مطلب فعلی :

آموزش ۵ روش هماهنگ کردن و تنظیم زیرنویس فیلم و ویدیو در اندروید

رفتن به بالا

آموزش ۵ روش هماهنگ کردن و تنظیم زیرنویس فیلم و ویدیو در اندروید

نوشته admin

1 سال قبل

بدون دیدگاه

آموزش

مجله اینترنتی دانستنی ها
آموزش 5 روش هماهنگ كردن و تنظیم زیرنویس فیلم و ویدیو در اندروید

آموزش ۵ روش هماهنگ کردن و تنظیم زیرنویس فیلم و ویدیو در اندروید

ممکن است ویدیویی را دانلود کرده باشید 🎞️ اما متوجه شده باشید که زیرنویس با فیلم هماهنگ نیست، در گوشی اندروید می توانید این مشکل را به راحتی حل کنید. در آموزش ۵ روش هماهنگ کردن و تنظیم زیرنویس فیلم و ویدیو در اندروید ما به شما راه حل هایی را پیشنهاد خواهیم داد.

آموزش روش تنظیم زیرنویس در MX Player , VLC و.. اندروید

How to Synchronize Subtitle with Video in Android

چگونه زیرنویس را با فیلم هماهنگ کنیم؟ در گوشی اندروید شما می توانید این مشکل را از طریق ابزارهای آنلاین و یا خود پخش کننده های VLC، MX Player یا KMPlayer حل کنید و یا از برنامه های جانبی دیگر استفاده کنید. در ادامه نحوه ایجاد تنظیمات زیرنویس در اندروید را توضیح خواهیم داد.

نحوه تنظیم زیرنویس در VLC اندروید

در نسخه اندروید VLC Media Player می توانید از تنظیمات سریعی که وجود دارد برای تنظیم زیرنویس فیلم در اندروید استفاده کنید. این تنظیمات به آیکن سه نقطه … روی رابط برنامه بر می گردد که وقتی یک ویدیو در حال پخش است در پایین صفحه ظاهر می شود. روی این آیکن ضربه بزنید و بعد مجموعه کاملی از گزینه ها روی صفحه گوشی شما ظاهر می شود.

گزینه تاخیر یا دیلی زیرنویس در برنامه VLC پنجمین دکمه از بالا است. هنگامی که روی آن ضربه زدید می توانید با زدن دکمه پلاس + تاخیر زیرنویس را افزایش دهید. می توانید با زدن دکمه منها – تاخیر را کاهش دهید.

بدیهی است که ابتدا باید زیرنویس را در برنامه اندروید VLC بارگذاری کنید. بعد، اگر به موقع زیرنویس ظاهر نشد، می توانید با کاهش سرعت آن یا بالا آمدن سریع تر آن را برطرف کنید. اگر به مراحل دقیق تر هماهنگ کردن زیرنویس با فیلم در اندروید نیاز دارید:

فیلم را در VLC باز کنید.

روی صفحه ضربه بزنید تا کنترل ها روی صفحه نمایش داده شوند.

روی دکمه سه نقطه … ضربه بزنید.

نحوه تنظیم زیرنویس در VLC اندروید

نحوه تنظیم زیرنویس در VLC اندروید

به صورت ستونی از سمت چپ شمارش کنید و روی دکمه پنجم یا Subtitle Delay ضربه بزنید.

نحوه تنظیم زیرنویس در VLC اندروید

نحوه تنظیم زیرنویس در VLC اندروید

برای تنظیم تاخیر زیر نویس روی مثبت + یا منفی – ضربه بزنید.

نحوه تنظیم زیرنویس در VLC اندروید

نحوه تنظیم زیرنویس در VLC اندروید

احتمالا بعد از این کار متوجه می شوید که بعد از یک بار زدن دکمه + تاخیر ۵۰ میلی ثانیه بیشتر می شود و با زدن دکمه – تاخیر ۵۰ میلی ثانیه کاهش پیدا می کند. ۱۰۰۰ میلی ثانیه برابر با ۱ ثانیه است. بنابراین اگر زیرنویس شما ۱ ثانیه سریعتر ظاهر می شود باید تاخیر را به +۱۰۰۰ میلی ثانیه تنظیم کنید. اگر زیرنویس ۱ ثانیه کندتر ظاهر می شود باید تاخیر را به -۱۰۰۰ میلی ثانیه تنظیم کنید.

در ابتدا ممکن است کمی سردرگمی ایجاد شود اما قانون کلی این است که وقتی زیرنویس های شما سریعتر نمایش داده می شوند باید سرعت آنها را کاهش دهید. برای کاهش سرعت آنها باید تاخیر را به یک تاخیر مانند +۲۰۰۰ میلی ثانیه تنظیم کنید.

اگر زیرنویس های شما کند نمایش داده می شوند باید سرعت آنها را افزایش دهید که به معنای کاهش تاخیر است. بنابراین به یک مقدار منفی مانند -۵۰۰۰ میلی ثانیه نیاز دارید.

تنظیم زیرنویس در Mx Player اندروید

 تنظیم زمان زیرنویس در Mx Player اندروید بسیار ساده است و تنها به چند بار تپ کردن نیاز دارد.

