مطلب فعلی :

آموزش ۲۰ روش حل مشکل تماس واتساپ (صوتی و تصویری)

رفتن به بالا

آموزش ۲۰ روش حل مشکل تماس واتساپ (صوتی و تصویری)

نوشته admin

11 ماه قبل

بدون دیدگاه

آموزش

مجله اینترنتی دانستنی ها
آموزش 20 روش حل مشکل تماس واتساپ (صوتی و تصویری)

آموزش ۲۰ روش حل مشکل تماس واتساپ (صوتی و تصویری)

برنامه واتساپ دارای طیف گسترده ای از قابلیت ها و ویژگی ها است که محبوب ترین آنها تماس صوتی و تصویری است. 📞 در حالی که این ویژگی به کاربران امکان برقراری تماس از طریق اینترنت را می دهد، همیشه هم کار نمی کند. اگر شما هم با چنین معظلی مواجه هستید می توانید آموزش ۲۰ روش حل مشکل تماس واتساپ (صوتی و تصویری) امروز کلاسیک وب را دنبال کنید.

رفع مشکل تماس واتساپ در آیفون و اندروید

How to Fix WhatsApp Call Not Working

با معرفی قابلیت تماس صوتی و تصویری واتساپ کاربران زیادی هیجان زده شدند. این بدان معنا بود که آنها دیگر مجبور نیستند صرفا برای برقراری تماس های طولانی هزینه زیادی را پرداخت کنند. با استفاده از دیتای گوشی و اتصال به اینترنت قوی، کاربران می توانند ساعت های طولانی را صرف تماس های تلفنی کنند. اما مانند هر برنامه تحت وب یا اپلیکیشن دیگری، واتساپ هم با اشکالات گاه به گاه همراه است. در ادامه چند راه حل برای رفع مشکل تماس واتساپ در آیفون و اندروید آورده شده است که می توانید امتحان کنید.

قبل از هر چیزی از صحت کارکردن برنامه تغییر دهنده آی پی خود اطمینان پیدا کنید.

رفع مشکل تماس واتساپ با راه اندازی مجدد گوشی

ساده ترین راه رفع مشکل تماس تصویری واتساپ این است که گوشی خود را خاموش و روشن کنید. همانطور که از برنامه ها استفاده می کنید رم گوشی شما پر می شود و حتی بعد از بستن برخی از برنامه هایی که حافظه زیادی استفاده می کنند ممکن است همچنان در پس زمینه فعالیت هایی را داشته باشند. این می تواند مانع از استفاده صحیح از رم و عملکرد صحیح سایر برنامه ها شود. با ریستارت کردن گوشی رم دستگاه شما آزاد می شود.

رفع مشکل تماس واتساپ با راه اندازی مجدد گوشی

مشکلات تماس تصویری واتساپ به علت ندادن مجوزهای لازم

برای حل مشکل تماس واتساپ باید برای استفاده از دوربین و میکروفون گوشی به دستگاه خود مجوز دهید. بنابراین اگر در حال استفاده از قابلیت تماس یا ویدیوی واتس اپ با مشکل مواجه هستید باید مجوزها را بررسی کنید. برای انجام این کار، در گوشی اندروید خود به تنظیمات یا Settings بروید و روی برنامه ها یا Apps کلیک کنید. بعد به پایین اسکرول کنید تا WhatsApp را پیدا کنید، بعد روی آن ضربه بزنید. مجوزها یا Permissions را انتخاب کنید و گزینه های Camera یا دوربین و Microphone یا میکروفون را فعال کنید.

مشکلات تماس تصویری واتساپ به علت ندادن مجوزهای لازم

اتصال اینترنت خود را بررسی کنید

ویژگی های تماس ویدیوی واتساپ طوری طراحی شده است که فقط زمانی که دستگاه شما به اینترنت متصل است کار کند. مطمئن شوید که یک بسته اینترنت یا اشتراک اینترنتی فعال دارید یا شبکه یا وای فای که به آن متصل هستید فعال است و از قدرت کافی برخوردار است. همچنین بررسی کنید که سه خط عمودی مشخص شده در تصویر زیر پر هستند.

