مطلب فعلی :

آموزش ۵ روش حل مشکل درگ دراپ در ویندوز ۱۱

رفتن به بالا

آموزش ۵ روش حل مشکل درگ دراپ در ویندوز ۱۱

نوشته admin

1 سال قبل

بدون دیدگاه

آموزش

مجله اینترنتی دانستنی ها
آموزش 5 روش حل مشکل درگ دراپ در ویندوز 11

آموزش ۵ روش حل مشکل درگ دراپ در ویندوز ۱۱

مایکروسافت با ارائه هر نسخه جدیدتر ویندوز، کاربران خود را شگفت زده می کند. ویندوز ۱۱ با ویژگی های فوق العاده ای که دارد ممکن است در برخی موارد دچار مشکل شود. اگر شما با قابلیت درگ اند دراپ در ویندوز ۱۱ ↔️ با مشکل مواجه شده اید این مطلب را مطالعه کنید. در این مطلب از کلاسیک وب به آموزش ۵ روش حل مشکل درگ دراپ در ویندوز ۱۱ می پردازیم.

رفع مشکل غیر فعال شدن Drag and drop ویندوز ۱۱

 ?How to Fix Drag and Drop Not Working on Windows 11

مایکروسافت با ارائه ویندوز ۱۱ قابلیت های زیادی را در اختیار کاربران خود قرار داده است. اما با این حال مانند هر سیستم دیگری ویندوز ۱۱ کامل نیست و می تواند دچار یک سری از مشکلات شود. به عنوان مثال کاربران بعد از کار با ویندوز ۱۱ متوجه شدند که قابلیت کشیدن و رها کردن به نوار وظیفه در ویندوز ۱۱ کار نمیکند. اکثر کاربران ویندوز از این تغییر خوشحال نیستند. شاید ممکن است شما بعد از دیدن این مشکل تصمیم بگیرید که ویندوز خود را به نسخه قبل تر ببرید اما شما می توانید با چند راه حل مشکل خود را حل کنید. اگر شما این مشکل را در نسخه های دیگر ویندوز دارید میتوانید مطلب آموزش ۱۰ روش حل مشکل درگ نکردن موس در ویندوز ۱۰ ، ۸ و ۷ را  مطالعه کنید.

رفع مشکل درگ نکردن موس در ویندوز ۱۱ با استفاده از Alt + Tab

برای رفع مشکل درگ در ویندوز ۱۱ ابتدا پوشه فایلی را که می خواهید انتقال دهید باز کنید. آن را انتخاب کنید و دکمه سمت چپ موس را فشار داده و نگه دارید و فایل را کمی بکشید.

مشکلات درگ در ویندوز 11 بعد از آپدیت

در حالی که فایل هنوز گرفته شده است کلیدهای Alt + Tab را فشار دهید.

مشکل درگ نکردن در ویندوز 11

با این کار صفحه جدیدی برای شما باز می شود و در آن همه برنامه های باز به صورت صفحات کوچک به شما نشان داده می شوند. پنجره ای که آخرین بار در آن قرار داشتید در ابتدای لیست و پنجره قبل از آن در لیست بعدی و به همان ترتیب قرار می گیرد. اکنون در حالی که کلید Alt را نگه داشته اید Tab را فشار دهید تا در صفحه باز شده حرکت کنید. وقتی که پوشه مورد نظر را که قصد دارید فایل خود را به آنجا انتقال دهید از بین برنامه ها پیدا کردید Alt را رها کنید.

مشکل درگ نشدن در ویندوز 11

پس از باز شدن صفحه مورد نظر کلیک چپ را رها کنید تا فایل رها شود.

با این روش شما می توانید فایل های خود را بین پوشه ها و برنامه ها جابجا کنید و از مشکل درگ نشدن در ویندوز ۱۱ خلاص شوید.

