مطلب فعلی :

آموزش ۸ روش رفع مشکل DLL در ویندوز ۱۱

رفتن به بالا

آموزش ۸ روش رفع مشکل DLL در ویندوز ۱۱

نوشته admin

1 سال قبل

بدون دیدگاه

آموزش

مجله اینترنتی دانستنی ها
آموزش 8 روش رفع مشکل DLL در ویندوز 11

آموزش ۸ روش رفع مشکل DLL در ویندوز ۱۱

وظیفه اصلی فایل‌های DLL یا Dynamic Link Library آزاد کردن فضا و فعال کردن مدیریت کارآمد حافظه ویندوز است. گاهی ممکن است این فایل‌ها حذف شوند یا توسط بد افزارها و سایر برنامه ها آسیب ⚠️ ببینند. در این حالت شما باید آنان را جایگزین کنید. در این مطلب از کلاسیک وب به آموزش ۸ روش رفع مشکل DLL در ویندوز ۱۱ میپردازیم.

حل مشکل ارور DLL ویندوز ۱۱

?How to Fix Missing Dll Files Errors on Windows 11

فایل‌ های DLL به ویندوز کمک می‌کنند تا بتواند چندین برنامه را به صورت همزمان اجرا کند. گاهی این فایل‌ها حذف می‌شوند و ممکن است این مشکل برای ویندوز ۱۱ هم رخ بدهد. در این مطلب از کلاسیک وب روش های رفع مشکل dll در ویندوز ۱۱ را آموزش می‌دهیم. با ادامه این مطلب همراه ما باشید.

حل مشکل با نرم افزار رفع ارور DLL ویندوز ۱۱

برای رفع خطای dll ویندوز ۱۱ می‌توانید از برنامه‌ های واسط استفاده کنید. برنامه‌هایی که در مطلب ۱۳ تا از برنامه های تعمیر DLL خراب ویندوز معرفی کردیم می‌ توانند به شما کمک کنند. چنین برنامه‌ هایی ابتدا سیستم شما را اسکن می کنند و سپس مشکل را می‌یابند. در نتیجه، قابلیت‌ های دیگری هم دارند.

مشکل DLL در ویندوز 11

رفع مشکل DLL در ویندوز ۱۱ با نصب مجدد برنامه

روش دیگر برای حل مشکل DLL در ویندوز ۱۱ این است که برنامه‌ای را که این ارور را می‌ دهد، دوباره نصب کنید. از طریق Control Panel برنامه را پیدا کنید. آن را Uninstall کنید. سپس سیستم خود را ری استارت کنید. سپس آن را دوباره نصب کنید.

رفع ارور DLL در ویندوز ۱۱ با آپدیت کردن ویندوز

روش دیگر برای رفع ارور dll در ویندوز ۱۱ این است که ویندوز را آپدیت کنید. برای این کار Win+I را فشار دهید تا Settings باز شود.

رفع ارور dll در ویندوز 11

از سمت چپ Windows Update را انتخاب کنید.

رفع ارور dll در ویندوز 11

حال روی Check for updates بزنید. اگر آپدیتی وجود داشته باشد، نمایان می‌شود و شما می‌توانید ویندوز را آپدیت کنید.

رفع ارور dll در ویندوز 11

پس از آپدیت کردن هم سیستم را ری استارت کنید.

حل مشکل dll در ویندوز ۱۱ با اسکن کردن ویندوز

روش دیگر برای حل مشکل dll در ویندوز ۱۱ این است که دکمه Win را فشار دهید. سپس cmd را جستجو کنید. روی Command prompt کلیک کنید و از سمت راست Run as administrator را انتخاب کنید.

حل مشکل dll در ویندوز 11

دستور زیر را وارد کنید و Enter را بزنید:

DISM.exe /Online /Cleanup-image /ScanHealth

حل مشکل dll در ویندوز 11

پس از اتمام اسکن، دستور زیر را وارد کنید:

sfc /scannow

حل مشکل dll در ویندوز 11

اگر فایل‌های آسیب دیده پیدا شوند، پیام زیر را مشاهده خواهید کرد:

Windows Resource Protection found corrupt files and successfully repaired them

حل مشکل dll در ویندوز 11

در نهایت سیستم خود را ری استارت کنید.

حل مشکل DLL در ویندوز ۱۱ با آپدیت کردن درایورها

برای رفع مشکل dll در ویندوز ۱۱ دکمه Win را فشار دهید. Device Manager را سرچ کنید و آن را باز کنید.

حل مشکل dll در ویندوز 11

به بخش Print Queues بروید. روی پرینتر خود راست کلیک کنید و سپس Update Driver Software را انتخاب کنید. در صفحه باز شده روی Search automatically for updated driver software کلیک کنید.

حل مشکل dll در ویندوز 11

در نهایت، سیستم را ری استارت کنید.

رفع خطای DLL در ویندوز ۱۱ با تعمیر کردن System Image

راه حل دیگر برای حل مشکل خطای dll در ویندوز ۱۱ این است که Win+R را فشار دهید. در کادر CMD را وارد کنید و روی Enter بزنید. حال دستور زیر را وارد کنید:

Dism /Online /Cleanup-Image /RestoreHealth

ممکن است زمان اسکن طولانی شود. مثلا ۱۵ دقیقه طول بکشد. اجازه دهید اسکن کامل انجام شود. در نهایت سیستم خود را ری استارت کنید.

نصب DLL در ویندوز ۱۱ با نصب پکیج های مایکروسافت

اگر ارور برای فایل سیستم عامل است، شما می‌توانید به سایت مایکروسافت و بخش ویندوز ۱۱ بروید. سپس به دانلود فایل مد نظر از پکیج هایی مثل Microsoft Visual C++ و نصب DLL در ویندوز ۱۱ از طریق آنها بپردازید. مراجعه به سایت مایکروسافت بهترین گزینه برای دانلود چنین فایلی است و مراقب باشید فایل DLL را از مراجع نامعتبر دانلود و نصب نکید چراکه احتمال وجود بدافزارها و برنامه های مخرب را افزایش می دهند.

برای رفع مشکلات این فایل در سایر نسخه های ویندوز، مطلب روش‌های حل مشکل ارور فایل های DLL در ویندوز ۱۰ ، ۸ و ۷ را مطالعه کنید.

رفع مشکل DLL در ویندوز ۱۱ با کپی کردن فایل از سیستم دیگر

گاهی برخی از برنامه‌ ها برای نسخه پایین تر ویندوز ساخته شده اند و برای همین با فایل DLL خاصی نیاز دارند. در چنین حالتی می‌توانید فایل را از سیستم سالم دیگری کپی کنید و در دایرکتوری مناسب سیستم خود Paste کنید. شاید نیاز باشد فایل DLL را دوباره رجیستر کنید. علاوه بر این، ممکن است در سایت سازنده برنامه هم بتوانید انواع مختلف این فایل را بیابید.

نکته: حتما این فایل را از منابع معتبر دانلود کنید.

نظرات و پیشنهادات شما؟

در این مطلب از کلاسیک وب روش های رفع خطای DLL در ویندوز ۱۱ را آموزش دادیم. شما از کدام روش برای رفع این مشکل استفاده کردید؟ لطفاً نظرات و پیشنهادات خود را در بخش دیدگاه با ما در میان بگذارید.

  • نوشته admin
  • 1 سال قبل
  • بدون دیدگاه
  • آموزش

آخرین دیدگاه ها

تا کنون دیدگاهی ثبت نشده است.

آخرین مطالب