اتصال اینترنت خود را بررسی کنید

تداخل برنامه ها علت مشکل تماس تصویری واتساپ

برخی از برنامه های جانبی نصب شده روی دستگاه شما ممکن است با واتساپ تداخل داشته باشند و از برقراری تماس های صوتی و تصویری جلوگیری کنند. سایر برنامه های امنیتی مانند آنتی ویروس هم ممکن است تنظیمات مجوز را مختل کنند. باید به طور موقت این برنامه ها را غیرفعال کنید تا ببینید که می توانید با واتساپ تماس برقرار کنید یا نه.

آپدیت یا نصب مجدد برنامه واتساپ

اگر مشکلات تماس تصویری واتساپ شما همچنان ادامه دارد باید برنامه را مجددا نصب کنید با این حال قبل از انجام این کار مطمئن شوید که از چت های واتساپ خود نسخه پشتیبان تهیه کرده اید تا در هنگام نصب مجدد برنامه از دست رفتن آنها جلوگیری کنید.

آپدیت یا نصب مجدد برنامه واتساپ

همچنین اگر از نسخه قدیمی یا منسوخ واتساپ استفاده می کنید باید آن را آپدیت کنید. زیرا ممکن است مشکل از خود برنامه باشد و بروزرسانی ممکن است تنها راه حل ممکن باشد.

آپدیت یا نصب مجدد برنامه واتساپ

مشکل تماس واتساپ با وای فای به علت مشکل داشتن خود برنامه

یکی از علت های ایجاد مشکل تماس واتساپ در ایفون و اندروید این است که ممکن است خود واتساپ مشکل داشته باشد. چنین مشکلی به ندرت رخ می دهد اما گاهی اوقات رخ می دهد. به عنوان مثال در ۴ اکتبر ۲۰۲۱ واتساپ به همراه فیس بوک و اینستاگرام در جهان قطع شد. وقتی این اتفاق می افتد تنها کاری که باید انجام دهید این است که منتظر بمانید تا شرکت مشکل را برطرف کند. برای بررسی قطعی سرورهای برنامه می توانید به Downdetector مراجعه کرده و WhatsApp را جستجو کنید.

اگر بعد از امتحان کردن همه این موارد همچنان قادر به برقراری تماس WhatsApp نیستید، باید با پشتیبانی WhatsApp تماس بگیرید . برای انجام این کار، واتس اپ را باز کنید، به تنظیمات / Settings بروید، روی Help و سپس تماس با ما / Contact us کلیک کنید.

مشکل برقرار نشدن تماس واتساپ

نسخه های مود شده واتساپ مانند GBWhatsApp، YoWhatsApp و WhatsApp Plus به دلیل ویژگی هایی که دارند بسیار محبوب شده اند. بسیاری از این برنامه ها دارای ویژگی هایی هستند که به کاربران این امکان را می دهند که انتخاب کنند چه کسانی با آنها تماس بگیرد. اگر این ویژگی ها را فعال کرده باشد ممکن است نتوانید با او تماس بگیرید.

فعال کردن حالت هواپیما و حل مشکل تماس در واتساپ

اگر دائما با مشکل قطع شدن تماس واتساپ در آیفون یا اندروید خود مواجه هستید می توانید فعال کردن حالت هواپیما  را امتحان کنید. برای اینجام این کار:

در صفحه اصلی گوشی انگشت خود را از بالا به پایین بکشید و Control Center را باز کنید.

حالت هواپیما را فعال کنید. بعد از ۱ یا ۲ دقیقه آن را غیرفعال کنید.

حالا سعی کنید با واتس اپ تماس بگیرید و بررسی کنید که مشکلی وجود دارد یا خیر.

فعال کردن حالت هواپیما و حل مشکل تماس در واتساپ

فعال کردن دیتای گوشی برای WhatsApp آیفون

iOS به شما این امکان را می دهد که داده های تلفن همراه را برای برنامه های جداگانه غیرفعال کنید. ممکن است داده های تلفن همراه را برای واتس اپ غیرفعال کرده باشید که در این صورت باید برای فعال کردن مجدد آن اقدام کنید.

به تنظیمات گوشی خود وارد شوید.

WhatsApp را انتخاب کنید.

Mobile data را فعال کنید.

فعال کردن دیتای گوشی برای WhatsApp آیفون

غیرفعال کردن Low Data Mode

اگر با مشکلاتی مانند مشکل قطع صدا در تماس تصویری واتساپ مواجه هستید ممکن است گزینه Low Data Mode را فعال کرده باشید تا در استفاده های خود صرفه جویی کرده باشید. وقتی این حالت فعال باشد سیستم بروزرسانی خودکار، همگام سازی عکس ها و سایر فعالیت های پس زمینه را غیرفعال می کند. این بدان معناست که ممکن است در تماس واتساپ خود با مشکل مواجه شوید.

