مطلب فعلی :

آموزش ۵ روش باز کردن و نمایش فایل های WebP در ویندوز ۱۱

رفتن به بالا

آموزش ۵ روش باز کردن و نمایش فایل های WebP در ویندوز ۱۱

نوشته admin

1 سال قبل

بدون دیدگاه

آموزش

مجله اینترنتی دانستنی ها
آموزش 5 روش باز کردن و نمایش فایل های WebP ویندوز 11

آموزش ۵ روش باز کردن و نمایش فایل های WebP در ویندوز ۱۱

فرمت WebP 🖼️ یک فرمت تصویر است که برای استفاده در وب کاربرد دارد. روش های مختلف و ساده ای وجود دارد که شما میتوانید به کمک آن ها عکس هایی که فرمت آن ها WebP است را در ویندوز ۱۱ باز کنید. در این مطلب از کلاسیک وب به آموزش ۵ روش باز کردن و نمایش فایل های WebP در ویندوز ۱۱ میپردازیم.

پخش فایل WebP در ویندوز ۱۱

?How to Open WebP Images in Windows 11

فایل WebP باعث میشود عکس های شما بهینه تر شوند. این یعنی اندازه تصاویر کم میشود بدون آنکه کیفیت آن ها کم شود. این باعث میشود افرادی که توسعه دهنده وب هستند بتوانند از عکس هایی با اندازه کم اما کیفیت خوب استفاده کنند. در صورتی که بخواهید فایل WebP را در ویندوز باز کنید و عکس های خود را مشاهده کنید میتوانید از چند روش استفاده کنید. در ادامه روش های مختلف نمایش فایل های WebP را بررسی میکنیم.

نمایش فایل های WebP با استفاده از Paint

شما میتوانید از برنامه Paint برای پخش فایل WebP در ویندوز ۱۱ استفاده کنید. برای این کار Paint را باز کنید روی File و بعد از آن Open کلیک کنید.

نمایش فایل های WebP

از کادر باز شده عکس مورد نظر را انتخاب و روی Open کلیک کنید تا عکس با فرمت WebP برای شما باز شود.

تبدیل فایل WebP و باز کردن آن در Photos

برای تبدیل فایل WebP در قسمت جست جو ویندوز Explorer را سرچ کنید و روی نتیجه آن کلیک کنید. از بالای کادر File Explorer روی View و Show کلیک کنید. در صورتی که گزینه File name extensions انتخاب نشده بود آن را انتخاب کنید.

پخش فایل WebP در ویندوز 11

پوشه ای که فایل WebP در آن قرار دارد را باز کنید. روی عکس راست کلیک کنید و Rename یا آیکن آن را انتخاب کنید.

فایل WebP چیست

پسوند عکس را پاک کنید و JPG را تایپ کنید تا فرمت فایل عوض شود. برای دیدن سایر روش ها و ابزار های تغییر فرمت عکس میتوانید مطلب نحوه تبدیل آنلاین فرمت عکس را مطالعه کنید. در آخر برای باز کردن عکس روی عکس راست کلیک کرده و مسیر Show more options> Open with را طی کنید و روی Photos کلیک کنید.

WebP ویندوز 11

پخش فایل WebP ویندوز ۱۱ با Windows Photo Viewer

برنامه Windows Photo Viewer به طور پیشفرض در ویندوز فعال نیست. برای فعال کردن آن Winaero Tweaker را دانلود کنید. بعد از دانلود آن روی فایل زیپ Winaero Tweaker دوبار کلیک کنید تا مراحل استخراج فایل آغاز شود.

فایل WebP

در کادر باز شده مسیر فایل بعد از استخراج را وارد کنید و روی Extract کلیک کنید.

نرم افزار اجرا فایل WebP در ویندوز 11

بعد از اتمام استخراج فایل روی آن دوبار کلیک کنید تا Winaero Tweaker نصب شود. بعد از نصب و باز شدن Winaero Tweaker، در سمت چپ برنامه روی Get Classic Apps دوبار کلیک کنید. گزینه Activate Windows Photo Viewer را انتخاب کنید. سپس در سمت راست صفحه روی Activate Windows Photo Viewer کلیک کنید.

