مطلب فعلی :

بررسی علت و روش های حل مشکل ارور This story is unavailable اینستاگرام

رفتن به بالا

بررسی علت و روش های حل مشکل ارور This story is unavailable اینستاگرام

نوشته admin

1 سال قبل

بدون دیدگاه

آموزش

مجله اینترنتی دانستنی ها
بررسی علت و روش های حل مشکل ارور This story is unavailable اینستاگرام

بررسی علت و روش های حل مشکل ارور This story is unavailable اینستاگرام

اگر نمی توانید استوری های شخصی ⭕ را مشاهده کنید همیشه به این معنا نیست که این شخص شما را بلاک کرده است. در بررسی علت و روش های حل مشکل ارور This story is unavailable اینستاگرام امروز کلاسیک وب ما در مورد علت های احتمالی این مشکل صحبت خواهیم کرد و در صورت وجود روش هایی را برای حل آن توضیح خواهیم داد.

نحوه حل مشکل This story is unavailable اینستاگرام

Fix This Story is Unavailable on Instagram

اینستاگرام به کاربران این امکان را می دهد پست ها و ریلرزهای خود را با افراد دیگر به اشتراک بگذارند. این کار را می توان با کلیک روی دکمه Share (آیکن موشک کاغذی) استوری در گوشه سمت راست پایین صفحه و بعد انتخاب شخصی که می خواهید استوری را برای وی ارسال کنید، انجام دهید. این ویژگی به طور گسترده در اینستاگرام استفاده می شود و بسیاری از افراد از آن برای اشتراک گذاری استوری هایی که دوست دارند استفاده می کنند.

اگر شخصی از طریق دایرکت یک استوری برای شما ارسال کرده است اما با ضربه زدن روی آن با پیام This story is unavailable اینستاگرام مواجه می شوید باید بدانید که این یکی از رایج ترین مشکلات اینستاگرام است که تقریبا هر کاربر حداقل یک بار با آن مواجه شده است. حتی در برخی مواقع شما پیغام This story is no longer available را مشاهده خواهید کرد. وقتی این خطاها را در اینستاگرام دریافت می کنید نمی توانید استوری را مشاهده کنید. اگر فرد با تجربه ای نیستید ممکن است ندانید که این خطاها به چه معنا هستند. به همین دلیل ما مطلب بررسی علت و روش های حل مشکل ارور This story is unavailable اینستاگرام  را برای شما آماده کرده ایم تا در این راه به شما کمک کنیم.

This story is unavailable یعنی چه؟

همانطور که از نام این خطا پیداست، ارور This Story Is Unavailable به این معناست که استوری مورد نظر شما دیگر در دسترس نیست. دلایل مختلفی وجود دارد که چرا وقتی شخصی از طریق دایرکت برای شما استوری می فرستد؛ با این خطا مواجه می شوید. در ادامه همه دلایل را توضیح خواهیم داد.

This story is unavailable یعنی چه

استوری منقضی شده است

استوری اینستاگرام به مدت ۲۴ ساعت (۱ روز) در دسترس است. بعد از این بازه زمانی به طور خودکار حذف می شود. این یکی از رایج ترین دلایل ارور Story Is Unavailable اینستاگرام است. اگر شخصی استوری را از طریق دایرکت اینستاگرام به شما ارسال کرده باشد و شما دیر آن را دیده باشید این پیام را مشاهده خواهید کرد.

اگر استوری منقضی شده است و می خواهید آن را بعد از ۲۴ ساعت مشاهده کنید پس پروفایل شخص را باز کنید و ببینید که استوری را به هایلایت اضافه کرده است یا نه. اگر این کار را انجام داده باشد استوری برای همیشه در پروفایل باقی می ماند. اما اگر استوری به هایلایت اینستاگرام اضافه نشده باشد هیچ راهی وجود ندارد تا به شما کمک کند استوری را مشاهده کنید.

