مطلب فعلی :

آموزش ۶ نکته و اصول کلیدی مهم برای نوشتن عنوان ایمیل که خوانده شود!

رفتن به بالا

آموزش ۶ نکته و اصول کلیدی مهم برای نوشتن عنوان ایمیل که خوانده شود!

نوشته admin

1 سال قبل

بدون دیدگاه

معرفی سرویس

مجله اینترنتی دانستنی ها
آموزش 6 نکته و اصول کلیدی مهم برای نوشتن عنوان ایمیل که خوانده شود!

آموزش ۶ نکته و اصول کلیدی مهم برای نوشتن عنوان ایمیل که خوانده شود!

آیا دوست دارید افراد بیشتر ایمیل های شما ✉️ را باز کنند بخوانند و به آنها پاسخ دهند؟ دوست دارید بدانید که چگونه می شود یک ایمیل جذاب تر نوشت که موجب باز کردن ایمیل و جواب دادن مخاطب شود؟ در این مطلب از کلاسیک وب به آموزش ۶ نکته و اصول کلیدی مهم برای نوشتن عنوان ایمیل که خوانده شود! میپردازیم.

آموزش نکات نوشتن ایمیل

 ۶ Tips to Get People to Open and Read Your Emails

درست است که با پیشرفت تکنولوژی و زیاد شدن پلتفرم های ارتباطی شما راه های زیادی برای ارتباط با یکدیگر و مخاطبین خود دارید. اما با این وجود همچنان ایمیل ها نقش حیاتی در زندگی ما دارند. به ویژه برای گفتگو با افراد دور تر و رسمی تر ممکن است که خیلی از ایمیل ها استفاده کنیم. شاید شما هم این مشکل را دارید که وقتی ایمیلی میفرستید خیلی منتظر پاسخ آن هستید و مخاطب شما با این که آنها را می خواند ولی به شما پاسخی نمیدهد. در این مطلب چند تا از نکات نوشتن ایمیل گفته شده است که شما با انجام دادن آنها می توانید ایمیل خود را بهینه تر و بهتر بنویسید. شما یاد میگرید که برای ایمیل چه باید نوشت و چگونه اصول نگارش ایمیل را رعایت کرد تا جذاب تر باشد.

اصول نوشتن ایمیل به شش قسمت تقسیم میشوند که رعایت همین شش قسمت جزو اصول ایمیل مارکتینگ نیز حساب میشود. رعایت این ۶ نکته موجب افزایش نرخ فروش شما میشود. در ادامه تک تک شش قسمت را بررسی میکنیم و با مثال به شما میگوییم ک چگونه یک ایمیل جذاب بنویسید تا نرخ تعامل آن بالاتر برود و شما در کسب و کار خود موفق شوید. اگر شما هنوز ایمیل ندارید میتوانید سریعا یک ایمیل برای خود بسازید قبلا آموزش ۴ روش ساخت سریع و فوری ایمیل داده شده است.

اصول نگارش ایمیل

ایمیل های جذاب با موضوع جذاب شروع می شوند

اولین چیزی که همه ما با آن برخورد میکنیم سابجکت ایمیل یا موضوع ایمیل است. در نتیجه شما باید دقت زیادی برای نوشتن عنوان ایمیل خود به خرج دهید و سعی کنید یک ایمیل جذاب انتخاب کنید. اگر موضوع ایمیل شما جذاب نباشد و یا ایمیل شما موضوع نداشته باشد، احتمال آنکه ایمیل شما را باز نکنند بسیار زیاد است.

پس تا اینجا متوجه شدیم که اهمیت نوشتن موضوع خوب در ارسال ایمیل بسیار زیاد است. حالا چند نکته را برای نوشتن سابجکت باید رعایت کنید:

  • اول از همه این را بدانید که موضوع ایمیل را باید شخصی سازی کنید شما می توانید این کار را با افزودن نام خود و یا نام مخاطب خود انجام دهید.
  • در موضوع کلمه ای مانند سلام را ننویسید و سعی کنید کلمات مهمتر را بیاورید.
  • سعی کنید موضوعات ایمیل باعث ایجاد کنجکاوی در گیرنده شود. مثلا می توانید چیزی را بنویسید که ممکن است مخاطب شما نداند و این باعث کنجکاوی مخاطب شما می شود.
  • از استفاده یکسری کلمات که باعث انتقال ایمیل شما به هرزنامه می شود خودداری کنید. کلماتی مانند ۱۰۰% رایگان، ارزان، دو برابر درآمد شما، یک بار در طول عمر، حذف کنید، باعث هرزنامه تشخیص دادن ایمیل شما می شود.
  • در عنوان ایمیل خود از علامت تعجب استفاده نکنید.
  • به یاد داشته باشید که مردم مشغول کار هستند و در عین حال هر روز ایمیل های زیادی دریافت می کنند. بنابراین موضوع شما نباید بیش از حد طولانی یا پیچیده باشد. سعی کنید موضوع خود را کوتاه، ساده و جذاب انتخاب کنید تا کار مخاطب خود را راحت تر کنید و درصد خوانده شدن ایمیل خود را بالاتر ببرید.

