مطلب فعلی :

آموزش ۸ روش حل مشکل ارور Access Denied Error Code 1020 در ChatGPT

رفتن به بالا

آموزش ۸ روش حل مشکل ارور Access Denied Error Code 1020 در ChatGPT

نوشته admin

1 سال قبل

بدون دیدگاه

آموزش

مجله اینترنتی دانستنی ها
آموزش 8 روش حل مشکل ارور Access Denied Error Code 1020 در ChatGPT

آموزش ۸ روش حل مشکل ارور Access Denied Error Code 1020 در ChatGPT

آیا حین باز کردن سایت ChatGPT با ارور Access Denied Error Code 1020 ⛔ مواجه میشوید؟ این اتفاق به دلایل مختلفی ممکن است رخ دهد. در این مطلب از کلاسیک وب به آموزش ۸ روش حل مشکل ارور Access Denied Error Code 1020 در ChatGPT میپردازیم.

حل مشکل Error Code 1020 ChatGPT

?How I Fixed ChatGPT Access Denied Error Code 1020

پیش از این در کلاسیک وب به آموزش استفاده از هوش مصنوعی ChatGPT پرداختیم. گاهی حین باز کردن این سایت ممکن است با ارور Access Denied Error Code 1020 مواجه شوید و نتوانید سایت را باز کنید. در این شرایط با استفاده از چند روش میتوانید مشکل خود را حل کنید. در ادامه روش های حل مشکل باز نشدن ChatGPT در ایران را بررسی میکنیم.

استفاده از ابزار تغییر دهنده آی پی برای رفع ارور Access denied در ChatGPT

قبل از هر چیزی باید مطمئن شوید که از یک برنامه تغییر دهنده آی پی مناسب استفاده میکنید. در صورتی که از این ابزار استفاده نکنید دسترسی ChatGPT غیر ممکن میشود. همچنین شما باید از پروکسی یا برنامه تغییر دهنده ای استفاده کنید که DNS Leak نداشته باشد و به آی پی کشور خود اشاره نکند. DNS Leak به معنای نقص امنیتی است که باعث میشود تا آدرس DNS برای سایت نمایان شود. بنابر این شما میتوانید با تغییر سرویس های DNS و استفاده از سرویس های که در ادامه معرفی میکنیم مشکل را حل کنید.

حل مشکل باز نشدن صفحه اصلی ChatGPT

سرویس های DNS قابل استفاده برای حل مشکل ChatGPT در ایران

برخی از سایت ها آدرس های IP در اختیار شما قرار میدهند. شما با استفاده از این آدرس ها و تغییر سرویس های DNS به آی پی هایی که در ادامه آن ها را معرفی میکنیم میتوانید ارور Access Denied Error Code 1020 در ChatGPT را حل کنید. برخی از این سرویس ها عبارتند از:

  • شکن: شکن یک سرویس ایرانی است که با استفاده از تکنولوژی DNS و بدون نیاز به نصب نرم افزار به شما کمک میکند تا به سایت هایی که شما را تحریم کرده اند دسترسی داشته باشید. آی پی هایی که شکن در اختیار شما قرار داده تا به عنوان DNS خود قرار دهید ۱۷۸٫۲۲٫۱۲۲٫۱۰۰ و ۱۸۵٫۵۱٫۲۰۰٫۲ است.
  • Server.ir: سرویس Server.ir باعث میشود تا به سایت هایی مانند ChatGPT که یک منطقه جغرافیایی را محدود میکنند دسترسی داشته باشید. آی پی های این سرویس ۱۹۴٫۱۰۴٫۱۵۸٫۴۸ و ۱۹۴٫۱۰۴٫۱۵۸٫۷۸ هستند.
  • هاست ایران: هاست ایران آدرس های IP برای شما قرار میدهد که میتوانید با تنظیم آن ها به عنوان DNS خود مشکل Access denied را حل کنید. برای حل این مشکل با استفاده از DNS های این سرویس آی پی های ۱۷۲٫۲۹٫۰٫۱۰۰ و ۱۷۲٫۲۹٫۲٫۱۰۰ را استفاده کنید.
  • بگذر: بگذر یک سرویس دیگر است که میتوانید به راحتی به سایت هایی که شما را محدود کردند دسترسی داشته باشید. آی پی های سرویس بگذر ۱۸۵٫۵۵٫۲۲۶٫۲۶ و ۱۸۵٫۵۵٫۲۲۵٫۲۵ هستند.
  • ۴۰۳ آنلاین: برای استفاده از این سرویس آی پی های ۱۰٫۲۰۲٫۱۰٫۲۰۲ و ۱۰٫۲۰۲٫۱۰٫۱۰۲ را به عنوان DNS خود وارد کنید.
  • شاتل: در صورتی که جزو کاربران ADSL هستید میتوانید از آی پی های ۸۵٫۱۵٫۱٫۱۴ و ۸۵٫۱۵٫۱٫۱۵ که برای شاتل هستند استفاده کنید.
  • الکترو: الکترو آخرین سرویسی است که میتوانید از آی پی های آن برای DNS خود استفاده کنید. این آی پی ها شامل ۷۸٫۱۵۷٫۴۲٫۱۰۱ و ۷۸٫۱۵۷٫۴۲٫۱۰۰ هستند.

