مطلب فعلی :

بررسی مزایا و معایب سرویس سیمیلاروب ، میزان دقت رتبه دهی جایگزین الکسا

رفتن به بالا

بررسی مزایا و معایب سرویس سیمیلاروب ، میزان دقت رتبه دهی جایگزین الکسا

نوشته admin

1 سال قبل

بدون دیدگاه

معرفی سرویس

مجله اینترنتی دانستنی ها
بررسی مزایا و معایب سرویس سیمیلاروب : جایگزین الکسا و میزان دقت آن در رنک دهی

بررسی مزایا و معایب سرویس سیمیلاروب ، میزان دقت رتبه دهی جایگزین الکسا

همانطور که می دانید الکسا یکی از سرویس های آنلاین ارزیابی رتبه سایت 🥇 بود. اکثر مدیران سایت برای ارزیابی رتبه سایت خود از این سرویس استفاده می کردند اما همین چند وقت پیش بود که الکسا اعلام کرد فعالیت خود را ادامه نخواهد و همین کار را هم کرد. هر صاحب کسب و کاری برای ارزیابی رتبه سایت خود به یک سرویس جایگزین نیاز خواهد داشت. در این بین یکی از گزینه هایی که می توان از آن استفاده کرد، سایت Similarweb است. شاید سوال کنید که آیا Similarweb به پای الکسا می رسد؟ رتبه ای که نشان می دهد چقدر دقیق است؟ در بررسی مزایا و معایب سرویس سیمیلاروب و میزان دقت رتبه دهی این جایگزین الکسا امروز کلاسیک وب ما سعی داریم به این سوالات پاسخ دهیم.

بررسی سایت Similarweb

How Accurate is Similarweb Really? SimilarWeb Platform Review

قبلا در کلاسیک وب در مورد بک لینک چیست؟ صحبت کردیم اما قبل از اینکه به توضیح اینکه سیمیلاروب چیست و چقدر دقیق است بپردازیم، در مورد اینکه اصلا رتبه چیست صحبت خواهیم کرد. رتبه یک روش امتیازدهی به ترافیک وب سایت است که توسط سایت هایی مانند Similarweb برای تعیین رتبه وب سایت توسعه یافته است.

رتبه بر اساس ترکیبی از تخمین تعداد بازدیدکنندگان منحصر به فر در هر ماه و بازدید ماهانه از صفحه در سیستم های دسکتاپ و تلفن همراه محاسبه می شود. هر چه این مجموع بیشتر باشد رتبه سایت بالاتر است. در سیمیلاروب از ۳ معیار رتبه بندی جهانی، کشوری و صنعتی استفاده می شود.

  • رتبه جهانی: ارزیابی سایت در مقایسه با تمام دامنه های دیگر
  • رتبه کشوری: ارزیابی سایت در مقایسه دامنه های موجود در کشور (ایران و رتبه دهی سایت های ایرانی در سرویس سیمیلاروب به خوبی پشتیبانی میشود)
  • رتبه صنعتی: ارزیابی سایت در مقایسه با سایت های موجود در صنعت مشابه

توجه داشته باشید که این رتبه بندی ها بر اساس برآوردهای Similarweb است و داده های Google Analytics یا Google Search Console در آن دخالتی ندارد. بنابراین اتصال سایت به Google Analytics تاثیری در رتبه Similarweb نشان داده شده به شما ندارد. توجه داشته باشید که در ادامه ما در مورد آموزش سایت Similarweb صحبت نمی کنیم و تنها در مورد میزان دقتی که این سایت دارد با شما صحبت خواهیم کرد.

Similarweb چیست؟

به طور کلی Similarweb خود را به عنوان یک وب سایت رسمی دنیای دیجیتال توصیف می کند. برندهای معروف مانند Booking.com، Walmart، Google، Adidas، Adobe، DHL و بسیاری دیگر از برندهای دیجیتال از این سرویس استفاده می کنند. در واقع SimilarWeb ادعا می کند که بیش از ۵۰ درصد از شرکت های Fortune 500 به داده هایش متکی هستند.

