مطلب فعلی :

آموزش ۱۸ روش کارساز حل مشکل داغ شدن گوشی آیفون هنگام شارژ

رفتن به بالا

آموزش ۱۸ روش کارساز حل مشکل داغ شدن گوشی آیفون هنگام شارژ

نوشته admin

1 ماه قبل

بدون دیدگاه

آموزش

مجله اینترنتی دانستنی ها
آموزش 19 روش کارساز حل مشکل داغ شدن گوشی آیفون هنگام شارژ

آموزش ۱۸ روش کارساز حل مشکل داغ شدن گوشی آیفون هنگام شارژ

داغ شدن آیفون 🔥 هنگام شارژ می تواند نگران کننده باشد.

اما در اکثر اوقات، این یک امر طبیعی است. با این حال گرم شدن بیش از حد آیفون در هنگام شارژ می تواند به سخت افزار و نرم افزار گوشی آسیب بزند. در این مطلب از کلاسیک وب، آموزش ۱۸ روش کارساز حل مشکل داغ شدن گوشی آیفون هنگام شارژ را بررسی می کنیم.

دلیل داغ شدن آیفون هنگام شارژ چیست؟

What is the Reason for the iPhone Getting Hot While Charging?

به طور خلاصه دلایل داغ شدن گوشی آیفون هنگام شارژ به توصیه سایت اپل و سایر کارشناسان موارد زیر می باشد:

  • شارژ با شارژر غیر اپل
  • شارژ با شارژر بی سیم
  • استفاده از گوشی در حال شارژ
  • تهویه ضعیف
  • دمای بسیار گرم
  • باتری آسیب دیده
  • برنامه های دارای باگ
  • سیگنال ضعیف یا استفاده زیاد از داده

در ادامه جزییات موارد بالا و چند گزینه دیگر را بررسی می کنیم.

۱- شارژ با شارژر غیر اپل

دلیل داغ شدن آیفون هنگام شارژ چیست؟ اگر از شارژر برند اپل و یا شارژرهای با کیفیت بالا استفاده نمی کنید، این احتمال وجود دارد که شارژر شما مقصر داغ شدن بیش از حد گوشی باشد. سعی کنید که شارژر خود را با شارژر Apple one و یا MFi (made for iphone) توسط برندهایی مانند Anker، Belkin، Scosche، Nomad ، AmazonBasics جایگزین کنید.

با جستجوی “made for iphone” روی بسته بندی، می توانید متوجه شوید که لوازم جانبی آیفون شما دارای گواهی MFi است یا خیر.

اگر آیفون شما شارژ نمی شود، آموزش حل مشکل شارژ نشدن آیفون را مطالعه نمایید.

داغ شدن گوشی هنگام شارژ

۲- شارژ با شارژر بی سیم

از شارژر بی سیم استفاده نکنید. شارژرهای بی سیم گرمای بیشتری نسبت به شارژرهای استاندارد تولید می کنند، بنابراین اگر از یک شارژر بی سیم استفاده می کنید ممکن است متوجه شوید که گوشی شما گرمتر از حد معمول است. سعی کنید با یک کابل شارژ استاندارد جایگزین کنید یا یک شارژر بی سیم با خنک کننده داخلی بخرید تا گرمای اضافی تولید شده از شارژ را کاهش دهید.

داغ شدن باتری گوشی هنگام شارژ

۳- استفاده از گوشی در حال شارژ

هنگام شارژ از گوشی خود استفاده نکنید. استفاده از تلفن، انرژی مصرف می کند بنابراین اگر کارهای فشرده مانند بازی یا ضبط ویدیو را در حالی که گوشی آیفون در حال شارژ شدن است، انجام دهید، باعث داغ شدن باتری گوشی آیفون هنگام شارژ می شوید.