در صورتی که با استفاده از آی پی های گفته شده، DNS خود را تغییر دادید اما هنوز با ارور Access Denied Error Code 1020 در ChatGPT مواجه هستید باید برنامه تغییر دهنده آی پی خود را تغییر دهید.

اطلاعات ورود به اکانت خود را بررسی کنید

سایت ChatGPT یکی از سایت هایی است که همه میتوانند از آن استفاده کنند. البته برای استفاده از این سایت باید حساب کاربری داشته باشید. در صورتی که شما قبلا حساب کاربری ساخته باشید اما اطلاعات آن را به صورت درست و صحیح وارد نکنید ممکن است با خطاهای مختلفی مانند Access denied مواجه شوید. بنابر این ابتدا قبل از هر کاری مطمئن شوید که اطلاعاتی که وارد میکنید درست باشد. برای این کار وارد سایت ChatGPT شوید.

حل مشکل Access denied در ChatGPT

سپس ایمیل و پسورد خود را به صورت صحیح وارد کنید. برای ادامه و ورود به سایت روی Continue کلیک کنید. در صورتی که اطلاعات وارد شده درست باشد به صفحه اصلی Chat هدایت خواهید شد.

حل مشکل Access denied در ChatGPT با راه اندازی مجدد ویندوز

زمانی که ویندوز و تمام فایل های آن به درستی راه اندازی نشود ممکن است در کار کردن با آن با مشکلاتی مواجه شوید. به عنوان مثال ممکن است سایت های مختلف را باز نکند. در این صوت باید ویندوز را یک بار دیگر راه اندازی کنید تا فایل های آن یک بار دیگر راه اندازی شوند و اگر مشکلی هست از بین برود. برای ریستارت ویندوز و رفع ارور Error Code 1020 چت جی پی تی روی منو Start کلیک کنید. سپس روی آیکن Power کلیک کنید. از منو باز شده گزینه Restart را انتخاب کنید.

ارور Access denied در ChatGPT

با این کار ویندوز به طور خودکار خاموش میشود و بعد از چند ثانیه روشن میشود. بعد از روشن شدن ویندوز مجددا وارد سایت ChatGPT شوید. اکنون بررسی کنید ارور Access Denied رفع شده است و میتوانید وارد سایت شوید یا خیر.

مجاز کردن تمام درخواست های سایت برای مواجه نشدن با پیغام خطا Access denied در ChatGPT

سایت ChatGPT مانند سایر وبسایت های دیگر زمانی که برای اولین بار وارد این سایت میشوید و در آن جا حساب کاربری ایجاد میکنید از شما مجوز هایی را درخواست میکند. این مجوز ها برای دسترسی سایت به برخی از نقاط سیستم و کارایی بهتر است. در صورتی که شما این مجوز ها را نداده باشید سایت نمیتواند به درستی کار کند و باعث میشود تا با ارور Access Denied مواجه شوید. بنابر این زمانی که وارد سایت ChatGPT میشوید تمام مجوز های لازم را بدهید تا بدون مشکل بتوانید از این سایت استفاده کنید.

حل مشکل باز نشدن صفحه اصلی ChatGPT با حذف کوکی های مرورگر

کوکی های یک مرورگر ابزاری برای تعامل بین مرورگر و سایت است. زمانی که شما از سایتی بازدید میکنید این فایل ها ساخته میشود و در مرورگر کامپیوتر شما ذخیره میشود. با گذشت زمان ممکن است این فایل ها قدیمی و خراب میشوند. در این صورت با مشکلات مختلفی مانند ممکن است مواجه شوید. در این صورت باید کوکی هایی که توسط سایت ChatGPT ساخته شده را حذف کنید. برای حذف کوکی های مرورگر در صفحه اصلی مرورگر خود روی سه نقطه بالای صفحه سمت راست کلیک کنید. از منو باز شده روی Settings کلیک کنید.

رفع ارور Error Code 1020 چت جی پی تی

بعد از باز شدن تنظمیات کروم در کادر سمت چپ به دنبال گزینه Privacy and Security بگردید و روی آن کلیک کنید. سپس در سمت راست صفحه گزینه Cookies and Other Site Data را انتخاب کنید.

دور زدن محدودیت سرویس ChatGPT

صفحه را به سمت پایین بکشید. سپس وارد بخش See all Site Data and Permissions شوید. اکنون در بخش جست جو بالای صفحه سمت راست کلمه Chat را وارد کنید. با این کار کوکی های مربوط به ChatGPT به شما نشان داده شود. در آخر روی آیکن سطل زباله کلیک کنید. برای تایید کار خود گزینه Clear را در کادر باز شده انتخاب کنید.