Similarweb چیست؟

این شرکت در سال ۲۰۰۷ توسط Orr Offer در تل آویو تاسیس شد و خیلی زود توانست سرمایه گذاران خارجی را جذف کند. این شرکت در تل آویو، نیویورک، سانفرانسیسکو و لندن دفتر دارد و به سرعت توانست پیشرفت کند. سیمیلاروب یک پلت فرم تجزیه و تحلیل وب است که طیف وسیعی از راه حل های اطلاعاتی را در زمینه های مختلف و از جمله موارد زیر ارائه می دهد:

  • هوش تحقیق دیجیتال که به محک زدن، تحقیقات شرکت و بازار و تحلیل مخاطبان اشاره دارد.
  • هوش دیجیتال مارکتینگ که به بهینه سازی کلمات کلیدی، تجزیه و تحلیل رقبا، تحقیقات تبلیغاتی، خرید رسانه و بهینه سازی وابسته اشاره دارد.
  • هوش فروش دیجیتال که به تعامل و غنی سازی، کشف تقلب، و داده های تعامل فروش اشاره دارد.
  • هوش سرمایه گذاری که به اطلاعات سهام و داده های جایگزین اشاره دارد.
  • هوش خریدار که به رفتار خریداران آنلاین و عادات خرید آنلاین اشاره دارد.

نحوه کار سیمیلاروب

اول از همه، SimilarWeb داده های وب سایت ها را جمع آوری می کند و بعد الگوریتم های خود را برای پاک سازی، مطابقت، پردازش ورودی و ترکیب ورودی ها برای مدل سازی داده ها اجرا می کند. بعد داده ها را از طریق یادگیری ماشین پیشرفته به کار می گیرد تا اطلاعات دقیق تری را در دوره های مختلف به کاربران ارائه دهد.

نحوه کار سیمیلاروب

رتبه سیمیلاروب چقدر دقیق است؟

SimilarWeb بیش از یک دهه است که داده های را بررسی می کند. در واقع روزانه حدود ۲ ترابایت داده را تجزیه و تحلیل می کند و روزانه ۱۰ میلیارد سیگنال دیجیتال را جمع آوری می کند و بیش از ۱۰۰۰۰ گزارش روزانه را تولید می کند. علاوه بر این، ۲۰۰ دانشمند داده SimilarWeb به پیشرفت این سایت کمک می کنند.

این سایت داده های خود را از ۴ منبع مختلف به دست می آورد تا اطلاعات مورد نیاز مشتریان خود را محاسبه کند:

  • افزونه های مرورگرها
  • داده های ISP سراسر جهان
  • صاحبان وب سایت هایی که از ابزارهای تجزیه و تحلیل مانند Google Analytics استفاده می کنند.
  • داده های ارزیابی شده از وب سایت هایی مانند ویکی پدیا و غیره (به طور کلی هر سایت عمومی)

SimilarWeb دارای یک خزنده وب قدرتمند است که هر ماه بیش از ۲ میلیارد صفحه وب را اسکن می کند. همچنین دارای بیش از ۲۰۰ میلیون دستگاه نظارت شده در بیش از ۱۹۰ کشور است که با مشارکت SimilarWeb و ارائه دهندگان خدمات محلی در کشورهای محلی بدست آمده است.

همه این وب سایت ها به هم متصل هستند و بنابراین به پایگاه داده SimilarWeb لینک داده شده اند. در نتیجه SimilarWeb می تواند داده های خود را تایید کند و تا حد امکان اطلاعات دقیقی را به کاربران ارائه دهد. بنابراین رتبه سیمیلاروب شبیه به داده های Google Analytics است. اگر به این سرویس علاقمند شده اید می توانید برای ساخت اکانت سیمیلار وب خود اقدام کنید. توجه داشته باشید که استفاده از ابزار پشتیبانی و چت آنلاین برای سایت و وبلاگ ها در رتبه سایت هم تاثیرگذار خواهد بود پس از ۱۶ ابزاری که قبلا معرفی کردیم استفاده کنید.

