مطلب فعلی :

آموزش ۷ روش حذف فایل هایی که پاک نمیشوند در ویندوز ۱۱

رفتن به بالا

آموزش ۷ روش حذف فایل هایی که پاک نمیشوند در ویندوز ۱۱

نوشته admin

1 سال قبل

بدون دیدگاه

آموزش

مجله اینترنتی دانستنی ها
حذف فایل هایی که پاک نمیشوند در ویندوز 11

آموزش ۷ روش حذف فایل هایی که پاک نمیشوند در ویندوز ۱۱

زمانی که شما به یک فایل و یا برنامه نیاز ندارید میتوانید آن را حذف کنید 🗑️ تا فضای ذخیره سازی شما را پر نکند، اما گاهی ممکن است ببینید نمیتوانید یک فایل را حذف کنید در این صورت میتوانید از چند روش برای حذف فایل های که حذف نمی شوند استفاده کنید. در این مطلب از کلاسیک وب به بررسی آموزش ۷ روش حذف فایل هایی که پاک نمیشوند در ویندوز ۱۱ میپردازیم.

چگونه در ویندوز ۱۱ فایل هایی که حذف نمیشوند را حذف کنیم؟

?How to Force Delete a Folder or File on Windows 11

پیش از این در کلاسیک وب به آموزش ۱۲ روش حل مشکل حذف نشدن فایل و پوشه در اندروید پرداختیم. یکی دیگر از جاهایی که ممکن است در آن با مشکل فایل های که حذف نمی شوند مواجه شوید، ویندوز ۱۱ است. این اتفاق دلایل مختلفی میتواند داشته باشد. شما میتوانید از چند راه ساده برای حذف فایل هایی که حذف نمیشوند در ویندوز ۱۱ استفاده کنید. در ادامه این روش ها را بررسی میکنیم.

حذف فایل های سیستمی ویندوز ۱۱ از طریق Command Prompt

Command Prompt کاربرد های زیادی در ویندوز دارد و شما میتوانید برای کارهای مختلفی از Command Prompt استفاده کنید. یکی از استفاده های Command Prompt برای حذف فایل های غیرقابل حذف ویندوز ۱۱ است. برای این کار ابتدا کلید های میانبر Windows + R را از روی کیبورد خود فشار دهید تا ابزار Run برای شما باز شود. روش های دیگر برای باز کردن ابزار Run وجود دارد. برای دیدن این روش ها میتوانید مطلب ۶ روش دسترسی به پنجره Run ویندوز را مطالعه کنید. درون کادر ابزار Run کلمه cmd را تایپ کنید و کلید های Ctrl + Shift + Enter را فشار دهید تا Command Prompt باز شود.

حذف نشدن فایل از روی فلش

روی فایلی که میخواهید پاک کنید راست کلیک کنید. از منویی که باز میشود Properties را انتخاب کنید.

علت حذف نشدن فایل ها در فلش

در کادر Properties آدرس محل ذخیره سازی فایل را کپی کنید. آدرس مقابل گزینه Location نوشته شده است. پس از کپی کردن مسیر کادر Properties را ببندید.

حذف پوشه هایی که پاک نمیشوند در ویندوز 11

سپس در Command Prompt دستور “DEL /F /Q /A “ّC:Users%username%DesktopTesting purposetest file.txt را وارد کنید. به جای C:Users%username%DesktopTesting purpose مسیر فایل را که کپی کرده بودید را وارد کنید. همچنین به جای test file.txt پسوند مناسب برای فایل خود را بگذارید. بعد از وارد کردن دستور Enter را فشار دهید تا دستور اجرا شود.

چگونه در ویندوز 11 فایل هایی که حذف نمیشوند را حذف کنیم؟

حذف پوشه و محتویات آن از طریق Command Prompt

مجددا مانند روش قبل از طریق ابزار Run برای حذف فایل های غیرقابل حذف ویندوز ۱۱ ،Command Prompt را باز کنید.

حذف نشدن فایل از روی فلش

پوشه ای که میخواهید از ویندوز پاک کنید را انتخاب کنید و روی آن راست کلیک کنید. از منو باز شده Properties را انتخاب کنید.

فایلهایی که پاک نمیشوند را چگونه پاک کنیم؟

از مقابل Location مسیر پوشه را کپی کنید و کادر Properties را ببندید.

حذف فایل هایی که حذف نمیشوند در ویندوز 11

دستور “RD /S /Q “C:Users%username%DesktopTesting purposeTest folder را وارد کنید. مانند روش قبل به جای C:Users%username%DesktopTesting purposeTest folder مسیر کپی شده را جایگذاری کنید. بعد از وارد کردن دستور برای حذف فایل های غیرقابل حذف ویندوز ۱۱ کلید Enter را فشار دهید تا اجرا شود.

آموزش حذف فایل هایی که حذف نمیشوند در کامپیوتر ویندوز 11

حذف فایل هایی که حذف نمیشوند در ویندوز ۱۱ با بستن کامل برنامه قبل از حذف

ممکن است مشکل حذف نشدن برنامه به دلیل باز بودن برنامه باشد. برای همین ابتدا همه فایل ها و پوشه های باز را ببندید. سپس با فشردن کلید های میانبر Ctrl+ Shift+ Esc از روی کیبورد Task Manager را باز کنید. همچنین میتوانید روی منو پایین دسکتاپ راست کلیک کنید و از منو باز شده Task Manager را انتخاب کنید تا Task Manager باز شود. بعد از باز شدن کادر Task Manager از طریق منو بالای کادر به تب Processes بروید. سپس روی برنامه مورد نظر راست کلیک کنید و گزینه End task را انتخاب کنید.