یک جمله آغازین جذاب برای درگیر کردن مخاطب بنویسید

همانطور که گفته شد در عنوان فضای زیادی برای جلب توجه مخاطب خود ندارید در مورد جمله ابتدای ایمیل شما هم این صدق می کند. جمله آغازین شما باید به اندازه کافی جذاب و جالب باشد تا گیرنده شما بخواهد باقی متن را بخواند. اگر اینطور نباشد و مخاطب دلیلی بر خواندن ادامه ایمیل شما نبیند از ایمیل شما خارج میشود. همچنین شما نباید موضوعات جدید و نا آشنا را در جمله اولیه خود بیاورید زیرا ممکن است مخاطب شما سر در گم شود.

در ادامه یک سری نکات برای کمک به شما در رابطه با انتخاب یک جمله آغازین مناسب آورده شده است:

  • شما می توانید جمله آغازین خود را با یک سوال شروع کنید. پرسیدن سوال از خواننده یک راه عالی برای درگیر کردن آنها و علاقمند کردن آنها است.
  • همچنین می توانید خبری بدهید یا آماری را به مشتری بدهید که توجه خواننده شما را جلب کند.
  • به غیر از موارد بالا یک داستان می تواند توجه مخاطب شما را جلب کند.
  • اگر میخواهید جمله ابتدایی شما شخصی سازی شود و مختص خودتان باشد از جمله هایی تکراری مانند (امیدوارم حالتان خوب باشد) و (امیدوارم حال دلتون عالی باشد) اجتناب کنید. بسته با موضوع ایمیل یا گیرنده تان می توانید به چیزهای سرگرم کننده تر و خلاقانه تر بنویسید. مانند (امیدوارم قهوه تان را قبلا خورده باشید) یا مثلا (قول میدم این ایمیل کوتاهتر از ایمیل های قبلی باشد).

حتماً ایمیل خود را چک کنید تا غلط املایی و مشکل جمله بندی نداشته باشد

داشتن یک ایمیل بدون غلط املایی و دارای جمله بندی درست به همراه قواعد نوشتاری درست خیلی میتواند درصد باز شدن و پاسخ داده شدن ایمیل شما را بالاتر ببرد. اشتباهات تایپی و مشکلات جمله بندی می تواند شما را غیر حرفه ای و شلخته جلوه دهد. نداشتن غلط املایی یکی از مهمترین نکات ارسال ایمیل است.

اگر شما به مهارت نوشتاری خود اطمینان ندارید و ممکن است یکسری غلط داشته باشید می توانید از شخص دیگری بخواهد قبل از ارسال ایمیل آن را تصحیح کند. شاید چشم شما به دلیل خستگی نتواند یکسری اشتباهات کوچک را ببیند و یکسری اشتباهات را از قلم بیندازید برای همین حضور یک فرد دیگر خیلی میتواند به شما کمک کند.

برای ایمیل چه باید نوشت

همچنین مطلب آموزش فوروارد اتوماتیک ایمیل جیمیل به ایمیل دیگر میتواند برای شما مفید باشد.

مختصر بنویسید و اصل مطلب را بیان کنید

مطمئنا میدانید که هیچ کس دوست ندارد ایمیل های طولانی را بخواند. همانطور که شما دوست ندارید بروید سراغ خواندن پیام هایی که متن های خیلی بلندی دارند و عموما هیچکدام به اصل موضوع اشاره‌ ای نکردند و فقط یک سری کلمه غیر ضروری هستند. پس دقت کنید که هنگام نوشتن ایمیل خود مستقیم به سر اصل مطلب بروید و از نوشتن ایمیل طولانی خودداری کنید. این به شما کمک می کند تا مطمئن شوید که پیام شما به طور موثر انتقال داده شده است.

همچنین اگر اطلاعات زیادی وجود دارد که شما باید در متن ایمیل خود بگنجانید و برای مخاطب خود ارسال کنید سعی کنید آنها را به قسمت های کوچک تر تقسیم کنید تا مخاطب شما بتواند راحت تر آن را مطالعه کنند و متوجه منظور شما شود. در صورت امکان از سر فصل ها و فهرست ها استفاده کنید و مطالعه ایمیل خود را برای آنها سریعتر و آسانتر کنید.