داغ شدن گوشی

۴- تهویه ضعیف

برای افزایش تهویه و خنک شدن، قاب گوشی خود را بردارید. قاب گوشی ممکن است منجر به مسدود شدن دریچه های هوا شود که باعث داغ شدن گوشی هنگام شارژ می شود. همچنین آیفون شما گرما را از صفحه پشتی پخش می‌ کند که می‌ تواند بین گوشی و قاب گیر کند و باعث گرم ماندن گوشی شود. برای حل مشکل داغ شدن گوشی هنگام شارژ، سعی کنید قاب گوشی خود را در حین شارژ بردارید تا ببینید آیا دمای دستگاه شما کاهش می یابد یا خیر.

داغ شدن گوشی هنگام شارژ

۵- دمای بسیار گرم

چرا آیفون هنگام شارژ داغ میکند؟ برای حل آن اجازه ندهید گوشی شما در محیط های با دمای بالا شارژ شود. تلفن ها به طور طبیعی هنگام شارژ گرم می شوند، اما این می تواند با دمای بسیار بالای محیط و یا تابش مستقیم نور خورشید به آن، تشدید شود. اگر می خواهید تلفن خود را در یک اتاق با دمای گرم شارژ کنید، ممکن است متوجه شوید که دستگاه شما به سختی خنک می شود. اجازه دهید دمای گوشی به حالت عادی برگردد و آن را در اتاقی با دمای اتاق (بین ۶۸ تا ۷۴ درجه فارنهایت) شارژ کنید.

داغ شدن گوشی آیفون

۶- باتری آسیب دیده

اگر آیفون شما در هنگام شارژ، بیش از حد گرم می شود (خاموش می شود)، ممکن است باتری شما آسیب دیده باشد. با اپل تماس بگیرید یا برای درخواست کمک به یک فروشگاه اپل بروید. همچنین می‌توانید با یکی از تعمیرگاه‌ های تلفن محلی خود که در محصولات اپل تخصص دارند، تماس بگیرید.

اگر با فناوری آشنایی داشته باشید، ممکن است بتوانید خودتان باتری را تعویض کنید. با این حال، اگر این کار را انجام دهید، گارانتی آیفون شما را باطل می کند، بنابراین قبل از اینکه خودتان آن را جایگزین کنید، این را در نظر بگیرید.

داغ شدن گوشی هنگام شارژ

۷- به روز رسانی نرم افزار

در حین و پس از نصب آپدیت، چیزهای زیادی مانند فهرست بندی عکس ها، نیروی پردازش زیادی را مصرف می کند که منجر به مشکل داغ شدن گوشی هنگام شارژ می شود. اگر دلیل گرم شدن، آپدیت باشد، باید ظرف چند روز پس از به روز رسانی، همه چیز به حالت عادی بازگردد. راه حل این است که منتظر بمانید تا آیفون، وظایف پس زمینه خود را تمام کند. اگر مشکل همچنان ادامه داشته باشد، احتمالا یک باگ آپدیت است و باید از سوی اپل در قالب یک آپدیت دیگر ارائه شود.

۸- برنامه های دارای باگ

برنامه های دارای باگ، انرژی بیشتری از حد معمول مصرف کنند. این موضوع می تواند منجر به داغ شدن گوشی آیفون شود حتی زمانی که مستقیما از برنامه استفاده نمی کنید.

۹- سیگنال ضعیف یا استفاده زیاد از داده

اگر در مکانی هستید که سیگنال ضعیفی دارد، آیفون شما باید برای حفظ اتصال سخت‌ تر کار کند که می‌ تواند باعث داغ شدن بیش از حد آن شود. به طور مشابه، استفاده مداوم از داده‌ ها، مانند پخش ویدیو و دانلود فایل‌ های بزرگ نیز می‌ تواند باعث داغ شدن بیش از حد آیفون شود. راه حل این است که به نقطه ای با سیگنال بهتر حرکت کنید. در صورت امکان، گزینه‌ های پخش با وضوح کمتر را انتخاب کنید – به عنوان مثال، ۱۰۸۰HD در مقابل ۴K.

