مطلب فعلی :

آموزش ۸ روش اتصال پروژکتور به لپ تاپ و کامپیوتر ویندوز ۱۰ ، ۸ ، ۷ و مک

رفتن به بالا

آموزش ۸ روش اتصال پروژکتور به لپ تاپ و کامپیوتر ویندوز ۱۰ ، ۸ ، ۷ و مک

نوشته admin

1 سال قبل

بدون دیدگاه

آموزش

مجله اینترنتی دانستنی ها
آموزش 8 روش اتصال پروژکتور به لپ تاپ و کامپیوتر ویندوز 10 ، 8 و 7

آموزش ۸ روش اتصال پروژکتور به لپ تاپ و کامپیوتر ویندوز ۱۰ ، ۸ ، ۷ و مک

اتصال پروژکتور به لپ تاپ و کامپیوتر ?️ یکی از مواردی است که برای مراکز دانشگاهی ، محیط کار و یا حتی خانه در هنگام مواردی مثل تماشای فیلم، ارائه مطلب و.. کاربرد دارد. وصل کردن پروژکتور به لپ تاپ و کامپیوتر با روش های مختلفی امکان پذیر است، در این پست به معرفی و آموزش ۸ روش اتصال پروژکتور به لپ تاپ و کامپیوتر ویندوز ۱۰ ، ۸ ، ۷  و مک بوک خواهیم پرداخت.

نحوه وصل کردن پروژکتور در ویندوز ۱۰ ، ۸ ، ۷ و مک بوک

How To Connect A Projector To Windows 10 , 8 and 7

پروژکتورها فوق العاده مفید هستند. از آنها برای ارائه پاورپوینت استفاده می شود همچنین از پروژکتور ها ممکن است در سینمای خانگی و یا برای بازی کردن استفاده شود. متأسفانه همه پروژکتورها و کامپیوتر ها با هم کار نمی کنند به عبارت بهتر ممکن است هنگام اتصال آن ها به هم دچار مشکلاتی شوید. برخی از پروژکتورها از طریق کابل های ویدیویی اختصاصی مانند HDMI ، DVI یا VGA کار می کنند، در حالی که برخی دیگر از انواع مختلف کابل USB استفاده می کنند. سایر پروژکتورها از پروتکل های بی سیم یا وای-فای و بلوتوث نیز استفاده می کنند. حتی در بسیاری موارد، ممکن است برای وصل کردن یک پروژکتور به درگاه های کامپیوتر شما به مبدل نیاز باشد. پس بدون تاخیر آموزش اتصال پروژکتور به کامپیوتر و لپتاپ را شروع می کنیم.

اتصال ویدئو پروژکتور به کامپیوتر لپ تاپ با کابل HDMI

کابل های چند رسانه ای با کیفیت بالا (HDMI) کابل های استاندارد در انتقال ویدیو هستند. این کابل ها با سرعت بالا در انتقال اطلاعات و حفظ کیفیت می توانند گزینه بسیار خوبی جهت استفاده در وسایل ویدیویی باشند.

بیشتر پروژکتورها دارای درگاه HDMI در هستند. بیشتر دستگاه های ویندوز (یعنی کامپیوتر ها) نیز دارای پورت HDMI-out هستند که می توانید با استفاده از کابل HDMI مستقیماً به پروژکتور متصل شوید. اگر از کامپیوتر macOS استفاده می کنید احتمالاً نیاز دارید که یک مبدل خریداری کنید زیرا استاندارد های کابل اپل در سالهای اخیر به طور اساسی تغییر کرده است.

اتصال ویدئو پروژکتور به کامپیوتر*

مک بوک های مدرن از دانگل های USB چند کاره استفاده می کنند و بسیاری از آنها از قابلیت های HDMI استفاده نمی کنند. هنگامی که مبدل تطبیقی برای پورت خروجی کامپیوتر دارید، آن را با استفاده از یک کابل HDMI به پروژکتور وصل کنید. در مرحله بعدی، برای کمک به تنظیم HDMI به عنوان منبع ورودی، به راهنمای پروژکتور خود مراجعه کنید و سپس مراحل زیر را در کامپیوتر خود دنبال کنید.

اتصال پروژکتور به مانیتور در ویندوز با کابل HDMI ( جهت اتصال پروژکتور به ویندوز ۱۰ ،۸ و ۷)

منوی Start را باز کرده و روی Settings کلیک کنید.

به بخش System رفته و سپس به بخش Display و پس از آن به Advanced Settings بروید.

پروژکتور شما باید به عنوان صفحه دوم نشان داده شود، اگر اینگونه نیست، روی Detect را کلیک کنید.

برای اینکه پروژکتور از روی مانیتور آینه شود، گزینه Duplicate These Displays را انتخاب کنید.

روی گزینه Apply کلیک کنید.

وصل کردن پروژکتور به مک بوک با کابل HDMI

بر روی نماد Apple در سمت چپ بالا کلیک کنید و گزینه System Preferences را انتخاب کنید.

