مطلب فعلی :

آموزش ۴ روش تعمیر بوت ویندوز ۱۰

رفتن به بالا

آموزش ۴ روش تعمیر بوت ویندوز ۱۰

نوشته admin

1 سال قبل

بدون دیدگاه

آموزش

مجله اینترنتی دانستنی ها
آموزش 4 روش تعمیر بوت ویندوز 10

آموزش ۴ روش تعمیر بوت ویندوز ۱۰

ویندوز ۱۰ مانند سایر نسخه های ویندوز ممکن است با مشکلات مختلفی مواجه شود. یکی از آزاردهنده ترین مشکلات ویندوز ۱۰ مشکل بوت نشدن ویندوز 💻 است. در این مطلب از کلاسیک وب به آموزش ۴ روش تعمیر بوت ویندوز ۱۰ میپردازیم.

نحوه تعمیر بوت ویندوز ۱۰

Advanced Troubleshooting for Windows Boot Problems

دلایل مختلفی در ویندوز باعث میشوند تا بوت ویندوز با مشکل مواجه شود. این در حالی است که ویندوز بالا نمیاید تا بتوانید علت آن را پیدا و رفع کنید. با این حال یکسری روش وجود دارد که شما میتوانید از آن ها برای تعمیر بوت ویندوز ۱۰ استفاده کنید. در ادامه این روش ها را بررسی میکنیم.

آموزش تعمیر بوت ویندوز ۱۰ از طریق Advanced startup

برای حل مشکل Startup Repair در ویندوز ۱۰ کامپیوتر خود را روشن کنید. زمانی که لوگو ویندوز را مشاهده کردید دکمه پاور را فشار دهید و نگه دارید. دوبار دیگر این کار را انجام دهید. بار سوم ویندوز در محیط Advanced startup راه اندازی میشود.

دانلود نرم افزار تعمیر بوت ویندوز 10

راه دیگر دسترسی به Advanced startup این است که تنظیمات BIOS را تغییر دهید تا ویندوز از طریق USB بوت شود. همچنین یک USB که حاوی فایل نصبی ویندوز است به کامپیوتر متصل کنید. بعد از راه اندازی شدن سیستم از پایین کادر، Repair your computer را انتخاب کنید. با این کار وارد Advanced startup میشوید.

ترمیم بوت ویندوز 10

همچنین زمانی که ویندوز بالا آمده است میتوانید وارد Advanced startup شوید. برای این کار وارد Settings ویندوز و بخش Update & Security شوید. روی Recovery کلیک کنید. در آخر زیر بخش Advanced startup روی Restart now کلیک کنید تا ویندوز در این حالت بوت شود.

نحوه تعمیر بوت ویندوز 10

بعد از باز شدن صفحه Advanced startup از طریق راه های بالا روی Troubleshoot کلیک کنید.

تعمیر ویندوز 10

سپس گزینه Advanced options را انتخاب کنید.

بوت نشدن ویندوز 10

وارد بخش Startup Repair شوید.

تعمیر بوت ویندوز بدون سی دی

بعد از آن اکانت مورد نظر را انتخاب کنید و پسورد اکانت را وارد کنید. روی Continue کلیک کنید. حالا ویندوز شروع به بررسی خطا ها و رفع آن ها میکند. اگر ویندوز به درستی راه اندازی میشود با پیغام Start Repair couldn’t repair your PC مواجه میشوید زیرا خطایی برای رفع کردن وجود ندارد.

دستور تعمیر بوت ویندوز 10

ترمیم بوت ویندوز ۱۰ با تعمیر فایل های خراب

همچنین ممکن است مشکل فایلهای بوت ویندوز ۱۰ به دلیل خراب شدن برخی از آن ها باشد. در این صورت شما باید این فایل ها را تعمیر کنید تا مشکل رفع شود. برای تعمیر فایل های خراب میتوانید از ابزار Command Prompt استفاده کنید. برای باز کردن ابزار Command Prompt در ویندوز، Cmd را در قسمت جست جو ویندوز تایپ کنید. روی Run as administrator کلیک کنید تا Command Prompt برای شما باز شود.

