای گوشی شما به اندازه قابل توجهی کم شده است 🔈 و نمیتوانید صدای طرف مقابل را به خوبی بشنوید. در این شرایط باید صدای گوشی خود را افزایش دهید. در این مطلب از کلاسیک وب به آموزش ۱۵ روش افزایش صدای مکالمه گوشی اندروید میپردازیم.

حل مشکل کم بودن صدای گوشی در تماس

How to Increase Call Volume on Android Phone

به دلایل مختلفی ممکن است شما با مشکل کم و قطع شدن صدای گوشی اندروید مواجه شوید. در گوشی های هوشمند از اسپیکر زیاد استفاده میشود. در صورتی که از آن به درستی محافظت نکنید با مشکلات مختلفی مواجه میشود و باعث میشود صدای آن به مرور کاهش پیدا کند. در ادامه چند روش ساده و متنوع برای افزایش صدای مکالمه گوشی اندروید بررسی میکنیم.

علت کم شدن صدای تماس گوشی سامسونگ

تغییر موقعیت گوشی برای بیشتر شدن صدای گوشی

گاهی با تغییر و تنظیم موقعیت گوشی خود میتوانید صدای آن را حین مکالمه افزایش دهید. این روش ساده ترین روش برای افزایش صدای مکالمه گوشی هواوی و… است زیرا نیازی به تغییر تنظمیات گوشی ندارید. بنابر این سعی کنید گوشی خود را بچرخانید و ببینید در کدام موقعیت صدا را بلند تر پخش میکند.

فعال بودن Do Not Disturb علت کم شدن صدای گوشی هنگام مکالمه

حالت Do Not Disturb یا مزاحم نشوید در گوشی های هوشمند باعث میشود تا در زمان فعال بودن نوتیفیکیشنی برای شما ارسال نشود. همچنین این قابلیت باعث میشود تا تماس ها به پست صوتی ارسال شود. بنابراین زمانی که صدای گوشی کم است یا قطع شده است باید بررسی کنید و ببینید این قابلیت فعال است یا خیر. برای این کار متیوانید مطلب آموزش کار با حالت Do Not Disturb اندروید را مطالعه کنید. سپس در صورت فعال بودن این قابلیت را غیر فعال کنید.

کم شدن صدای مکالمه گوشی سامسونگ و..

بعد از غیر فعال کردن Do Not Disturb در گوشی اندرویدی خود در صورتی که هنوز با مشکل کم بودن صدای گوشی در تماس مواجه هستید میتوانید سایر روش ها را تست کنید.

افزایش صدای مکالمه گوشی اندروید با استفاده از دکمه های افزایش صدا

کم بودن صدا حین مکالمه میتواند دلایل ساده ای مانند کم بودن تنظمیات صدا در گوشی باشد. به دلایل مختلفی ممکن است صدای گوشی خود را کم کرده باشید و به همین دلیل با صدای گوشی با مشکل مواجه میشوید. در این شرایط میتوانید برای حل مشکل خود به سادگی دکمه افزایش صدا در کنار گوشی خود را فشار دهید. در صورتی که صدایی که افزایش پیدا میکرد برای مکالمه نبود میتوانید روی سه نقطه کنار هم در نوار صدا ضربه بزنید.

افزایش صدای مکالمه گوشی هواوی

سپس چند نوار افزایش و کاهش صدا برای بخش های مختلف نشان داده میشود. نوار افزایش صدا را تا آخر زیاد کنید. با این کار میتوانید صدای گوشی خود حین مکالمه را افزایش دهید.

کم شدن صدای مکالمه گوشی

همچنین ممکن است زیر دکمه های گوشی گرد و غبار باشد و یا به علت خرابی دکمه ها نتوانید نوار افزایش و کاهش صدا را باز کنید. در این شرایط میتوانید از طریق تنظمیات صدای گوشی خود را افزایش دهید. بنابر این Settings گوشی خود را باز کنید. در صفحه اصلی تنظمیات صفحه را به سمت پایین بکشید و گزینه Sound and vibrations را پیدا کنید. روی آن ضربه بزنید تا وارد بخش Sound and vibrations شوید.

افزایش صدای مکالمه گوشی اندروید

در صفحه بعدی نوار صدا را مشاهده میکنید. تمام نوار ها را تا آخر زیاد کنید تا صدای گوشی شما افزایش پیدا کند.