علت Story Unavailable در اینستاگرام : استوری توسط کاربر حذف شده است

همچنین ممکن است استوری مورد نظر شما توسط خود شخص حذف شده باشد. در این صورت باز هم ارور Story Unavailable را دریافت خواهید کرد. اینستاگرام به کاربران این امکان را می دهد که در صورتی که نمی خواهند استوری در پروفایل شان نمایش داده شود آن را حذف کنند. دلایل مختلفی برای این موضوع وجود دارد، ممکن است کاربر به اشتباهی ویدیو یا عکسی را استوری کرده باشد و یا فقط بخواهد استوری در مدت زمان کمتر از ۲۴ ساعت نمایش داده شود. دلیل پشت قضیه هر چه که باشد وقتی که استوری حذف می شود شما این ارور را مشاهده خواهید کرد. متاسفانه بعد از حذف استوری توسط کاربر امکان مشاهده آن وجود ندارد.

علت Story Unavailable در اینستاگرام : استوری توسط کاربر حذف شده است

مشکل This Story Is Unavailableبه علت بلاک شدن شما

یکی دیگر از دلایل احتمالی This Story Is Unavailable در اینستاگرام این است که شخصی که استوری اش را می خواهید مشاهده کنید شما را بلاک کرده است. وقتی شخصی شما را بلاک می کند نمی توانید استوری ها، هایلایت ها، پست ها و به طور کلی هر چیز دیگری را در پروفایلش مشاهده کنید. شما می توانید با کمک یک اکانت دیگر این مسئله را بررسی کنید.

اما گاهی اوقات فالور بروزرسانی استوری شما را در فید اصلی خود مشاهده می کند اما با ضربه زدن روی آن باز نمی شود. این بدان خاطر است که شما چند دقیقه قبل این کاربر یا کاربران را بلاک کرده اید. اگر این کاربر بخواهد استوری شما را مشاهده کند پیغام User Not Found را مشاهده خواهند کرد که به این معناست کاربر مسدود شده است. بلاک کردن یک فالور خاص گاهی اوقات به دلیل نام های کاربری یکسان می تواند ناخواسته باشد. تنها راهی که یک کاربر بلاک شده اینستاگرام می تواند استوری های شما را تماشا کند زمانی است که وی را رفع انسداد کرده باشید.

برای اینک کار گزینه blocked user یا کاربر مسدود شده را بررسی کنید و فرد یا افرادی که می خواهید را از بلاک بودن در بیاورید.

مشکل This Story Is Unavailableبه علت بلاک شدن شما

خصوصی بودن اکانت و ایجاد مشکل Story Is Unavailable

دو نوع اکانت در اینستاگرام وجود دارد. یکی از آنها اکانت عمومی است که همه چیز برای کاربران دیگر قابل مشاهده است (حتی برای افرادی که شما را فالوو نمی کنند).  دیگری اکانت خصوصی است که فقط فالورهای تایید شده می توانند پست ها، استوری ها و هایلات ها را مشاهده کنند. اگر فردی استوری را از اکانت خصوصی ارسال کرده باشید با مشکل Story Is Unavailable مواجه خواهید شد. همچنین ممکن است این اکانت قبلا عمومی بوده باشد و بعدا کاربر آن را به خصوصی تغییر داده باشد.

اگر می خواهید استوری شخصی که دارای اکانت خصوصی است را مشاهده کنید باید وی را فالو کنید. اگر نمی خواهید این کار را انجام دهید از دوست خود بخواهید که از استوری اینستاگرام اسکرین شات یا فیلم بگیرد و برای شما ارسال کند.

خصوصی بودن اکانت و ایجاد مشکل Story Is Unavailable

حذف شدن استوری و ایجاد پیغام this story is unavailable در اینستاگرام

گاهی برای حل مشکل استوری این داستان دیگر در دسترس نیست کاری از شما ساخته نیست چون در برخی از مواقع اینستاگرام به دلیل برخی موراد نقض حریم خصوصی استوری را حذف می کند. گرچه این مسئله به ندرت رخ می دهد اما باید این احتمال را هم در نظر داشته باشید. اینستاگرام این حق را دارد استوری کاربری که قوانین را نقض می کند را حذف کند. در برخی موارد شدید، اینستاگرام همچنین می تواند حساب کاربری را برای همیشه مسدود یا حذف کند.

ظاهر شدن پیغام This story is unavailable به علت مخفی کردن استوری

this story is unavailable اینستاگرام می تواند به خاطر این رخ دهد که کاربر استوری خود را پنهان کرده باشد. این شخص می تواند استوری اینستاگرام خود را از افراد خاصی مخفی کند. در این شرایط فردی که برای شما استوری ارسال کرده است می تواند آن را مشاهده کند اما شما نمی توانید. در این صورت می توانید از اکانت دیگری استفاده کنید یا از شخص دیگری بخواهید که اسکرین شات یا ویدیویی از استوری را برای شما ارسال کند.

