مطلب فعلی :

انتخاب کیف پول مناسب برای نگهداری ارزهای دیجیتال

رفتن به بالا

انتخاب کیف پول مناسب برای نگهداری ارزهای دیجیتال

نوشته admin

2 ماه قبل

بدون دیدگاه

رپرتاژ

مجله اینترنتی دانستنی ها
انتخاب کیف پول مناسب برای نگهداری ارزهای دیجیتال

انتخاب کیف پول مناسب برای نگهداری ارزهای دیجیتال

همانطور که به دنیای هیجان انگیز و نوآورانه‌ی کریپتوکارنسی وارد شده‌اید و تصمیم به خرید و فروش ارزهای دیجیتال گرفته‌اید، امری که حتما باید به آن توجه کنید، نگهداری و ذخیره‌سازی این ارزهاست. هر دارایی ارزشمندی به مکانی امن و مناسب برای نگهداری نیاز دارد.

برای ارزهای دیجیتال نیز، استفاده از کیف‌پول‌های امن و مناسب امری حیاتی است. این کیف‌پول‌ها را می‌توان به سه دسته‌ی اصلی تقسیم کرد:

  1. کیف‌پول‌های کاغذی
  2. کیف‌پول‌های سخت‌افزاری
  3. کیف‌پول‌های نرم‌افزاری یا آنلاین

در این مقاله، علاوه بر توضیحات لازم درباره‌ی این سه نوع اصلی کیف‌پول‌های دیجیتال، به بررسی امنیت کیف‌پول‌های سرد و گرم نیز خواهیم پرداخت.

کیف‌پول رمزنگاری شده چیست؟

با توجه به اینکه ارزهای دیجیتال، به ویژه بیت‌کوین به عنوان یک دارایی بسیار ارزشمند شناخته می‌شوند، پس از خرید آن‌ها یا سایر ارزهای این بازار، ذخیره‌سازی ایمن آن‌ها امری بسیار حیاتی است، زیرا همانند دارایی‌های ارزشمند دیگر، در معرض خطرات دزدی قرار می‌گیرند.

یک کیف‌پول رمزنگاری شده بر پایه بلاک‌چین به کاربران این امکان را می‌دهد که دارایی‌های رمزنگاری شده خود را ذخیره و مدیریت کنند و در صورت نیاز، از آن‌ها برای معامله کردن استفاده کنند. این کیف‌پول‌های رمزنگاری شده برای کاربران، فضای لازم برای تعامل با حوزه دیفای و تبادل NFTها را نیز فراهم می‌کنند.

استفاده اصلی از کیف‌پول‌های رمزنگاری شده، ذخیره‌سازی کلید خصوصی کاربران است. این کلید برای انتقال و تبادل هر دارایی در شبکه بلاک‌چین ضروری است. دارایی‌های ارز دیجیتال ما با استفاده از همین کلید خصوصی بر روی بستر بلاک‌چین (مانند بلاک‌چین اتریوم و بیت‌کوین) ذخیره می‌شوند. به عبارت دیگر، هیچ دارایی دیجیتالی درون کیف‌پول‌ها وجود ندارد، بلکه کلید خصوصی موجود در کیف‌پول، آدرس دارایی‌های ما در بستر بلاک‌چین را باز می‌کند.

کیف‌پول‌های متمرکز و غیرمتمرکز: انتخاب مناسب برای ذخیره‌سازی ارزهای دیجیتال

ابتدا با توصیف کیف‌پول‌های متمرکز شروع می‌کنیم. عملکرد کیف‌پول‌های متمرکز به این شکل است که علاوه بر صاحب کیف و دارایی، یک واسطه (مثلاً صرافی یا شرکت سرویس‌دهنده) نیز به کلید خصوصی مالک دسترسی دارد. درخواست‌هایی که شخص در چهارچوب خرید، فروش، انتقال، یا ذخیره‌سازی دارایی‌های خودش انجام می‌دهد، از طریق این واسطه انجام می‌شود. این نوع کیف‌پول‌ها معمولاً توسط صرافی‌های متمرکز ارائه می‌شوند.

مورد بعد استفاده از کیف‌پول‌های غیرمتمرکز است. این کیف‌پول‌ها دقیقاً در نقطه‌ی مقابل متمرکزها قرار دارند. صرافی یا شرکت سرویس‌دهنده‌ی این کیف‌پول‌ها هیچ دسترسی به کلید خصوصی کاربر ندارند و امکان نظارت بر دارایی‌های او را نیز ندارند. این کیف‌پول‌ها معمولاً در صرافی‌های غیرمتمرکزی مثل صرافی یونی‌سواپ ارائه می‌شوند. در این مورد، در صورت گم شدن یا مفقود شدن کلید ورود توسط کاربر، دارایی‌های ذخیره‌شده روی کلید خصوصی برای همیشه از دسترس خارج می‌شوند.

بیشتر بدانید: سه ارز دیجیتالی که باید در سال ۲۰۲۳ جهت سرمایه گذاری در نظر داشته باشید

کیف‌پول‌های رمزنگاری شده: انواع و ویژگی‌ها

کیف‌پول‌های رمزنگاری شده در دنیای ارزهای دیجیتال به عنوان یکی از اولین و پایه‌ای‌ترین وسایل ذخیره‌سازی دارایی‌های دیجیتال شناخته می‌شوند. این کیف‌پول‌ها، اگرچه برای کاربرانی که علاقه‌ای به انتقال دارایی‌ها و معامله‌ی آن‌ها ندارند، ممکن است مفید باشند، اما بیشتر برای ذخیره‌سازی بلندمدت دارایی‌ها مناسب هستند.

