مطلب فعلی :

افزایش سرعت مرورگر گوگل کروم و موزیلا فایرفاکس

رفتن به بالا

افزایش سرعت مرورگر گوگل کروم و موزیلا فایرفاکس

نوشته admin

1 سال قبل

بدون دیدگاه

آموزش

مجله اینترنتی دانستنی ها

افزایش سرعت مرورگر گوگل کروم و موزیلا فایرفاکس

مرورگر ها همانند دروازه های ورود به اینترنت کاربران هستند و برای دسترسی به دنیای وب و اینترنت نقش اصلی را ایفا میکنند.در این بین مرورگرهایی همچون موزیلا فایرفاکس (Mozila Firefox) و گوگل کروم (Google Chrome) از محبوبیت بیشتری برخوردار هستند،این مرورگر ها ممکن است در بعضی موارد به علت های مختلف برای پردازش و نمایش سایت ها کند عمل کنند و باعث اتلاف وقت کاربر شوند.در ادامه چند افزونه و ترفند برای بهبود حافظه مورد استفاده و افزایش سرعت مرورگر ها معرفی میکنیم.

برای شروع ابتدا چند افزونه (Add-on – Extensions) کاربردی برای این مرورگرها را معرفی میکنیم که نصب آنها به استفاده از حافظه و پردازش تب های مرورگر کمک میکند.

TooManyTabs

این افزونه محبوب یک محل سرریزی (overflow) برای تب های باز شده مرورگر ایجاد میکند که شما میتوانید تا زمانی که نیاز به فعال کردن تب دلخواه باشد آنها را به حالت معلق (suspend) در بیاورد تا فضای مرورگر جمع و جور تر و میزان استفاده از حافظه کم تر شود.

افزایش-سرعت-فایرفاکس-گوگل-کروم

TooManyTabs قابلیت بارگذاری (Import) و خروجی گرفتن (Export) ، تهیه نسخه پشتیبان (Backup) در گوگل درایو،مرتب کردن و تنظیم تب ها بر اساس تاریخ ایجاد،نام و آدرس (url) را نیز داراست.

نصب برای : گوگل کروم ، فایرفاکس

 

Tab Hibernation

کار با این افزونه مرورگر کروم بسیار ساده و راحت است،این افزونه به غیر تب فعال تمامی تب های دیگر مرورگر را به حالت تعلیق و خواب (hibernation) در می آورد تا سرعت پردازش تب فعلی چند برابر شود.پس از نصب،دکمه با آیکون ماه به انتهای آدرس بار اضافه میگردد که با کلیک بر روی آن تمامی تب ها به حالت خواب تغییر پیدا کنند.

اضافه-کردن-سرعت-باز-شدن-تب-ها

برای فعال کردن کافیست در یک قسمت دلخواه تب مورد نظر کلیک کنید.

نصب برای : گوگل کروم

 

Showcase

وقتی که  تعداد زیادی تب در فایر فاکس باز است مخصوصا وقتی که بیشتر تب ها مربوط به یک سایت خاص باشند Showcase روند ارائه تب ها را با نمایش شبکه ای تصویر کوچک تب ها (thumbnail) در یکجا بسیار ساده تر میکند.

افزایش-سرعت-فایرفاکس

شما میتوانید پنجره Showcase را در یک تب،پنجره جدید یا در نوار کناری فایرفاکس داشته باشید و تب های مرورگر را در یکجا سازماندهی کنید.

نصب برای : فایرفاکس

 

OneTab

نمایش تمامی تب های باز شده در یک تب و پنجره کار این افزونه بسیار کاربردی و ساده است.گروه بندی تب ها و قابلیت خواندن و باز کردن آنها در زمان دیگر،حذف،بازگردانی (restore) و نمایش سریع تب ها از ویژگی های بسیار خوب این افزونه میباشد.

بالا-بردن-سرعت-گوگل-کروم

نصب برای : گوگل کروم

 

Tab Mix Plus

با فعال سازی این افزونه بسیار محبوب و ویژه فایرفاکس اکثر قابلیت هایی که برای بالابردن و بهینه کردن استفاده از تب های مرورگر نیاز دارید در اختیار شما قرار میگیرد.از امکانات بیشمار این افزونه میتوان به قابلیت ادغام تب ها،بهبود بارگذاری تب های غیر فعال،تعیین کنترلرهای فوکوس بر روی تب فعال و .. اشاره کرد.

