مطلب فعلی :

آموزش ۱۶ روش حل مشکل وصل نشدن و باز نشدن اپ استور آیفون

رفتن به بالا

آموزش ۱۶ روش حل مشکل وصل نشدن و باز نشدن اپ استور آیفون

نوشته admin

1 سال قبل

بدون دیدگاه

آموزش

مجله اینترنتی دانستنی ها
آموزش 16 روش حل مشکل وصل نشدن و باز نشدن اپ استور آیفون

آموزش ۱۶ روش حل مشکل وصل نشدن و باز نشدن اپ استور آیفون

آیا هنگام باز کردن برنامه اپ استور در آیفون متوجه شدید که کار نمیکند و یا وصل نمیشود؟ ⚠️ در این مطلب از کلاسیک وب به آموزش ۱۶ روش حل مشکل وصل نشدن و باز نشدن اپ استور آیفون میپدازیم.

رفع مشکل وصل نشدن به اپ استور آیفون

?How to Fix “Cannot Connect to App Store” on iPhone and iPad

App Store یکی از برنامه های بسیار کاربردی آیفون است. گاهی به دلایل مختلفی ممکن است این برنامه با مشکل مواجه شود و کار نکند. در این صورت شما دیگر نمیتوانید از طریق App Store برنامه ای دانلود و نصب کنید. در این شرایط روش های متنوعی وجود دارد که شما میتوانید مشکل خود را حل کنید. در ادامه دلایل و روش های حل مشکل باز نشدن اپ استور را بررسی میکنیم.

دلیل باز نشدن اپ استور با نت گوشی

در صورتی که در اپ استور با پیغام خطای Cannot Connect To App Store مواجه شدید، میتوانید مطلب ۱۴ روش رفع پیغام خطای Cannot Connect To App Store آیفون را مطالعه کنید.

اقدام اولیه برای رفع مشکل بالا نیامدن اپ استور آیفون

با توجه به شرایط فعلی اینترنت کشور برای دسترسی به اپ استور در آیفون باید از برنامه تغییر دهنده آی پی استفاده کنید. بنابر این ابتدا قبل از هر کاری یک برنامه تغییر دهنده آی پی دانلود و نصب کنید. پس از فعالسازی برنامه وارد برنامه اپ استور شوید. در صورتی که با برنامه تغییر دهنده آی پی نصب شده نتوانستید وارد برنامه اپ استور شوید، مجددا یک برنامه تغییر دهنده آی پی دیگر نصب کنید و با آن برنامه مجددا امتحان کنید. در صورتی که باز هم نتوانستید با استفاده از این روش وارد برنامه شوید میتوانید روش های دیگر را تست کنید و مشکل را حل کنید.

بررسی وضعیت اینترنت برای پیدا کردن دلیل مشکل باز نشدن اپ استور در آیفون

همانطور که میدانید برای استفاده از برنامه اپ استور شما نیاز به اینترنت دارید. در صورتی که به اینترنت متصل نباشید و یا اینترنت شما ضعیف باشد باید اینترنت خود را تغییر دهید تا مشکل شما حل شود. در صورتی که اینترنت شما ضعیف است میتوانید اینترنت گوشی و یا مودم خود را خاموش کنید. پس از چند ثانیه مجددا اینترنت و یا مودم را روشن کنید. راه اندازی مجدد اینترنت میتواند مشکل ضعیف بودن اینترنت را حل کند.

چگونه وارد اپ استور شویم

اگر بعد از راه اندازی مجدد اینترنت مشکل ضعیف بودن اینترنت حل نشد میتوانید اینترنت خود را تعویض کنید. به عنوان مثال اگر دلیل باز نشدن اپ استور با نت گوشی، اینترنت ضعیف گوشی شما است آن را خاموش کنید و به مودم متصل شوید و بالعکس. همچنین اگر نوع خاصی از تنظیمات DNS را در دستگاه iOS خود استفاده میکنید، ممکن است به دلیل آن اپ استور مسدود شود. بنابر این با تغییر DNS گوشی آیفون خود مشکل باز نشدن اپ استور را رفع نکنید.

همچنین شما میتوانید برای رفع مشکل اینترنت وای فای یک بار فراموش شدن وای فای را بزنید و مجددا به وای فای متصل شوید. برای این کار وارد Settings و بعد بخش Wi-Fi شوید. روی علامت i کنار اسم وای فای خود ضربه بزنید. سپس گزینه های Forget This Network و Forget را انتخاب کنید. بعد از قطع اتصال، مجددا با وارد کردن رمز وای فای به آن متصل شوید.

