مطلب فعلی :

آموزش ۹ روش تغییر حالت شبکه گوشی اندروید

رفتن به بالا

آموزش ۹ روش تغییر حالت شبکه گوشی اندروید

نوشته admin

1 سال قبل

بدون دیدگاه

آموزش

مجله اینترنتی دانستنی ها
آموزش 9 روش تغییر حالت شبکه گوشی اندروید

آموزش ۹ روش تغییر حالت شبکه گوشی اندروید

اپراتورها انواع مختلفی از اینترنت را برای گوشی‌های اندروید 📶 ارائه می‌دهند. این حالت‌های شبکه تفاوت‌هایی با هم دارند که کاربر می‌توان با توجه به نیاز خود و در صورت امکان این حالات را تغییر دهد. در این مطلب از کلاسیک وب به آموزش ۹ روش تغییر حالت شبکه گوشی اندروید میپردازیم.

آموزش تغییر حالت شبکه اندروید

?How to Change/Switch Network Type Mode on Android Phone

انواع مختلفی از شبکه برای گوشی اندروید وجود دارد. شما می‌توانید حالت اینترنت خود را به E، H، ۴G ، LTE ، ۵G و… تغییر بدهید. در این مطلب از کلاسیک وب روش های تغییر حالت شبکه ایرانسل و… را آموزش می دهیم. با ادامه این پست ما را همراهی کنید.

چگونه حالت شبکه گوشی را فعال کنیم؟

برای فعالسازی به Settings> Network & Internet> Internet بروید. سپس روی آیکون چرخ دنده بزنید. حال علامت Automatically Select Network را روشن کنید. در برخی از مدل‌ها باید به بخش Settings > Network & internet بروید تا بتوانید این گزینه را پیدا کنید.

چگونه حالت شبکه گوشی را فعال کنیم؟

نحوه تغییر حالت شبکه در گوشی سامسونگ

برای تغییر حالت شبکه در گوشی سامسونگ روی Apps بزنید.

تغییر حالت شبکه اندروید

Settings را انتخاب کنید.

تغییر حالت شبکه اندروید

Mobile Networks را انتخاب کنید. اگر اندروید Lollipop دارید، باید ابتدا  More Networks و سپس Mobile Networks را انتخاب کنید.

تغییر حالت شبکه اندروید

Network Operators را انتخاب کنید.

تغییر حالت شبکه اندروید

سپس شبکه موردنظر خود را انتخاب کنید.

تغییر حالت شبکه اندروید

فقط شبکه های موجود نمایش داده می شوند.

اگر با اتصال وای فای دچار مشکل شده اید، مطلب آموزش ۹ روش حل مشکل اتصال محدود وای فای در گوشی اندروید را مطالعه کنید.

اجرای تنظیمات شبکه گوشی اندروید به صورت دستی

برای تغییر ۴g به ۵g و… وارد تنظیمات شوید. سپس روی Network & internet بزنید. حال روی SIMs بزنید. سیم کارت موردنظر را انتخاب کنید. روی  Preferred network type بزنید. حال شبکه موردنظر خود را انتخاب کنید.

تنظیمات شبکه گوشی اندروید

نحوه تغییر ۲G به ۳G only و Edge به ۴G only

برای تغییر حالت شبکه گوشی اندروید به Android Settings >> Wireless & Networks >> Mobile Networks بروید. سپس سیم کارت را انتخاب کنید. حال روی Network mode بزنید. حال شبکه موردنظر خود را انتخاب کنید. اگر هر مورد نمایش داده نشد، به این معنا است که گوشی شما با آن شبکه سازگار نیست.

تغییر 4g به 3g

گاهی گوشی‌هایی گه دو سیم کارته هستند و هر دو سیم کارت در گوشی هست، در پیدا کردن شبکه مناسب دچار مشکل می‌شوند. در تصویر زیر می‌توانید نحوه تبدیل ۳G 4G Only را مشاهده کنید.

تغییر 4g به 3g

نحوه تغییر ۲G به ۳G 4G LTE

برای این تغییر وارد تنظمیات شوید. سپس روی Wireless and Networks بزنید. حال روی MORE بزنید.

روی Mobile Network بزنید. ر وی Dual SIM / SIM Settings بزنید. گزینه Network Mode یا Preferred network Type را انتخاب کنید. گزینه های زیر را مشاهده خواهید کرد:

WCDMA یا ۳G

GSM یا ۲G یا GPRS یا EDGE

LTE یا ۴G

حال بهترین گزینه را انتخاب کنید.

