مطلب فعلی :

آموزش ۱۶ روش حل مشکل شارژر بی سیم یا وایرلس گوشی

رفتن به بالا

آموزش ۱۶ روش حل مشکل شارژر بی سیم یا وایرلس گوشی

نوشته admin

1 سال قبل

بدون دیدگاه

آموزش

مجله اینترنتی دانستنی ها
آموزش 16 روش حل مشکل شارژر بی سیم یا وایرلس گوشی

آموزش ۱۶ روش حل مشکل شارژر بی سیم یا وایرلس گوشی

شاید برای شما هم پیش آمده باشد که گوشی خود را مدتی روی شارژر وایرلس قرار داده باشید ⚡ اما متوجه شده اید که اصلا باتری گوشی شارژ نمیشود یا کند شارژ میشود. این مسئله می تواند به دلایل مختلفی مانند خراب شدن باتری با شارژر شما رخ داده باشد. در مطلب امروز کلاسیک وب ما می خواهیم در مورد آموزش ۱۶ روش حل مشکل  شارژر بی سیم یا وایرلس گوشی صحبت کنیم.

حل مشکل شارژر وایرلس آیفون و اندروید

Top Ways to Fix Wireless Charging Not Working With Phone

شارژر وایرلس روشی براش شارژ کردن گوشی شما بدون مداخله هیچ گونه کابل مزاحمی است. اکثر گوشی های اخیر می توانند از پدهای شارژ وایرلس Qi استفاده کنند. Qi استاندارد شارژ بی سیمی است که اکثر شرکت ها برای سازگاری استفاده می کنند. تنها کاری که باید انجام دهید این است که پد شارژ را وصل کرده و گوشی را روی آن قرار دهید.

این فرایند از القای الکترومغناطیسی برای شارژ باتری گوشی شما استفاده می کند که شامل یک سری سیم پیچ بسیار مسطح در داخل پد شارژ می شود. میدان الکترومغناطیسی تولید شده توسط پد، انرژی را به گوشی شما می فرستد تا باتری را شارژ کند.

مشکل شارژر بی سیم آیفون و اندروید به علت ناسازگاری

در حالی که شارژر بی سیم گزینه ای ایده آل است اما همه مدل های اندروید و آیفون از آن پشتیبانی نمی کنند. طبق گفته اپل، برای لدت بردن از شارژر بی سیم به آیفون ۸ به بالا نیاز دارید. در اصل آیفون ۷ یا مدل های قدیمی تر روی پد شارژ وایرلس شارژ نمی شوند. بنابراین مدل دستگاه خود را بررسی کنید و ببینید که پشتیبانی را ارائه می دهد یا خیر.

حل مشکل شارژر وایرلس با استفاده از یک آداپتور سازگار

در حالی که یک شارژر وایرلس ممکن است تلفن شما را به صورت بی سیم شارژ کند، شارژر همچنان باید برای تامین برق به پریز وصل شود. برخی از شارژرهای بی سیم دارای آداپتور هستند که می توانید از آن برای اتصال شارژر وایرلس به پریز استفاده کنید.

با این حال، برخی از تولید کنندگان آداپتوری ارائه نمی کنند. اگر شارزر شما هم اینطور است باید یک آداپتور فست شارژ برای خود خریداری کنید. اکثر شارژرهای بی سیم حداکثر خروجی ۱۰ تا ۱۵ وات را فراهم می آورند که برای آن حداقل به یک آداپتور ۱۸ وات نیاز دارید. اگر از آداپتور گوشی قدیمی خود استفاده می کنید ممکن است انرژی کافی برای شارژ گردن گوشی شما را فراهم نیاورد. بنابراین یک آداپتور برق سازگار تهیه کنید به طوری که بتواند برق کافی را تامین کند.

حل مشکل شارژر وایرلس با استفاده از یک آداپتور سازگار

یک کابل دیگر را امتحان کنید

مشکلات شارژر وایرلس تنها به آداپتور ختم نمی شود. به غیر از آداپتور، کابلی که به شارژر وایرلس خود صول می کنید هم نقش مهمی ایفا می کند. کابل خراب یا آسیب دیده می تواند فرایند شارژ شدن را متوقف کند. یک کابل USB سالم و خوب می تواند این مشکل را برطرف کند و اجازه دهد شارژ به راحتی انجام شود. اگر کابلی در جعبه شارژر وایرلس شما وجود دارد از آن استفاده کنید. اگر کابلی دریافت نمی کنید می توانید بهترین گزینه را متناسب با شارژر بی سیم خود خریداری کنید.