اطلاعات مفید و خوبی را در اختیار مخاطب خود بگذارید

از یک سری کلمات و عبارات که فقط برای پر کردن مطلب شما هستند و هیچ ارزشی ندارند خودداری کنید. کلماتی مانند فقط، در واقع، خیلی، در نتیجه. همچنین دقت داشته باشید که شما اصلا نباید از کلمات اختصاری یا اصطلاحات تخصصی صنعتی که عموم مردم نمیدانند استفاده کنید. مگر اینکه مطمئن باشید که مخاطب شما این اطلاعات را دارد و یا این کلمات مختصر و تخصصی آشنایی دارد در غیر این صورت اصلا از این کلمات استفاده نکنید و مطمئن شوید که ایمیل شما برای افرادی که دانش و تخصص در مورد آنچه شما در حال بحث هستید ندارند قابل فهم و درک باشد.

حتما اطلاعات کلیدی و مهمی که مخاطب نیاز دارد تا قبل از تصمیم گیری آنها را بدانند در ایمیل خود درج کنید. زیرا ممکن است مخاطب با ندانستن آن اطلاعات تصمیم بگیرد تا به شما جواب ندهد یا وقت کافی برای پرسیدن این اطلاعات وجود نداشته باشد پس حتما آن را درج کنید تا هنگام مطالعه ایمیل شما چیز مهمی را از دست ندهد. گذاشتن اطلاعات مفید و ضروری جزو نکات مهم ایمیل مارکتینگ است. پس اطلاعات مهم را در ایمیل خود بیاورید.

همچنین میتوانید برای مخاطب خود عکس ارسال کنید و موارد مهم را داخل بنر خود بیاورید. برای ارسال عکس میتوانید مطلب آموزش ۶ روش فرستادن عکس با ایمیل در کامپیوتر و گوشی را مطالعه کنید.

ایمیل خود را در زمان مناسب ارسال کنید

زمان ثبت شده ای به عنوان زمان مناسب ارسال ایمیل وجود ندارد. این به محتوای پیام شما و به مخاطب خود بستگی دارد باید بدانید که مخاطب شما چه زمانی به احتمال زیاد در دسترس است و بر اساس آن زمان، زمان ارسال ایمیل خود را مشخص کنید و آن را ارسال کنید.

به عنوان مثال اگر ایمیل شما مربوط به یک رویداد خاصی میباشد و یا تبریک عیدی را می خواهید ارسال کنید بسیار مهم است که خیلی زود تر از آن رویداد ایمیل خود را ارسال نکنید. مثلا اگر پیام شما عید سال نو را تبریک می گوید باید زمانی که سال نو شد پیام خود را ارسال کنید و یا اگر قصد دارید قبل از سال نو پیام خود را ارسال کنید میتوانید از کلمه پیشاپیش استفاده کنید. اما دقت داشته باشید که بعد از سال نو و بعد از تمام شدن جشن ها از این جمله در پیام های خود استفاده نکنید.

نکات مهم در ایمیل مارکتینگ

نرخ باز شدن و خوانده شدن ایمیل های خود را بالا ببرید

شش مورد بالا جزو اصول ایمیل زدن هستند. خواننده ایمیل شما می تواند باعث سودآوری و رونق گرفتن کسب و کار شما بشود. پس خیلی راحت از کنار ایمیل‌ های خود نگذرید و برای هرچه بهتر شدن ایمیل خود تلاش کنید. در مارکتینگ و بازاریابی ایمیل بسیار موثر است و ایمیل مارکتینگ می تواند برای کسب و کار شما بسیار مناسب باشد.

جالب است بدانید که شرکت ها و کسب و کارهای بزرگ خیلی از این اهرم پر قدرت استفاده می کنند و از آن برای پیشرفت کار خود و افزایش فروش خود استفاده می کنند. پس شما هم می توانید مانند سایر شرکت ها و کسب و کارهای بزرگ از این اهرم پر قدرت استفاده کنید. فقط باید اصول نوشتن متن ایمیل مارکتینگ را یاد بگیرید و این نکات کلیدی ایمیل زدن را رعایت کنید.

نظرات و پیشنهادات شما؟

در مطلب امروز اصول نامه نگاری در ایمیل و نکات مهم در ایمیل مارکتینگ را بررسی کردیم. امیدوارم شما توانسته باشید با استفاده از این مطلب ایمیل های بهتری بنویسید. شما چه نکات دیگری در مورد نکات مهم ایمیل مارکتینگ میدانید؟ شما میتوانید نظرات و پیشنهادات خود را در بخش دیدگاه این پست با ما به اشتراک بگذارید.

آخرین دیدگاه ها

تا کنون دیدگاهی ثبت نشده است.

آخرین مطالب