پیغام خطا Access denied در ChatGPT

باز کردن ChatGPT با استفاده از یک مرورگر دیگر برای حل مشکل Access denied چت جی پی تی

گاهی ممکن است پیغام خطا Access denied در ChatGPT به دلیل مرورگری باشد که در حال استفاده از آن هستید باشد. در این صورت شما میتوانید یک مرورگر دیگر روی سیستم خود نصب کنید و با استفاده از آن وارد سایت ChatGPT شوید. مرورگر های مختلفی وجود دارد که شما میتوانید روی ویندوز خود نصب کنید و از آن ها استفاده کنید. بنابر این ابتدا یک مرورگر جدید روی ویندوز خود نصب کنید. سپس با استفاده از مرورگر جدید خود وارد سایت ChatGPT شوید. یک اکانت جدید با ایمیل جدید بسازید. در صورتی که با نصب مرورگر نیز مشکل شما حل نشد و هنوز با ارور Access denied در ChatGPT مواجه هستید میتوانید سایر روش ها را تست کنید.

حل مشکل Access denied چت جی پی تی با ریست کردن IP address و DNS server

همچنین شما میتوانید برای حل مشکل باز نشدن ChatGPT در ایران IP address و DNS server را ریست کنید. برای این کار ابتدا ابزار CMD را در ویندوز باز کنید. بعد از باز شدن این ابزار دستور ipconfig /flushdns را وارد کنید. روی Enter کلیک کنید تا دستور اجرا شود. بعد از اجرا شدن دستور قبل دستور netsh winsock reset و netsh int ip reset را به ترتیب وارد کنید و بعد از هر کدام کلید Enter را از روی کیبورد خود فشار دهید تا اجرا شوند.

حل مشکل ChatGPT در ایران

بعد از وارد کردن و اجرا شدن دستورات قبل در قسمت جست جو ویندوز Control Panel را تایپ کنید و روی نتیجه آن کلیک کنید تا باز شود. بعد از باز شدن Control Panel وارد بخش Network and Internet شوید. سپس روی Network and Sharing Center کلیک کنید.

حل مشکل باز نشدن ChatGPT در ایران

در صفحه بعد روی اینترنتی که به آن متصل هستید کلیک کنید.

حل مشکل Error Code 1020 ChatGPT

گزینه Properties را انتخاب کنید.

رفع خطای Access denied هنگام استفاده از ChatGPT

در کادر باز شده گزینه Internet Protocol version 4(TCP/IPv4) را پیدا کرده و آن را انتخاب کنید. سپس از گزینه های پایین کادر Properties را انتخاب کنید.

حل مشکل باز نشدن صفحه اصلی ChatGPT

اکنون گزینه Use the Following DNS Address را فعال کنید. با این کار مبیتوانید آدرس DNS را تغییر دهید. بعد از فعال کردن گزینه گفته شده مقابل Preferred DNS Server عدد ۸٫۸٫۸٫۸ را وارد کنید. سپس در کادر پایین آن یعنی مقابل Alternate DNS Server عدد ۸٫۸٫۴٫۴ را وارد کنید. در آخر روی OK کلیک کنید تا تغییرات ذخیره شود.

حل مشکل Access denied چت جی پی تی

آدرس های DNS استفاده شده متعلق به گوگل هستند و شما با خیال راحت میتوانید از آن استفاده کنید. با تغییر آدرس DNS ممکن است بتوانید مشکل ChatGPT error code 1020 را حل کنید.

ارتباط با پشتیبانی برای رفع ارور Error Code 1020 چت جی پی تی

در صورتی که تمامی روش های بالا را امتحان کردید اما هنوز با ارور Access denied در ChatGPT مواجه هستید میتوانید این مشکل را به پشتیبانی سایت گزارش کنید. برای این کار میتوانید به سادگی وارد سایت ChatGPT شوید و روی گزینه Help کلیک کنید. سپس مشکل خود را شرح دهید. تیم پشتیبانی این سایت درخواست شما را بررسی میکنند و در سریعترین زمان مشکل شما را حل میکنند.

نظرات و پیشنهادات شما؟

در مطلب امروز راجع به روش های رفع خطای Access denied هنگام استفاده از ChatGPT صحبت کردیم. آیا شما توانستید از روش های گفته شده برای رفع ارور Error Code 1020 چت جی پی تی استفاده کنید؟ شما میتوانید نظرات، پیشنهادات و تجربیات خود را در زمینه دور زدن محدودیت سرویس ChatGPT در بخش دیدگاه با ما به اشتراک بگذارید.

  • نوشته admin
  • 1 سال قبل
  • بدون دیدگاه
  • آموزش

آخرین دیدگاه ها

تا کنون دیدگاهی ثبت نشده است.

آخرین مطالب