مطلب فعلی :

با ۱۴ تا از بهترین بازی های PS5 آشنا شوید

رفتن به بالا

با ۱۴ تا از بهترین بازی های PS5 آشنا شوید

نوشته admin

2 ماه قبل

بدون دیدگاه

گوناگون

مجله اینترنتی دانستنی ها
با 14 تا از بهترین بازی های PS5 آشنا شوید

با ۱۴ تا از بهترین بازی های PS5 آشنا شوید

PS5 🎮 یکی از جدیدترین و محبوب ترین کنسول های بازی می باشد که تجربه خوبی را برای عاشقان گیم فراهم کرده است.

  در این پست از کلاسیک وب با معرفی ۱۴ تا از بهترین بازی های  PS5 در خدمت شما هستیم.

معرفی بهترین بازی های PS5

The Best PS5 Games

به طور خلاصه اگر به دنبال بهترین بازی های PS5 هستید، می توانید از لیست بازی های زیر استفاده کنید:

  • سبک ماشینی :  Gran Turismo 7
  • سبک مبارزه ای : Mortal Kombat 11 Ultimate
  • سبک اکشن-استراتژیک (چند نفره) : Helldivers 2
  • سبک بازی کودکانه : Sackboy :A Big Adventure / Astro’s Playroom
  • سبک جنگی :Call of Duty:Modern Warfare 2
  • سبک اکشن-ماجراجویی :God of War Ragnarok
  • سبک نقش آفرینی اکشن (دارک): Demon’s Souls
  • سبک نقش آفرینی : Horizon Forbidden West /Disco Elysium: The Final Cut / Final Fantasy 7 Rebirth
  • سبک اکشن ترسناک : Resident Evil Village
  • سبک تیراندازی سوم شخص: Returnal
  • سبک اکشن-ماجراجویی: Marvel’s Spider-Man 2

نکته مهم که به اجرای هرچه بهتر و بدون لگ این بازی ها کمک می کند چک کردن آپدیت کنسول بازی و همچنین اطمینان از سلامت دیسک ها می باشد. در ادامه به جزئیات داستان و نکات مثبت و منفی این بازی ها می پردازیم. با ما همراه باشید.

۱- بهترین بازی PS5 ماشینی Gran Turismo 7

Gran turismo بهترین بازی ماشین PS5

اگر علاقه مند به بازی های ماشینی هستید،بازی Gran Turismo 7 میتواند انتخاب خوبی برای شما باشد. سازندگان این بازی با توجه کردن به سلایق متنوع کاربران، آن را به یکی از بهترین بازی های ماشینی کنسول PS5  تبدیل کرده اند. سری ۷ این بازی با رفع باگ های سری ۶ و Sport، گرافیک چشم نواز تری را برای کاربران فراهم کرده است. این بازی همچنین امکان مسابقه بین دو یا چند نفر را هم به صورت آنلاین و هم افلاین دارد.

بازی Gran Turismo 7 شامل ۳۹ مرحله ی مختلف می باشد. در طی مراحل این بازی گیمر با برندهای مختلف سازنده ماشین و تاریخچه آنها آشنا میشود.در هر مرحله، کاربر می بایست سه مسابقه را با کسب رتبه اول تا سوم به پایان برساند تا از ماشین های جدید رونمایی گردد.

۲- بازی Mortal Kombat 11 Ultimate

mortal kombat بهترین بازی مبارزه ای PS5

بازی Mortal Kombat 11 Ultimate یکی از کامل ترین بازی های مبارزه ای می باشد که با حس و حالی واقع گرایانه تجربه ی خوبی را برای دوستداران این سبک از بازی به ارمغان می آورد. این بازی شامل ۳۷ شخصیت می باشد. خط داستانی آن حول محور دستکاری و سفر در زمان است. مبارزاتی که در بازی صورت می گیرد،میان افراد از بعد زمانی مختلف می باشد. این بازی همچنین امکان مبارزه آنلاین را داراست که آن را به یک بازی تمام رقابتی تبدیل می کند. از لحاظ نرم افزاری این نسخه از بازی به نسبت سری پیشین خود ، نسخه ی کامل تری می باشد. از لحاظ گرافیکی بازی Mortal Kombat 11 Ultimate در کنسول های بازی PS5 با استفاده از رزولوشن ۴k تجربه بصری بهتری به نسبت PS4 ارائه می دهد.

