مطلب فعلی :

آموزش ۱۷ روش حل مشکل وصل نشدن اینترنت PS5

رفتن به بالا

آموزش ۱۷ روش حل مشکل وصل نشدن اینترنت PS5

نوشته admin

12 ماه قبل

بدون دیدگاه

گوناگون

مجله اینترنتی دانستنی ها
آموزش 17 روش حل مشکل وصل نشدن اینترنت PS5

آموزش ۱۷ روش حل مشکل وصل نشدن اینترنت PS5

گاهی حین متصل کردن پلی استیشن ۵ 🎮 خود به اینترنت با ارور مواجه میشوید و نمیتوانید PS5 خود را به اینترنت متصل کنید. این اتفاق دلایل مختلفی میتواند داشته باشد. در این مطلب از کلاسیک وب به آموزش ۱۷ روش حل مشکل وصل نشدن اینترنت PS5 میپردازیم.

رفع مشکل وصل نشدن PS5 به اینترنت گوشی و وای فای

?Why Your PS5 Won’t Connect to Internet and How to Fix It

کنسول های PS5 نیز مانند سایر کنسول های دیگر بازی ممکن است گاهی با مشکلات مختلفی مواجه شود. یکی از مشکلات آزار دهنده ای که ممکن است در PS5 با آن مواجه شوید، مشکل اتصال PS5 به وای فای است. برای حل این این مشکل روش های متنوعی وجود دارد که میتوانید از آن ها استفاده کنید. در ادامه روش های حل مشکل اینترنت PS5 را بررسی میکنیم.

راه اندازی مجدد مودم یا اینترنت گوشی

گاهی مودم (روتر) یا اینترنت گوشی شما با مشکلات مختلفی مواجه میشود و یا به درستی راه اندازی نمیشوند. این باعث میشود تا اجازه ندهند دستگاه جدیدی به آن ها متصل شوند. در این صورت مشکل پیش آمده به دلیل کنسول پلی استیشن شما نیست بلکه روتر شما اجازه وصل شدن را نمیدهد. در این شرایط میتوانید روتر یا گوشی خود را ریستارت کنید. ریستارت روتر خیلی از مشکلات آن را میتواند حل کند. در صورتی که روتر شما با کابل به پریز متصل است کابل برق آن را از پریز جدا کنید. بعد از چند ثانیه مجددا آن را به برق متصل کنید و روتر را روشن کنید.

دلیل وصل نشدن به Playstation Network Sign in

در صورتی که مودم شما با باتری کار میکند، باتری های آن را جدا کرده و بعد از چند ثانیه مجددا باتری های مودم را داخل آن بگذارید و آن را روشن کنید. یکی دیگر از نشانه هایی که میتوانید متوجه شوید که مودم شما نیاز به ریستارت شدن دارد داغ شدن بیش از حد آن است. در صورتی که مودم شما بیش از حد داغ شده آن را از برق بکشید. چند دقیقه اجازه دهید تا مودم خنک شود. بعد از خنک شدن مجددا آن را روشن و از آن استفاده کنید.

راه اندازی مجدد کنسول برای رفع مشکل اینترنت پلی استیشن ۵

به غیر از مودم وای فای، ممکن است سیستم عامل پلی استیشن ۵ شما نیز به درستی راه اندازی نشده باشد. در این صورت با مشکلاتی مانند مشکل اینترنت پلی استیشن ۵ مواجه میشوید. در این صورت به غیر از ریستارت مودم میتوانید پلی استیشن خود را نیز ریستارت کنید. برای این کار دکمه PS از روی دسته های خود را فشار دهید. از منو باز شده آیکن Power را انتخاب و از منویی که باز میشود Restart PS5 را انتخاب کنید.

تنظیمات اینترنت PS5

همچنین به غیر از روش گفته شده میتوانید PS5 را از برق بکشید تا خاموش شود. چند ثانیه صبر کنید و بعد از آن مجددا PS5 را به برق متصل کنید و PS5 را روشن کنید. سپس سعی کنید PS5 را به اینترنت متصل کنید تا ببینید مشکل حل شده است یا خیر.

بررسی درست بودن رمز عبور وای فای

وای فای یا اینترنت گوشی دارای یک پسورد است تا هر فردی اجازه دسترسی به اینترنت شما را نداشته باشد. این پسورد را خود کاربران تنظیم میکنند. زمانی که شما پسورد وای فای خود را به درستی و یا به صورت کامل وارد نکنید با ارور Cannot Connect to the Wi-Fi Network مواجه میشوید. بنابر این در این شرایط بررسی کنید و ببینید پسورد خود را درست وارد کردید یا خیر.