تنظیمات را باز کنید و Cellular Data را انتخاب کنید.

سیم کارت اصلی خود را انتخاب کنید و سوئیچ Low Data Mode را غیرفعال کنید.

غیرفعال کردن Low Data Mode

کاربران اندروید می توانند مراحل زیر را دنبال کنند:

وارد تنظیمات گوشی خود شوید.

به Connections & internet بروید و روی Data Saver ضربه بزنید.

Connections & internet و Data saver را انتخاب کنید.

حالت Data saver را غیرفعال کنید.

غیرفعال کردن Low Data Mode

غیرفعال کردن Less Data for Calls  برای حل مشکل تماس نگرفتن واتساپ

یکی دیگر از کارهایی که برای حل مشکل تماس غیر قابل دسترس در واتساپ می توانید انجام دهید این است که گزینه Less Data for Calls را غیرفعال کنید.

در گوشی آیفون خود برنامه واتساپ را اجرا کنید و  وارد تنظیمات شوید.

Storage and Data را انتخاب کنید و سوئیچ Use Less Data for Call را غیرفعال کنید.

غیرفعال کردن Less Data for Calls  برای حل مشکل تماس نگرفتن واتساپ

می توانید همین کار را در گوشی اندروید خود انجام دهید.

برنامه واتساپ را اجرا کنید و روی منوی سه نقطه بالا ضربه بزنید.

به تنظیمات بروید.

Storage and Data را انتخاب کنید و سوئیچ Use Less Data for Call را غیرفعال کنید.

غیرفعال کردن Less Data for Calls  برای حل مشکل تماس نگرفتن واتساپ

غیرفعال کردن بلوتوث

گاهی اوقات بلوتوث با عملکرد واتس اپ در تضاد است، به طوری که هر زمان که بلوتوث روشن است واتس اپ همیشه به طور نامنظم عمل نمی کند. اما اگر در تماس‌های واتس‌اپ مشکل دارید و گوشی شما به دستگاه‌های بی‌سیم مانند هدفون یا بلندگو متصل است، بهتر است دستگاه‌ها را جدا کرده و بلوتوث را غیرفعال کنید.

غیرفعال کردن بلوتوث

فعال بودن حالت Battery Saver  و مشکل تماس صوتی واتساپ

حالت صرفه جویی در باتری گوشی یا Battery Saver هم می تواند باعث ایجاد مشکل اتصال تماس واتساپ شود. این حالت برای صرفه جویی و کاهش مصرف باتری گوشی در نظر گرفته شده است به همین خاطر تمام برنامه های در حال اجرا در پس زمینه را متوقف می کند. بنابراین به مسیر Settings > Battery > Battery Saver / Power saving بروید و مطمئن شوید که این گزینه را غیرفعال کرده اید.

فعال بودن حالت Battery Saver  و مشکل تماس صوتی واتساپ

Do Not Disturb را غیرفعال کنید

یکی دیگر از راه حل های مشکل عدم نمایش تماس ورودی واتساپ این است که Do Not Disturb را غیرفعال کنید. کاربران اندروید به مسیر Settings > Sound > Do Not Disturb بروند و این حالت را غیرفعال کنند و سپس گزینه Never against Turn on automatically را انتخاب کنند. کابران آیفون هم می توانند وارد تنظیمات گوشی خود شوند و برای غیرفعال کردن حالت مزاحم نشوید اقدام کنند.

Do Not Disturb را غیرفعال کنید

Background Data را فعال کنید

اگر Background Data را فعال نکرده اید تماس واتساپ در شبکه تلفن همراه کار نمی کند. کاربران اندروید می توانند به مسیر Settings > Apps > WhatsApp > Mobile date & Wi-Fi بروید و Background Data را فعال کنند.

Background Data را فعال کنید

 

کاربران آیفون هم می توانند به مسیر Settings > WhatsApp بروند و  Background App Refresh را فعال کنند.

Background Data را فعال کنید

کش واتساپ را پاک کنید

فایل های کش در حافظه داخلی دستگاه ذخیره می شوند که به اجرای صحیح برنامه کمک می کند. اما این فایل ها باید هر چند وقت یک بار از گوشی شما پاک شوند. اگر تعداد زیادی فایل ش شده در گوشی شما ذخیره شده باشد یا برخی از آنها خراب شده باشند منجر به عملکرد تماس واتساپ می شود.

