مطلب فعلی :

آموزش ۵ روش ویرایش پیام و متن کپشن عکس ، ویدیو و فایل در تلگرام

رفتن به بالا

آموزش ۵ روش ویرایش پیام و متن کپشن عکس ، ویدیو و فایل در تلگرام

نوشته admin

1 سال قبل

بدون دیدگاه

آموزش

مجله اینترنتی دانستنی ها
آموزش 5 روش ویرایش پیام و متن کپشن عکس ، ویدیو و فایل در تلگرام

آموزش ۵ روش ویرایش پیام و متن کپشن عکس ، ویدیو و فایل در تلگرام

آیا پیامی را برای کسی به اشتباه ارسال کردید و یا عکسی را اشتباه انتخاب کردید تا برای مخاطب مورد نظر خود در تلگرام ارسال شود؟ در این شرایط شما میتوانید پیام خود را ویرایش کنید و آن را اصلاح کنید. ✏️ در این مطلب از کلاسیک وب به آموزش ۵ روش ویرایش پیام و متن کپشن عکس ، ویدیو و فایل در تلگرام میپردازیم.

نحوه ویرایش پیام ارسال شده در تلگرام

?How to Edit Sent Messages in Telegram

گاهی ممکن است شما در تلگرام پیامی را به اشتباه ارسال کنید. پیام شما چه پیام متنی باشد و چه عکس یا فایل میتوانید بعد از ارسال آن در صورت اشتباه بودن، آن را ویرایش کنید. قابلیت ویرایش پیام در تمام نسخه های تلگرام مانند نسخه اندروید، iOS و دسکتاپ وجود دارد. در ادامه روش های ویرایش پیام در تلگرام را بررسی میکنیم.

ویرایش پیام دیگران در تلگرام اندروید

شما در گوشی های اندرویدی میتوانید پیام های تلگرامی خود را ویرایش کنید و متن آن را تغییر دهید. برای این کار ابتدا وارد صفحه چت فرد مورد نظر شوید. سپس روی پیام مورد نظر ضربه بزنید و نگه دارید.

ویرایش پیام های قدیمی تلگرام

بعد از چند ثانیه پیام انتخاب میشود و یک نوار ابزار بالای صفحه نمایش داده میشود. روی آیکن مداد در بالای صفحه ضربه بزنید.

ویرایش کپشن در تلگرام

اکنون میتوانید متن پیام خود را ویرایش کنید. متن اصلی پیام در بالای آن نشان داده میشود. پس از تغییر متن پیام روی تیک آبی رنگ ضربه بزنید تا ذخیره شود.

ویرایش پیام تلگرام بعد از 48 ساعت

پس از ذخیره ویرایش پیام میتوانید تگ Edited را کنار پیام خود ببینید. این تگ نشان دهنده این است که متن پیام شما ویرایش شده است.

ویرایش پیام دیگران در تلگرام

نحوه ویرایش پیام های متنی در گوشی های آیفون

در صورتی که از گوشی iOS استفاده میکنید، برای ویرایش پیام خود در تلگرام ابتدا روی نام مخاطب ضربه بزنید. سپس پیام خود را پیدا کنید. بعد از پیدا کردن پیام روی آن ضربه بزنید و نگه دارید. بعد از چند ثانیه یک منو برای شما باز میشود. از منو باز شده گزینه Edit که با یک مداد نیز مشخص شده را نتخاب کنید.

ویرایش پیام در تلگرام

اکنون قابلیت ویرایش پیام برای شما فعال میشود و میتوانید پیام ارسال شده خود را ویرایش کنید. بعد از تغییر متن پیام روی تیک آبی ضربه بزنید تا تغییرات ذخیره شود.

نحوه ویرایش پیام ارسال شده در تلگرام

در گوشی های آیفونی نیز مانند گوشی های اندرویدی بعد از ویرایش پیام در تلگرام تگ Edited کنار متن پیام شما نشان داده میشود.

علت ویرایش نشدن پیام در تلگرام

ویرایش پیام دیگران در تلگرام در تلگرام دسکتاپ

نحوه ویرایش پیام در تلگرام دسکتاپ نیز تفاوت چندانی با نسخه اندرویدی و iOS آن ندارد و مانند روش های قبل میتوانید پیام تلگرام خود را ویرایش کنید. برای انجام این کار در ویندوز بعد از باز کردن برنامه تلگرام از طریق منو سمت چپ روی نام مخاطب مورد نظر کلیک کنید. سپس در سمت راست صفحه ویندوز روی پیام خود راست کلیک کنید. با این کار یک منو برای شما باز میشود. از منو باز شده Edit را انتخاب کنید.

ویرایش پیام دیگران در تلگرام

 

حالا میتوانید پیام خود را ویرایش کنید. پس از اتمام تغییر متن پیام روی تیک آبی کلیک کنید تا تغییرات ذخیره شود.