تنظیمات-افزایش-سرعت-فایرفاکس

نصب برای : فایرفاکس

 

The Great Suspender

این افزونه نیز همانند Tab Hibernation به غیر از تب فعلی پردازش و فعالیت دیگر تب ها غیرفعال میکند تا سرعت پردازش بالا برود و میزان مصرف حافظه کاهش پیدا کند .از امکانات این افزونه میتوان به  تعیین حالت دستی (manual) و اتوماتیک (automatic) برای غیرفعال کردن تب ها، تعیین لیست سفید برای عدم اعمال غیر فعال کردن برای یکسری از سایت های دلخواه شما اشاره کرد.

افزایش-سرعت-chrome

نصب برای : گوگل کروم

 

کدام افزونه و تب ها بیشتر از همه حافظه و پردازش مرورگر را به خود اختصاص داده اند؟

همچنین به غیر از افزونه های فوق میتوانید از روش های زیر از میزان حافظه استفاده شده توسط تب و افزونه ها در مرورگرهای فایرفاکس و گوگل کروم نیز اطلاعات کسب کنید تا برای مدیریت بهتر یا حذف آنها اقدام نمایید.

گوگل کروم

عبارت chrome://memory-redirect کپی و در آدرس بار پیست و اینتر کنید تا صفحه About memory نمایش داده شود.

آموزش chrome://memory-redirect

در این صفحه و در بخش Summery شما میزان استفاده از حافظه اصلی و حافظه مجازی (به اشتراک گذاشته شده،خصوصی و جمع کل) مرورگرهای سیستم (از جمله فایرفاکس و..) و در بخش Processes میزان استفاده از حافظه اصلی و حافظه مجازی پردازش ها (شامل تب های باز شده،GPU یا پردازنده گرافیکی و حالت کلی مرورگر و..) مرورگر کروم را مشاهده میکنید.

فایرفاکس

برای مشاهده میزان حافظه ای که افزونه های نصب شده به خود اختصاص دادند ابتدا افزونه about:addons-memory را نصب کنید سپس در آدرس بار عبارت about:addons-memory را تایپ و اینتر کنید.

مدیریت حافظه فایرفاکس

صفحه افزونه که شامل اسامی مرورگر ها و افزونه های نصب شده فایرفاکس که بر اساس میزان مصرف حافظه لیست شده اند نمایش داده میشود.

ترفند کاهش مصرف حافظه و افزایش سرعت مرورگر فایرفاکس

جلسه (session) اطلاعاتی هستند که وبسایت ها برای کارایی بیشتر در مرورگر کاربر ذخیره میکنند.به صورت پیشفرض فایرفاکس ۵۰ جلسه (session) از وبسایت ها را نگهداری میکند اگر شما به طور میانگین کمتر از ۱۰ وبسایت را به صورت دائم و روزانه مرور میکنید ترفندی رامعرفی میکنیم که با کاهش تعداد نگهداری تاریخچه جلسه (session) مرورگر شما باعث کاهش میزان مصرف حافظه و افزایش سرعت میشود.

ابتدا عبارت about:config را در آدرس بار مرورگر وارد و اینتر کنید.

در صورتی که برای اولین بار به این صفحه مراجعه میکنید بر روی دکمه I’ll be careful, I promise! کلیک کنید.

سپس در کادر جستجو صفحه عبارت زیر را کپی پیست کنید.

browser.sessionhistory.max_entries

بر روی فایل پیداه شده دابل کلیک کنید.پنجره ای باز میشود که به طور پیشفرض دارای عدد ۵۰ است با تغییر و کم کردن (به طور مثال : ۱۰ ) این عدد تعداد تاریخچه نگهداری جلسه ها کاهش و در نتیجه میزان استفاده از حافظه کمتر و سرعت مرورگر افزایش می یابد.

ترفند بالا بردن سرعت فایرفاکس

پس از وارد کردن عدد دلخواه بر دکمه OK کلیک و مرورگر را ببندید و دوباره باز کنید تا تغییرات اعمال شود.

در پایان اگر شما نیز ترفند یا افزونه خوبی برای بهتر شدن سرعت مرورگر ها سراغ دارید در بخش نظرات آن را با ما و دیگران به اشتراک بگذارید.

  • نوشته admin
  • 1 سال قبل
  • بدون دیدگاه
  • آموزش

آخرین دیدگاه ها

تا کنون دیدگاهی ثبت نشده است.

آخرین مطالب