رفع مشکلات درگ در ویندوز ۱۱ بعد از آپدیت با دو نیم کردن صفحه

برای ابتدا هر دو برنامه یا پوشه را که می خواهید بین آنها فایل را بکشید و رها کنید اجرا کنید و آنها را باز کنید. حالا پوشه یا برنامه ای که فایل در آن قرار دارد را باز کنید. موس خود را روی دکمه maximize نگه دارید و اولین گزینه را انتخاب کنید تا پنجره فعلی به نصف صفحه نمایش داده شود.

مشکل درگ در ویندوز 11

وقتی این کار را شما انجام دهید بلافاصله تمام برنامه های باز شده روی کامپیوتر خود را میتوانید در نصفه دیگر مشاهده کنید. پوشه ای را که می خواهید در آن فایل را رها کنید و انتقال دهید انتخاب کنید.

رفع مشکل غیر فعال شدن Drag and drop ویندوز 11

حالا فایلی را که قرار است جابجا شود انتخاب کنید. دکمه سمت چپ ماست را فشار داده و نگه دارید. فایل را روی صفحات بکشید و وقتی به پوشه دوم رسیدید آن را رها کنید.

آموزش روش حل مشکل مشکل درگ دراپ در ویندوز 11

اکنون با انجام مراحل بالا فایل شما به پوشه دوم که میخواستید به آنجا انتقال دهید، انتقال داده شده است. اگر شما قصد داشته باشید فایل خود را در دو پوشه جابجا کنید این روش بهترین روش برای حل مشکل درگ نکردن در ویندوز ۱۱ شما است.

درگ اند دراپ در ویندوز ۱۱ با استفاده از قابلیت Cut

برای مشکل درگ نکردن موس در ویندوز ۱۱ ابتدا برنامه را که فایل در آن قرار است منتقل شود را راه اندازی کنید. سپس روی فایل راست کلیک کرده و Cut یا گزینه ای که در پایین مشخص شده است را فشار دهید.

مشکل درگ در ویندوز 11

در مرحله بعد پوشه یا برنامه مورد نظر خود را که قصد دارید فایل به آنجا انتقال داده شود باز کنید. راست کلیک کرده و گزینه Past را انتخاب کنید.

مشکل درگ نشدن در ویندوز 11

به همین راحتی شما می توانید برنامه های خود را انتقال دهید و از مشکلات درگ در ویندوز ۱۱ بعد از آپدیت خلاص شوید. همچنین برخی از اپلیکیشن‌ ها از قابلیت Cut پشتیبانی نمیکنند. در این صورت باید فایل پوشه مورد نظر را کپی کنید و به محل مورد نظر انتقال دهید. پس از انتقال دادن، به پوشه اول که فایل را انتخاب کرده اید بروید و فایل مربوط به آن را حذف کنید. همینطور اگر موس شما خراب است میتوانید از کلیدهای میانبر روی کیبورد خود نیز استفاده کنید شما می توانید از Ctrl +X به عنوان Cut و از Ctrl + V عنوان Past استفاده کنید. اگر موس شما کار نمیکند میتوانید مطلب آموزش ۱۹ روش حل مشکل کار نکردن موس در ویندوز ۱۱ را مطالعه کنید.

حل مشکل Drag و Drop در ویندوز ۱۱ با اصلاح کردن رجیستری

برای این کار ابتدا Windows + R را فشار دهید تا دستور Run اجرا شود. در قسمت متن Regedit را تایپ کنید و روی OK کلیک کنید تا ویرایشگر رجیستری راه‌ اندازی شود.

مشکل درگ نکردن در ویندوز 11

در کادر باز شده روی گزینه Yes کلیک کنید.

مشکلات درگ در ویندوز 11 بعد از آپدیت

حالا با استفاده از پنل سمت چپ به مسیر زیر بروید یا متن پایین را در نوار آدرس بالا کپی پیست کنید و Enter را بزنید تا پوشه مورد نظر باز شود.

HKEY_LOCAL_MACHINESOFTWAREMicrosoftWindowsCurrentVersionShellUpdatePackages

درگ اند دراپ در ویندوز 11

بعد از باز شدن پوشه مورد نظر روی فضای خالی آن کلیک راست کنید. موس خود را روی New نگه دارید و گزینه DWORD (32-bit) Value را انتخاب کنید و نام آن را UndockingDisabled بگذارید.