حذف فایل های غیرقابل حذف ویندوز 11

بعد از اتمام Task Manager را ببندید. فایل و یا پوشه مورد نظر که میخواهید برای همیشه حذف شود انتخاب کنید و کلید های Shift + Delete را از روی کیبورد خود فشار دهید. برای تایید و حذف برنامه روی Yes کلیک کنید.

آموزش حذف فایل هایی که حذف نمیشوند در ویندوز 11

رفع مشکل حذف نشدن فایل ها در ویندوز ۱۱ با ورود به حالت Safe Mode

برای بالا آمدن ویندوز در حالت Safe Mode و حذف کامل یک فایل از کامپیوتر ابزار Run را باز کنید و Msconfig را درون کادر آن تایپ کنید.

علت حذف نشدن فایل ها در فلش

در صفحه System Configuration وارد تب Boot شوید. در زیر بخش Boot options گزینه Safe boot و Minimal را فعال کنید. سپس برای ذخیره تغییرات روی Apply و Ok کلیک کنید.

حذف پوشه هایی که پاک نمیشوند در ویندوز 11

در کادر بعدی Restart را انتخاب کنید. در صورتی که نمیتوانید وارد Safe Mode شوید میتوانید مطلب ۶ روش حل مشکل نرفتن و بالا نیامدن Safe Mode در ویندوز را مطالعه کنید.

فایل های که حذف نمی شوند

بعد از ورود به حالت Safe Mode فایل را به صورت معمولی پاک کنید و ویندوز را از حالت Safe Mode خارج کنید.

حذف پوشه هایی که پاک نمیشوند در ویندوز ۱۱ با تغییر Ownership یا مالکیت پوشه

برای رفع مشکل حذف نشدن فایل ها در ویندوز ۱۱ روی پوشه مورد نظر راست کلیک کنید و Properties را انتخاب کنید.

فایلهایی که پاک نمیشوند را چگونه پاک کنیم؟

مسیر Security> Advanced را طی کنید. قسمت Owner را پیدا کنید و مقابل آن Change را انتخاب کنید. سپس در قسمت Enter the object names to select کلمه Administrator را تایپ کنید. روی Check Names بعد از آن OK کلیک کنید.

فایلهایی که پاک نمیشوند را چگونه پاک کنیم؟

سپس تیک گزینه Replace owner on subcontainers and objects را بزنید و روی Apply بعد از آن OK کلیک کنید.

نرم افزار حذف فایل های غیر قابل حذف

حالا میتوانید فایل و یا پوشه را به صورت معمولی پاک کنید.

فایلهایی که پاک نمیشوند را چگونه پاک کنیم؟ با برنامه Unlocker

شما میتوانید از نرم افزار حذف فایل های غیر قابل حذف Unlocker استفاده کنید. برای این کار ابتدا این برنامه را دانلود و نصب کنید. بعد از باز کردن Unlocker در صفحه اصلی برنامه پوشه و یا برنامه مورد نظر را انتخاب کنید و روی OK کلیک کنید.

رفع مشکل حذف نشدن فایل ها در ویندوز 11

در کادر باز شده منو کشویی را باز کنید و Delete را انتخاب کنید. سپس روی OK کلیک کنید.

حذف کامل یک فایل از کامپیوتر

آموزش حذف فایل هایی که حذف نمیشوند در کامپیوتر ویندوز ۱۱ با تبدیل فایل به فایل زیپ

یکی دیگر از روش هایی که میتوانید برای رفع مشکل حذف نشدن فایل ها در ویندوز ۱۱ استفاده کنید، تبدیل فایل به فایل زیپ است. برای تبدیل به فایل زیپ ابتدا برنامه WinRAR را دانلود و نصب کنید. بعد از آن روی پوشه مورد نظر راست کلیک کنید و Add to Archive را انتخاب کنید.

آموزش حذف فایل هایی که حذف نمیشوند در ویندوز 11

در کادر Archive Name and Parameters به بخش Archiving Options بروید. گزینه Delete Files After Archiving را فعال کنید. در آخر روی OK کلیک کنید. بعد از تبدیل به فایل زیپ، فایل زیپ را پاک کنید.

حذف نشدن فایل از روی فلش

همچنین مطلب ۶ روش حذف فایل های اضافی، قدیمی و تکراری در درایو ویندوز میتواند برای شما مفید باشد.

نظرات و پیشنهادات شما؟

در مطلب امروز به آموزش حذف فایل هایی که حذف نمیشوند در ویندوز ۱۱ پرداختیم. شما از کدام روش برای رفع مشکل حذف نشدن فایل از روی فلش استفاده کردید؟ شما میتوانید نظرات، پیشنهادات و تجربیات خود را در زمینه علت حذف نشدن فایل ها در فلش در بخش دیدگاه با ما به اشتراک بگذارید.

  • نوشته admin
  • 1 سال قبل
  • بدون دیدگاه
  • آموزش

آخرین دیدگاه ها

تا کنون دیدگاهی ثبت نشده است.

آخرین مطالب