تنظیمات اینترنت PS5

برای حل مشکل اتصال PS5 به وای فای اتصال سایر دستگاه ها را قطع کنید

برخی از اینترنت ها طوری تنظیم شده اند که فقط تعداد خاصی دستگاه اجازه متصل شدن به آن ها را دارد. زمانی که تعداد دستگاه های مجاز به اینگونه وای فای ها متصل میشود دستگاه دیگری نمیتواند به آن وای فای متصل شود. بنابر این زمانی که نتوانستید پلی استیشن خود را به اینترنت متصل کنید میتوانید تعداد دستگاه ها را بررسی کنید. برخی از دستگاه هایی که به وای فای شما متصل است مانند گوشی یا کامپیوتر خود را قطع کنید، سپس مجددا PS5 را به اینترنت متصل کنید.

مشکل داشتن سرور های پلی استیشن

برخی مواقع سرور های پلی استیشن با مشکلات مختلفی مواجه میشوید. در این شرایط مشکل به دلیل اینترنت یا کنسول شما نیست بلکه سرور های این سرویس مشکل دارند. این یعنی پلی استیشن شما با اینکه به اینترنت متصل میشود اما نمیتوانید به فروشگاه پلی استیشن دسترسی داشته باشید و یا بازی های چند نفره انجام دهید. در این مواقع باید صبر کنید تا پشتیبانی PS5 سرور های خود را تعمیر کنند. برای بررسی این موضوع میتوانید وارد سایت PlayStation Network Service tool شوید. از طریق منو کشویی وسط صفحه منطقه مورد نظر را انتخاب کنید و ببینید سرور های PS5 در منطقه مورد نظر مشکلی دارند یا خیر.

مشکل اینترنت پلی استیشن 5

قطع بودن اینترنت در محدوده خاص دلیل وصل نشدن به Playstation Network Sign in

به غیر از سرور های پلی استیشن باید اینترنت خود را بررسی کنید. ممکن است ارائه دهنده سرویس اینترنت شما، به صورت موقت اینترنت را در محدوده و منطقه ای که شما هستید قطع کرده باشد. در این شرایط باید صبر کنید تا اینترنت متصل شود. همچنین میتوانید با پشتیبانی ارائه دهنده اینترنت خود تماس بگیرید و قطع بودن اینترنت را پیگیری کنید.

وصل شدن به اینترنت به صورت دستی

برخی از افراد برای جلوگیری از هک شدن اینترنت و استفاده سایر افراد از اینترنت، وای فای خود را مخفی میکنند. این باعث میشود تا اینترنت شما در لیست وای فای های محدوده مخفی شود. در صورتی که شما هم این کار را انجام دادید باید به صورت دستی PS5 را به اینترنت متصل کنید. دلیل این کار این است که PS5 نمیتواند به صورت خودکار به اینترنت های مخفی متصل شود. برای ورود به تنظیمات اینترنت PS5 و انجام این کار مسیر Settings > Network Settings > Set Up Internet Connection > Set Up Manually > Use Wi-Fi را در PS5 طی کنید. در صفحه Use Wi-Fi گزینه Enter Manually را انتخاب کنید.

اتصال PS5 به اینترنت گوشی

اکنون در صفحه باز شده اطلاعات وای فای خود مانند نام وای فای، پسورد، Proxy server و… را وارد کنید تا PS5 بتواند به وای فای مخفی شده شما دسترسی پیدا کند و متصل شود. در صورتی که اطلاعات وای فای خود را ندارید میتوانید با وارد شدن به پنل مدیریتی وای فای خود اطلاعات مورد نیاز را پیدا کرده و آن ها را وارد PS5 کنید.

مشکل DNS در PS5

اتصال به اینترنت با کابل برای حل مشکل اینترنت PS5 و وصل نشدن به وای فای

ممکن است مشکل اتصال PS5 به وای فای به دلیل اتصال شما به وای فای به صورت بی سیم باشد. در صورتی که اینترنت وایرلس شما با مشکل مواجه شده باشد نمیتوانید به راحتی به آن متصل شوید. بنابر این میتوانید از کابل برای اتصال به اینترنت استفاده کنید. برای این کار شما نیاز دارید در PS5 تنظیم کنید که میخواهید با کابل به اینترنت متصل شوید. برای تنظیم این مورد ابتدا کابل اینترنت را بردارید و یکسر آن را به وای فای و سر دیگر آن را به PS5 متصل کنید. سپس وارد Settings در PS5 شوید. بعد از آن مسیر Network > Settings > Set Up Internet Connection را طی کنید. در صفحه Set Up Internet Connection گزینه Set Up Wired LAN را انتخاب کنید. این گزینه را در بخش Network found میتوانید مشاهده کنید.