اما اگر کاربری هستید که استوری را ایجاد کرده اید و می خواهید همه افراد آن را مشاهده کنند پس ویژگی Hidden را غیر فعال کنید. اگر عکس خصوصی را می خواهید با دوستانتان به اشتراک بگذارید در حالت ایده آل بهتر است قبل از استوری کردن گزینه دوستان نزدیک یا Close Friend را انتخاب کنید.

ظاهر شدن پیغام This story is unavailable علت مخفی کردن استوری

نقض فنی در اپلیکیشن ایسنتاگرام و از کار افتادن سرور

معنی story unavailable در اینستاگرام هر چه که باشد ممکن است برخی از اشکلات فنی در برنامه اینستاگرام وجود داشته باشد که باعث ظاهر شدن این خطا می شود.

اگر سرورهای اینستاگرام خراب شده باشند ممکن است هنگام مشاهده استوری چندین خطا را مشاهده کنید. این مسئله ممکن است به خاطر تعمیر و نگهداری سرورها باشد و یا اینکه سرور بیش از حد زیر بار قرار گرفته باشد و یا ممکن است فقط به خاطر مشکلات فنی از کار افتاده باشد. وب سایتی به نام downdetector وجود دارد که به شما امکان می دهد متوجه شوید که اینستاگرام از کار افتاده است یا نه. در صورت خرابی سرور باید منتظر بمانیدتا مشکل برطرف شود.

اتصال ضعیف اینترنت علت This Story Is Unavailable در اینستاگرام

اتصال ضعیف اینترنت یکی از رایج ترین مشلاتی است که باعث می شود نتوانید استوری های اینستاگرام را مشاهده کنید. اینستاگرام برای پردازش به یک اتصال اینترنت قوی با سریعت عالی نیاز دارد. قرار گرفتن در یک مکان شلوغ یا دور از روتر نیز دسترسی به استوری ها و فیدهای اینستاگرام را محدود می کند.

همچنین، مشکلات ISP می تواند بر اتصال تأثیر بگذارد. به طور مثل خطاهای DNS نشان می دهد که شما آنلاین هستید اما در واقعیت اتصال قطع شده است. شما می توانید را راه اندازی مجدد روتر و گوشی خود تداخلات نرم افزاری که از مشاهده استوری جلوگیری می کنند را رفع کنید.

اتصال ضعیف اینترنت علت This Story Is Unavailable در اینستاگرام

استفاده از نسخه قدیمی برنامه

به غیر از اتصال شعیف اینترنت، استفاده از یک نسخه قدیمی از اینستاگرام باعث عدم مشاهده استوری های دایرکت شده می شوند. نسخه قدیمی اینستاگرام باعث بروز مشکلاتی مانند بارگذاری نامناسب فید، باز نشدن استوری ها و غیره می شود. گاهی اوقات یک نسخه قدیمی باعث ایجاد مشکل در عملکرد برنامه می شود.

به روز رسانی برنامه اینستاگرام به کاربران امکان می دهد استوری ها و فیدهای اینستاگرام را به راحتی تماشا کنند. این به روز رسانی همچنین عملکردهای برنامه را بهبود می بخشد، UI/UX را بهبود می بخشد و تعامل کاربر با برنامه را افزایش می دهد. با این حال، کاربران برای مشاهده صحیح استوری ها و فیدهای اینستاگرام باید هر ماه یک بار اپلیکیشن اینستاگرام خود را آپدیت کنند.

ایجاد ارور Story Is Unavailable به علت تنظیم تاریخ و زمان نامناسب

زمانی که تاریخ و زمان خود را به درستی با منطقه زمانی خود تنظیم نکرده باشید خطای This story is unavailable را مشاهده خواهید کرد و حتی استفاده کامل شما از برنامه را محدود می کند. معمولا سیستم عامل گوشی ها به طور خودکار منطقه زمانی و تاریخ را به روز می کند، با این حال کاربرانی که از گوشی های قدیمی استفاده می کنند باید به طور منظم تاریخ و منطقه زمانی دستگاه خود را بررسی کنند.