مشکل باز نشدن App Store

حل مشکل باز نشدن اپ استور با بررسی وضعیت App Store

گاهی اوقات برخی برنامه ها از طرف سرور خود با مشکل مواجه میشوند و در این شرایط کابران نمیتوانند از آن برنامه استفاده کنند. به همین دلیل ممکن است مشکل کار نکردن App Store به دلیل نقص موقت از جانب اپل کار نکند. در این شرایط گوشی شما مشکلی ندارد و شما نمیتوانید کاری انجام دهید. باید صبر کنید تا خود اپل نقص برنامه را رفع و مجددا آن را فعال کند. برای بررسی وضعیت App Store میتوانید وارد سایت System Status اپل شوید.

مشکل App store

بعد از وارد شدن به سایت مورد نظر از بین برنامه های اپل، App Store را پیدا کنید. در صورتی که دایره مقابل App Store سبز رنگ بود یعنی این برنامه مشکلی ندارد و باید باقی روش ها را تست کنید. ولی در صورتی که رنگ دیگری مانند نارنجی یا قرمز نشان دهد یعنی باید صبر کنید تا خود اپل مشکل شما را حل کند.

راه اندازی مجدد گوشی برای رفع مشکل باز نشدن اپ استور

اگر مشکلات اپ استور آیفون به دلیل سرور های این برنامه نیست و مشکل از برنامه گوشی شما است، میتوانید گوشی خود را مجددا راه اندازی کنید. گوشی های هوشمند گاهی با یکسری مشکلات جزئی مواجه میشوند و به دلیل این مشکلات جزئی شما را با مشکلات دیگری مواجه میکنند. در این شرایط یکی از راحت ترین و سریعترین روش هایی که میتوانید برای رفع مشکلات جزئی بکار ببرید راه اندازی مجدد گوشی است. ریستارت کردن گوشی بسیاری از مشکلات گوشی را حل میکند. برای این کار دکمه پاور را به همراه دکمه افزایش صدا نگه دارید.

حل مشکل اپ استور

بعد از چند ثانیه اسلایدر Slide to Power Off را مشاهده میکنید. پس از مشاهده آن، اسلایدر Slide to Power Off را به سمت راست بکشید تا گوشی شما خاموش شود. چند ثانیه بعد از خاموش شدن گوشی مجددا آن را روشن کنید. در صورتی که گوشی آیفون شما به صورت مدام خاموش و روشن میشود برای رفع مشکل خود میتوانید مطلب آموزش ۱۲ روش حل مشکل ریستارت شدن آیفون را مطالعه کنید.

برای رفع مشکل وصل نشدن اپ استور از منو جست جو اپ استور استفاده کنید

برخی از کاربران برای دانلود برنامه از اپ استور در منو جست جو صفحه اصلی گوشی خود نام برنامه را تایپ میکنند و در قسمت پیشنهادها که برنامه در اپ استور را نشان میدهد دانلود میکنند. این کار ممکن است سریع باشد اما در برخی از موارد همه برنامه ها را نشان نمیدهد و کاربران فکر میکنند برنامه با مشکل مواجه شده است. بنابر این باید وارد برنامه شوید و از منو جست جو خود اپ استور برای جست جو کردن و پیدا کردن برنامه مورد نظر استفاده کنید.

رفع مشکل وصل نشدن به اپ استور آیفون

رفع مشکل باز نشدن App Store با فعال کردن Cellular data

در صورتی که قابلیت Cellular data در گوشی آیفون شما فعال نیست برای رفع مشکل اینترنت و باز شدن برنامه اپ استور میتوانید این قابلیت را فعال کنید. برای فعال کردن این قابلیت در گوشی آیفون خود ابتدا وارد Settings شوید. در صورتی که Settings را در صفحه اصلی گوشی پیدا نمیکنید در قسمت جست جو گوشی Settings را تایپ کنید و روی نتیجه آن ضربه بزنید. بعد از باز شدن تنظیمات آیفون در صفحه اصلی آن گزینه Cellular یا Mobile Data را پیدا کنید و روی آن ضربه بزنید.