پنل Subtitle را باز کنید. این پنل را می توان با رفتن به مسیر Playback screen > Menu > Subtitle یا Menu > Subtitle > Panel باز کرد. حالا در سمت راست روی دکمه +  یا – ضربه بزنید و زیرنویس را تنظیم کنید.

برنامه تنظیم زیرنویس اندروید آنلاین

همانطور که در بالا مشاهده کردید تنظیم زیرنویس در VLC بسیار ساده بود اما برای زیرنویس یک ویدیوی آنلاین که به صورت محلی در دسترس نیست چگونه زیرنویس را با فیلم هماهنگ کنیم در گوشی شیائومی یا هر گوشی دیگری این کار را می توان با ابزارهای تحت وب انجام داد. ابزارهای آنلاین زیادی برای انجام این کار در دسترس هستند. علاوه بر این، بسیاری از این ابزارها زیرنویس فایل ها را به طور دائم همگام سازی می کنند به این معنا که تغییرات در فایل SRT ذخیره می شوند.

توجه داشته باشید که اگر ویدیو فقط به صورت آنلاین در دسترس است (مانند ویدیوهای یوتیوب) می توانید از ابزارهای آنلاین دانلود ویدیو استفاده کنید تا آن را به صورت محلی روی سیستم یا گوشی خود داشته باشید.

شما میتوانید از ابزارهای زیرنویس آنلاین مانند SubShifter Subtitletools.com برای تنظیم نمایش زیرنویس در پلیری مثل VLC استفاده کنید این سرویس دارای امکاناتی مثل به عقب یا جلو بردن زیرنویس به مدت ۱۰ یا ۵ ثانیه است. تنها کافیست فایل زیرنویس خود را در این سرویس آپلود و تنظیمات لازم را در بخش Shift انجام و بر روی دکمه Resync کلیک کنید.

برنامه تنظیم زیرنویس اندروید آنلاین

نرم افزار تنظیم زیرنویس اندروید Video Player All Format

قبلا در کلاسیک وب ۱۰ تا از بهترین برنامه دانلود زیرنویس فارسی ، انگلیسی و.. اندروید را به شما معرفی کردیم اما برای تنظیم زیرنویس در اندروید می توانید از برنامه Video Player All Format استفاده کنید. این برنامه یک ابزار حرفه ای پخش ویدیو است که از تنظیم رمزهای عبور برای آلبوم خصوصی شما پشتیبانی می کند و از ویدیوهای خصوصی شما در برابر حذف یا دیدن توسط افراد دیگر محافظت می کند. Video Player All Format از همه فرمت های ویدیویی، فایل های ویدیویی ۴K/ Ultra HD پشتیبانی می کند و آنها را با وضوح بالا پخش می کند. این یکی از بهترین ویدیو پلیرهای HD برای تبلت ها و گوشی های اندرویدی است.

نرم افزار تنظیم زیرنویس اندروید Video Player All Format

هماهنگ کردن زیرنویس در Kmplayer اندروید

KMPlayer به کاربران این امکان را می دهد که زیرنویس را به صورت آنلاین از opensubtitles.org دانلود کنند و زیرنویس را در حین پخش ویدیو با استفاده از پخش کننده KMPlayer مشاهده کنند. اما اغلب یا گاهی اوقات زیرنویس های دانلود شده با ویدیو هماهنگ نیستند یعنی گاهی ممکن است سریعتر یا دیرتر از تصویر پخش شوند. برای تنظیم زیرنویس در Kmplayer اندروید می توانید از مراحل زیر کمک بگیرید:

اول از همه، KMPlayer Player را باز کنید، ویدیو را باز کنید و زیر نویسی که می خواهید همگام سازی کنید را هم همینطور.

هماهنگ کردن زیرنویس در Kmplayer اندروید

صفحه پخش کننده را لمس کنید تا در گوشه سمت راست بالا یک آیکن سه نقطه مشاهده کنید. روی آن تپ کنید.

یک منوی کشویی باز می شود، Subtitle را از آن انتخاب کنید.

هماهنگ کردن زیرنویس در Kmplayer اندروید

پنجره تنظیمات زیرنویس باز می شود و در قسمت پایین علامت + و – را مشاهده می کنید.

همچنین مطمئن شوید که نام فایل و نام زیرنویس را یکی انتخاب کرده اید.

هماهنگ کردن زیرنویس در Kmplayer اندروید

همانطور که ملاحظه فرمودید نحوه تنظیم زیرنویس در Kmplayer اندروید کار پیچیده ای نیست و می توانید با کمی دقت این کار را به راحتی انجام دهید.

نظرات و پیشنهادات شما؟

امیدوارم با آموزش ۵ روش هماهنگ کردن و تنظیم زیرنویس فیلم و ویدیو در اندروید امروز کلاسیک وب توانسته باشید مشکل خود را حل کنید. اگر روش دیگری می شناسید، نکته ای وجود دارد که از قلم افتاده است، یا که پیشنهادی دارید می توانید در بخش نظرات این مطلب با ما به اشتراک بگذارید.

  • نوشته admin
  • 1 سال قبل
  • بدون دیدگاه
  • آموزش

آخرین دیدگاه ها

تا کنون دیدگاهی ثبت نشده است.

آخرین مطالب