ضعیف شدن صدای گوشی هنگام مکالمه

قطع کردن تمام اتصالات خارجی برای حل مشکل ضعیف شدن صدای گوشی هنگام مکالمه

ابتدا هر چیز اکسترنالی که به گوشی متصل کردید مانند هدفون را از گوشی اندرویدی خود جدا کنید. پس از آن قاب و هر پوشش محافظی که ممکن است اسپیکر گوشی شما را حین مکالمه مسدود کند بردارید.

افزایش صدای مکالمه گوشی شیائومی و… با ریستارت کردن گوشی

زمانی که شما گوشی خود را روشن میکنید اگر به صورت کامل و درست راه اندازی نشود با مشکلات مختلفی ممکن است مواجه شوید. یکی از این مشکلات میتواند کم شدن صدا حین مکالمه باشد. بنابر این باید گوشی خود را یک بار خاموش و سپس روشن کنید تا سیستم عامل گوشی به درستی راه اندازی شود. برای این کار دکمه پاور را فشار دهید و روی Reboot ضربه بزنید.

افزایش صدای مکالمه گوشی سامسونگ

کثیف بودن اسپیکر گوشی علت ضعیف شدن صدای مکالمه گوشی

اسپیکر های گوشی بعد از مدتی استفاده ممکن است کثیف شوند. زمانی که اسپیکر های گوشی با گرد و غبار کثیف میشوند باعث میشود تا صدای آن حین مکالمه کم شود و شما نتوانید صدای شخص مقابل را به وضوح بشنوید. در این شرایط باید اسپیکر خارجی گوشی خود را تمیز کنید. برای تمیز کردن اسپیکر گوشی میتوانید از هوای فشرده استفاده کنید. در صورت دسترس نبودن هوای فشرده میتوانید با استفاده از یک پنبه آغشته به الکل گرد و غبار های اسپیکر را از بین ببرید. بعد از تمیز کردن اسپیکر با شخص مورد نظر تماس بگیرید و میزان صدا گوشی حین تماس را بررسی کنید.

کم شدن صدای مکالمه گوشی به دلیل روشن بودن بلوتوث

خیلی از کابران بلوتوث گوشی خود را به صورت دائمی روشن میگذارند و این ممکن است گاهی شما را با مشکل مواجه کند. یکی از مشکلاتی که ممکن است با آن مواجه شوید کم شدن صدای مکالمه گوشی است. بنابر این قبل از پاسخ دادن به تماس ابتدا مطمئن شوید که بلوتوث گوشی شما خاموش است. برای خاموش کردن بلوتوث و حل مشکل کم بودن صدای گوشی در تماس ابتدا تنظمیات سریع را با کشیدن انگشت خود از بالای صفحه به سمت پایین باز کنید. سپس در صورتی که Bluetooth فعال بود روی آن ضربه بزنید تا غیر فعال شود.

ضعیف شدن صدای مکالمه گوشی

در صورتی که بلوتوث گوشی اندرویدی شما دچار مشکلاتی مانند خاموش نشدن و یا روشن شدن خودکار و… شده است میتوانید برای رفع مشکل خود مطلب بررسی ۱۲ روش رفع مشکل بلوتوث اندروید را مطالعه کنید.

افزایش صدای مکالمه گوشی سامسونگ و اندروید با بررسی هدفون

در صورتی که برای مکالمه های خود از هدفون و یا هدست استفاده میکنید ممکن است کم شدن صدای تماس به دلیل گوشی نباشد و هدفون شما مشکل داشته باشد. هدفون و هدست بعد از مدتی کار کردن ممکن است به علت فرسوده شدن خراب شوند و دیگر نتوانند صدا را به خوبی انتقال دهند و این باعث کم شدن صدا میشود. بنابر این شما میتوانید امتحان کنید و بررسی کنید هدفون شما سالم است یا خیر. برای امتحان هدفون میتوانید آن را به گوشی دیگری متصل کنید که مطمئنید صدای آن حین تماس زیاد است.

در صورتی که هدفون در گوشی جدید بدون مشکل کار کرد یعنی هدفون سالم است. اگر هدفون بعد از متصل شدن به گوشی جدید صدای آن را نیز کاهش داد یعنی هدفون شما مشکل دارد و شما باید آن را تعویض کنید.