وارد تنظیمات  گوشی اندروید خود شوید، برنامه ها یا Apps را انتخاب کنید، WhatsApp را انتخاب کنید. روی Storage ضربه بزنید و بعد Clear cache را انتخاب کنید تا فایل های کش از دستگاه شما حذف شوند.

کش واتساپ را پاک کنید

Reset App را در نظر بگیرید

در دستگاه های اندرویدی می توانید تنظیمات برنامه ها را ریست کنید تا مشکل برقراری تماس واتساپ را حل کنید. این گزینه مانند ریست تنظیمات شبک عمل می کند و تمام تنظیمات گوشی شما را به حالت کارخانه باز می گرداند.

به Settings > Apps بروید. در نوار جستجو برای Reset app preferneces سرچ کنید و روی آن ضربه بزنید و در نهایت برای تایید عملیات روی RESET APPS ضربه بزنید.

Reset App را در نظر بگیرید

غیرفعال کردن حالت Silent Mode (فقط آیفون)

اگر حالت سایلنت را فعال کرده باشید ممکن است در تماس واتساپ خود با مشکلاتی مواجه شوید. برای غیرفعال کردن حالت سایلنت به دکمه Ring/Silent  (اولین دکمه سمت چپ دستگاه آیفون) نگاه کنید آن را به حالت Ring تغییر دهید. اگر این دکمه رنگ نارنجی را نشان می دهد پس حالت سایلنت غیرفعال است.

غیرفعال کردن حالت Silent Mode (فقط آیفون)

محدودیت های Screen Time را بررسی کنید (آیفون)

Screen Time به کاربران آیفون اجازه می دهد تا محدودیت زمانی خاصی را برای برنامه های خود تعیین کنند. بنابراین اگر برای واتساپ خود از این محدودیت استفاده کرده باشید هیچ اعلانی برای تماس واتساپ دریافت نخواهید کرد

به مسیر Settings > Screen Time > WhatsApp بروید.

سپس روی App Limits ضربه بزنید تا غیرفعال شود.

محدودیت های Screen Time را بررسی کنید (آیفون)

Phone Noise Cancellation را غیرفعال کنید (آیفون)

اگر تماس واتساپ شما کار نمی کند آخرین راه حلی که به شما پیشنهاد می کنیم این است که ویژگی Phone Noise Cancellation را غیرفعال کنید. برای انجام این کار به مسیر Settings > Accessibility > Audio/Visual بروید و بعد Phone Noise Cancellation را غیرفعال کنید.

Phone Noise Cancellation را غیرفعال کنید (آیفون)

راه حل های پیشنهادی واتساپ

خود واتساپ راه حل هایی را به شما پیشنهاد می دهد:

سعی کنید از طریق Wi-Fi یا دیتا به شبکه دیگری متصل شوید.

ذخیره باتری و اتصال بلوتوث خود را غیرفعال کنید.

بررسی کنید که تنظیمات امنیتی روتر و تنظیمات فایروال انواع خاصی از اتصالات را مسدود نکند. اگر مطمئن نیستید، با ارائه دهنده خدمات یا سرپرست شبکه خود تماس بگیرید.

دستگاه خود را مجددا راه اندازی کنید و مطمئن شوید که هیچ برنامه دیگری از میکروفون، گوشی یا دوربین شما استفاده نمی کند.

اگر هنوز نمی توانید با واتس اپ تماس بگیرید، با پشتیبانی تماس بگیرید.

نظرات و پیشنهادات شما؟

امیدواریم با آموزش ۲۰ روش حل مشکل تماس واتساپ (صوتی و تصویری) امروز کلاسیک وب توانسته باشید مشکل واتساپ خود را حل کنید و با افراد دیگر تماس صوتی و تصویری برقرار کرده باشید. اگر نکته ای از قلم افتاده است و یا راه حل دیگری می شناسید یا نظر و پیشنهادی دارید می توانید در بخش نظرات این مطلب با ما در میان بگذارید.

  • نوشته admin
  • 11 ماه قبل
  • بدون دیدگاه
  • آموزش

آخرین دیدگاه ها

تا کنون دیدگاهی ثبت نشده است.

آخرین مطالب