ابتدا بر روی گزینه Displays و پس آن بر روی گزینه Arrangement کلیک کنید.

کادر Mirror Displays را علامت بزنید.

دسکتاپ شما روی صفحه پروژکتور آینه خواهد شد. اگر مشکلی پیش آمد، پروژکتور را مجدداً راه اندازی (ریست) کنید. کابل های HDMI در صورت آسیب دیدگی می توانند باعث از بین رفتن تصویر بشوند، بنابراین مطمئن شوید که از کیفیت خوبی برخوردار هستند.

وصل شدن ویدئو پروژکتور به لپ تاپ و کامپیوتر از طریق کابل DVI

کابلهای دیجیتال ویژوال رابط (DVI) قبل از ورود کابل های HDMI بهترین انتخاب برای انتقال فیلم با کیفیت بالا بودند. این کابل ها امروزه نیز به طور گسترده ای پشتیبانی می شود، تقریباً در تمام پروژکتورها از درگاه DVI نیز استفاده می شود و با طیف گسترده ای از سخت افزار کامپیوتری نیز سازگار است.

وصل شدن ویدئو پروژکتور به لپ تاپ*

مراحل استفاده از DVI با موارد موجود در بخش HDMI یکسان است، اگرچه ممکن است برای کار با این کار به مبدل هایی نیاز پیدا کنید. خوشبختانه طیف گسترده ای از مبدل های DVI برای USB Type-C ، HDMI و VGA وجود دارد. اگر سیستم شما به گونه ای است که DVI به عنوان تنها خروجی کامپیوتر شما باشد، متوجه خواهید شد که این مبدل ها برعکس کار می کنند، در نتیجه سازگاری بین فیلم های DVI و HDMI و کار با آن را آسان می کند.

وصل شدن ویدئو پروژکتور به لپ تاپ و کامپیوتر از طریق کابل VGA

مدت طولانی تکنولوژی (Video Graphics Array (VGA پادشاه ویدئوهای کامپیوتری بودند. در ابتدا توسعه این کابل ها در سال ۱۹۸۷ بود، اما هنوز هم بسیاری از پروژکتورهای مدرن و حتی برخی کامپیوتر های فعلی لپ تاپ و دسکتاپ هنوز از VGA به عنوان یک روش انتقال ویدیو  استفاده می کنند. اگر هم پروژکتور و هم کامپیوتر شما  پورت VGA دارند، می توانید آنها را با استفاده از یک کابل استاندارد VGA به هم متصل کنید. در غیر اینصورت، برای تبدیل شدن به یک رابط، باید مبدل DVI یا HDMI به VGA استفاده کنید.

اتصال پروژکتور به ویندوز 10

پس از اتصال، کابل VGA را به عنوان منبع ورودی انتخاب کنید و همان مراحل را در قسمت HDMI بالا دنبال کنید. کیفیت VGA با وضوح بالاتر پایین می آید، بنابراین می توانید متوجه شوید که تغییر وضوح سیستم شما به ۱۰۲۴ در ۷۶۸ تصویر واضح تری به شما می دهد.

وصل شدن ویدئو پروژکتور به لپ تاپ و کامپیوتر از طریق USB

از آنجا که پروژکتورها بیشتر در کنار کامپیوتر استفاده می شوند، بسیاری از آنها از پورت USB برای اتصال استفاده می کنند. اگر پروژکتور شما برای طراحی و ارائه روی صفحه دارای قلم هوشمند است، برای فعال کردن آن باید از کابل USB استفاده کنید. در کامپیوتر های مجهز به Windows، یک کابل USB-A استاندارد را به کامپیوتر خود وصل کنید و انتهای دیگر را به درگاه USB پروژکتور وصل کنید. در مک بوک ها، احتمالاً برای استفاده از کابل های USB-A نیاز به مبدل دارید. البته بیشتر مبدل های استاندارد مک بوک باید کار کنند.

اتصال پروژکتور به ویندوز 10

پس از وصل شدن، ممکن است یک اعلان در صفحه برای نصب درایورها برای پروژکتور خود دریافت کنید. پس از نصب داریور، می توانید مراحل تنظیم HDMI را برای تنظیم صفحه نمایش پروژکتور خود استفاده کنید. اگر مشکلی دارید، اطمینان حاصل کنید که پروژکتور مورد استفاده شما قادر به برقراری ارتباط از طریق کابل USB است. بسیاری از پروژکتورها پورت USB را صرفاً برای اتصال دستگاههای ذخیره سازی مانند هارد و درایوهای خارجی استفاده می کنند.

اتصال لپ تاپ به ویدئو پروژکتور بدون سیم

بسیاری از پروژکتورهای مدرن قابلیت استفاده از ویژگی بی سیم را دارند و نیازی به کابل برای اتصال ندارند. برخی از آنها برای برقراری ارتباط با کامپیوتر از شبکه WiFi استفاده می کنند و برخی از پروتکل های اتصال مانند Miracast استفاده می کنند، که نیازی به روتر بی سیم محلی ندارند.