۱۰- آیفون را از شارژ خارج کنید

اگرچه طبیعی است که آیفون پس از مدتی شارژ شدن کمی گرم می شود. اگر آیفون شما در هنگام شارژ بیش از حد داغ شد، فوراً آیفون خود را از شارژ خارج کنید. اگر آیفون در هنگام شارژ شدن بیش از حد داغ می شود ممکن است نشان دهنده مشکلی در آیفون شما باشد.

۱۱- آیفون را خنک کنید

ساده ترین راه برای جلوگیری از داغ شدن بیش از حد آیفون، خنک کردن به موقع آن است. برای اینکار می توانید قاب گوشی را در بیاورید. کابل شارژر را بررسی کنید و اگر دارای آسیب باشد، باید آن را تعویض کنید. گوشی را در محیط خنک قرار دهید و همچنین مطمئن شوید که تعداد زیادی برنامه در حال اجرا نیست.

۱۲- برنامه که باعث کرش می شود را حذف کنید

ممکن است متوجه شده باشید که آیفون شما پس از نصب یک برنامه خاص، کند شده، از کار افتاده یا بیش از حد گرم شده است. اگر اینطور است، باید این برنامه را از گوشی خود حذف کنید. به سادگی برنامه را نگه دارید و دکمه X را فشار دهید تا آن را حذف کنید.

اگر نمی دانید کدام برنامه مشکل را ایجاد کرده است، به تنظیمات خود و سپس Privacy بروید.

داغ شدن باتری گوشی آیفون هنگام شارژ

Analytics را انتخاب کنید.

چرا ایفون هنگام شارژ داغ میکند

سپس وارد Analytics Data شوید.

چرا ایفون هنگام شارژ داغ میکند

اپلیکیشنی که گوشی شما را خراب می کند را می توانید در اینجا پیدا کنید. پس از آن، به Home Screen خود برگردید و آن را حذف کنید تا مشکل داغ شدن باتری آیفون هنگام شارژ را برطرف کنید.

۱۳- Background App Refresh را خاموش کنید

این مورد، باعث می شود فعالیت‌های CPU بسیار بالاتر برود. خاموش کردن این بخش در تنظیمات می تواند جایگزینی برای رفع مشکل داغ شدن باتری گوشی آیفون هنگام شارژ باشد.

به تنظیمات بروید، سپس بر General تب بزنید، از اینجا Background App Refresh را مشاهده خواهید کرد،آن را خاموش کنید.

داغ شدن باتری گوشی آیفون هنگام شارژ

۱۴- از حالت هواپیما استفاده کنید

گاهی اوقات، اتصال مداوم به شبکه ها می تواند باعث داغ شدن آیفون شما در هنگام شارژ شود. بنابراین هنگام شارژ آیفون، تمام اتصالات شبکه را قطع کنید. به این ترتیب آیفون با سرعت بیشتری شارژ می شود و داغ نمی شود.

داغ شدن باتری گوشی آیفون هنگام شارژ

۱۵- آیفون و برنامه ها را آپدیت کنید

آپدیت منجر به تعمیر باگ های سیستم داخلی آیفون می شود و از داغ شدن آیفون در هنگام شارژ جلوگیری می کند. برای آپدیت، به تنظیمات بروید و روی General and Software Update تب بزنید.

روی گزینه Upgrade to iOS 17 در پایین صفحه آیفون تب بزنید، سپس Download and Install را انتخاب کنید تا فرآیند به روز رسانی آغاز شود.

داغ شدن باتری گوشی آیفون هنگام شارژ

اگر آیفون شما از قبل آپدیت شده است، برنامه های خود را به روز کنید.

به App Store بروید و روی پروفایل خود کلیک کنید. لیستی از برنامه های خود را مشاهده خواهید کرد.