مشکل قطع شدن دانلود در PS5

تست وای فای را اجرا کنید

PS5 یک ابزار داخلی برای تست و تشخیص میزان سرعت اینترنت دارد. این ابزار داخلی میتواند سرعت پایین اینترنت، میزان سرعت آپلود و سایر مشکلات اینترنت را تشخیص دهد. زمانی که PS5 به اینترنت مورد نظر متصل شده است اما نمیتوانید از آن استفاده کنید میتوانید با استفاده از این ابزار وضعیت سرعت اینترنت خود را بررسی کنید و مشکل آن را پیدا کنید. برای دسترسی به این ابزار Settings پلی استیشن ۵ را باز کنید. در تنظیمات این دستگاه وارد بخش Network شوید. در صفحه Network از طریق منو سمت چپ Connection Status را انتخاب کرده و بعد از آن در سمت راست صفحه Test Internet Connection را انتخاب کنید.

حل مشکل وصل نشدن PS5 به اینترنت

اکنون میتوانید سرعت دانلود، آپلود و بقیه موارد وای فای خود را مشاهده کنید. در صورتی که مشکلی در این قسمت گزارش نشد نشان دهده این است که کنسول شما مشکل دارد و روتر شما مشکلی ندارد. در صورتی که اینترنت شما ضعیف بود میتوانید با افزایش سیگنال وای فای مودم سرعت اینترنت خود را بهبود ببخشید. همچنین برای بیشتر شدن سرعت اینترنت میتوانید روتر خود را به کنسول نزدیک کنید.

مشکل وصل نشدن اینترنت پلی استیشن 5

رفع مشکل DNS در PS5 برای وصل شدن به اینترنت

یکی دیگر از روش هایی که شما میتوانید برای رفع مشکل از آن استفاده کنید تغییر تنظمیات DNS Server در پلی استیشن ۵ است. شما میتوانید DNS پلی استیشن خود را به DNS گوگل تغییر دهید و از DNS گوگل استفاده کنید. این کار میتواند مشکل وصل نشدن اینترنت پلی استیشن ۵ را حل کند.

مشکل اتصال PS5 به وای فای

بلاک شدن مک آدرس PS5 در مودم دلیل مشکل وصل نشدن PS5 به اینترنت گوشی

در صورتی که سایر دستگاه ها مانند کامپیوتر و گوشی های هوشمند خود را به راحتی میتوانید به اینترنت متصل کنید و از اینترنت استفاده کنید ممکن است PS5 شما در لیست بلاک شده ها قرار گرفته باشد و به همین دلیل نمیتوانید PS5 را به اینترنت متصل کنید. برای بررسی این موضوع در صورتی که دسترسی دارید وارد پنل مدیریتی وای فای خود شوید. سپس منو Device Management یا MAC Address Filtering را باز کنید. در صفحه باز شده شما میتوانید لیست دستگاه های بلاک شده را مشاهده کنید. در صورتی که PS5 در این لیست بود آن را از لیست بلاک شده ها خارج کنید و مجددا سعی کنید PS5 را به وای فای خود متصل کنید.

تغییر کانال وای فای برای حل مشکل قطع شدن دانلود در PS5

در صورتی که هنوز با مشکل اتصال PS5 به وای فای یا قطع شدن دانلود مواجه هستید میتوانید کانال وای فای خود را تغییر دهید. تغییر کانال وای فای میتواند مشکل اینترنت شما را رفع کند. ابتدا بهترین کانال برای وای فای خود را پیدا کنید. سپس وارد پنل مدیریتی روتر خود شوید. از منو بالای صفحه وارد بخش Interface Setup شوید. در تب Wireless و منو کشویی Channel میتوانید کانال وای فای خود را تغییر دهید. در صورتی که منو کشویی Channel را روی Auto تنظیم کنید، کانال وای فای به صورت خودکار تنظیم میشود.

حل مشکل اینترنت PS5

حل مشکل وصل نشدن PS5 به اینترنت با بروز رسانی مودم

در صورتی که سیستم عامل روتر شما قدیمی شده باشد شما را با مشکلات و باگ های مختلفی مواجه میکند. در این شرایط شما میتوانید روتر خود را بروز رسانی کنید تا مشکلات مختلف شما از بین برود. برای بروز رسانی روتر روش های مختلفی وجود دارد. بعد از بروزرسانی روتر سعی کنید با PS5 به آن متصل شوید.

