مطلب فعلی :

آموزش ۶ روش حذف برنامه در آیفون

رفتن به بالا

آموزش ۶ روش حذف برنامه در آیفون

نوشته admin

1 سال قبل

بدون دیدگاه

آموزش

مجله اینترنتی دانستنی ها
آموزش 6 روش حذف برنامه در آیفون

آموزش ۶ روش حذف برنامه در آیفون

آیفون یک سیستم عامل محبوب و پرطرفدار است. گوشی های آیفون قابلیت های زیادی دارند تا کاربران آن به راحتی از آن استفاده کنند. همچنین برنامه های متنوعی برای کاربران آیفون درست شده که شما با نصب آن ها میتوانید از این برنامه ها لذت ببرید. اما اگر شما قصد دارید این برنامه ها را از گوشی آیفون خود پاک کنید ❌ کافیست این مطلب را بخوانید. در این مطلب از کلاسیک وب به آموزش ۶ روش حذف برنامه در آیفون میپردازیم.

حذف برنامه نصب شده در آیفون

Delete Apps on your iPhone, iPad, and iPod

همانطور که گفته شد اپل برنامه های زیادی برای کاربران خود ارائه کرده و روز به روز این برنامه ها بیشتر میشوند. اگر شما زمانی که در حال مرور صفحات آیفون خود هستید و متوجه میشوید که یک سری از این برنامه ها برای شما مفید نیستند و خیلی وقت هست که از آن ها استفاده نکرده اید به فکر حذف برنامه از گوشی آیفون میافتید. گوشی های ما فضای محدودی دارند و برنامه ها این فضا را اشغال میکنند. بهترین کار برای برنامه ای که در گوشی ما فضا اشغال کرده و ما از آن استفاده نمیکنیم پاک کردن آن هست. در مطلب قبل راجع به آموزش ۶ روش حذف کش و دیتا برنامه آیفون صحبت کردیم. در ادامه یک سری روش آسان برای حذف برنامه ها در آیفون را بررسی میکنیم.

حذف کامل برنامه در آیفون iOS در صفحه اصلی

اولین و ساده ترن راه پاک کردن برنامه آیفون  از روی صفحه گوشی است. برای حذف برنامه در iOS ابتدا برنامه خود را در صفحه گوشی پیدا کنید. بعد از پیدا کردن برنامه روی آن ضربه بزنید و نگه دارید.

حذف کامل برنامه در آیفون iOS

بعد چند ثانیه چند گزینه به شما نمایش داده میشود. روی گزینه Remove App کلیک کنید.

حذف برنامه از app library

حالا کافیست روی Delete App کلیک کنید و تایید یا confirm را بزنید. اگر نمیتوانید برنامه‌ ای را که توسط اپل ساخته نشده است حذف کنید، قابلیت کنترل‌ والدین را غیرفعال کنید، سپس دوباره سعی کنید برنامه را حذف کنید.

نحوه حذف اپلیکیشن در آیفون

حذف برنامه از آیفون از طریق تغییر پس زمینه Edit Home Screen

روش بالا برای زمانی که شما قصد دارید یک برنامه را پاک کنید مفید است اما زمانی که قصد کنید چند تا از برنامه های آیفون خود را حذف کنید ممکن است کمی زمان بر باشد. به همین دلیل بهتر است از این روش استفاده کنید. شما در این روش میتوانید در یک لحظه چند برنامه را پاک کنید. اگر میخواهید از طریق تغییر پس زمینه برنامه خود را حذف کنید انگشت خود را روی قسمت خالی پست زمینه خود نگه دارید. بعد از چند ثانیه یک منو برای شما باز میشود که شامل چند گزینه هست. گزینه Edit Home Screen انتخاب کنید. بعد از این کار یک نماد منفی در گوشه سمت چپ بالای برنامه ها ظاهر میشود.

نبودن ضربدر هنگام حذف برنامه

بعد از ظاهر شدن علامت منفی شما باید روی آن ها ضربه بزنید. حالا در کادر باز شده برای تایید این که شما قصد دارید برنامه مورد نظر خود را پاک کنید روی Delete Appکلیک کنید. اکنون میتوانید ببینید برنامه ای که حذف کردید از صفحه اصلی شما ناپدید شده است.

حذف برنامه از آیفون

پس از اتمام کار و حذف برنامه های مورد نظر میتوانید روی Done کلیک کنید تا صفحه اصلی شما به حالت عادی برگردد. شما به همین آسانی توانستید برنامه های خود را حذف کنید. اگر مجددا تصمیم به بازیابی و نصب دوباره برنامه کردید میتوانید از طریق App Store آن برنامه را مجددا دانلود و نصب کنید.