افزایش صدای مکالمه گوشی هواوی و… با تمیز کردن جک هدفون

در صورتی که هدفون را امتحان کردید و سالم بود باید به سراغ گوشی خود بازگردید. به غیر از اسپیکر گوشی جک هدفون نیز ممکن است بعد از مدتی با پرز و گرد و غبار کثیف شود. زمانی که پرز وارد جک هدفون میشود و شما هدفون را به گوشی متصل میکنید باعث میشود تا پرز ها فشرده شوند. این باعث میشود از انتقال درست صدا جلوگیری کند. بنابر این بعد از تمیز کردن اسپیکر گوشی شما میتوانید با استفاده از وسایل گفته شده جک هدفون را تمیز کنید.

تنظیمات صدای مکالمه گوشی

بعد از تمیز کردن جک هدفون میتوانید با استفاده از یک مسواک نرم، گوشی های هدفون و هندزفری خود را نیز تمیز کنید تا مانعی برای رسیدن صدا وجود نداشته باشد.

چگونه صدای مکالمه گوشی را درست کنیم

اشکال نرم افزاری به دلیل نصب یک برنامه علت کم شدن صدای تماس گوشی سامسونگ و…

زمانی که شما از یک منبع غیر معتبر برنامه ای دانلود میکنید و آن را روی گوشی خود نصب میکنید ممکن است گوشی شما را با مشکل مواجه کند. یکی از مشکلاتی که ممکن است با آن مواجه شوید کم شدن صدای گوشی است. بنابر این اگر بعد از نصب برنامه ای صدای گوشی شما به طور ناگهانی کاهش پیدا کرد باید برنامه را حذف کنید. با حذف برنامه اگر مشکل شما رفع شد میتوانید مجدد برنامه را از منابع معتبر دانلود و نصب کنید.

کم شدن صدای مکالمه گوشی سامسونگ و..

تنظیم کردن تنظیمات اکولایزر گوشی

به غیر از برنامه های تنظیم کننده صدا شما میتوانید تنظمیات اکولایزر را از طریق تنظمیات گوشی خود نیز تنظیم کنید. برای این کار وارد Settings شوید. در تنظیمات بخش Sounds and vibration را پیدا کنید و وارد این بخش شوید.

علت کم شدن صدای گوشی هنگام مکالمه

سپس روی Sound quality and Effects ضربه بزنید.

حل مشکل کم بودن صدای گوشی در تماس

در صفحه باز شده تمام نوار ها را به سمت بالا بکشید تا تمام فرکانس های صوتی خود را به حداکثر برسانید.

علت کم شدن صدای تماس گوشی شیائومی

فعال کردن Noise Cancellation برای افزایش صدای مکالمه گوشی اندروید

همچنین شما میتوانید برای افزایش صدای مکالمه گوشی اندروید قابلیت Noise Cancellation را فعال کنید. برای فعال کردن این گزینه ایتدا Settings گوشی خود را باز کنید. سپس وارد بخش Call Settings شوید. در صفحه باز شده مطمئن شوید که گزینه Noise Cancellation یا Noise Reduction فعال باشد.

کم شدن صدای مکالمه گوشی سامسونگ و..

غیر فعال کردن Absolute Volume در تنظیمات صدای مکالمه گوشی

در صورتی که شما از هدفون بلوتوثی برای مکالمه های خود استفاده میکنید باید مطمئن شوید که گزینه Absolute Volume یا صدای مطلق غیر فعال باشد. برای افزایش صدای مکالمه گوشی اندروید با غیر فعال کردن این گزینه ابتدا شما باید Developer Options را فعال کنید. بعد از فعال کردن Developer Options وارد Settings شوید. سپس وارد بخش Developer Options شوید. در صفحه Developer Options به دنبال گزینه Disable Absolute Volume بگردید. پس از پیدا کردن این گزینه برای غیر فعال کردن Absolute Volume باید روی دکمه کناری آن ضربه بزنید تا فعال شود.

افزایش صدای مکالمه گوشی شیائومی

افزایش صدای گوشی تا دو برابر با استفاده از برنامه های تنظیم کننده صدا

اسپیکر های گوشی بعد از مدتی کار کردن ضعیف میشوند. زمانی که اسپیکر های گوشی ضعیف میشوند و صدای آن ها حین مکالمه کاهش پیدا میکند. شما میتوانید با برنامه های تنظیم کنند صدا، صدای گوشی را افزایش دهید. این برنامه ها به شما اجازه میدهند سطح شدت فرکانس های صوتی خاص را در صدایی که از اسپیکر خارج میشود تغییر دهید. این بهترین راه برای زمانی است که حین مکالمه صدای نویز به گوش شما میرسد و یا نیاز دارید که صدای گوشی در برخی از فرکانس ها را زیاد کنید. پس یکی از این برنامه ها را روی گوشی خود نصب کنید و صدای گوشی خود را افزایش دهید.