بروز نبودن کنسول علت مشکل اینترنت پلی استیشن ۵

به غیر از بروز رسانی روتر در صورتی که سیستم عامل PS5 شما نیز قدیمی است میتوانید آن را آپدیت کرده و با بروزرسانی PS5 برخی از مشکلات خود را رفع کنید. برای این کار ابتدا یک USB به کامپیوتر خود متصل کنید. درون USB روی فضای خالی راست کلیک کنید و New و بعد Folder را انتخاب کنید. نام پوشه جدید که ساخته اید را PS5 بگذارید. درون پوشه PS5 مجددا یک پوشه دیگر بسازید و نام آن را Update بگذارید.

مشکل اتصال PS5 به وای فای

وارد سایت PS5 شوید و فایل آپدیت آن را دانلود کنید و در پوشه Update در USB بریزید. سپس USB  را به PS5 متصل کنید. اکنون وارد حالت Safe Mode پلی استیشن شوید.

حل مشکل اینترنت PS5 و وصل نشدن به وای فای

یکی از دسته ها را به پلی استیشن خود متصل کنید و دکمه PS را فشار دهید. گزینه Update System Software را انتخاب کنید.

حل مشکل اینترنت PS5

در مرحله بعد Update from USB Storage Device را انتخاب کنید.

رفع مشکل وصل نشدن PS5 به اینترنت گوشی و وای فای

ریست کردن تنظیمات APN گوشی برای رفع مشکل اتصال PS5 به اینترنت گوشی

در صورتی که از اینترنت گوشی استفاده میکنید میتوانید برای حل مشکل خود تنظیمات APN را روی گوشی خود ریست کنید. ریست کردن تنظیمات APN گوشی میتواند برخی از مشکلات اینترنت گوشی شما را رفع کند.

رفع مشکل اینترنت پلی استیشن ۵ با ریست کردن مودم

در صورتی که هیچکدام از روش های بالا برای رفع مشکل مفید نبود میتوانید مودم خود را ریست کنید. ریست مودم باعث میشود تا تمام تنظمیات مربوط به روتر شما به تنظمیات اولیه بازگردد. این کار باعث میشود تا شما نیاز داشته باشید از ابتدا تنظمیات مودم خود را تنظیم کنید. همچنین در صورتی که روتر شما مشکل داشته باشد مشکل آن رفع میشود.

حل مشکل وصل نشدن PS5 به اینترنت با ریست فکتوری آن

به غیر از ریست فکتوری مودم شما میتوانید PS5 خود را نیز ریست فکتوری کنید. ریست فکتوری PS5 میتواند مشکل وصل نشدن اینترنت پلی استیشن ۵ را حل کند. ریست فکتوری PS5 باعث میشود تا به غیر از اینکه تنظیمات PS5 به حالت اولیه بازگردد تمامی اطلاعات موجود شما روی کنسول حذف شود. بنابراین قبل از شروع ریست فکتوری پلی استیشن از تمامی داده های خود بکاپ تهیه کنید. بعد از گرفتن بکاپ وارد Settings پلی استیشن خود شوید. سپس در تنظمیات خود مسیر System software > Reset Options > Restore Default Settings را طی کنید.

مشکل اینترنت پلی استیشن 5

حالا شما باید پسورد کنسول خود را وارد کنید. در صورتی که پسورد را از ابتدا تغییر نداده اید همان ۰۰۰۰ است. پسورد خود را وارد کنید. بعد از وارد کردن پسورد به صورت خودکار ریست فکتوری کنسول شروع میشود.

حل مشکل وصل نشدن PS5 به اینترنت

نظرات و پیشنهادات شما؟

در مطلب امروز به این سوال پاسخ دادیم که چگونه PS5 را به اینترنت وصل کنیم و مشکل وصل نشدن آن را حل کنیم. آیا شما توانستید از روش های بالا برای حل مشکل اتصال PS5 به وای فای استفاده کنید؟ شما میتوانید نظرات، پیشنهادات و تجربیات خود را در زمینه حل مشکل وصل نشدن PS5 به اینترنت در بخش دیدگاه با ما به اشتراک بگذارید.

  • نوشته admin
  • 12 ماه قبل
  • بدون دیدگاه
  • گوناگون

آخرین دیدگاه ها

تا کنون دیدگاهی ثبت نشده است.

آخرین مطالب