یک کابل دیگر را امتحان کنید

رفع مشکل کار نکردن شارژر وایرلس با برداشتن قاب

قبلا در کلاسیک وب در مورد انجام ۱۳ اقدام اولیه مهم بعد از خرید گوشی اندروید صحبت کردیم اما باید بدانید که شارژر بی سیم به دو سیم پیچ موجود در گوشی هوشمند و پد شارژ متکی است. برای اینکه شارژر بی سیم به درستی کار کنید، این سیم پیچ ها بدون هیچ مانعی باید روی هم قرار بگیرند. اگر از قاب گوشی ضخیم استفاده می کنید به احتمال زیاد در فرایند شارژ اختلال ایجاد می شود. برخی از مواد در فرایند شارژ اختلال ایجاد می کنند. پس بهتر است هنگام شارژ کردن دستگاه خود قاب را بردارید و یا یک قاب نازک تر را برای گوشی خود خریداری کنید.

رفع مشکل کار نکردن شارژر وایرلس با برداشتن قاب

از شارژر بی سیم دارای گواهی Qi استفاده کنید

برای اینکه مشکلات شارژر بی سیم بی کیفیت را تجربه نکنید بهتر است از شارژرهای دارای گواهی استاندارد QI استفاده کنید. در حالی که اکثر شارژرهای وایرلس ممکن است دارای این گواهی باشند اما گزینه های ارزان قیمت و بی کیفیت این گواهی را ندارند. مهم است که در هنگام خرید شارژر به کیفیت و گواهی Qi آن توجه داشته باشید تا ایمنی خود و دستگاه تان را تضمین کنید.

از شارژر بی سیم دارای گواهی Qi استفاده کنید

بد قرار دادن گوشی و قطع و وصل شدن شارژر وایرلس

همانطور که در بالا اشاره کردیم شارژر وایرلس به دو سیم پیچ متکی است که باید روی هم قرار بگیرند تا فرایند شارژ آغاز شود. اگر این سیم پیچ ها به درستی تراز نشوند شارژر بی سیم شما کار نمی کند و یا قطع و وصل می شود. برای رفع این مشکل گوشی خود را با دقت در مرکز پد شارژر بی سیم قرار دهید. اطمینان حاصل کنید که مرکز پشت گوشی شما نزدیک به مرکز شارژر بی سیم است.

بد قرار دادن گوشی و قطع و وصل شدن شارژر وایرلس

شارژ سریع بی سیم را در گوشی فعال کنید

این امکان وجود دارد که شارژ بی سیم به خوبی کار کند، اما بسیار کند است. بنابراین گوشی هوشمند شما به طور کلی در همان سطح باتری باقی می ماند. برخی از گوشی ها از شارژ وایرلس پشتیبانی می کنند که می توانید به صور دستی آن را فعال کنید. برای مثال، نحوه فعال کردن آن در دستگاه های سامسونگ در ادامه آمده شده است:

تنظیمات گوشی خود را باز کنید و روی Battery and device care تپ کنید.

شارژ سریع بی سیم را در گوشی فعال کنید

گزینه Battery را انتخاب کنید.

شارژ سریع بی سیم را در گوشی فعال کنید

به پایین اسکرول کنید و More battery settings را انتخاب کنید.

شارژ سریع بی سیم را در گوشی فعال کنید

Fast wireless charging را فعال کنید.

شارژ سریع بی سیم را در گوشی فعال کنید

این به گوشی شما امکان می دهد تا در هنگام استفاده از شارژر وایرلس سازگار، سریعتر شارژ شود.

اگر گوشی داغ است اجازه دهید خنک شود

وقتی شارژر بی سیم خیلی کارآمد نیست گرما منتشر می کند. در نتیجه هنگام شارژ شدن برای مدت طولانی، گوشی شما را داغ می کند. برای محافظت از باتری دستگاه خود بهتر است که اجازه دهید گوشی خنک شود. بعد از خنک شدن، گوشی را روی شارژر به طریقی درست قرار دهید تا شارژ شود.

حل مشکل شارژر وایرلس آیفون و اندروید با ریستارت کردن گوشی

هر چیزی از مشکلات حافظه گرفته تا سایر خطاهای نرم افزاری ممکن است از شارژ بی سیم آیفون شما جلوگیری کند. برای حل این مشکل سعدی کنید دستگاه خود را ریستارت کنید تا حافظه دسترسی تصادفی (RAM / رم) به روز شود. اگر دستگاه شما هنگ کرده است می توانید از ریستارت اجباری استفاده کنید.

پشت آیفون و پد شارژ را پاک کنید

اگر همچنان مشکل شارژر بی سیم اپل را تجربه می کنید ممکن است خاک یا گرد و غباری در پشت آیفون یا روی سطح پد شارژ شما جمع شده باشد که حساسیت را کاهش داده است. بدتر از همه ممکن است این سطوح خیس باشند. بنابراین قبل از شارژ بهتر است که پشت دستگاه و روی سطح پد شارژ را پاک کنید.