اتصال لپ تاپ به ویدئو پروژکتور بدون سیم*

قبل از شروع، اطمینان حاصل کنید که پروژکتور برای ارتباط بی سیم مطابق با راهنمای کاربر دستگاه  تنظیم شده است. کامپیوتر یا لپ تاپ خود را با استفاده از مراحل زیر به پروژکتور وصل کنید:

برای کاربران ویندوز

کلید Windows را نگه دارید و K را فشار دهید تا صفحه اتصال وای فای را باز کنید.

دستگاه خود را از لیست انتخاب کنید، توجه داشته باشید که ظاهر شدن گزینه مربوطه ممکن است چند ثانیه طول بکشد.

شما به طور خودکار به پروژکتور وصل خواهید شد. برای متوقف کردن این روند، کافی است از اتصال جدا شوید.

وصل کردن پروژکتور به لپ تاپ اپل

متأسفانه، برای کاربران macOS ، همه چیز ساده نیست. برای اتصال بی سیم باید از یک پروژکتور که از پروتکل Airplay اپل پشتیبانی می کند استفاده کنید. پس از تنظیم پروژکتور برای Airplay ، این مراحل را در Mac خود دنبال کنید:

نماد پروژکتور را در نوار منو (از منوی AirPlay) انتخاب کنید.

پروژکتور خود را از یک لیست انتخاب کنید.

اگر پروژکتور یک کد عبور Airplay را نشان داد ، آن را در مک خود وارد کنید.

بر روی نماد پروژکتور (منوی AirPlay) کلیک کنید و صفحه نمایش Mirror Built-in را انتخاب کنید.

وصل کردن لپ تاپ به پروژکتور در ویندوز ۸

مراحل زیر را دنبال کنید:

ابتدا ویدیو پروژکتور خود را روشن و به لپ تاپ وصل کنید.

دکمه Win+ P را نگه دارید و از نوا Charms ظاهر شده گزینه Devices و سپس Second screen را انتخاب کنید.

وصل کردن لپ تاپ به پروژکتور در ویندوز 8

در مرحله بعد Duplicate را انتخاب کنید تا عملیات همگام سازی شروع شود.

وصل کردن لپ تاپ به پروژکتور در ویندوز 8

اتصال لپ تاپ به ویدئو پروژکتور در ویندوز ۷

جهت انجام تنظیمات ویدئو پروژکتور در ویندوز ۷ کافی است مراحل زیر را به دقت انجام دهید.

پروژکتور یا مانیتور تلویزیون را روشن کنید و سپس کامپیوتر را وصل کنید.

به  منوی Start رفته سپس به بخش All Programs و سپس به  Accessories بروید و سپس روی Connect to a Projector کلیک کنید. همچنین کلید های Windows Key + P نیز به عنوان میانبر کار می کند.

اتصال لپ تاپ به ویدئو پروژکتور در ویندوز 7

از پنل انتخاب مانیتور که ظاهر می شود ، گزینه Duplicate را انتخاب کنید تا همان چیزی را در که مانیتور در پروژکتور نیز نشان دهد.

اتصال لپ تاپ به ویدئو پروژکتور در ویندوز 7

راهنمای اتصال لپ تاپ به ویدئو پروژکتور با ویندوز ۱۰

اتصال لپ تاپ به پروژکتور در ویندوز ۱۰ کاملا مانند آنچه که در ویندوز ۷ گفته شد است با این حال اگر از بلوتوث برای اتصال استفاده کنید، باید از روش اتصال بی سیم لپ تاپ به پروژکتور در ویندوز ۱۰ استفاده کنید که با روش های ذکر شده کمی متفاوت است، برای این کار مراحل زیر را دنبال کنید.

به بخش Settings رفته و سپس به بخش Devices و بعد از آن به بخش Bluetooth and other devices بروید

گزینه “Add Bluetooth or other device” را انتخاب کنید.

اتصال بی سیم لپ تاپ به پروژکتور در ویندوز 10

پروژکتور خود را انتخاب کنید و دستورالعمل های روی صفحه را دنبال کنید.

نظرات و پیشنهادات شما؟

در این پست سعی کردیم که بررسی روش های رایج اتصال پروژکتور به لپ تاپ و کامپیوتر بپردازیم. آیا شما روش های دیگری را  در زمینه اتصال لپ تاپ به پروژکتور با کابل HDMI و موارد ذکر شده می شناسید؟ می توانید نظرات، پیشنهادات و تجربیات خود در این زمینه و سایر مسایل مرتبط با آن را در دیدگاه این پست با ما به اشتراک بگذارید.

  • نوشته admin
  • 1 سال قبل
  • بدون دیدگاه
  • آموزش

آخرین دیدگاه ها

تا کنون دیدگاهی ثبت نشده است.

آخرین مطالب