مطلب فعلی :

آموزش ۲ روش ساخت تیر کمان سنگی قوی در خانه

رفتن به بالا

آموزش ۲ روش ساخت تیر کمان سنگی قوی در خانه

نوشته admin

1 سال قبل

بدون دیدگاه

گوناگون

مجله اینترنتی دانستنی ها
آموزش 2 روش ساخت تیر کمان سنگی قوی در خانه

آموزش ۲ روش ساخت تیر کمان سنگی قوی در خانه

شما می توانید با لوازمی ساده در خانه خود تیر کمان سنگی قوی بسازید.🛠️ برای ساخت تیر کمان در خانه به لوازمی نیاز دارید که به راحتی قابل دسترس هستند. در این مطلب از کلاسیک وب به آموزش ۲ روش ساخت تیر کمان سنگی قوی در خانه میپردازیم.

نحوه ساخت تیرکمان سنگی خیلی قوی

How to Make Homemade Slingshots

شما می توانید با چوب درخت، لوله و… تیر کمان بسازید. تیر کمان سنگی کاربردهای فراوانی دارد. شما می توانید از آن برای شکار یا بازی کردن و تمرین هدف گیری استفاده کنید. در این مطلب از کلاسیک وب روش های ساخت تیر کمان در طبیعت و خانه را آموزش می دهیم. با ادامه این مطلب ما را همراهی کنید.

ساخت تیر کمان با چوب درخت

برای ساخت تیرکمان سنگی خیلی قوی با چوب به چوبی به شکل Y نیاز دارید. چوب درخت انار یکی از چوب های قوی برای ساخت تیرکمان است.

ساخت تیر کمان در طبیعت

ساخت تیر کمان در طبیعت

ساخت تیر کمان در طبیعت

چوب باید محکم و خشک باشد. اگر چوب خشک نیست، می‌توانید آن را در آفتاب بگذارید تا خشک شود یا از مایکروویو برای خشک کردن آن استفاده کنید. حدود سی ثانیه چوب را در مایکروویو بگذارید و حواستان باشد نسوزد. بهتر است دور آن حوله بپیچید. سپس درون مایکروویو قرار دهید.

ساخت تیر کمان در طبیعت

ساخت تیر کمان در طبیعت

چوب حدود ۱۵ الی ۲۰ سانتی متر باشد. ضخامت چوب نیز باید بین ۲٫۵ الی ۵ سانتی متر باشد تا با کشیدن کش نشکند.

ساخت تیرکمان سنگی

حال باید در دو طرف دسته‌های چوب، برشی کوچک ایجاد کنید. حدود ۲٫۵ سانتی متر پایین‌تر از نوک هر دو دسته این برش را ایجاد کنید. نیازی نیست زیاد چوب را بکنید. در هر دو طرف دسته‌ها باید این کار را انجام دهید تا کش به خوبی گره بخورد.

ساخت تیرکمان سنگی

سپس کشی محکم را بردارید به اندازه های مساوی ببرید. اندازه کش به شما و نوع هدف گیری و… بستگی دارد. می‌توانید از کش سوند یا تایر کهنه دوچرخه استفاده کنید.

ساخت تیرکمان سنگی

حال کش ها را محکم در بخش برش گره بزنید. پس از گره زدن هم اندازه کش ها را چک کنید تا یکسان باشند. در صورت یکسان نبودن، آنان را ببرید و یک اندازه کنید.

ساخت تیرکمان سنگی

ساخت تیر کمان در طبیعت

سپس پارچه ای محکم و ضخیم را به اندازه ۱۰ در ۵ ببرید. از چرم یا پارچه ای مانند آن استفاده کنید. در دو طرف پارچه سوراخی ایجاد کنید تا بتوانید کش را از آن رد کنید و گره بزنید.

ساخت تیرکمان سنگی

حال کش ها را به پارچه گره بزنید. گره باید بسیار محکم باشد. سپس آن را با سنگ کوچک تست کنید و ببینید درست عمل می‌کند یا خیر.