حل مشکل باز شدن اپ استور آیفون

در صفحه بعد مطمئن شوید که گزینه App Store فعال باشد. فعال کردن App Store در صفحه Cellular یعنی شما به اپ استور اجازه میدهید تا از Cellular data استفاده کند. بعد از فعال کردن این قابلیت برای اپ استور سعی کنید وارد اپ استور شوید و بررسی کنید و ببینید مشکل حل شده است یا خیر.

مشکل باز نشدن اپ استور

رفع مشکل بالا نیامدن App store با استفاده از رفرش برنامه اپ استور

زمانی که شما برنامه اپ استور را باز میکنید و با مشکلی مواجه میشوید میتوانید برنامه را رفرش کنید. رفرش کردن برنامه باعث میشود تا برنامه از طریق اینترنت مجددا اطلاعات مورد نیاز خود را دریافت کند و برخی از مشکلات را رفع کند. برای رفرش کردن اپ استور وارد برنامه شوید. سپس در صفحه اصلی برنامه انگشت خود را از بالا به سمت پایین صفحه بکشید. با این کار برنامه رفرش میشود و ممکن است مشکل آن حل نشود.

ورود مجدد به برنامه اپ استور برای حل مشکل باز شدن اپ استور آیفون

در صورتی که با رفرش برنامه مشکل شما حل نشد میتوانید از برنامه به صورت کامل خارج شوید. بعد از خروج از برنامه مجددا وارد اپ استور شوید. برای بستن برنامه به صورت کامل ابتدا از برنامه خارج شوید. بعد از آن از لبه پایین صفحه انگشت خود را به سمت وسط صفحه بکشید. نزدیک وسط صفحه مکث کنید. با این کار برنامه های باز گوشی به صورت مستطیل های کوچک نمایش داده میشوند. سپس با انشگت خود مستطیل های برنامه ها را به سمت بالا بکشید. هم اکنون از برنامه به طور کامل خارج شدید.

مشکل بالا نیامدن اپ استور آیفون

برای دیدن سایر روش های بستن برنامه ها در سایر مدل های آیفون میتوانید مطلب آموزش ۷ روش بستن برنامه های باز در آیفون را مطالعه کنید.

تنظیم تاریخ و زمان گوشی به صورت صحیح برای رفع مشکل اپ استور

زمانی که تاریخ و زمان گوشی شما نادرست باشد گوشی آیفون شما با مشکلات مختلفی مواجه میشود. یکی از مشکلاتی که در صورت اشتباه تنظیم شدن تاریخ و زمان ممکن است با آن مواجه شوید، مشکل بالا نیامدن اپ استور آیفون است. در این مواقع از طریق تنظیمات بررسی کنید و ببینید تاریخ و زمان گوشی شما به درستی تنظیم شده یا خیر. برای این کار وارد Settings گوشی خود شوید. در صفحه اصلی Settings گزینه General را پیدا کنید. بعد از پیدا کردن گزینه General روی آن ضربه بزنید. در صفحه General وارد بخش Date & Time شوید.

مشکل اپ استور اپل

در صفحه General گزینه Set Automatically را فعال کنید. با فعال کردن Set Automatically گوشی شما تاریخ و زمان را به صورت خودکار با توجه به موقعیت جغرافیایی شما تنظیم میکند.

قدیمی بودن نسخه iOS علت مشکل اپ استور آیفون

گوشی های آیفون به طور مرتب برای اضافه کردن قابلیت های جدید به گوشی و رفع مشکلات نسخه های قبلی بروز رسانی هایی در اختیار کاربران خود قرار میدهد. به همین دلیل زمانی که با مشکلی در آیفون مواجه میشوید میتوانید بررسی کنید ببینید نسخه جدیدتری برای آیفون شما در دسترس است یا خیر. در صورتی که در دسترس بود نسخه iOS خود را آپدیت کنید تا مشکل شما حل شود. برای بروزرسانی گوشی وارد Settings گوشی خود شوید. در صفحه اصلی تنظیمات بخش General را پیدا کرده و روی آن ضربه بزنید تا وارد بخش General شوید. حالا گزینه Software Update را انتخاب کنید.

مشکل بالا نیامدن App store

در صفحه Software Update درصورتی که آپدیت در دسترس بود روی Download and Install ضربه بزنید تا نسخه جدید به صورت خودکار دانلود و نصب شود.