ترافیک سایت رنک دهی سیمیلاروب چقدر دقیق است؟

می توانید گزارش های عمیقی بدست آورید اما تنها در صورتی که هزینه پرداخت کرده باشید. این گزارش ها ابزارهای زیر را در اختیار شما قرار می دهند:

  • سایت خود را در برابر رقبای اصلی می توانید ارزیابی کنید.
  • می توانید استراتژی های بازاریابی رقبای خود را در کشورهای مختلف بررسی کنید.
  • تحقیقات کلمات کلیدی را بر اساس آمار ترافیک وب سایت خود انجام دهید.
  • می توانید از اشتباهات رقبا درس بگیرید و راه های جدیدی برای جذب بازدیدکننده پیدا کنید

علاوه بر این؛ ابزاری دیگری به نام Audience Overview وجود دارد که اطلاعات بیشتری در مورد مخاطبان هدف رقیب شما ارائه می دهد.

مزایای سیمیلاروب چیست؟

  • رابط کاربری نسبتا کاربر پسندی دارد
  • دارای پلن رایگان است که عملکرد محدودی را ارائه می دهد
  • استفاده از ابزارهای رایگان SimilarWeb ساده است
  • هر زمان که بخواهید می توانید اشتراک خود را کنسل کنید.
  • دارای مجموعه داده بزرگی است که شامل بازدیدهای سایت، مقدار ترافیک و منابع، رسانه های اجتماعی، توزیع جغرافیایی، معیارهای مخاطب و موارد دیگر است.
  • با یک نگاه خلاصه ای از داده ها را با ساختاری مناسب می توانید مشاهده کنید.
  • کلمات کلیدی جستجوی ارگانیک را جمع آوری می کند.
  • فقط روی کاربران کشورهای خاص متمرکز نیست و به داده های جهانی دسترسی دارد.
  • داده ها را می توان در فرمت های PDF، PNG و سایر فرمت ها اکسپورت کرد.

معایب سایت Similarweb چیست؟

اگر شما یک کاربر مبتدی هستید، برای کار با SimarWeb به کمی آموزش نیاز دارید.

تنها دو پلن رایگان و سازمانی وجود دارد. بعد از ثبت نام با آدرس ایمیل خود باید صفحات قیمت گذاری برای پکیج های مختلف وجود داشته باشد. این پکیج ها معمولا تغییر می کنند، بنابراین بهتر است که در سایت ثبت نام کنید و ببینید کدام آفر برای شما مناسب تر است.

عدم ردیابی بازدیدکنندگان منحصر به فرد.

ترافیک وب صرفاً مربوط به ترافیک دسکتاپ است. برآوردها شامل ترافیک دستگاه های تلفن همراه نمی شود که بخش قابل توجهی از ترافیک وب را تشکیل می دهد.

برای وب سایت های کوچکتر (زیر ۵۰ هزار بازدید ماهانه) دقت کمتری دارد.

مقایسه سایت های بررسی سئو SimilarWeb و Google Analytics

داده هایی که از SimilarWeb دریافت می کنید گاهی با داده هایی که فقط در Google Analytics می بینید متفاوت است. این اتفاق به ۳ دلیل رخ می دهد:

SimilarWeb از روش های مختلفی برای جمع آوری داده های خود استفاده می کند. SimilarWeb در سایت خود به جزئیات بیشتری در مورد روش خود می پردازد اما کافی است بگوییم که ارائه نتایج متفاوت نسبت به Google Analytics به معنی نادرست بودن آن نیست.

SimilarWeb تنها به تجزیه و تحلیل، الگوریتم ها و ردیاب ها متکی نیست، بلکه از تیمی از دانشمندان داده استفاده می کند تا اطمینان حاصل شود که تعداد بازدیدکنندگان به دلیل خطای کد یا نصب نادرست کمتر گزارش نشده باشد. رویکرد ترکیبی SimilarWeb به آنها امکان می دهد تا تشخیص دهند چه زمانی ممکن است یک شرکت ردیاب ها را به جنبه های دیگر کسب و کار خود اضافه کرده باشند. آنها از این داده ها در آمار خود استفاده می کنند.

SimilarWeb پیشنهاد می کند که هر کسی که می خواهد صحت داده هایش را در مقابل Google Analytics بررسی کند، باید مطمئن شود که پارامترهای بازه زمانی؛ دستگاه و معیارهای یکسانی را استفاده می کند. باز هم اتخاذ یک رویکرد یکپارچه به اطمینان از مقایسه عادلانه تر کمک می کند.