ساخت تیرکمان سنگی

در ادامه برای درک بهتر ویدیو ساخت تیرکمان سنگی را میتوانید مشاهده کنید:

نحوه ساخت تیر کمان با لوله

برای ساخت تیرکمان شکاری با لوله آب به لوله PVC نیاز دارید. لوله را به اندازه های زیر ببرید:

یک قطعه ده سانتی

دو قطعه ۴ سانتی

دو قطعه ۱۳ سانتی

علاوه بر این به دو رابط ۹۰ درجه و یک رابط T شکل هم نیاز دارید. چسب لوله هم فراموش نشود!

ساخت تیر کمان با لوله

حتما لبه لوله‌ها را سنباده بکشید تا صاف شوند و دست کسی را نبرند. حال تمامی قطعات را به شکل زیر به هم بچسبانید. چسب PVC سریع خشک می شود. برای همین هم باید قطعات را فورا به هم بچسبانید. اگر قطعات را درست نچسبانید، چسب خشک می شود و نمی توانید آنان را جا به جا کنید. پس اگر درست چسبانده نشوند، باید از قطعاتی جدید استفاده کنید. پس از چسباندن قطعات به یکدیگر یک ساعت صبر کنید تا چسب به خوبی خشک شود.

ساخت تیر کمان با لوله

می توانید از کش یوگار برای بخش کشی تیر کمان استفاده کنید. کش را به دو قسمت مساوی ببرید. سپس هر کدام را به دو طرف لوله ها محکم ببندید.

ساخت تیر کمان با لوله

تکه پارچه ای محکم مثل چرم را بردارید و دو طرف آن سوراخی ایجاد کنید. سپس کش را از سوراخ ها رد کنید و محکم گره بزنید.

ساخت تیر کمان با لوله

بند را با نخ محکم و ضخیم به چرم گره بزنید. نکته مهم دیگر این است که احتمالا نتوانید با قیچی معمولی کش یوگا را ببرید و باید از کاتر استفاده کنید. حتما کش را به اندازه حداقل ۲٫۵ سانتی متر از سوراخ پارچه رد کنید تا در اثر کشیده شدن گره ها باز نشوند و از سوراخ خارج نشوند.

ساخت تیر کمان با لوله

برای یادگیری ساخت بادزنگ در خانه، مطلب آموزش تصویری ۲۰ روش ساخت بادزنگ در خانه را مطالعه کنید.

نکاتی درباره ساخت تیرکمان سنگی

شما می توانید به جای چوب از هر قطعه Y شکل محکم و سفت استفاده کنید.

ساخت تیر کمان

ساخت تیر کمان

بهترین چوب برای ساخت کمان چوبی است که محکم و خشک باشد. علاوه بر این، برجستگی های تیز نداشته باشد که دست شما را ببرد.

برای ساخت کش تیرکمان سنگی حتما از کشی استفاده کنید که قابلیت ارتجاعی بالایی داشته باشد و در عین حال پس از چند بار کشیدن پاره نشود. بهتر است برای متصل کردن کش به چوب و پارچه از گره زدن خود کش استفاده نکنید. بلکه با نخ دندان یا نخ های مخصوص دوختن چرم که ضخیم هستند، استفاده کنید. با نخ کش را به یکدیگر گره بزنید.

نظرات و پیشنهادات شما؟

در این مطلب از کلاسیک وب روش های ساخت تیر کمان برای شکار و… را آموزش دادیم. شما از کدام روش برای ساخت تیرکمان چوبی و… استفاده کردید؟ لطفا نظرات و پیشنهادات خود را در بخش دیدگاه با ما در میان بگذارید.

  • نوشته admin
  • 1 سال قبل
  • بدون دیدگاه
  • گوناگون

آخرین دیدگاه ها

تا کنون دیدگاهی ثبت نشده است.

آخرین مطالب