مطلب فعلی :

آموزش ۹ روش رفع ارور File Format Not Supported در واتساپ

رفتن به بالا

آموزش ۹ روش رفع ارور File Format Not Supported در واتساپ

نوشته admin

1 سال قبل

بدون دیدگاه

آموزش

مجله اینترنتی دانستنی ها
آموزش 9 روش رفع ارور File Format Not Supported در واتساپ

آموزش ۹ روش رفع ارور File Format Not Supported در واتساپ

احتمالا شما هم با ارور File Format Not Supported در واتساپ ⚠️ مواجه شده اید! هر روز میلیاردها ویدیو از طریق پیام رسان واتساپ انتقال داده می شود و مشکل رسانه ای ممکن است در هر زمانی رخ دهد. اگر می خواهید بدانید که این خطا به چه معناست و چه روش هایی برای دور زدن آن وجود دارد، آموزش ۹ روش رفع ارور File Format Not Supported در واتساپ امروز کلاسیک وب را دنبال کنید.

حل مشکل محدودیت ارسال فایل واتساپ

Fix The File Format is Not Supported In WhatsApp

شاید سوال کنید که فرمت فایل مورد نظر پشتیبانی نمیشود یعنی چه؟ در واتساپ از همه فرمت های ویدیویی پشتیبانی نمی شود. علاوه بر این، محدودیت هایی وجود دارد که اگر یکی از این محدودیت ها نقض شود، فایل قابل انتقال نیست. ساده ترین راه حل این است که برای دوستتان یک ویدیو بفرستید که با گوشی خود گرفته اید، تبدیل خودکار انجام می شود و حتی مشکلی پیش نمی آید.

تغییر فرمت فیلم برای ارسال در واتساپ

بعد از توضیحات بالا باید به شما بگوییم که واتساپ از اکثر فرمت های محبوب پشتیبانی می کند. اما باید تفاوت های ظریف را در نظر داشته باشید. برای مثال فرمت های MPEG-4 انواع مختلفی دارند. هنگام دانلود؛ این واقعیت را در نظر بگیرید که واتساپ از رمزگذاری H264+acc پشتیبانی می کند؛ اما راه حل های دیگر را درک نمی کند. به همین خاطر لازم است فرمت های محبوب پشتیبانی شده زیر را همیشه در نظر داشته باشید، چنانچه از فرمت دیگری استفاده می کنید برای تغییر فرمت فیلم برای ارسال در واتساپ اقدام کنید.

  • HD.
  • ۳GP
  • RM.
  • MOV.
  • RAM
  • AVI
  • RA
  • MKV.

عکس‌ : JPG, PNG, WEBP

فیلم : MP4، GP3، MOV و موارد بالا

اسناد: TXT, DOCX, PDF

رفع محدودیت ارسال فایل در واتساپ

برای رفع محدودیت ارسال فایل در واتساپ شما باید اول آنها را درک کنید. در بالا توضیح دادیم که نقض محدودیت ها منجر به ایجاد خطای  error this format is not supported whatsapp می شود. در اینجا ۳ محدودیت اصلی وجود دارد:

  • اندازه فایل (شما می توانید حداکثر ۱۶ مگابایت اطلاعات را به صورت همزمان ارسال کنید).
  • حافظه آزاد (گوشی شما باید مکانی برای ذخیره فیلم ها داشته باشد).
  • مدت زمان (مطمئن شوید که ویدیو از حداکثر ۱ دقیقه نیم تجاوز نمی کند).

با کاهش حجم فایل، آزاد کردن حافظه گوشی و کاهش طول ویدیو می توانید این محدودیت ها را پشت سر بگذارید.

وقتی فرمت فایل پشتیبانی نمیشود در واتساپ چکار کنیم؟

وقتی فرمت فایل پشتیبانی نمی شود شما می توانید از یک ابزار تبدیل فرمت ویدیو استفاده کنید. برنامه هایی وجود دارد که فرمت ها را تغییر می دهند. این فرایند چند ثانیه طول می کشد. در ادامه برخی از معروف ترین مبدل ها را لیست خواهیم کرد:

  • Video Converter (این برنامه عمدتا توسط کاربران گوشی های اندروید استفاده می شود).
  • Online-convert (با هر نوع فرمتی کنار می آید و حتی نیازی به نصب این مبدل روی گوشی خود ندارید).
  • CloudConvert (برای سیستم عامل های iOS مناسب است).
  • Any Video Converter (مناسب سیستم عامل ویندوز و مک)

فرمت عکس پشتیبانی نمیشود یعنی چه؟

یکی دیگر از دلایلی که فرمت فیلم یا عکس پشتیبانی نمی شود این است که احتمالا فایل شما به نحوی خراب یا آسیب دیده است. احتمال دیگر این است که فرمت فایل مناسب نرم افزاری که استفاده نمی کنید نیست. به عنوان مثال یک فایل PDF را با برنامه ورد باز کرده اید. در نهایت ممکن است نرم افزار شما به اندازه کافی به روز نباشد تا از جدیدترین فرمت های فایل پشتیبانی کند.