ایجاد ارور Story Is Unavailable به علت تنظیم تاریخ و زمان نامناسب

شما از لیست فالورها حذف شده اید

ممکن است قبلا در لیست فالورهای کاربر خاصی بوده باشید اما وی شما را حذف کرده باشد. در این شرایط پیغام story is unavailable به شما نمایش داده می شود. در این حالت می توانید دوباره درخواست فالو دهید.

عدم حذف کش و دیتا عاملی برای ایجاد مشکل Story Is Unavailable

برای رفع هر گونه نقض فنی دیگر می توانید کش برنامه اینستاگرام را پاک کنید و روی توقف اجباری ضربه بزنید. برای انجام این کار وارد تنظیمات (Settings) گوشی خود شوید، برنامه ها (Apps) را انتخاب کنید و اینستاگرام (Instagram) را انتخاب کنید. حالا روی دکمه توقف اجباری (Force Stop) ضربه بزنید. بعد از این کار به حافظه (Storage) بروید و روی دکمه پاک کردن داده (Clear Data) ضربه بزنید.

عدم حذف کش و دیتا عاملی برای ایجاد مشکل Story Is Unavailable

سایر روش های حل مشکل ارور This story is unavailable اینستاگرام

صرف نظر از معنی this story is unavailable در اینستاگرام ، راه حل هایی وجود دارد که می توانند به شما کمک کنند.

سعی کنید که از برنامه اینستاگرام خارج شوید و بعد از چند دقیقه لاگین کنید.

گوشی خود را ریستارت کنید و سعی کنید که برنامه اینستاگرام را دوباره اجرا کنید. سعی کنید استوری را مشاهده کنید اگر هنوز هم خطایی به شما نمایش داده می شود؛ دستگاه را برای مدتی خاموش کنید و بعد از چند دقیقه روشن کنید و بررسی کنید که استوری را می توانید مشاهده کنید یا خیر.

برنامه اینستاگرام را حذف کنید و آخرین نسخه از برنامه را نصب کنید.

از اینستاگرام وب استفاده کنید. اگر اتصال اینترنت ضعیفی نداشته باشید معمولا می توانید بدون مشاهده هیچ خطایی استوری ها را ببینید.

اگر سرورهای اینستاگرام از دسترس خارج شده اند منتظر بمانید.

اگر باگ هایی در اپلیکیشن سرور وجود دارد منتظر بمانید تا اصلاحیه هایی برای آنها صادر شود.

مطمئن شوید که شخص مورد نظر خود را فالو کرده اید.

مطمئن شوید که به سیستم اینستاگرام لاگین کرده اید.

به تیم پشتیبانی گزارش دهید. سعی کنید مشکل خود را با این تیم مطرح کند. برای انجام این کار به حساب کاربری خود بروید و روی سه خط افقی در گوشه سمت راست بالا ضربه بزنید. تنظیمات (Settings) را انتخاب کنید و بعد روی Help ضربه بزنید. Report A Problem را انتخاب کنید. مشکل خود را به صورت مختصر توضیح دهید و یک اسکرین شات را پیوست کنید. درخواست خود را ارسال کنید و منتظر جواب بمانید.

ابزارهای مشاهده داستان مانند Insta-stories.online وجود دارند که به شما امکان می‌دهند استوری‌های عمومی اینستاگرام را بدون اطلاع آن‌ها تماشا کنید. تنها کاری که باید انجام دهید این است که نام کاربری فرد مورد نظر را در نوار جستجو وارد کنید تا تمام استوری هایی که در ۲۴ ساعت گذشته آپلود کرده اند را مشاهده کنید.

نظرات و پیشنهادات شما؟

در بررسی علت و روش های حل مشکل ارور This story is unavailable اینستاگرام امروز کلاسیک وب ما توضیح دادیم که This story is no longer available یعنی چه و در مورد علت ها و راه حل های احتمالی آن صحبت کردیم. معنی unavailable در اینستاگرام هر چه که باشد شما باید با شناسایی علت عدم مشاهده استوری های اینستاگرام بهترین راه حل را برای خود پیدا کنید. اگر روش دیگری می شناسید می توانید در بخش نظرات این مطلب با ما به اشتراک بگذارید.

  • نوشته admin
  • 1 سال قبل
  • بدون دیدگاه
  • آموزش

آخرین دیدگاه ها

تا کنون دیدگاهی ثبت نشده است.

آخرین مطالب