Super Volume Booster یکی از برنامه هایی است که شما میتوانید برای افزایش صدای گوشی اندرویدی خود از آن استفاده کنید. شما میتوانید این برنامه را دانلود و نصب کنید. پس از نصب وارد برنامه شوید و صدای گوشی خود را افزایش دهید.

افزایش صدای مکالمه گوشی هواوی

Volume Booster برنامه افزایش صدای مکالمه گوشی اندروید

Volume Booster برنامه دیگری است که به غیر از اینکه صدای گوشی حین تماس را افزایش میدهد برای افزایش صدای موزیک نیز کاربرد دارد. زمانی که گوشی شما به سایر دستگاه ها مانند هدفون و… متصل است میتوانید از این برنامه نیز استفاده کنید.

چگونه صدای مکالمه گوشی را درست کنیم

حل مشکل ضعیف شدن صدای مکالمه گوشی با نرم افزار Volume Plus

برنامه Volume Plus در اکثر گوشی های اندرویدی پشتیبانی میشود و شما میتوانید از این برنامه برای افزایش صدای مکالمه گوشی هواوی و… استفاده کنید. نحوه کار با این برنامه ساده است و پیچیدگی خاصی ندارد.

تنظیمات صدای مکالمه گوشی

راه اندازی گوشی در حالت Safe Mode

زمانی که سیستم عامل گوشی شما خراب میشود و یا نصب یک برنامه باعث مشکلاتی برای گوشی اندرویدی شما مانند کم شدن صدای آن حین تماس میشود میتوانید گوشی خود را در حالت Safe Mode راه اندازی کنید تا بررسی کنید مشکل حل میشود یا خیر.

استفاده از اسپیکر بلوتوثی

اگر اسپیکر گوشی شما درست نشد و نتوانستید مشکل آن را حل کنید میتوانید از یک اسپیکر بلوتوثی استفاده کنید. با متصل کردن گوشی خود به اسپیکر های بلوتوثی صدای آن حین مکالمه از اسپیکر پخش میشود و این باعث بیشتر شدن صدا میشود.

افزایش صدای گوشی تا دو برابر

چگونه صدای مکالمه گوشی را درست کنیم؟ با ریست فکتوری

گاهی تنظمیات گوشی شما به اشتباه تنظیم شده اند و این باعث مشکلات مختلفی میشود. در این زمان شما میتوانید گوشی خود را ریست فکتوری کنید. بازگشت تنظمیات به حالت کارخانه باعث میشود تا تمام تنظمیات شما به حالت اولیه بازگردد. درست شدن تنظمیات میتواند مشکلات گوشی شما از بین برود. در این روش تمامی اطلاعات گوشی شما پاک میشود. بنابر این ابتدا سایر روش ها را تست کنید، سپس گوشی خود را ریست فکتوری کنید.

خرابی فیزیکی اسپیکر علت کم شدن صدای تماس گوشی شیائومی و سایر مدل ها

اگر با هیچکدام از روش های بالا نتوانستید مشکل خود را حل کنید میتوانید گوشی خود را به یک متخصص نشان دهید. اسپیکر گوشی به دلیل ضربه خوردن و یا قرار گرفتن در آب به صورت فیزیکی خراب میشود. در این زمان شما نمیتوانید با روش های بالا آن را تعمیر کنید و باید گوشی خود را به یک متخصص نشان دهید تا اسپیکر گوشی را تعمیر کند.

افزایش صدای گوشی تا دو برابر

نظرات و پیشنهادات شما؟

در مطلب امروز راجع به علت کم شدن صدای مکالمه گوشی سامسونگ و.. و روش های حل این مشکل صحبت کردیم. آیا شما توانستید از روش های بالا برای حل مشکل کم بودن صدای گوشی در تماس استفاده کنید؟ شما میتوانید نظرات، پیشنهادات و تجربیات خود را در زمینه ضعیف شدن صدای مکالمه گوشی در بخش دیدگاه با ما به اشتراک بگذارید.

  • نوشته admin
  • 1 سال قبل
  • بدون دیدگاه
  • آموزش

آخرین دیدگاه ها

تا کنون دیدگاهی ثبت نشده است.

آخرین مطالب