ویژگی های مهم سایت رنک سیمیلاروب

در ادامه در مورد برخی از امکانات و ویژگی های مهم سایت رنگ سیمیلاروب توضیح خواهیم داد:

بررسی ترافیک: با وارد شدن به سایت Similarweb و وارد کردن آدرس URL در کادر جستجو می توانید به اطلاعات ترافیک سایت دسترسی پیدا کنید.

ویژگی های مهم سایت رنک سیمیلاروب

 

مشاهده کل بازدید ها: نمودار کل بازدیدها به شما امکان می دهد مشاهده کنید که یک سایت معین در ماه گذشته چقدر ترافیک داشته است. این داده ها بسیار دقیق هستند به این معنا که برای اندازه گیری سطح ترافیک بین سایت ها نسبتا دقیق است.

ویژگی های مهم سایت رنک سیمیلاروب

معیارهای تعامل: همچنین می توانید معیارهای تعامل مانند میانگین مدت بازدید؛ بازدید از صفحه و نرخ پرش را مشاهده کنید.

ویژگی های مهم سایت رنک سیمیلاروب

منابع ترافیک: نشان می دهد که چند درصد از ترافیک یک سایت از هر یک از کانال (شبکه های اجتماعی، مستقیم، ایمیل، تبلیغات نمایشی و غیره) می آیند.

ویژگی های مهم سایت رنک سیمیلاروب

ارجاعات: شما می توانید درصد ترافیک کلی سایت را که از ارجاعات بدست می آیند را مشاهده کنید. ترافیک ارجاعی به طور کلی به معنای هر گونه ترافیک غیر تبلیغاتی است که از سایت های فردی که موتورهای جستجو یا شبکه های اجتماعی نیستند بدست می آید.

ویژگی های مهم سایت رنک سیمیلاروب

سایت های مقصد برتر: نشان می دهد که بازدیدکنندگان سایت از کجا آمده اند و کاربران چگونه سایت را ترک می کنند.

ویژگی های مهم سایت رنک سیمیلاروب

نمایش تبلیغات: این گزارش سایت های برتر و شبکه های تبلیغاتی برتر را نشان می دهد.

ویژگی های مهم سایت رنک سیمیلاروب

علایق مخاطب: بر روی کارهایی که بازدیدکنندگان سایت در خارج از خود سایت انجام می دهند تمرکز دارد.

ویژگی های مهم سایت رنک سیمیلاروب

دسته بندی ها: می توانید دسته بندی علایق کاربران را بر اساس فعالیت آنها در خارج از سایت مشاهده کنید.

ویژگی های مهم سایت رنک سیمیلاروب

ابر کلمات: این بخش شامل یک ابر کلمه از موضوعاتی است که SimilarWeb فکر می کند بیشترین ارتباط را به بازدیدکنندگان سایت دارد.

ویژگی های مهم سایت رنک سیمیلاروب

رقبا و سایت های مشابه: گزارشی سریع برای فهمیدن اینکه رقبای شما چه کسانی هستند.

ویژگی های مهم سایت رنک سیمیلاروب

اپلیکیشن های موبایل مرتبط: این بخش برنامه های موبایلی که رقبا دارند را به همراه رتبه بندی به شما نشان می دهد.

ویژگی های مهم سایت رنک سیمیلاروب

در نهایت پیشنهاد می کنیم که برای افزایش رتبه سایت خود از ۲۰ تا از بهترین سایت های اشتراک گذاری لینک و محتوا که قبلا معرفی کردیم استفاده کنید.

نظرات و پیشنهادات شما؟

بعد از مطالعه بررسی مزایا و معایب سرویس سیمیلاروب می توانید تصمیم بگیرید که از سایت ارزیابی سایت ها Similarweb استفاده کنید یا نه. اگر به صورت عملی تجربه استفاده از این سرویس آنلاین را دارید نظرتان را در مورد میزان دقت رتبه در سیمیلاروب در بخش نظرات این مطلب با ما در میان بگذارید.

آخرین دیدگاه ها

تا کنون دیدگاهی ثبت نشده است.

آخرین مطالب