۳- بازی ۲ Helldivers

بهترین بازی های PS5 آنلاین

بازی های آنلاین چند نفره با ترسیم فضایی تخیلی و سرگرم کننده توانسته اند بسیاری از کاربران در سراسر دنیا را با خود همراه کنند. بازی Helldivers 2 یکی از بازی های محبوب PS5 است که قابلیت بازی در تعداد دو یا چند نفره را داراست. روند بازی به این گونه است که کاربر پس از گذراندن آموزش ها اسم سفینه خود را انتخاب کرده و به کسب تجربه در کهکشان میپردازد. این بازی با ایجاد حس شجاعت در کاربر  در حین انجام ماموریت ها او را به مبارزه با موجودات و ربات های مهاجم ترغیب می کند.

کاربران می توانند با استفاده از سیستم Matchmaking به سرعت به گروه دوستان و هم تیمی های خود متصل گردند. این بازی با قابلیت استفاده از اینترنت خانگی ADSL می تواند تجربه ای خوب و بدون لگ برای کاربران خود فراهم کند.

۴- بهترین بازی های PS5 کودکان Sackboy: A Big Adventure

بهترین بازی PS5 کودکان

از بازی Sackboy :A Big Adventure می توان به عنوان یکی از بهترین بازی های PS5 کودکان نام برد. این بازی داستان شهروند های پارچه ای شهر کرفت ورلد را روایت می کند. مردم شهر با آمدن شخصیت منفی “وکس”  به گروگان گرفته می شوند. اینک نوبت Sackboy است که از شهر دفاع کند. فضای این بازی مشابه بازی های به سبک سوپر ماریو می باشد. این بازی با ساختار و تصاویر چشم نواز خود به جذب کاربران کمک بسزایی می کند.

۵- بهترین بازی های PS5 جنگی Call of Duty: Modern Warfare 2

بهترین بازی PS5 جنگی

اکثر گیمر ها علاقه ی زیادی به بازی های جنگی دارند و این سبک به آن ها این اجازه را می دهد تا هیجانات خود را تخلیه کنند. بدون شک بازی Call of Duty:Modern Warfare 2 را می توان به عنوان یکی از بهترین بازی های PS5 جنگی نام برد. داستان این بازی در دنیای جاسوسی و نظامی روایت میگردد. در این بازی شما به عنوان گیمر نقش جنگجویی به نام شپرد را ایفا می کنید که به عنوان نیرویی در ارتش آمریکا مسئولیت حمله تروریستی به فرودگاه مسکو و دستیابی به اطلاعات رهبران آن را به عهده دارید.

گرافیک این بازی با کیفیت و ایجاد فضایی واقع گرایانه و رعایت جزئیات ، جذابیت بصری خاصی را برای کاربر به ارمغان آورده است، به طوری که احساس میکنید واقعا در یک عملیات نظامی حضور دارید.

۶- بازی God of War Ragnarok

بهترین بازی PS5 خدای جنگ

داستان بازی God of War Ragnarok درباره ی پدر و پسری به نام های کریستوس و آترئوس می باشد. این دو در راه شکار مورد حمله شخصی به نام فریا قرار می گیرند. این سری از بازی به واسطه سیستم و مکانیسم های مبارزه و همچنین  امکان شخصی سازی شیوه مبارزه مورد تمجید کاربران قرار گرفته است.

جلوه های بصری و نورپردازی مناسب صحنه ها، به چشم نواز شدن هر چه بیشتر صحنه های بازی کمک کرده است. توجه به جزئیات صورت و احساسات شخصیت های داستان نیز حس نزدیک تری را به مخاطب هدیه می دهد.

۷- بهترین بازی دونفره Demon’s Souls PS5

Demon Souls بهترین بازی PS5

این بازی داستان شهری به نام مولتاریا را روایت می کند. این شهر در اثر پیمانی از سوی شاه آن به مرز نابودی کشیده شده است.بر اثر این اتفاق دیمن ها به شهر حمله کرده و کاربر باید در نقش قهرمان جلوی شاه را گرفته و نیروهای اهریمنی را شکست دهد.

این بازی امکان انتخاب کلاس های شخصیتی مختلفی همچون شوالیه و موارد دیگر را برای بازیکن قرار داده است. انتخاب هر کدام از این سبک و کلاس ها قابلیت های متفاوتی را برای کاربر فراهم می کند. همچنین بازی Demon’s Souls امکان پخش آنلاین و هم بازی شدن با افراد دیگر تا ۶ نفر را داراست.