حل مشکل drag و drop در ویندوز 11

روی آن کلیک راست کرده و از منوی باز شده گزینه Modify را انتخاب کنید.

Drag در ویندوز 11

در قسمت Value data عدد ۱ را وارد کرده و روی OK کلیک کنید تا تغییرات ذخیره شود.

مشکل درگ در ویندوز 11

حالا ویرایشگر رجیستری را ببندید. الان شاید شما هیچ تغییر را حس نکنید. زیرا شما باید کامپیوتر خود را مجددا راه اندازی کنید. همچنین می توانید کلیدهای Ctrl + Shift + Esc را فشار دهید تا Task manager برای شما باز شود. حالا در Task manager فایل Windows Explorer را پیدا کنید. بعد از پیدا کردن روی آن راست کلیک کرده و گزینه Restart را بزنید. نوار وظیفه پایین کامپیوتر شما ممکن است برای چند لحظه ناپدید شود و هنگامی که دوباره ظاهر شد متوجه میشوید که آیکن برنامه ها همه در سمت چپ قرار دارند. اکنون می توانید مانند نسخه های قبلی ویندوز به راحتی فایل های خود را به نوار وظیفه پایین به وسیله دراگ دراپ ببرید.

مشکل درگ نشدن در ویندوز 11

همچنین مطلب آموزش ۱۱ روش حل مشکل باز و اجرا نشدن برنامه ها در ویندوز ۱۱ میتواند برای شما مفید باشد.

فعال کردن Drag در ویندوز ۱۱ با استفاده از برنامه StartAllBack

یکی دیگر از روش های که شما میتوانید مشکل Drag در ویندوز ۱۱ را برطرف کنید برنامه StartAllBack است. این برنامه به شما این اجازه می دهد تا عملکرد های قدیمی را بازگردانید. اگر می خواهید از این برنامه استفاده کنید تا مشکل خود را حل کنید کافیست مراحل زیر را طی کنید.

ابتدا شما باید مرورگر خود را باز کنید و از طریق صفحه StartAllBack برنامه را دانلود کنید.

مشکل درگ نکردن در ویندوز 11

پس از اتمام دانلود روی فایل اجرایی که به تازگی دانلود کرده اید دوبار کلیک کنید. در صفحه User Account Control گزینه Yes را کلیک کنید تا اجازه دسترسی به برنامه را بدهید. در اولین صفحه نصب برروی Install for every یا Install for me کلیک کنید. بسته به این که می خواهید این نرم افزار را برای حساب کاربری خود به تنهایی استفاده کنید یا بر روی همه حساب ها نصب شود. اگر می خواهید فقط برای حساب کاربری شما استفاده شود گزینه Install for me را انتخاب کنید اما اگر می خواهید این برنامه برای همه حساب کاربری های درون کامپیوتر شما فعال شود گزینه Install for every را بزنید.

آموزش روش حل مشکل مشکل درگ دراپ در ویندوز 11

در مرحله بعد منتظر بمانید تا نرم افزار نصب شود. قبل از اجرای این عملکرد نوار وظیفه شما چند بار چشمک میزند. پس از اتمام انواع مختلف فایل ها را به برنامه‌ های مختلف بکشید و رها کنید تا ببیند مشکل درگ نکردن موس در ویندوز ۱۱ حل شده است یا خیر.

نظرات و پیشنهادات شما؟

در مطلب امروز راجع به مشکل درگ در ویندوز ۱۱ صحبت شد. شما از چه طریقی توانستید مشکل درگ نشدن در ویندوز ۱۱ را رفع کنید؟ شما میتوانید نظرات، پیشنهادات و تجربیات خود را در زمینه مشکل درگ نکردن در ویندوز ۱۱ و رفع آن در قسمت دیدگاه با ما به اشتراک بگذارید.

  • نوشته admin
  • 1 سال قبل
  • بدون دیدگاه
  • آموزش

آخرین دیدگاه ها

تا کنون دیدگاهی ثبت نشده است.

آخرین مطالب