کیف‌پول‌های کاغذی، بخشی از این دسته‌بندی هستند که اصلاح شده‌ترین و نسبتاً ساده‌ترین انواع کیف‌پول‌های رمزنگاری شده هستند. این کیف‌پول‌ها اغلب از یک ورق کاغذ تشکیل شده‌اند که کلید خصوصی مالک کیف‌پول به صورت چاپی، دست‌نویس یا حتی به صورت یک کد QR روی آن نمایش داده می‌شود. با این حال، نگهداری و مدیریت این کیف‌پول‌ها بسیار دشوار است و به سادگی از دست می‌رود.

کیف پول‌های سخت‌افزاری: تضمین امنیت و عملکرد برتر

کیف پول‌های سخت‌افزاری: تضمین امنیت و عملکرد برتر

کیف پول‌های سخت‌افزاری به عنوان یکی از پیشرفته‌ترین و پیشرفته‌ترین روش‌های ذخیره‌سازی دارایی‌های دیجیتال شناخته می‌شوند. این کیف پول‌ها دستگاه‌هایی هستند که معمولاً از طریق اتصال USB به سیستم کامپیوتر یا دستگاه مشابه دیگر وصل می‌شوند و کلید خصوصی دارایی‌های شما را ذخیره می‌کنند.

یکی از مزایای اصلی کیف پول‌های سخت‌افزاری این است که این امکان را فراهم می‌کنند که دارایی‌های دیجیتال شما به صورت آفلاین نگهداری شوند، که تقریباً امکان هک شدن این اطلاعات را غیر ممکن می‌کند. همچنین، با اتصال این کیف پول‌ها به دستگاه‌های متصل به اینترنت، امکان تبادل و معامله دارایی‌های دیجیتال با سرعت و کارایی بالا فراهم می‌شود.

کیف‌های نرم‌افزاری: کاربردی و همراه با خطرات

کیف‌های نرم‌افزاری به عنوان یکی از پرکاربردترین و در عین حال برخطرترین انواع کیف‌پول‌های موجود در دنیای ارزهای دیجیتال شناخته می‌شوند. این نوع کیف‌پول‌ها در اشکال مختلفی مانند کیف‌پول‌های تحت وب، دسکتاپ و موبایل در دسترس هستند. بزرگترین ضعف این نوع کیف‌پول‌ها، ارتباط دائمی آن‌ها با شبکه اینترنت است.

از یک طرف، این ارتباط و دسترسی پایدار باعث می‌شود که کاربران به راحتی با تمامی خدمات ارائه شده توسط ارائه‌دهندگان خدمات، به‌ویژه در زمینه‌های Defi و Gamefi، ارتباط برقرار کنند. کاربرانی که از این نوع کیف‌پول‌ها استفاده می‌کنند، می‌توانند به راحتی از خدمات متنوعی مانند سهام‌داری، وام‌دهی دیجیتال و استکینگ بهره‌مند شوند.

کیف‌پول‌های نرم‌افزاری به شکل کیف‌پول‌های تحت وب، دسکتاپ و موبایل عرضه می‌شوند. در ادامه، به طور مختصر هرکدام را شرح خواهیم داد:

کیف‌پول‌های تحت وب: این کیف‌پول‌ها معمولاً به‌صورت یک افزونه به مرورگر شما اضافه می‌شوند.

کیف‌پول‌های دسکتاپ: این نوع کیف‌پول‌ها به صورت نرم‌افزاری و به‌صورت یک برنامه برای ویندوز یا مک روی سیستم‌های لپ‌تاپ یا رایانه‌های شخصی نصب می‌شوند.

کیف‌پول‌های موبایل:ین کیف‌پول‌ها به‌صورت اپلیکیشن بر روی دستگاه‌های موبایل با سیستم‌عامل اندروید یا iOS نصب می‌شوند.

کیف‌پول‌های سرد و گرم: انتخاب میان امنیت و قابلیت دسترسی

کیف‌پول‌های گرم به کیف‌پول‌هایی گفته می‌شود که به طور مداوم به اینترنت وصل هستند، در حالی که کیف‌پول‌های سرد به کیف‌پول‌هایی اطلاق می‌شود که کلید خصوصی را به صورت آفلاین نگه‌داری می‌کنند. از طرف دیگر، کیف‌پول‌های سخت‌افزاری به عنوان یک گزینه بی نظیر معرفی می‌شوند که هم به صورت آفلاین از دارایی‌های شخصی محافظت می‌کنند و هم امکان اتصال به شبکه بلاکچین و اینترنت جهانی را دارند. این کیف‌پول‌ها همچنین می‌توانند هم جز کیف‌پول‌های سرد و هم جز کیف‌پول‌های گرم شناخته شوند.

منبع خبر: نیپوتو

/ پایان رپرتاژ

این مطلب صرفا جنبه تبلیغاتی داشته و کلاسیک وب هیچ مسئولیتی را در رابطه با آن نمی‌پذیرد.

  • نوشته admin
  • 2 ماه قبل
  • بدون دیدگاه
  • رپرتاژ

آخرین دیدگاه ها

تا کنون دیدگاهی ثبت نشده است.

آخرین مطالب