نمایش فایل های WebP

حالا Windows Photo Viewer برای ویندوز فعال شده است. بعد از فعال شدن Windows Photo Viewer وارد سایت WebP Codec شوید و آن را دانلود کنید. بعد از دانلود روی آن کلیک کنید. بعد از باز شدن فایل نصبی تیک I accept the terms را بزنید و روی Next کلیک کنید.

پخش فایل WebP در ویندوز 11

یک بار دیگر روی Next کلیک کنید و بعد از آن Typical را انتخاب کنید. مراحل نصب را طی کنید و در آخر روی Finish کلیک کنید تا کادر نصب بسته شود.

تبدیل فایل WebP

اکنون شما میتوانید عکس مورد نظر را در File Explorer پیدا کنید و روی آن راست کلیک کنید و گزینه Open with و بعد از آن Windows Photo Viewer را انتخاب کنید تا باز شود.

WebP ویندوز 11

باز کردن فایل WebP از طریق Google Chrome یا Microsoft Edge

مرورگر های Google Chrome و Microsoft Edge از فایل WebP پشتیبانی میکنند. بنابر این شما میتوانید از این دو مرورگر برای باز کردن فایل WebP استفاده کنید. برای این کار ابتدا کلید های میانبر Windows + E را فشار دهید تا File Explorer باز شود. به پوشه ای که WebP در آن جا قرار دارد بروید. مرورگر Google Chrome یا Microsoft Edge را باز کنید. حالا عکس را بگیرید و بکشید و روی صفحه مرورگر خود آن را رها کنید. بعد از دراگ دراپ، عکس در مرورگر شما باز میشود.

فایل WebP

اگر نمیتوانید در ویندوز ۱۱ درگ دراپ کنید میتوانید برای رفع مشکل خود مطلب آموزش ۵ روش حل مشکل درگ دراپ در ویندوز ۱۱ را مطالعه کنید.

ImageGlass نرم افزار اجرا فایل WebP در ویندوز ۱۱

آخرین روش برای باز کردن فایل WebP استفاده از ImageGlass است. برای استفاده از ImageGlass ابتدا آن را دانلود کنید. بعد از اتمام دانلود روی فایل نصبی آن دوبار کلیک کنید و مراحل نصب را طی کنید. در مرحله دوم نصب گزینه Typical را انتخاب کنید.

نمایش فایل های WebP

بعد از اتمام نصب روی آن دوبار کلیک کنید. در منو کشویی Select Language گزینه English را انتخاب کنید. در منو Select Theme یک پوسته انتخاب کنید و روی Next کلیک کنید. در کادر بعدی اگر میخواهید عکس ها به طور پیش فرض با ImageGlass باز شوند روی Yes کلیک کنید. در آخر Done را انتخاب کنید تا ImageGlass باز شود. بعد از باز شدن ImageGlass روی سه خط روی هم کلیک کنید گزینه File و بعد از آن Open file را انتخاب کنید. عکس مورد نظر را انتخاب کنید و روی Open کلیک کنید تا باز شود.

نرم افزار اجرا فایل WebP در ویندوز 11

اگر عکس های شما در ویندوز ۱۱ باز نمیشوند میتوانید مطلب آموزش ۱۱ روش رفع مشکل باز نشدن عکس در ویندوز ۱۱ را مطالعه کنید.

نظرات و پیشنهادات شما؟

در مطلب امروز به این سوال که فایل WebP چیست و چگونه میتوان آن را باز کرد پاسخ دادیم. آیا شما توانستید فایل WebP را باز کنید؟ شما میتوانید نظرات، پیشنهادات و تجربیات خود را در زمینه نمایش فایل های WebP با ما در بخش دیدگاه به اشتراک بگذارید.

  • نوشته admin
  • 1 سال قبل
  • بدون دیدگاه
  • آموزش

آخرین دیدگاه ها

تا کنون دیدگاهی ثبت نشده است.

آخرین مطالب