تعمیر بوت ویندوز 10

همچنین اگر به دسکتاپ دسترسی ندارید میتوانید ابزار Command Prompt را از طریق Advanced startup باز کنید. برای این کار بعد از وارد شدن به صفحه Advanced startup با روش های بالا مسیر Troubleshoot> Advanced Options> Command Prompt را طی کنید.

دستور تعمیر بوت ویندوز 10

بعد از باز شدن ابزار Command Prompt دستور sfc /scannow را وارد کنید و Enter را بزنید تا اجرا شود. بعد از بررسی ویندوز در صورتی که دستور وارد شده خطایی نشان داد دستور های زیر را به ترتیب وارد کنید و بعد از هر کدام روی Enter بزنید تا اجرا شوند.

  • DISM /Online /Cleanup-Image /CheckHealth
  • DISM /Online /Cleanup-Image /ScanHealth
  • DISM /Online /Cleanup-Image /RestoreHealth

آموزش تعمیر بوت ویندوز 10

آموزش نحوه تعمیر بوت ویندوز ۱۰ با CMD

اگر کد ها و یا بخش بوت ویندوز با مشکل مواجه شده است و با تعمیر فایل های خراب تعمیر نشد میتوانید در Command Prompt از دستور های BOOTREC /FIXMBR و BOOTREC /FIXBOOT استفاده کنید.

فایلهای بوت ویندوز 10

دستور تعمیر بوت ویندوز ۱۰ برای رفع خطای BCD، دستور Bootrec /ScanOS است. آن را وارد کنید سپس ویندوز را ریستارت کنید تا ببینید مشکل حل شده یا خیر. در صورتی که هنوز با مشکل مواجه هستید دستور های زیر را به ترتیب وارد کنید.

  • bcdedit /export c:bcdbackup
  • attrib c:bootbcd -r -s -h
  • ren c:bootbcd bcd.old
  • bootrec /rebuildbcd

حل مشکل Startup Repair در ویندوز 10

در صورتی که هنوز با مشکل بوت نشدن ویندوز ۱۰ مواجه هستید میتوانید فایل Bootmgr را جا به جا کنید. شما باید فایل Bootmgr را از درایو C به پارتیشن System Reserved منتقل کنید. برای این کار دستور attrib -r -s -h را ابتدا وارد کنید تا فایل از حالت پنهان خارج شود. سپس دستور attrib -r -s -h را وارد کنید. برای تغییر نام فایل Bootmgr به Bootmgr.old دستور ren c:bootmgr bootmgr.old را وارد کنید.

تعمیر بوت ویندوز بدون سی دی

در آخر به درایو سیستم بروید و فایل Bootmgr را کپی و در پارتیشن System Reserved منتقل کنید. بعد از انتفال فایل ویندوز را ریستارت کنید.

دانلود نرم افزار تعمیر بوت ویندوز ۱۰ Windows Boot Genius

اگر دوست دارید برای حل مشکل بوت نشدن ویندوز ۱۰ از برنامه ها استفاده کنید، برنامه Windows Boot Genius انتخاب مناسبی میتواند باشد. این نرم افزار ۴۰ ابزار برای تعمیر و بهینه کردن بوت ویندوز دارد.

تعمیر بوت ویندوز 10 با CMD

اگر سرعت بوت ویندوز کم است میتوانید برای افزایش سرعت آن مطلب آموزش ۷ روش موثر افزایش سرعت بوت ویندوز ۱۰ را مطالعه کنید.

نظرات و پیشنهادات شما؟

در مطلب امروز روش های تعمیر بوت ویندوز بدون سی دی را بررسی کردیم. آیا شما توانستید از روش های گفته شده برای تعمیر فایلهای بوت ویندوز ۱۰ استفاده کنید؟ شما میتوانید نظرات، پیشنهادات و تجربیات خود را در زمینه تعمیر ویندوز ۱۰ در بخش دیدگاه با ما به اشتراک بگذارید.

  • نوشته admin
  • 1 سال قبل
  • بدون دیدگاه
  • آموزش

آخرین دیدگاه ها

تا کنون دیدگاهی ثبت نشده است.

آخرین مطالب