مشکلات شارژ وایرلس

پد شارژ شما ممکن است معیوب شده باشد در نتیجه باید سعی کنید که آن را با گزینه دیگر جایگزین کنید. در این شرایط باید به نکات خرید شارژر بی سیم سازگار با آیفون یا اندروید توجه داشته باشید.

مشکلات شارژ وایرلس

امتحان کردن شارژر غیر MagSafe برای آیفون

در حالی که شارژر MageSafe برای آیفون ۱۲ و ۱۳ عالی است برای سایر مدل های آیفون شارژ کندی را ارائه می دهد و یا اصلا کار نمی کند. بنابراین، اگر از آیفون های غیر ۱۲ و ۱۳ استفاده می کنید شارژر MagSafe را توصیه نمی کنیم. برای آیفون های ۱۱ یا مدل های قبلی شارژ Qi بهتر کار می کند.

رفع مشکل شارژر وایرلس با آپدیت کردن سیستم عامل

به ندرت اتفاق می افتد، اما سیستم هامل گوشی شما ممکن است باعث شود شارژ بی سیم کار نکند و یا قطع و وصل شود. به عنوان مصال زمانی که اپل iOS 13 را منتشر کرد، این مشکل رایجی در میان کابران بود. خوشبختانه آپدیت های اخیر iOS این باگ را برطرف کرد. بنابراین توصیه می کنیم که آپدیت کردن سیستم عامل گوشی خود را به عنوان یک راه حل امتحان کنید.

مشکل شارژر بی سیم آیفون با حالت DFU

Device Firmware Update (DFU) یک راه قدرتمند برای بازیابی سفارشی آیفون شما است. (مشابه این حالت در اندروید حالت Recovery Mode است) در واقع، یک اقدام شدید است و همیشه راه حل نهایی برای کار نکردن شارژ بی سیم در آیفون است. به‌علاوه، از ریست کارخانه‌ای معمولی مؤثرتر است.

به خاطر داشته باشید که مانند ریست به تنظیمات کارخانه،  قرار دادن آیفون در حالت DFU  اطلاعات شما را نیز پاک می کند. بنابراین، قبل از وارد شدن به حالت DFU از آیفون خود نسخه پشتیبان تهیه کنید.

توجه : در حالی که تنظیم مجدد کارخانه به طور خودکار آیفون شما را به حالت اولیه باز می‌گرداند و اطلاعات شما را کامل پاک می کند، حالت DFU به شما امکان می‌دهد فریم ویری که دوست دارید روی دستگاه خود نصب کنید را انتخاب کنید.

مشکل شارژر وایرلس اندروید به دلیل استفاده از یک منبع قدرت ضعیف

مشکل کند شارژ شدن می تواند برای هر شارژی چه سیمی و چه بی سیم رخ دهد. اطمینان حاصل کنید که پد شارژ وایرلس خود را به یک منبع برق به اندازه قوی متصل کرده اید. سعی کنید شارژر را به پریز وصل کنید. کند شارژ شدن گوشی معمولا زمانی رخ می دهد که شارژر بی سیم را به پورت USB لپ تاپ یا کامپیوتر دسکتاپ خود وصل کرده باشید. پورت های این دستگاه ها به اندازه کافی قوی نستند که بتوانند سریع یک گوشی مدرن را شارژ کنند. برای دریافت سریع ترین نتیجه، پد شارژ را به شارژر دیواری وصل کنید.

مشکل شارژر وایرلس اندروید به دلیل استفاده از یک منبع قدرت ضعیف

با پشتیبان تماس بگیرید

اگر همچنان مشکل شارژر بی سیم شیائومی ، هواوی، سامسونگ، اپل و غیره را تجربه می کنید می توانید با قسمت پشتیبان فروشگاهی که شارژر بی سیم را خریداری کرده اید تماس بگیرید. حتی اگر گوشی تازه ای خریده اید و مشکل شارژ نشدن با شارژر بی سیم را تجربه می کنید می توانید با نماینده سازنده گوشی خود در ایران تماس بگیرید و مشکل به وجود آمده را با جزئیات شرح دهید.

نظرات و پیشنهادات شما؟

در آموزش ۱۶ روش حل مشکل شارژر بی سیم یا وایرلس گوشی امروز کلاسیک وب ما راهکارهایی را خدمت شما معرفی کردیم. شما می توانید از این راه حل ها برای رفع مشکل شارژر بی سیم هواوی یا مشکل شارژر وایرلس سامسونگ یا هر برند دیگر استفاده کنید. کدام یک از این روش ها توانست مشکل شما را حل کند؟ آیا راه حل دیگری می شناسید؟ اگر نظر یا پیشنهادی دارید می توانید در بخش نظرات این مطلب با ما به اشتراک بگذارید.

  • نوشته admin
  • 1 سال قبل
  • بدون دیدگاه
  • آموزش

آخرین دیدگاه ها

تا کنون دیدگاهی ثبت نشده است.

آخرین مطالب