حل مشکل اپ استور با پاک کردن کش اپ استور

پاک کردن فایل های موقت برنامه اپ استور میتواند به شما در حل مشکل کار نکردن این برنامه کمک کند. برای پاک کردن Cache اپ استور وارد برنامه شوید. بعد از باز شدن صفحه اصلی برنامه ۱۰ بار روی تب Today ضربه بزنید. با این کار Cache اپ استور پاک نمیشود. به دلیل اینکه اپ استور به صورت خودکار بروز رسانی نمیشود بعد از پاک کردن Cache برنامه یک بار آن را ببندید و مجدد وارد برنامه شوید.

رفع مشکل اپ استور

پر بودن حافظه گوشی دلیل مشکل اپ استور اپل

یکی از دلایلی که میتواند باعث کار نکردن اپ استور و دانلود نشدن برنامه ها باشد پر بودن حافظه گوشی شما است. در صورتی که حافظه گوشی پر باشد اپ استور نمیتواند برنامه جدیدی برای شما دانلود کند. بنابر این اگر حافظه گوشی شما پر است مقداری از حافظه را خالی کنید.

خارج شدن از حساب کاربری و ورود مجدد با اپل آیدی برای رفع مشکل لود نشدن اپ استور

گاهی مشکل کار نکردن App Store با خارج شدن از حساب کاربری و ورود مجدد به آن حل میشود. برای همین وارد Settings شوید. در تنظیمات روی نام خود در بالای صفحه ضربه بزنید. صفحه را به سمت پایین بکشید و Sign Out را انتخاب کنید.

مشکل اپ استور آیفون

بعد از خارج شدن از حساب کاربری برای ورود مجدد روی Sign In ضربه بزنید. اپل آیدی و پسورد خود را وارد کنید.

برای حل مشکل App store تنظیمات شبکه را ریست کنید

در صورتی که مشکل باز نشدن App Store به دلیل اینترنت است میتوانید تنظیمات شبکه گوشی خود را ریست کنید. این کار تمام تنظیمات را به حالت اولیه بازمیگرداند و برخی از مشکلات شما را نیز حل میکند. برای ریست تنظیمات شبکه آیفون Settings گوشی خود را باز کنید. وارد بخش General شوید. صفحه را به سمت پایین بکشید و روی Transfer or Reset iPhone بعد از آن Reset ضربه بزنید. در منو باز شده گزینه Reset Network Settings را انتخاب کنید.

مشکل باز نشدن اپ استور در آیفون

چگونه وارد اپ استور شویم و مشکل باز نشدن و کار نکردن آن را حل کنیم؟ با ریست کردن آیفون

در صورتی هنوز با مشکل کار نکردن App Store مواجه هستید میتوانید کل تنظیمات آیفون خود را ریست کنید. در این روش تمام اطلاعات گوشی شما پاک میشود بنابر این ابتدا روش ها بالای را امتحان کنید و بعد از آن تنظیمات را ریست کنید. همچنین قبل از انجام این روش از اطلاعات خود بکاپ تهیه کنید. بعد از تهیه بکاپ وارد Settings گوشی شوید. روی General ضربه بزنید. صفحه را به سمت پایین بکشید و Transfer or Reset iPhone را انتخاب کنید.

حل مشکل باز نشدن اپ استور آیفون

در صفحه بعد Reset را انتخاب کنید و از منو باز شده Reset all Settings را انتخاب کنید.

مشکل لود نشدن اپ استور

ارتباط با پشتیبانی اپل برای حل مشکل باز نشدن اپ استور آیفون

اگر هیچ کدام از روش های بالا برای حل مشکل وصل نشدن به سرور اپل کارساز نبود، شما در نهایت میتوانید با پشتیبانی اپل ارتباط برقرار کنید و از آن ها برای حل مشکل کمک بخواهید.

نظرات و پیشنهادات شما؟

در مطلب امروز راجع به روش های حل مشکل باز نشدن اپ استور آیفون صحبت کردیم. شما از کدام روش برای رفع مشکل وصل نشدن اپ استور استفاده کردید؟ شما میتوانید نظرات، پیشنهادات و تجربیات خود را در زمینه مشکل باز نشدن اپ استور در بخش دیدگاه با ما به اشتراک بگذارید.

  • نوشته admin
  • 1 سال قبل
  • بدون دیدگاه
  • آموزش

آخرین دیدگاه ها

تا کنون دیدگاهی ثبت نشده است.

آخرین مطالب