مطلب فعلی :

بررسی: آیا ویبره گوشی برای بدن ما ضرر دارد؟

رفتن به بالا

بررسی: آیا ویبره گوشی برای بدن ما ضرر دارد؟

نوشته admin

1 سال قبل

بدون دیدگاه

گوناگون

مجله اینترنتی دانستنی ها
بررسی: آیا ویبره گوشی برای ما ضرر دارد؟

بررسی: آیا ویبره گوشی برای بدن ما ضرر دارد؟

استفاده از ویبره در تلفن همراه یکی از فناوری هایی است که مدت زیادی در حال استفاده است. ممکن است شما هم در مورد مضراتی که ویبره می تواند برای انسان ها ایجاد کند، شنیده باشید. امروز در کلاسیک وب قصد داریم تا بررسی کنیم که آیا ویبره گوشی برای ما ضرر دارد؟

آشنایی با مضرات و خطرات و ویبره گوشی برای بدن انسان

What Are The Health Effects Of Cell Phone Vibration?

ما پیش تر در کلاسیک وب به مضرات و خطرات دکل های مخابراتی، بررسی مضرات امواج بلوتوث و.. پرداختیم. شاید ویبره گوشی در ظاهر فرآیندی ساده به نظر برسد. اما گزارش ها و تحقیقاتی وجود دارند که می توانند تاثیر ویبره بر انسان را تا حدودی نشان دهد. به همین دلیل بسیاری از افراد نگران این استفاده از ویبره موبایل و عوارض آن هستند.

مضرات ویبره گوشی برای بدن انسان، آیا ویبره گوشی ضرر دارد؟

جالب است که بدانید ارتعاش زیاد و طولانی مدت برای بدن مضر است و می تواند منجر به ایجاد بیماری هایی همچون انگشت سفید شود. به همین دلیل برخی از کارشناسان معتقدند که مضرات ویبره گوشی همانند سایر دستگاه های مرتعش می توانند آسیب زننده باشد. علاوه بر موضوع کلی ارتعاش، خود ویبره گوشی می تواند منجر به ایجاد سندرم ویبره موبایل شود.

مضرات ویبره گوشی برای بدن انسان، آیا ویبره گوشی ضرر دارد؟

همچنین آیا جزو افرادی هستید که لپ تاپ را روی پای خود قرار می دهید؟ پیشنهاد می کنیم مطلب خطرات گذاشتن لپ تاپ روی پا و مضرات لپ تاپ برای بدن انسان چیست ؟ را مطالعه نمایید.

خطرات ویبره گوشی برای انسان، انگشت سفید یا سندرم ارتعاش دست و بازو (Vibration-induced white finger)

سندرم ارتعاش دست و بازو، نوک انگشتان سفید شده و کم کم گسترش می یابد. در ابتدا معمولا درد شروع می شود و با ادامه بیماری، انگشتان بی حس شده و رو به بی حس شدن و سیاه شدن انگشتان پیش می رود.

خطرات ویبره گوشی برای انسان، انگشت سفید یا سندرم ارتعاش دست و بازو (Vibration-induced white finger)

علت ایجاد این بیماری ارتعاش زیاد و طولانی مدت است که می تواند باعث ایجاد تغییرات در تاندون، عضلات، استخوان و مفاصل شود. معمولا افرادی که در مشاغل و یا با دستگاه هایی که با ارتعاش زیاد کار می کنند در ارتباط هستند، می توانند دچار این مشکل شوند. برخی از افراد معتقدند که ویبره گوشی با دفعات طولانی و زیاد، می تواند زمینه ساز این مشکل شود. اما با وجود شدت کم وزمان های بسیار کوتاه ویبره، نمی توان به صورت قطع ویبره را زمینه ساز این بیماری دانست.

همینطور آیا با ضرر امواج الکترومغناطیسی هم آشنا هستید؟ مطالعه مطلب کدام امواج الکترومغناطیسی برای انسان ضرر دارند؟ چگونه از این تابش ها در امان باشیم؟ در این زمینه کاربردی خواهد بود.

مشکل ویبره گوشی برای انسان، سندرم توهم ویبره موبایل (Phantom Vibration Syndrome)

به نظر می رسد سندرم ویبره گوشی همراه یک مشکل شایع باشد که جزو عوارض ویبره گوشی محسوب می شود. برای بسیاری از ما پیش آمده است که احساس کنیم گوشی در جیبمان ویبره می زند اما این حس غیر واقعی بوده باشد. تحقیقاتی در این زمینه توسط Larry Rosen انجام شده است و نتایج آن در کتاب iDisorder به چاپ رسیده است.

مشکل ویبره گوشی برای انسان، سندرم ویبره موبایل (Cellphone vibration syndrome)

دلیل دقیق ایجاد این مشکل مشخص نیست اما از نظر این دکتر روانشناسی، سندروم به دلیل وجود اضطراب در افراد است. یعنی افرادی که از در زندگی خود اضطراب و انتظار را تجربه می کنند، بیشتر با این مشکل مواجه می شوند. خود این سندروم به تنهایی مشکل خاصی را ایجاد نمی کند ولی می تواند نشان دهنده علائمی از مشکلات دیگر مانند اضطراب، اعتیاد به تلفن همراه، وسواس فکری یا مشکلات عصبی و.. باشد. با دوری از تلفن همراه به مدت های طولانی تر و قطع کردن ویبره آن، می توان این مشکل را کاهش داد و با برطرف کردن مشکلات زمینه ای، آن را رفع کرد.

در پایان اگر مدت زمان زیادی از وای فای استفاده می کنید، مطالعه مطلب آیا امواج وای فای واقعا برای انسان مضر است؟ را هم فراموش نکنید.

نظرات و پیشنهادات شما؟

در مطلب امروز تاثیرات ویبره گوشی بر سلامتی انسان را بررسی کردیم. با توجه به اثرات ناچیز و مشکلاتی که خطر جدی محسوب نمی شود، نمی توان ویبره گوشی را برای بدن اسنان خطرناک توصیف کرد. اما نظر شما چیست؟ آیا ویبره گوشی توانسته است اثراتی را در زندگی و سلامتی شما بر جا بگذارد یا در صورتی که ویبره گوشی مضر شناخته شود، آیا قادر به عدم استفاده از آن هستید؟ می توانید نظرات، پیشنهادات و تجربیات خود در زمینه خطرات ویبره موبایل را در دیدگاه این پست با ما به اشتراک بگذارید.

  • نوشته admin
  • 1 سال قبل
  • بدون دیدگاه
  • گوناگون

آخرین دیدگاه ها

تا کنون دیدگاهی ثبت نشده است.

آخرین مطالب