تغییر 4g به 3g

تغییر 4g به 3g

در صورت عدم مشاهده هر مورد، یعنی گوشی شما سازگاری لازم را ندارد.

همچنین می توانید ترکیب ۲G + 3G را انتخاب کنید. وقتی هر مورد در دسترس نباشد، گزینه دیگر انتخاب می‌شود.

نکته: بسیاری از کاربران با این مشکل مواجه شده اند که پس از انتخاب ۴G یا ۲G آنتن شبکه حالت No signal را نشان می‌دهد. علت این امر می تواند این باشد که ۳G یا ۴G در آن منطقه در دسترس نیست. همچنین باید مشکل را از بخش Network operations چک کنید و یکی از گزینه های Select Automatically، Search Network را انتخاب کنید یا به صورت دستی شبکه را انتخاب کنید.

اگر گوشی شما شبکه ها را نشان نمی دهد، مطمئن شوید که APN درست را از بخش تنظیمات اینترنت انتخاب کرده اید.

تغییر 4G به 3G

تغییر شبکه با کد تبدیل گوشی ۳g به ۴g ایرانسل و…

برای تغییر ۴g به ITE و… به این روش، وارد بخش شماره گیری گوشی شوید. سپس یکی از شماره های زیر را وارد کنید:

*#*#۴۶۳۶#*#*

##۶۲۶*

##۷۸۶#

اگر دو سیم کارت دارید Phone Information را انتخاب کنید. سپس Set preferred network type را انتخاب کنید. حال حالت شبکه موردنظر خود را انتخاب کنید. یکی از گزینه‌های زیر:

CDMA / GSM / GSM auto (PRL) / LTE / WCDMA

تغییر 4G به 3G

تغییر ۴G به ۳G و… با Qualcomm Chipset Processor

در این روش باید برنامه Shortcut Master Lite را دانلود و نصب کنید. برنامه را باز کنید. روی منو بزنید. Service Menu یا Engineering Mode  را سرچ کنید. سپس انتخاب کنید. حال می توانید شبکه را تغییر دهید.

روش دیگر این است که *#۲۲۶۳# را شماره گیری کنید. سپس منو را انتخاب کنید. روی دکمه بازگشت به عقب بزنید. و دوباره منو را انتخاب کنید. حال وارد بخش Key Input شوید و ۰۰۰۰ را وارد کنید. گزینه UE Setting را از منوی باز شده انتخاب کنید. سپس به Configure Protocol>NAS>Network Control>Band Selection>LTE Band> بروید و بند موردنظر خود را انتخاب کنید.

تغییر شبکه با استفاده از Mediatek Chipset Processor

در این روش می توانید از سیم کارت ۴G در گوشی های ۳G استفاده کنید. برنامه Mtk Engineering Mode را دانلود و نصب کنید. برنامه را باز کنید و Mtk Settings را انتخاب کنید. از بخش Telephony گزینه Network selecting/Preferred Network را انتخاب کنید. حال شبکه موردنظر را انتخاب کنید.

این روش و روش قبلی برای افرادی مناسب است که می خواهند از Frequency BAND خاصی همانند ۲۳۰۰MHz استفاده کنند که سرعت بیشتری دارد. این روش در اکثر گوشی های اجرا می شود.

نحوه فعالسازی Dual LTE mode و گوشی دو سیم کارته ۴G

وارد Settings شوید. سپس روی Network and Internet بزنید. سیم کارت را انتخاب کنید. همچنین می توانید گزینه فعالسازی ۴G در هر دو سیم کارت را مشاهده کنید.

تغییر حالت شبکه گوشی

این راه حل برای زمانی مناسب است که وقتی دو سیم کارت وارد گوشی می کنید، شبکه یکی از آن‌ها متوقف می شود.

نظرات و پیشنهادات شما؟

در این مطلب از کلاسیک وب تبدیل اینترنت E به ۴G ایرانسل و… را اموزش دادیم. شما از کدام روش برای انجام این کار استفاده کردید؟ لطفاً نظرات و پیشنهادات خود را در بخش دیدگاه با ما در میان بگذارید.

  • نوشته admin
  • 1 سال قبل
  • بدون دیدگاه
  • آموزش

آخرین دیدگاه ها

تا کنون دیدگاهی ثبت نشده است.

آخرین مطالب