روی نماد به‌ روز رسانی همه تب بزنید، می‌ توانید به‌روزرسانی برنامه‌ هایی را که به‌ روز رسانی نشده‌ اند شروع کنید.

۱۶- تمام تنظیمات را ریست کنید

بازنشانی تنظیمات گوشی پیشنهاد نمی شود، اما اگر راه حل های دیگر جواب ندادند، این را امتحان کنید. اگر تنظیمات ناشناخته باعث داغ شدن آیفون شما در هنگام شارژ شود، ممکن است کار کند.

به تنظیمات بروید، سپس به بخش General بروید.

به پایین اسکرول کنید تا Reset را ببینید.

حل مشکل داغ شدن گوشی آیفون

سپس گزینه Reset All Settings را خواهید دید. روی این کلیک کنید تا فرآیند شروع شود.

 مشکل داغ شدن گوشی آیفون

۱۷- روشنایی خودکار را روشن کنید

اگر روشنایی آیفون شما خیلی زیاد شود، می تواند روی باتری آیفون شما تاثیر بگذارد و منجر به داغ شدن بیش از حد آیفون در هنگام شارژ شود. برای جلوگیری از داغ شدن بیش از حد آیفون در هنگام شارژ، می توانید دستگاه خود را روی تنظیم روشنایی خودکار تنظیم کنید.

کافی است به تنظیمات آیفون خود بروید، به پایین بروید و روی گزینه Accessibility تب بزنید.

 داغ شدن گوشی آیفون

گزینه Display & Text Size را انتخاب کنید.

حل مشکل داغ شدن گوشی آیفون

سپس دکمه Auto-brightness  را روشن کنید.

مشکل داغ شدن گوشی آیفون

۱۸- از حالت Low Power استفاده کنید

برای حل مشکل داغ شدن آیفون در هنگام شارژ، می توانید حالت کم مصرف را فعال کنید.

به تنظیمات آیفون و سپس  Battery بروید.

Low Power Battery را روشن کنید.

حل مشکل داغ شدن گوشی آیفون

سوالات متداول

داغ شدن گوشی هنگام شارژ طبیعی است؟

داغ شدن گوشی هنگام شارژ طبیعی است. اما اگر گوشی بیش از حد داغ می شود باید به دنبال حل این مشکل باشید چون ممکن است به گوشی شما آسیب بزند.

علت داغ شدن گوشی هنگام شارژ چیست؟

داغ شدن گوشی می تواند به دلایلی چون مشکل در شارژر، استفاده بیش از حد از گوشی، خرابی باتری و برنامه های پرمصرف و مخرب باشد.

علت برق داشتن آیفون هنگام شارژ چیست؟

ممکن است به دلیل وجود گرد و غبار در پورت شارژ آیفون، هنگام شارژ، آیفون برق داشته باشد. همچنین شارژر نامناسب و خرابی سخت افزار نیز می تواند دلیل این موضوع باشد.

جمع بندی

دلایل متعددی برای داغ شدن گوشی آیفون هنگام شارژ وجود دارد. برای حل این مشکل می توانید قاب آیفون را بردارید، از شارژر ساخت اپل استفاده کنید، باتری گوشی را بررسی کنید که آسیب ندیده باشد و همچنین بهتر است از سیم شارژ بی سیم استفاده نکنید.

نظرات و پیشنهادات شما؟

آموزش ۱۶ روش کارساز حل مشکل داغ شدن گوشی آیفون هنگام شارژ را بررسی کردیم. با استفاده از این روش ها می تواند مشکل داغ شدن آیفون را برطرف کنید. اگر شما از روش دیگری برای برطرف کردن داغ شدن گوشی استفاده کرده اید، آن را به ما و دیگران در بخش نظرات این پست معرفی کنید.

  • نوشته admin
  • 1 ماه قبل
  • بدون دیدگاه
  • آموزش

آخرین دیدگاه ها

تا کنون دیدگاهی ثبت نشده است.

آخرین مطالب