چگونه برای رفع مشکل ارسال فایل در واتساپ اقدام کنم؟

اگر ارور File Format Not Supported را در واتساپ مشاهده کردید چند کار وجود دارد که می توانید برای رفع آن امتحان کنید. ابتدا مطمئن شوید که فایل توسط نرم افزار شما پشتیبانی می شود. بسیاری از برنامه ها دارای فرمت های فایل خاصی هستند، بنابراین فرمت هایی که نرم افزارتان پشتیبانی می کنند را سرچ کنید.

اگر فایل سازگار است و همچنان ارور فرمت فایل پشتیبانی نمی شود را دریافت می کنید، سعی کنید نام فایل را به فرمتی که نرم افزار شما آن را تشخیص می دهد تغییر دهید. (بهتر است از نام فارسی استفاده نکنید)

همچنین باید مطمئن شوید که جدیدترین نسخه اندروید را روی دستگاه خود نصب کرده اید.

از برنامه مناسب تری استفاده کنید یا برنامه فعلی تان را حذف  دوباره نصب کنید.

آپدیت نبودن دلیل ارسال نشدن فیلم در واتساپ

اگر از نسخه قدیمی واتس اپ استفاده می کنید، لیست مشکلات و خطاهای احتمالی طولانی را دریافت خواهید کرد و این شامل خطای فرمت فایل هم می شود. برنامه گوگل پلی استور را باز کنید، برای WhatsApp سرچ کنید، اگر بروزرسانی وجود داشت آن را نصب کنید. بعد از آپدیت، گوشی خود را ریستارت کنید و بررسی کنید که خطا از بین رفته است یا نه.

آپدیت نبودن دلیل ارسال نشدن فیلم در واتساپ

حل ارور File Format Not Supported در واتساپ با تغییر مکان فایل

یک راه حل سریع برای خلاص شدن از شر این خطا، تغییر مکان فایل مشکل دار است.

به عبارت دیگر، فایل را کپی کنید و سپس آن را در جای دیگری از گوشی خود ذخیره کنید. به عنوان مثال، اگر فایل مشکل دار یک عکس یا ویدیو است، گالری را باز کنید و یک آلبوم جدید ایجاد کنید. سپس فایل را به آلبوم جدید اضافه کنید.

هنگامی که می خواهید دوباره آن را از طریق واتس اپ ارسال کنید، حتما به محل فایل جدید بروید.

توجه داشته باشید چنانچه فیلم یا عکس در گالری ذخیره نمی شود می توانید از آموزش حل مشکل ذخیره نشدن عکس و فیلم واتساپ در گالری اندروید و آیفون کمک بگیرید.

مکان فایل را تغییر دهید

مشکل ارسال فایل در واتساپ به خاطر تنظیم نبودن تاریخ و زمان

اگر تنظیمات تاریخ و زمان گوشی شما درست نباشد، دستگاه شما به سرورهای واتس اپ متصل نمی شود و فایل هایی که مخاطبین برای شما ارسال می کنند دانلود نمی شود.

به تنظیمات گوشی خود بروید و بعد به مسیر System → Date and Time بروید و گوشی خود را طوری تنظیم کنید که به طور خودکار اطلاعات منطقه زمانی را پیکربندی کند.

مشکل ارسال فایل در واتساپ به خاطر تنظیم نبودن تاریخ و زمان

رفع ارور File Format Not Supported در واتساپ با تغییر کارت حافظه

عدم ارسال یا دریافت فایل ار طریق واتساپ می تواند نشان دهنده خرابی کارت حافظه شما باشد. در این مورد شما دو راه پیش رو دارید، یا کارت حافظه را فرمت کنید و تمام محتوای خود را از دست بدهید و یا یک کارت حافظه جدید خریداری کنید و بررسی کنید که آیا ارور فرمت فایل پشتیبانی نمی شود به خاطر حافظه است یا نه.

نظرات و پیشنهادات شما؟

امیدوارم با آموزش ۹ روش رفع ارور File Format Not Supported در واتساپ توانسته باشید مشکل فایل خود را رفع کنید. اگر راه حل دیگری می شناسید یا نظر یا پیشنهادی دارید می توانید در بخش نظرات این مطلب با ما به اشتراک بگذارید.

  • نوشته admin
  • 1 سال قبل
  • بدون دیدگاه
  • آموزش

آخرین دیدگاه ها

تا کنون دیدگاهی ثبت نشده است.

آخرین مطالب