حذف برنامه از لایبرری آیفون

نحوه حذف اپلیکیشن در آیفون ۱۳

در صفحه اصلی، برنامه ای را که می خواهید حذف کنید پیدا کنید. انگشت خود را روی نماد آن فشار دهید و نگه دارید. یک منو برای شما ظاهر می شود. در منوی ظاهر شده روی گزینه Rearrange Apps ضربه بزنید همه برنامه‌ ها شما شروع به تکان خوردن می کنند. نمادهای کوچک X در بالای همه برنامه هایی که می توانید حذف کنید ظاهر میشود. در صورت نبودن ضربدر هنگام حذف برنامه علامت منفی در سمت چپ بالای برنامه ها ظاهر میشود. روی نماد X برای هر برنامه ای که می خواهید حذف کنید ضربه بزنید. بعد از ضربه زدن یک منو دوباره برای شما باز می شود و از شما می خواهد که تایید کنید که می خواهید این برنامه را حذف کنید یا خیر. برای حذف برنامه روی گزینه Delete ضربه بزنید.

حذف  برنامه از حافظه آیفون ۱۲

در صفحه اصلی، نماد برنامه‌ ای را که می خواهید حذف کنید پیدا کنید. بعد از پیدا کردن برنامه آن را فشار داده و محکم نگه دارید. شاید یکی دو ثانیه طول بکشد اما منتظر بمانید تا تمام برنامه های شما روی صفحه نمایش شروع به تکان خوردن کنند. بعد از تکان خوردن علائم کوچک X در بالای هر یک ظاهر می شود. روی نماد X در گوشه سمت چپ بالای برنامه ای که می خواهید حذف کنید ضربه بزنید. یک کادر برای شما باز میشود. در کادر باز شده روی گزینه Delete ضربه بزنید. اگر برنامه خود را اشتباه انتخاب کرده اید می توانید روی Cancel کلیک کنید و  همین روش را با برنامه صحیح تکرار کنید. دقت کنید اگر برنامه را کامل حذف کرده باشید دیگر نمیتواند آن را برگردانید و شما مجبور به نصب مجدد آن از اپ استور خواهید بود.

نحوه مخفی کردن برنامه ها در آیفون با iOS 14

اگر شما قصد دارید برنامه مورد نظر خود را حذف نکنید اما همچنان نمیخواهید که جلوی دید باشد میتوانید آن را مخفی کنید. یکی از قابلیت های فوق العاده آیفون این است که شما می توانید برنامه های خود را از صفحه اصلی مخفی کنید و آنها را در کتابخانه خود نگه دارید. این قابلیت فقط در iOS 14 و نسخه های جدیدتر موجود است. برنامه‌ ای را که می خواهید حذف کنید پیدا کنید. سپس انگشت خود را روی نماد آن فشار دهید و نگه دارید. یک کادر برای شما باز می شود در کادر باز شده روی گزینه Remove App کلیک کنید.

حذف کامل برنامه در آیفون iOS

حالا گزینه Remove from Home Screen را انتخاب کنید این برنامه اکنون از صفحه اصلی شما پنهان شده است و به کتابخانه شما میرود.

حذف برنامه های نصب شده آیفون

برای دسترسی به کتابخانه شما باید انگشت خود را به سمت راست ترین صفحه خود بکشید و یا میتوانید از نوار جستجو در بالا برای پیدا کردن برنامه استفاده کنید برای اینکار باید نام برنامه را در نوار جستجو وارد کنید.

حذف برنامه از حافظه آیفون

حذف برنامه از App Library بدون پاک شدن اطلاعات آن

همچنین یکی دیگر از قابلیت های فوق العاده آیفون این است که شما می توانید این برنامه را کامل حذف کنید اما اطلاعات آن را ذخیره کنید تا بعدها که دوباره برنامه را نصب کرده اید برنامه از اول اجرا نشود و از ادامه آن زمانی که روی گوشی داشتید اجرا شود. برای این کار ابتدا تنظیمات گوشی خود را باز کنید گزینه General را پیدا کنید و روی آن کلیک کنید.

حذف برنامه ها در آیفون

گزینه iPhone Storage را پیدا کنید و روی آن کلیک کنید.

حذف برنامه نصب شده در آیفون

حال شما باید به سمت پایین بکشید و برنامه‌ ای که میخواهید آن را حذف کنید، پیدا کنید. روی برنامه ضربه بزنید و بعد از ضربه زدن روی برنامه گزینه Offload App را پیدا کنید. بر روی آن کلیک کنید با این کار برنامه حذف میشود اما اطلاعات آن حفظ میشود.

آموزش روش حذف برنامه در آیفون

همچنین مطلب آموزش ۵ روش حذف اکانت جیمیل در اندروید و آیفون میتواند برای شما مفید باشد.

نظرات و پیشنهادات شما؟

در مطلب امروز راجع به حذف برنامه از لایبرری و صفحه اصلی آیفون صحبت کردیم. شما از کدام روش برای حذف برنامه های خود استفاده کردید؟ شما میتوانید نظرات، پیشنهادات و تجربیات خود را در زمینه حذف برنامه های نصب شده آیفون در بخش دیدگاه با ما به اشتراک بگذارید.

  • نوشته admin
  • 1 سال قبل
  • بدون دیدگاه
  • آموزش

آخرین دیدگاه ها

تا کنون دیدگاهی ثبت نشده است.

آخرین مطالب