کاربر می تواند در طی بازی دوستان خود را نیز با استفاده از این قابلیت وارد بازی کند. از این بازی میتوان به عنوان یک بازی سولز لایک نام برد. بازی های سولز لایک به بازی هایی اطلاق می شوند که علاوه بر تاکید ویژه بر مبارزه با سلاح سرد و داستان سرایی محیطی، کاربر با استفاده از کشتن دیمن ها و روح ها ارزشی دریافت می کند که با استفاده از آن می تواند شخصیت خود را ارتقا دهد. مرگ در این نوع بازی مجازات شدیدتری دارد. بازیکن پس از هر بار مرگ تمامی مواردی که جمع آوری کرده را از دست می دهد و باید دوباره مسیر را برای جمع کردن آن ها طی کند.

۸- بهترین بازی PS5 کودکان Astro’s Playroom

بهترین بازی PS5 اسلیم

Astro’s Playroom پیشتر نیز برای نشان دادن قابلیت های پخش صدا و تصویر  کنسول بازی PS4 ارائه شده بود. این بار برای کاربران PS5 برای تجربه ی قابلیت های صدا و تصویر و هم چنین تکنولوژی کنترلرهای Dualsense که هم برای کنسول های بازی Fat و هم Slim PS5 قابل اجراست ، طراحی شده است. این تکنولوژی حس تقویت شده و باورپذیری به کاربر از محیط بازی ارائه می دهد.

خط داستانی این بازی به این گونه است که، در هر مرحله ربات باید تکه هایی از پازل را در بازی پیدا کند. نکته مهم درباره Astro’s Playroom این است که این بازی برای کاربران PS5 به صورت رایگان قابل دسترسی می باشد.

۹- بازی Disco Elysium: The Final Cut

بهترین بازی PS5 کاراگاهی

بازی Disco Elysium: The Final Cut، داستان کاراگاهی را روایت می کند که در پی یافتن قاتل فردی ست که در حیاط پشتی مسافرخانه ای به دار آویخته شده است.صحنه ی اول بازی با بیدار شدن کاراگاه از خوابی شبیه مرگ در هتل است. کاراگاه کم کم با به دست آوردن حافظه خود به سرنخ هایی در داستان دست می یابد. چیزی که مخاطب را در این بازی به خود جذب می کند شخصیت پردازی های خاکستری و مکالمات و خط داستانی جذاب این بازی می باشد.

داستان این بازی علاوه بر پر رمز و راز بودنش، دغدغه هایی درباره ی جنبه های انسانی و اجتماعی دارد. یکی از مواردی که درباره ی این بازی حائز اهمیت است این است که کاربر می تواند وجوه شخصیتی متفاوتی را بسته به سلیقه خود پرورش داده و تجربه کاملا متفاوتی نسبت به سایر افراد از این بازی داشته باشد. علی رغم نکات مثبت، این بازی در زمینه ذخیره مراحل باگ هایی نیز دارد اما به نظر خط داستانی و توجه به جزئیات آن را پوشش می دهد.

۱۰- بازی Resident Evil Village

بهترین بازی PS5 ترسناک

بازی Resident Evil Village را می توان در دسته ی بازی های ژانر وحشت جای داد. این بازی فضای زامبی زده ای را روایت می کند که نقش اول داستان در پی دزدیده شدن دخترش وارد این روستا شده و در این مسیر با چالش هایی مواجه می گردد.

از نکات مثبت این بازی می توان به فضاسازی و عناصر فنی و هنری خوب آن اشاره کرد که کاربر را به خود جذب می کند اما با این حال ممکن است در برخی از صحنه های مبارزه ، کمی افت فریم اتفاق بیفتد.

۱۱- بازی Final Fantasy 7 Rebirth

بهترین بازی PS5 ماجراجویی

داستان Final Fantasy 7 Rebirth با فلش بک به اتفاقاتی که قبلا اتفاق افتاده،آغاز می شود. کلاود و چهار همراهش پس از انفجار بزرگی در میدگار به مسافرخانه ای پناه می برند. کلاود در آنجا از اولین ماموریتش با سفیروث در پنج سال پیش یاد می کند. اتفاقات این بازی در ادامه خط داستانی سری های قبلی آن می باشد. از نکات مثبت این سری از بازی Final Fantasy ، رفع باگ های مبارزه می باشد گرچه باز تکسچرهای گرافیکی در برخی از قسمت های بازی ضعیف عمل کرده است. از دیگر نکات مثبت این بازی می توان به شخصیت پردازی فوق العاده هر پنج عضو گروه نام برد.