ویرایش پیام های قدیمی تلگرام

ویرایش متن عکس ارسال شده در تلگرام و یا تغییر عکس

گاهی بعد از ارسال عکس متوجه میشوید که نیاز است تا عکس ارسال شده را کمی ویرایش کنید.

ویرایش متن عکس ارسال شده در تلگرام و یا تغییر عکس

به عنوان مثال میخواهید متن زیر آن را ویرایش کنید یا خود عکس را تغییر دهید. برای ویرایش کپشن در تلگرام روی عکس ضربه بزنید و نگه دارید. بعد از انتخاب شدن عکس روی آیکن مداد ضربه بزنید.

ویرایش متن عکس ارسال شده در تلگرام و یا تغییر عکس

اکنون در بخش متن عکس میتوانید متن آن را تغییر دهید. برای تعویض عکس Replace photo و برای ویرایش عکس فعلی Edit this photo را انتخاب کنید.

ویرایش متن عکس ارسال شده در تلگرام و یا تغییر عکس

بعد از آن میتوانید از ابزار های ویرایش تصویر تلگرام استفاده کنید و تصویر خود را ویرایش کنید. بعد از اتمام ویرایش عکس روی آیکن آبی رنگ ارسال پیام ضربه بزنید.

در آخر روی تیک کنار پیام ضربه بزنید.

ویرایش متن عکس ارسال شده در تلگرام و یا تغییر عکس

ویرایش پیام در تلگرام ویرایش فایل

در صورتی که فایلی را به اشتباه برای کسی ارسال کرده باشید میتوانید به جای حذف و ارسال مجدد فایل آن را تغییر دهید.

ویرایش پیام در تلگرام ویرایش فایل

برای ویرایش فایل مانند پیام متنی روی پیام نگه دارید و آیکن Edit را از بالای صفحه انتخاب کنید.

ویرایش پیام در تلگرام ویرایش فایل

در صورتی که فایل شما عکس باشد میتوانید مانند روش قبل از بین گزینه های Replace photo و Edit this photo یکی را انتخاب کنید. همچنین میتوانید در بخش کپشن ، کپشن فایل ارسال شده را نیز در تلگرام ویرایش کنید.

ویرایش پیام در تلگرام ویرایش فایل

اگر فایل شما عکس نباشد گزینه Replace file نشان داده میشود. بنابر این روی Replace file ضربه بزنید.

فایل درست را انتخاب کنید. در آخر برای ویرایش پیام دیگران در تلگرام روی دکمه ارسال ضربه بزنید تا فایل درست برای مخاطب ارسال شود.

سوالات متداول

آیا زمانی که پیامی را ویرایش میکنید از طریق نوتیفیکشن به شخص اطلاع داده میشود؟

خیر، تلگرام نوتیفیکیشنی مبنی بر ویرایش پیام توسط شما برای مخاطب ارسال نمیکند. با این حال مخاطب زمانی که تگ Edited را در پایین پیام مشاهده کند متوجه ویرایش شدن آن میشود.

آیا میتوان پیام ویرایش شده را مجددا ویرایش کرد؟

بله، شما محدودیتی برای ویرایش متن در تلگرام ندارید. این یعنی شما میتوانید یک پیام را بار ها ویرایش کنید.

آیا ویرایش پیام های قدیمی تلگرام امکان پذیر است؟

همانطور که گفته شد شما محدودیتی در تعداد دفعات ویرایش متن ندارید، اما شما فقط میتوانید تا قبل از ۴۸ ساعت پیام خود را ویرایش کنید. این یعنی ویرایش پیام تلگرام بعد از ۴۸ ساعت امکان پذیر نمیباشد در نتیجه ویرایش پیام های قدیمی تلگرام امکان پذیر نیست و در صورت اشتباه بودن میتوانید پیام های خود را حذف کنید.

علت ویرایش نشدن پیام در تلگرام چیست؟

در دو حالت شما نمیتوانید پیام خود را ویرایش کنید. حالت اول این است که از پیام شما ۴۸ ساعت گذشته باشد و حالت دوم در گفتگوی مخفی یا Secret chat نیز شما نمیتوانید پیام های خود را ویرایش کنید.

نظرات و پیشنهادات شما؟

در مطلب امروز راجع به نحوه ویرایش پیام ارسال شده در تلگرام صحبت کردیم. ایا شما توانستید پیام های خود را ویرایش کنید؟ شما میتوانید نظرات، پیشنهادات و تجربیات خود را در زمینه ویرایش پیام دیگران در تلگرام در بخش دیدگاه با ما به اشتراک بگذارید.

  • نوشته admin
  • 1 سال قبل
  • بدون دیدگاه
  • آموزش

آخرین دیدگاه ها

تا کنون دیدگاهی ثبت نشده است.

آخرین مطالب