۱۲- بازی Returnal

 بهترین بازی PS5

داستان بازی Returnal با سرپیچی شخصیت اول داستان، سیلین از وظایفش آغاز می شود. او پیامی از سیاره ای دریافت کرده و به سمتش می رود. وقتی به محل مورد نظر می رسد توسط  موجودی کشته می شود اما به زندگی باز می گردد. این بازگشت به زندگی به صورت لوپ وار پس از هر بار مرگ در بازی اتفاق می افتد اما بازیکن با میانبر هایی می تواند در بازی پیشروی کند.

از نکات مثبت این بازی می توان به کیفیت خوب صدای سه بعدی آن اشاره کرد که به ناگاه احساس می کنید در فضای بازی قرار دارید.

۱۳- بازی Horizon Forbidden West

بهترین بازی PS5 غرب ممنوعه

این سری از بازی در ادامه سری قبل آن ( Horizon Zero Down)  ارائه شده است. بازی Horizon Forbidden West با تمی پسارستاخیزی داستان گروهی را روایت می کند که به  جستجوی منشا بیماری و عوامل محیطی که باعث تخریب سرزمین غرب ممنوع شده می پردازند.

این بازی به سبک Open World، در خط داستانی خود امکان کاوش و طی مراحل و انجام مبارزات با استفاده از سلاح را دارد. گرافیک این بازی کیفیت بالایی دارد که این نکته ممکن است در برخی از مواقع باعث وجود مشکل و باگ در انجام مراحل گردد.

۱۴- بازی Marvel’s Spider-Man 2

بهترین بازی PS5 مارول

از Marvel’s Spider-Man 2 میتوان به عنوان یکی از محبوب ترین بازی ها با سبک ابرقهرمانی نام برد. داستان این بازی برهه زمانی را روایت می کند که مدتی از شروع همکاری مایلز مورالز و پیتر پارکر می گذرد. بر اثر یک اتفاق این دو مبارزه بزرگی را پشت سر می گذراند اما کمی بعد متوجه می شوند که خطر بزرگ تری در کمین است.

جدای از خط داستانی جذاب این بازی که برای علاقه مندان به اسپایدرمن جالب خواهد بود ، این بازی همچنین از تکنولوژی Dualsense پشتیبانی می کند.

سوالات متداول

بهترین بازی PS5 کدام است؟

بطور کلی پاسخ این سوال به سلیقه کاربر و علایق آن ارتباط دارد و در این پست سعی شده در حد امکان بهترین ها از هر سبک  بازی  PS5 در سال 2024 معرفی گردد. اما با توجه به امتیازات کاربران در رتبه بندی گوگل بازی God of War Ragnarok رضایت 94 درصد از مخاطبان را از آن خود کرده است.

چرا بازی های PS5 قفل می شود؟

یکی از مشکلاتی که کاربران PS5 ممکن است با آن مواجه  گردند مشکل قفل شدن بازی ها می باشد. در به وجود آمدن این مشکل  مشکلات سخت افزاری مثل نخواندن دیسک در کنسول بازی PS5 و همچنین مشکل نرم افزاری آپدیت نبودن کنسول بازی می تواند تاثیرگذار باشد.

جمع بندی

با توجه به محبوبیت کنسول های بازی Playstation 5 (PS5) و اشتیاقی که در میان کاربران آن وجود دارد ، صرف وقت برای آزمون وخطا و پیدا کردن بازی که مناسب سلایق مختلف باشد ، کمی سخت است. در این پست سعی شد به صورت جامع درباره ی بهترین بازی های کنسول PS5 در سال جدید، معرفی در اختیار شما قرار گیرد تا با آرامش و اطمینان خاطر بازی مورد نظر خود را انتخاب کنید.

نظرات و پیشنهادات شما؟

امیدواریم با استفاده از معرفی بازی ها لحظات شادی را با استفاده از کنسول بازی PS5 تان تجربه کنید. اگر شما نیز پیشنهاد دیگری دارید و یا تجربه ای در مورد بازی های معرفی شده داشتید، خوشحال میشویم که در بخش نظرات آن را با ما و دیگران به اشتراک بگذارید.

  • نوشته admin
  • 2 ماه قبل
  • بدون دیدگاه
  • گوناگون

آخرین دیدگاه ها

تا کنون دیدگاهی ثبت نشده است.

آخرین مطالب